//

iPhone scherm blijft zwart na open schroeven.

iPhone scherm blijft zwart na open schroeven. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 3GS (Belgisch, unlocked, 1 jaar oud) ging naar mijn vrouw (ik had de iPhone 4). Jailbrake eraf, alles schoon geïnstalleerd. Helaas, heel slechte ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-02-11, 18:52
ainiw ainiw is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amstelveen
Berichten: 8
Standaard iPhone scherm blijft zwart na open schroeven.

Mijn iPhone 3GS (Belgisch, unlocked, 1 jaar oud) ging naar mijn vrouw (ik had de iPhone 4). Jailbrake eraf, alles schoon geïnstalleerd.
Helaas, heel slechte ontvangst van Vodafone op de 3GS, veel slechter dan op haar oude 2G.
Internet afgestruind, en op een paar plaatsen werd de mogelijkheid genoemd dat het met iOS 4 te maken had. Na downgrade naar 3.1.3 zou het beter moeten gaan. Dat succesvol gedaan, maar geen verbetering. iPhone doet het nog wel.
Dus iPhone open geschroefd (met dank aan iFixit.com), scherm eraf op zoek naar mogelijk slechte verbinding met de antenne, maar niets gevonden. Weer dicht gemaakt.
PROBLEEM: SCHERM DOET NIETS MEER!!. iPhone wel: iTunes herkent hem, synchroniseert, update naar iOS 4.2 lukt, dus de iPhone lijkt goed. Alleen geen scherm.
Ja, natuurlijk weer geopend en alle verbindingen gecontroleerd, meerdere malen, maar alles lijkt goed.
Kortom, nu onbruikbaar apparaat. Heeft iemand nog suggesties, of moet ik een 1 jaar oude, tot voor kort prima iPhone 3GS, wegooien?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-02-11, 20:22
ProGunNL ProGunNL is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: België
Berichten: 76
Standaard

Ik ken je probleem, Ik heb ooit mijn glas moeten vervangen en toen ik hem terug in één stak had ik wel geluid en trilde hij, maar geen beeld. Ik heb hem toen laten leeg lopen en blijkbaar had dat als gevolg dat hij gereset werd. Ik kwam er daarna achter dat ik per ongeluk op de power knop had gedrukt terwijl het lcd scherm nog niet in stak.

Veel succes!
  #3  
Oud 06-02-11, 23:02
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je kan hem gewoon opnieuw opstarten door hem te resetten met de hardware buttons. Even home+power ingedrukt houden totdat je scherm, hopelijk, weer oplicht. Ben je blijkbaar gaan sleutelen toen de iPhone nog aan stond.....

Mocht bovenstaande niet werken dan is er iets beschadigd of je LCD niet goed aangesloten, even stekker controleren dan.
  #4  
Oud 07-02-11, 00:09
ainiw ainiw is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amstelveen
Berichten: 8
Standaard

Helaas al geprobeerd, leeg laten lopen en weer opstarten hielp niet.
Reset met home en powerknop werkt niet. De iPhone is aan (trillen als geluid uitgezet wordt met de knop, iTunes herkent en synchroniseert), maar geen beeld. Inderdaad was ik gaan sleutelen zonder dat hij uit stond, maar dat kan ik niet meer veranderen.
  #5  
Oud 20-03-11, 18:16
ainiw ainiw is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amstelveen
Berichten: 8
Standaard

Uiteindelijk gewoon laten repareren (door iPhone-defect.nl in Ouderkerk) blijkt toch na vervangen van het LED scherm alles weer te werken. Dus het scherm is kapot gegaan waarschijnlijk door het openen voordat ik hem uit gezet heb.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone scherm blijft zwart Dood? P1Nh00fD iPhone algemeen 2 09-03-11 20:01
scherm blijft zwart iphone4 Hipoliet iPhone algemeen 3 09-12-10 17:32
bij bellen scherm zwart, blijft zwart als ik klaar ben, wat is er mis? superzemie iPhone algemeen 1 25-10-10 12:04
Scherm iPhone blijft zwart. Juana Archief 13 18-04-10 21:24
3GS open schroeven? Denneke Archief 4 12-11-09 16:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.