//

vreemd probleem: Airprint mogelijkheid verschijnt niet op ios 4.2.1

vreemd probleem: Airprint mogelijkheid verschijnt niet op ios 4.2.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kwam deze vreemde fout tegen toen ik mijn iphone met 4.1 had geupdate naar 4.2. Nu zou hij zoals gezegd airprint moeten ondersteunen. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-03-11, 00:06
Mohawk Mandjong Mohawk Mandjong is offline
• iOS 6.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 60
Standaard vreemd probleem: Airprint mogelijkheid verschijnt niet op ios 4.2.1

Ik kwam deze vreemde fout tegen toen ik mijn iphone met 4.1 had geupdate naar 4.2. Nu zou hij zoals gezegd airprint moeten ondersteunen. Ik heb veel videos op youtube gecheckt, en hem zelfs vergeleken met de iphone 4 van mijn vriendin, maar bij mij verschijnt de optie voor airprint gewoonweg niet en bij haar wel . Ik kan hier online ook niks over vinden. Iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-03-11, 07:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

AirPrint werkt maar met een paar nieuwe HP Printers. Waarschijnlijk heb jij niet zo'n printer.

Op een Mac kan je dat omzeilen door Printopia te installeren. Dan ziet de AirPrint elke printer die de Mac ziet. Of er zoiets ook voor Windows is weet ik niet.
  #3  
Oud 03-03-11, 21:06
Mohawk Mandjong Mohawk Mandjong is offline
• iOS 6.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 60
Standaard

Nee dat is het probleem niet. Ik krijg niet eens de optie als ik bijvoorbeeld een foto open, dus los van het feit dat er een printer in de buurt is of niet. Op een ios 4.2 device moet er een optie zijn voor airprint als je bijvoorbeeld een foto opent (de onderste van de 4 opties als ik mij niet vergis) maar ik krijg maar 3 opties :S. Ik heb 2 iphone 4s naast elkaar gelegd, de een heeft de optie wel en de andere niet? Ik snap er niets van.
  #4  
Oud 03-03-11, 21:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

En, die twee iPhones zitten op hetzelfde (W)LAN ? De optie om AirPrint te gebruiken verschijnt bij mij alleen als er AirPrinters gevonden worden.
  #5  
Oud 03-03-11, 21:36
Mohawk Mandjong Mohawk Mandjong is offline
• iOS 6.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 60
Standaard

yep, beide iphones zitten op hetzelfde netwerk. Allebei een iphone 4 op 4.2.1. Mijne heeft een jailbreak en die van mijn vriendin niet, ik zit bij Tmobile en zij zit bij Vodafone maar dat moet niets uitmaken volgens mij. Ik krijg bij een foto deze 4 opties:

E-mail Foto
Mms
Wijs toe aan contact
Gebruik als achtergrond

Zij krijgt 5 opties:

E-mail Foto
Mms
Wijs toe aan contact
Gebruik als achtergrond
Druk af

Als ik bij haar op print druk gaat hij pas opzoek naar printers die wel of niet werken.

Ik heb even opgezocht of er nog meer mogelijkheden zijn voor airprint en ik ben er dus achter gekomen dat ik wel gewoon kan printen in de Safari app en in de mail app. De foto app lukt het dus niet maar in de Safari app lukt het dus wel. Ik denk dus dat het gaat om een cydia app die de boel in de war gooit.

Laatst gewijzigd door Mohawk Mandjong; 03-03-11 om 21:54.
  #6  
Oud 10-03-11, 15:47
Gerdje's schermafbeelding
Gerdje Gerdje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Lent
Berichten: 75
Standaard

Ik heb precies hetzelfde, ook geen optie om een foto of iets anders af te drukken (ook niet in Safari/Mail etc) en dit terwijl ik gewoon op 4.2.1 zit (heb wel een jailbreak toegepast)
__________________
iPhone 4 Zwart 32GB + MacBook Pro 13' Core 2 Duo 2.4 GHz 2010 + Mac Mini Core 2 Duo 2.4 GHz 2010 [4GB Geheugen]

Laatst gewijzigd door Gerdje; 10-03-11 om 15:50.
  #7  
Oud 10-03-11, 15:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerdje Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde, ook geen optie om een foto of iets anders af te drukken (ook niet in Safari/Mail etc) en dit terwijl ik gewoon op 4.2.1 zit (heb wel een jailbreak toegepast)
Ik heb Printopia op één Mac geïnstalleerd en bij mij werkt AirPrint perfect op een oude HP psc2510 en een Lexmark x4650 vanaf twee iPads en twee iPhones.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Vreemd probleem unlock, soms wel soms niet joost_ Unlock 4 19-08-10 12:37
Niet echt een probleem. Wel vreemd lakes iPhone algemeen 1 17-08-09 23:44
vreemd probleem Bomans Jailbreak apps en thema's 6 25-03-08 03:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.