iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Waar worden je repo's opgeslagen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8647-waar-worden-repo-s-opgeslagen.html)

chonazz 03-03-08 13:49

Waar worden je repo's opgeslagen?
 
Waar worden op de iPhone je installer repo's opgeslagen? Scheelt een hoop werk als je hier een backupje van hebt.

Groeten
Jonas

ControlSje 03-03-08 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chonazz (Bericht 75705)
Waar worden op de iPhone je installer repo's opgeslagen? Scheelt een hoop werk als je hier een backupje van hebt.

Groeten
Jonas

Ik neem aan dat je de sources bedoelt. Deze worden opgeslagen in /private/var/mobile/Library/Installer/PackageSources.plist

cort 03-03-08 14:09

Het schilt inderdaad een hoop werk als je dit saved op je pc.Bij eventuele restore heb je zo al de sources onmiddellijk terug op je Iphone

Splendid 04-03-08 13:50

Ik heb ondertussen een repo gemaakt die al mijn sources bevat, met 1 druk op de knop al mijn sources weer terug..helemaal makkelijk. Wil hier zelf een online admin voor hebben zodat alle sources uit een database komen. Dan is ie ook lekker makkelijk aan te passen. Zou zelfs met profielen kunnen werken, iedereen zijn eigen repo sources :)

piebas 04-03-08 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Splendid (Bericht 76432)
Ik heb ondertussen een repo gemaakt die al mijn sources bevat, met 1 druk op de knop al mijn sources weer terug..helemaal makkelijk. Wil hier zelf een online admin voor hebben zodat alle sources uit een database komen. Dan is ie ook lekker makkelijk aan te passen. Zou zelfs met profielen kunnen werken, iedereen zijn eigen repo sources :)

Zou je willen uitleggen hoe je dat hebt gedaan of waar ik deze info kan vinden? :)

croiman 07-03-08 16:40

xxx.iappcat.com (xxx = www)

Splendid 07-03-08 17:27

Ik heb nu een community gemaakt van users die hun eigen repo sources kunnen bijhouden. Zo handig en zocool :P

Ik gebruik het nu met wat kennissen, misschien dat het nog een open versie wordt voor iedereen :D

ironmanixs 07-03-08 17:58

/private/var/mobile/Library/Installer daar staan de files met je repo's!

croiman 07-03-08 19:52

open versie? een repo waar alle repo's in zijn verwerkt? of hoe?

ArB 07-03-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Splendid (Bericht 78068)
Ik heb nu een community gemaakt van users die hun eigen repo sources kunnen bijhouden. Zo handig en zocool :P

Ik gebruik het nu met wat kennissen, misschien dat het nog een open versie wordt voor iedereen :D

Ik heb er al iets van gezien inderdaad, hoe ga je updates bijhouden ? En hoe voorkom je een ip-ban ? Want je gaat best veel keer dezelfde xml file ophalen ? Weet zeker dat sjowol en fresh dit niet super vinden namelijk.

ControlSje 07-03-08 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 78137)
open versie? een repo waar alle repo's in zijn verwerkt? of hoe?

Volgens mij is het idee dat je je eigen PackageSources.plist kunt backupen zodat je al je sources niet bij elke update handmatig hoeft te in te vullen. Ik doe dit al door het betreffende bestand op mijn computer te kopieeren. maar dat kan natuurlijk ook via een repo. Maar zeker weten doe ik het niet.

Splendid 09-03-08 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 78157)
Volgens mij is het idee dat je je eigen PackageSources.plist kunt backupen zodat je al je sources niet bij elke update handmatig hoeft te in te vullen. Ik doe dit al door het betreffende bestand op mijn computer te kopieeren. maar dat kan natuurlijk ook via een repo. Maar zeker weten doe ik het niet.

Niet helemaal eigenlijk. Het is een dynamische repo, dit houd in dat hij gewoon de sources installeert vanuit een database zoals je dit normaal handmatig doet in de sources pagina in installer. Alleen doet hij in 1 keer al je sources die je hebt ingevuld. je kan via een admin nieuwe repo's toevoegen en zet dan een nieuwe versie van je eigen repo en hij komt als update in je installer. Dan update hij je sources weer icm een automatische update.

Ook kun je alle sources van iedereen zien. Zo krijg je een grote database van sources die je met 1 klik aan je eigen repo kunt toevoegen :D

Lijkt heel ingewikkeld maar werkt vrij simpel. Ik kan al wat test accountjes aanmaken mocht je geïnteresseerd zijn.

Mocht de vraag groter worden dan maak ik wel een aanmeld pagina.

croiman 09-03-08 17:12

splendid : wat jij hier verteld is er al, namelijk iappcat doet dit al, je maakt een account aan, selecteerd alle repo's of packages die je wilt, je krijgt je repo adres , die voeg je toe, en voila, alleen de repo's en/of packages die jij wilt in je installer app

Splendid 09-03-08 21:17

Hmm, dacht iets nieuws bedacht te hebben...nouja, nu heb ik zoals ik het hebben wil. Volledige flexibiliteit :D

croiman 09-03-08 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Splendid (Bericht 79129)
Hmm, dacht iets nieuws bedacht te hebben...nouja, nu heb ik zoals ik het hebben wil. Volledige flexibiliteit :D

Kun je zelf ermee spelen zoals jij da wilt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.