//

Firmware downgrade van 4.3 naar 4.2.1 Hulp!!

Firmware downgrade van 4.3 naar 4.2.1 Hulp!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo beste mensen, ik heb een iphone 4 16gb met firmware 4.3(8f190) en deze wil ik graag terugbrengen naar firmware 4.2.1 en hoop hier wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-03-11, 21:39
Remedy Remedy is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard Firmware downgrade van 4.3 naar 4.2.1 Hulp!!

Hallo beste mensen,

ik heb een iphone 4 16gb met firmware 4.3(8f190)
en deze wil ik graag terugbrengen naar firmware 4.2.1 en hoop hier wat hulp bij te krijgen..

ik had namelijk vorige week nog 4.2.1 met een jailbreak van greenpoison maar na de 4.3 update had ik geen jailbreak meer!
nu heb ik zelf al geprobeerd om te downgraden door firmware 4.2.1 te downloaden en met de shift toets en dan op herstellen te drukken maar toen kwam ik in een zogehete herstelmodus waar ik mij telefoon niet meer uit kreeg, inmiddels is me dit al gelukt met tiny umbrella maar ik heb nog steeds firmware 4.3!

kan iemand mij helpen met mijn downgrade want op 1 of andere manier lukt het me niet..
ik heb al meerdere tutorails bekeken en uitgevoerd maar ik loop elke keer vast op het herstelmodus waar ik hem dan weer met tiny umbrella in DFU mode fix recovery kan klikken. maar niets werkt :S

ik gebruik windows 7 64 bit en ik heb ook gelezen dat daar wat problemen mee kon hebben als je programma's als boot rec en tiny umbrella..

me iphone 4g is nu terug naar basisinstellingen tot ik firmware 4.2.1 + jailbreak heb of als de geruchten waar zijn dat jailbreak van steve voor het weekend uit is maar ik kan gewoon niet wachten om lekker met cydia aan de gang te gaan! alvast bedankt!

gr Remedy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-03-11, 22:29
GwnEtienne's schermafbeelding
GwnEtienne GwnEtienne is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Breda
Berichten: 75
Standaard

Ik kan je daar heel toevallig wel bij helpen aangezien ik ook de downgrade heb gedaan met veel moeite maar het is gelukt.
Als je downgrade van 4.3 naar 4.2.1 moet je Fix Recovery gebruiken en niet TinyUmbrella want die werkt niet met deze downgrade, daar ben ik door veel zoeken achter gekomen want bij mij dee TinyUmbrella het ook niet, Fix Recovery kun je downloaden op de site van TinyUmbrella.
Je kan ook informatie opzoeken over hoe je het precies moet gebruiken.
__________________
iPhone 4 16gb 5.0.1,, iPhone 3Gs 16gb 4.2.1,, iPad 16gb Wi-Fi 3G 5.0.1.
  #3  
Oud 19-03-11, 10:45
levalica levalica is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 40
Standaard

Was na het terugzetten ook je jailbrake weer in orde?.

Leon
  #4  
Oud 19-03-11, 12:38
GwnEtienne's schermafbeelding
GwnEtienne GwnEtienne is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Breda
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door levalica Bekijk bericht
Was na het terugzetten ook je jailbrake weer in orde?.

Leon
Ik heb hem wel opnieuw moeten jailbreaken maar ik was al blij dat de downgrade was gelukt, nu werkt alles weer prima!
  #5  
Oud 19-03-11, 13:19
levalica levalica is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 40
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie is ga het proberen

Leon
  #6  
Oud 19-03-11, 18:11
jawilja jawilja is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 12
Standaard

waar vind ik die beschrijving van fixrecovery ?
  #7  
Oud 20-03-11, 13:08
Remedy Remedy is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

he hallo allemaal bedankt voor jullie hulp tot nu toe, de fix recovery werkt goed maar alleen om mijn iphone in of uit de herstelmodus te halen! maar nu elke keer na het installeren van nieuwe firmware zegt me itunes dat mijn reservekopie beschadigd is en vervolgens heb ik nog steeds firmware 4.3! en een foute code iets van 31xx .. dus op heden is mijn downgrade nog niet gelukt,, ik ga het zo nog eens proberen!
  #8  
Oud 20-03-11, 13:52
Remedy Remedy is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

ik heb het inmiddels weer geprobeerd maar ik krijg errror 3194 en kan niet terug naar ios 4.2.1! help
  #9  
Oud 20-03-11, 14:33
GwnEtienne's schermafbeelding
GwnEtienne GwnEtienne is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Breda
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remedy Bekijk bericht
ik heb het inmiddels weer geprobeerd maar ik krijg errror 3194 en kan niet terug naar ios 4.2.1! help
Als je je SHSH blobs hebt opgeslagen in Cydia en/of TinyUmbrella dan moet het soieso wel lukken.
Desnoods download je de ipsw van 4.2.1 opnieuw en probeer je het nogmaals.
Je moet echter wel in je hosts file de volgende regel toevoegen:
74.208.105.171 gs.apple.com

Dan worden de gegevens via cydia geladen en zal hij de 4.2.1 firmware wel op je device zetten.
  #10  
Oud 20-03-11, 14:42
Remedy Remedy is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

ik heb ooit me shsh blobs opgeslagen in cydia en of tinyumbrella (tiny umbrella herkende 4.2.1) nu ben ik bezig om het nog eens te proberen..ik had al eerder in het host file die regel verwijderd door een sterretje voor te zetten en nu heb ik deze weer weggehaald.. en zal kijken of het gaat lukken
  #11  
Oud 20-03-11, 14:45
Remedy Remedy is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

eff voor de ckerheid.. ik heb het host file hersteld en opgeslagen, itunes geopend, telefoon in dfu modus gezet, shift herstellen , ipsw van 4.2.1 aangeklikt en nu zit ik in herstel modus ( sorry ik type waar ik ongeveer zit;P ) en krijg fout 1015 in itunes nu zal ik fix recovery proberen
  #12  
Oud 20-03-11, 14:47
Remedy Remedy is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

fix recovery aangezet (in dfu), en nu krijg ik een instal scherm waarbij die greenpoision gebruikt,,
  #13  
Oud 20-03-11, 14:52
Remedy Remedy is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 7
Standaard

YESS suoperbedankt, ik kreeg opeens een herstel modus scherm met een slide to emergency en ik starte mijn itunes op en nu is tie downgraded! ik kijk bij instellingen en hoppa 4.2.1 staat er weer op ! bedankt gwnetienne! nu heb ik nog 1 vraag : hoe krijg ik mijn iphone weer terug met alles er op voordat ik de update vorige zondag had gedaan??
  #14  
Oud 16-04-11, 09:22
MiMi MiMi is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 27
Standaard

@Remedy.

is het gelukt om je reservekopie terug te zetten?

ik heb ook een downgrade gedaan naar 4.2.1 maar krijg mn reservekopie niet terug omdat deze beschadigd of niet compatibel is.
  #15  
Oud 16-04-11, 10:06
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiMi Bekijk bericht
@Remedy.

is het gelukt om je reservekopie terug te zetten?

ik heb ook een downgrade gedaan naar 4.2.1 maar krijg mn reservekopie niet terug omdat deze beschadigd of niet compatibel is.
Voor zover ik weet kan dit ook niet, zijn de backups niet compatibel van een hogere naar een lagere versie. Je zult alles met de hand in moeten stellen. Telefoonnummers kan je via een sync met outlook vrij snel weer terug zetten (als je tenminste gesynced hebt met outlook toen je 4.3 erop had staan).
  #16  
Oud 16-04-11, 10:29
MiMi MiMi is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Voor zover ik weet kan dit ook niet, zijn de backups niet compatibel van een hogere naar een lagere versie. Je zult alles met de hand in moeten stellen. Telefoonnummers kan je via een sync met outlook vrij snel weer terug zetten (als je tenminste gesynced hebt met outlook toen je 4.3 erop had staan).

ik had dit gevonden:
iClarified - iPhone - How to Downgrade Your iPhone 3GS Using a Cydia Saved SHSH [Windows]

maar krijg het niet voorelkaar.

denk dat ik moet herstellen las ergens dat JB 4.3.1 nu ook op 4.3.2 werkt
  #17  
Oud 16-04-11, 12:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat het terugzetten van reservekopie betreft: vaak heeft iTunes nog wel een oudere reservekopie die gemaakt is in firmware 4.2. Ik hou altijd bij wanneer ik een upgrade heb gedaan. Mocht ik willen downgraden, dan kijk ik even na wanneer ik dat gedaan heb, en kies een reservekopie terugzetten van vlak vóór dat moment. Dan loop je hooguit een paar weken/ maanden 'achter'....
Reageren

Labels
firmware downgraden, jailbreak ios 4.3



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: Hulp nodig bij downgraden van firmware 3.1.3 naar 3.1.2 - Verzameltopic danijel-p Jailbreak 119 30-03-10 11:55
Hulp nodig bij downgrade 3.0 naar 2.2 (of eerder) isezumi Archief 5 29-06-09 18:42
help!!!! ik heb nu 1.0.2 met een firmware van 4.0 ik wil hem downgrade naar 3.0 Junior Unlock [archief] 1 02-12-07 09:26
BREAKING: Downgrade iPhone firmware 1.1.1 naar 1.0.2 mogelijk! iCulture Archief 15 06-10-07 17:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.