//

Verborgen dataverbruik

Verborgen dataverbruik discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Allereerst, ik ben gloedjenieuw hier. Ik heb dit weekend mijn 1e Iphone gekocht (Iphone 4 32GB). Ik heb deze direct op 4.3 gezet. Na ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-03-11, 11:23
marsman marsman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 14
Standaard Verborgen dataverbruik

Hallo,

Allereerst, ik ben gloedjenieuw hier. Ik heb dit weekend mijn 1e Iphone gekocht (Iphone 4 32GB). Ik heb deze direct op 4.3 gezet. Na jaren met Windows Mobile gewerkt te hebben is dit een verademing.

Ik gebruik de Iphone zakelijk, en er geldt binnen ons bedrijf een datalimiet van 50MB. Meer mag, maar dan moet ik zelf gaan bijbetalen.

Met mijn oude telefoon was die 50 MB ruim voldoende voor mailverkeer en af en toe wat surfen. Op de Iphone doe ik (nog) niet veel meer, apps e.d. laad ik allemaal in via mijn laptop.

Toch zie ik in de verbruiksmeter dat er behoorlijk wat data is binnengehaald in 3 dagen, in totaal 15 MB. Ik kan niet meer helemaal terugzien wat ik allemaal gedaan heb (in elk geval alle mail, contacten en agendaitems via de Exchange 2 keer binnengehaald). Blijkbaar is er nog al wat verborgen dataverkeer. Is er ergens een overzicht waarin wordt weergegeven welke apps e.d. stiekum data verbruiken? Ik heb de appstore al uitgezet.

Hoor het wel, en bedankt alvast.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-03-11, 13:24
Thalegend Thalegend is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Voor zo ver ik weet bestaat er geen non-jailbreak app die per iPhone app het dataverbruik monitord. Wel zijn er verschillende apps te vinden via google die je dataverbruik weergeven.
Je hebt vast ook al gezien dat er standaard in de iPhone ook al het e.e.a. word bijgehouden (Instellingen > Algemeen > Gebruik)
  #3  
Oud 23-03-11, 14:07
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Welke jailbreak app kan dit wel?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 23-03-11, 14:25
Thalegend Thalegend is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Voor zover ik weet is er ook geen jailbreak app om per applicatie het dataverbruik te bekijken...
  #5  
Oud 23-03-11, 15:17
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ok. Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dan wordt het heel lastig (lees: veel werk) om een veel data verbruikende app te isoleren.
  #6  
Oud 23-03-11, 19:09
Thalegend Thalegend is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 5
Standaard

Vrij apart eigenlijk dat het maar 50MB is, normaal gesproken zit je op 500MB per maand, je geeft zelf al aan dat je binnen 3 dagen al 15MB binnen hebt gehaald.
Beetje jammer van jou afdeling ICT =)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad: 4.3.1 redsnow JB Verborgen beginschermen OmegaII Jailbreak 1 06-04-11 07:59
Mac OS X: iTunes verborgen opstarten Harley4 iTunes 1 28-01-11 10:53
verborgen applicaties? xcansx iPhone algemeen 3 24-10-09 00:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.