//

Iphone via Aux aansluiten in Ford Focus werkt niet

Iphone via Aux aansluiten in Ford Focus werkt niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Ford Focus uit 2010. Daarin heb je een Aux aansluiting waaraan je bijvoorbeeld je Ipod of Iphone kunt hangen. Af fabriek heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-03-11, 16:21
marsman marsman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 14
Standaard Iphone via Aux aansluiten in Ford Focus werkt niet

Ik heb een Ford Focus uit 2010. Daarin heb je een Aux aansluiting waaraan je bijvoorbeeld je Ipod of Iphone kunt hangen. Af fabriek heb ik daar een kabeltje voor de beide Apple producten voor gehad.

Bij het aansluiten van de Ipod werkt dat perfect. De Iphone 4 (4.3) doet het niet. De muziek komt alleen uit de speakers van de iPhone zelf en wordt niet doorgezet naar de speakers.

Weet iemand of ik in de iPhone iets moet aanvinken om het geluid naar de speaker via de Aux aansluiting te krijgen? Ik kan niks vinden.

Is wellicht dat kabeltje niet goed?

EDIT: voor de duidelijkheid, ik heb nu een kabeltje met aan de ene kant een 3,5 mm Aux aansluiting en aan de andere kant de iPhone jack die aan de onderkant past. Is het wellicht zo dat het gaat werken als ik aan beide kanten een 3,5 mm jack ga gebruiken, dus de iPhone middels de 3,5 mm jack aansluit?

Laatst gewijzigd door marsman; 23-03-11 om 16:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-03-11, 17:11
boink boink is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delft
Berichten: 56
Standaard

Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn ja
  #3  
Oud 23-03-11, 18:59
brugge2 brugge2 is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Drachten
Berichten: 46
Standaard

Dat is inderdaad de oplossing. Bij mij werkt het tenminste op die manier perfect.
  #4  
Oud 23-03-11, 20:22
marsman marsman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 14
Standaard

Was inderdaad de oplossing. Ik heb er nu een kabeltje met aan beide kanten een 3,5 mm jack. Toch wel gek dat het bij de iPod wel werkt!
  #5  
Oud 04-05-11, 18:48
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Het moet toch ook gewoon mogelijk zijn de "iphone connector" te gebruiken om muziek te beluisteren. Kan je gelijk de iPhone opladen en muziek luisteren over je speakers. Nu heb je zowel onder als boven een kabel in je iPhone. Niet handig toch?
  #6  
Oud 04-05-11, 19:48
marsman marsman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 14
Standaard

Dat klopt, ik heb nu twee kabels aan mijn iPhone hangen. Een voor het opladen en de 3,5 jack voor het geluid.
  #7  
Oud 04-05-11, 19:54
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Dus ook niet verder voor een oplossing proberen te zoeken of wel gedaan maar geen gevonden tot nu toe?
  #8  
Oud 04-05-11, 20:17
marsman marsman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 14
Standaard

Het werkt prima zo. De aux aansluiting zit bij de laatste Ford Focus in het dashbordkastje, de 220 volt stekker onder de middenarmsteun. Hierdoor heb ik sowieso altijd 2 kabels nodig. Ik heb de auxkabel mooi weggewerkt vanuit het dashbordkastje achter het dashboard richting de middenarmsteun. Die zie je dus bijna niet.

Echt fraai en handig is het natuurlijk niet echt, het voldoet!
  #9  
Oud 14-10-11, 14:19
PTY507 PTY507 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 4
Standaard

ik zit ook met een iphone/focus aansluitprobleem, hoewel het ietsje anders in elkaar zit: ik heb namelijk geen aux-aansluiting (op de plaats waar die hoort te zitten, is enkel een leeg gat), maar enkel de USB-aansluiting. als ik die met m'n iphone (3G, 4.2.1) verbind, krijg ik op de iphone bij het opstarten van ipod de melding 'verbonden met accesoire', maar het audiosysteem reageert er helemaal niet op...
enig idee waaraan dit kan liggen? ik lees hier en daar dat het beter is om zowel USB als aux jack te verbinden, maar gezien ik deze laatste niet heb...

alvast bedankt voor de tips!
  #10  
Oud 30-01-12, 08:58
morpheus5123 morpheus5123 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard

Bij mij is het nog anders. Ik heb ook een focus van 2010 met de AUX koppeling in mijn dashboardkastje. Toen ik vroeger mijn iphone 2G of iPad op aansloot was er geen probleem. Het geluid ging er perfect door. Maar sinds ik mijn 4S heb lukt het niet meer vlekkeloos. Ik hoor de muziek maar met enorm veel ruis. Is echt niet meer om naar te luisteren. Met mijn Nano is het hetzelfde verhaal. Wat moet ik doen? Er ook voor zorgen dat er voeding op de toestellen zijn? Met een kabel van de connector tot de aansteker?

Bedankt voor de hulp.
  #11  
Oud 01-02-12, 11:44
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Probeer je vraag eens Focusclub.nl hier. Niet geschoten is altijd mis!

Bassmanjunior
__________________
iPad 64Gb 3G, New iPad 32Gb 4G, iPad Air 2 64Gb Wi-Fi, iPhone 7, iPod nano 5, Apple TV2, Apple TV4, Apple Watch 2
  #12  
Oud 01-02-12, 18:24
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Tsja... Ford.
  #13  
Oud 18-09-13, 16:32
Mheuvel87 Mheuvel87 is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik probeer mijn iPhone 4s aan te sluiten via de aux aansluiting in een ford fiesta. maar ik krijg geen muziek door de luidsprekers. Mijn geluid van de iPhone staat op max. Als ik de stekkertjes er opnieuw in doe dan gaat mijn muziek op pauze! Ook kan ik wel gekraak horen, ik krijg alleen geen muziek door de boxen! Kan iemand me hier mee helpen?
  #14  
Oud 18-09-13, 20:09
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Is wel een heel oud topic, maar wellicht (voor de archieven) wel makkelijk.
Ik heb namelijk ook een Focus 3 / eind 2011. In het dashboard kastje zit een usb en een 3,5mm jack connector.
Om dit te gebruiken heb je een Y-kabel nodig. Ik heb zelf nu al twee jaar mijn iphone 4s in gebruik in de auto met een Y-kabel en dat werkt perfect.
1 kant een 30 polige apple connector, en de andere kant een usb (power & controle signaal) en een 3,5mm jack (audio).

Van horen zeggen kan je deze kabel bij Ford kopen voor 25 euro. Ik heb hem bij Dealextreme voor 2,5 euro gekocht.

Ik heb overigens ook een el-cheapo lightning-30pins gekocht om aan deze kabel te hangen, maar daar komt geen audio door. Heb je waarschijnlijk een "Echte" converter voor nodig. Ik weet niet of er een Y-kabel bestaat met lightning connector
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem bluetooth Ford stefaan iPhone algemeen 17 01-10-11 00:18
Iphone 3GS aansluiten op 12V-aansluiting en Aux martwout iPhone algemeen 0 29-07-10 15:41
Iphone aansluiten via AUX Nitow iPhone algemeen 16 08-04-10 22:14
IPhone aansluiten op de AUX van een Renault Megane autoradio Xillion Nova iPhone algemeen 7 10-12-09 12:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:19.