//

Batterij snel leeg na Update 4.3.x

Batterij snel leeg na Update 4.3.x discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iKobus @cyberturk: Doe je wel af en toe een 'full charge cycle'? Ofwel laat af en toe de batterij eens helemaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 07-04-11, 11:01
romer70 romer70 is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iKobus Bekijk bericht
@cyberturk: Doe je wel af en toe een 'full charge cycle'? Ofwel laat af en toe de batterij eens helemaal leeglopen om deze vervolgens in een keer helemaal op te laden. Dit komt de batterijduur ten goede. I.i.g. werkt het bij mij wel.
Werkte bij mij ook, helemaal leeg laten lopen iphone uit houden en weer helemaal opladen, alles werkt nu weer naar behoren
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 07-04-11, 16:15
Chelle75 Chelle75 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 2
Standaard

Gisterenavond I-tunes opgestart met I-phone gekoppeld, synchronisatie gedaan en blijkbaar is probleem van de baan, batterij werkt opnieuw goed.
Toch redelijk wat tel gebruikt vandaag, ook mails regelmatig gecheckt en batterij blijft hangen rond de 90%.
Allen dus opnieuw synchronisatie uitvoeren via usb!
Succes.
  #43  
Oud 08-04-11, 01:04
cyberturk cyberturk is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chelle75 Bekijk bericht
Gisterenavond I-tunes opgestart met I-phone gekoppeld, synchronisatie gedaan en blijkbaar is probleem van de baan, batterij werkt opnieuw goed.
Toch redelijk wat tel gebruikt vandaag, ook mails regelmatig gecheckt en batterij blijft hangen rond de 90%.
Allen dus opnieuw synchronisatie uitvoeren via usb!
Succes.
Danku, dat zal ik is proberen
  #44  
Oud 08-04-11, 08:09
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chelle75 Bekijk bericht
Gisterenavond I-tunes opgestart met I-phone gekoppeld, synchronisatie gedaan en blijkbaar is probleem van de baan, batterij werkt opnieuw goed.
Toch redelijk wat tel gebruikt vandaag, ook mails regelmatig gecheckt en batterij blijft hangen rond de 90%.
Allen dus opnieuw synchronisatie uitvoeren via usb!
Succes.
Was bij mij ook de oplossing, batterij gaat een al direct merkbaar een stuk langer mee
  #45  
Oud 08-04-11, 08:31
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Bij mij was het uninstalleren van TetherMe dé oplossing. Gaat merkbaar minstens 3 x langer mee.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #46  
Oud 08-04-11, 18:01
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

ik heb vandaag vernomen dat ze mij een nieuw toestel gaan bezorgen, dus een ruil toestel, waarschijnlijk een nieuw, Ik heb nog een vraag waar ik niet zo in thuis ben, als ik dat toestel hier heb dan is dat waarschijnlijk zonder mijn gegevens, als ik het verbind met Itunes, vraagt hij dan automatisch voor de backup terug te zetten,en zet hij dan ook de accounts terug zoals het vroeger stond, of moet ik nog wat manueel instellen, of hoe werkt dat, en heb ik dan al mijn gegevens terug , van voor dat het toestel vertrok, graag uw hulp
  #47  
Oud 08-04-11, 18:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giljom Bekijk bericht
>verhaal<
Ja, iTunes vraagt na het aansluiten (na activering na het plaatsen van de simkaart) wat je wilt doen: configureren als nieuwe telefoon of een reservekopie terugzetten.
Maar je kunt ten allen tijde een reservekopie terugzetten, ook al had je toch voor 'nieuw' gekozen. Rechtermuisknop - klik op je iPhone links in iTunes en kies voor 'reservekopie terugzetten'.
  #48  
Oud 08-04-11, 18:47
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Dus alle contactpersonen en mijn account mail gegevens worden alle terug ingevuld, alvast bedankt voor uw hulp
  #49  
Oud 08-04-11, 19:03
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Li-ion
De batterijen in mijn mobiele telefoon en mijn VideoCamera hebben wat meer zorg nodig. Deze zijn van het Li-ion type.
Hoewel ook deze geen last hebben van het geheugeneffect is het beter dit type pas te gaan opladen als ze leeggebruikt zijn. Ook langdurig opbergen kan beter in lege toestand. Bij NiMH maakt dit niet uit.
Niet langdurig ongebruikt in het toestel laten zitten. Dan zal een Li-ion batterij zich volledig ontladen en bestaat de kans dat de batterij onbruikbaar wordt.

Bron
  #50  
Oud 08-04-11, 23:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giljom Bekijk bericht
Dus alle contactpersonen en mijn account mail gegevens worden alle terug ingevuld, alvast bedankt voor uw hulp
Jazeker.
. . .
  #51  
Oud 09-04-11, 09:43
giljom giljom is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgische Limburg
Berichten: 268
Standaard

Heeft iemand ervaring met de ruildienst van aplle Iphone, mijn toestel was in herstelling en ik zou maandag een ander krijgen, hoe weet ik of dat volledig nieuw is, of een hersteld toestel, en zoja is een herstelde iphone rechtstreeks van aplle zo goed als een nieuw, vermits mijn toestel maar 1.5 jaar oud was, graag uw mening
  #52  
Oud 09-04-11, 16:44
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Het zegt het al .... de RUILdienst.
Je krijgt een gelijkwaardig gerepareerd (Refurbished toestel. Daar zou niks mis mee mogen zijn.

Heb ik zelf al eens gehad met een Iiyama monitor. Zij hebben zo'n zelfde dienst. Hetzelfde vervangende (gerepareerde) toestel was uitstekend.
  #53  
Oud 10-04-11, 11:01
Dante Dante is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Hetzelfde probleem hier......Vorige week 4.3.1. erop gegooid en de batterij gaat zo snel leeg.
Ik laad hem tot 100% voordat ik ga slapen en als ik wakker word is 1/3 van de batterij op. Het valt me ook op dat hij erg warm wordt (ook al gebruik je hem niet)
  #54  
Oud 10-04-11, 11:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Li-ion
De batterijen in mijn mobiele telefoon en mijn VideoCamera hebben wat meer zorg nodig. Deze zijn van het Li-ion type.
Hoewel ook deze geen last hebben van het geheugeneffect is het beter dit type pas te gaan opladen als ze leeggebruikt zijn. Ook langdurig opbergen kan beter in lege toestand. Bij NiMH maakt dit niet uit.
Niet langdurig ongebruikt in het toestel laten zitten. Dan zal een Li-ion batterij zich volledig ontladen en bestaat de kans dat de batterij onbruikbaar wordt.

Bron
Maar, in de iPhones en iPads zitten Lithium-Polymer (LiPo) cellen wat dan weer iets anders is dan een LiIon.
Lithium-ion-polymeer-accu - Wikipedia
  #55  
Oud 10-04-11, 12:37
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

@Timosha: Thanx. You're right. Lipo is een verbeterde versie van LiIon.
  #56  
Oud 11-04-11, 19:46
i4Ping i4Ping is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door i4Ping Bekijk bericht
Heb ook sinds gister het snelle ontlaad probleem. Maar tevens dat de App's na een minuut vanzelf afsluiten. soms na 2 minuten. Als na 5 minuten het slot erop gaat, Gaat ie 2x trillen alsof je 'm op de oplader legt en komt tevens het apple logo met zandloper rondje (wat niet beweegt) en daarna het ontlock scherm. Alsof ik 'm weer wil gebruiken.
Met T-mobile gebeld, kan 'm inleveren en wordt ie naar de TD gebracht. Zit ik daar 2 weken zonder handig ding.
Heb het apparaat aan de oplader gehangen. Wel de vlotte oplader, niet mijn wekker radio. De volgende ochtend deed ie weer normaal. Nu nog steeds. Erg raar. Ik drain de batt elke maand met een app zodat ie leeg gaat en weer helemaal vol is in de ochtend.
  #57  
Oud 11-04-11, 20:21
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door i4Ping Bekijk bericht
Ik drain de batt elke maand met een app zodat ie leeg gaat en weer helemaal vol is in de ochtend.

Zo hoor je met iedere accu om te gaan, ze zeggen wel dat je even bij kan laden, maar of dat goed is voor de accu, dat betwijfel ik ten zeerste.
Persoonlijk laat ik de accu altijd leeg lopen tot ergens tussen de 1% en de 8% en dan ga ik weer laden. Ik heb het boven genoemde probleem dan ook niet ondervonden.
  #58  
Oud 11-04-11, 20:50
Dante Dante is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik had het probleem, zoals je kunt lezen hierboven. Het lijkt nu echter opgelost.
Mijn probleem met de batterij was zeer ernstig. 100% voordat ik ga slapen en bijna 50% als ik wakker werd.

De oplossing:
1. Maak een kopie van alle bestanden en Synchroniseer je iphone 4.
2. Herstel je iphone 4
3. Nadat alles is hersteld kies om je Iphone opnieuw te configureren en niet je herstel bestand gebruiken.

Het probleem lijkt bij mij nu te zijn opgelost. Hij staat nu al 30 minuten op 100% en hij is niet meer zo warm als eerder.
  #59  
Oud 12-04-11, 07:40
Berros Berros is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Bij mij is het probleem opgelost door 3G uit te zetten. Het lijkt erop dat deze functie de accu bij mij leeg slurpt ook al zit ik niet op internet of in flight modus. Thuis en op het werk zit ik toch op de wi-fi dus daar hoeft het zoeken naar 3G niet constant aan te staan..

Mijn accu ging van 91% naar 88% in 16 uur. Dat zijn betere accutijden! Met 3G aan zou dit binnen een uur gebeurt zijn
  #60  
Oud 12-04-11, 09:04
Flugeltje89's schermafbeelding
Flugeltje89 Flugeltje89 is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 68
Standaard

Kortom, ieders advies hier is: Ga niet updaten naar 4.3 of 4.3.1???
Dan blijf ik nog lekker even op mijn oude firmware (4.1) hangen.
__________________
Met je rechteroog dicht over je linkerschouder kijken is niet grappig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij snel leeg (fw 4.x) wikas iPhone algemeen 56 19-03-11 11:29
Batterij snel leeg na update IOS4 fplin iPhone algemeen 60 11-07-10 13:17
Batterij iphone 3G snel leeg na update 3.1.2 knijn iPhone algemeen 4 25-05-10 10:35
Batterij snel leeg Cronaldo7 Archief 11 23-07-09 16:00
Batterij snel leeg na 2.1 update kimwispel iPhone algemeen 8 31-12-08 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.