//

Batterij snel leeg na Update 4.3.x

Batterij snel leeg na Update 4.3.x discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na update 4.3.2. liep iphone 4 volledig leeg. Gewoon volledig resetten, via itunes back-up maken, daarna weer terugzetten en hij doet t nu prima. Nergens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 04-05-11, 14:55
iflower iflower is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Talking batterij snel leeg

Na update 4.3.2. liep iphone 4 volledig leeg. Gewoon volledig resetten, via itunes back-up maken, daarna weer terugzetten en hij doet t nu prima. Nergens last meer van.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #82  
Oud 05-05-11, 10:31
beetle beetle is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard 4.3.2 ->4.3.3

lost de versie 4.3.3 het batterij probleem op ?

kan iemand die de problemen had dit bevestigen ?
  #83  
Oud 05-05-11, 15:25
Harem Harem is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Bij mij niet volgens mij.... Maar de dag is nog niet om
  #84  
Oud 06-05-11, 09:05
d3Nv3R d3Nv3R is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik draai nu twee dagen op 4.3.3. Mijn bevinding, de batterij loopt nog steeds zeer snel leeg. Geen verschil dan met versie 4.3.2.

Ik denk dat (net zoals met de antenne) apple hier geen probleem in ziet en dit "probleem" gewoon niet wordt erkend.

En toch vraag ik me dan af wie hier nou de sukkels zijn,
APPLE ? Of wij ?!
  #85  
Oud 06-05-11, 10:22
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Draai sinds gisteren 4.3.3 (untethered JB) op een bijna 2 jaar oude 3GS.

Helaas nog geen representatieve test kunnen doen: dankzij streaming radio luisteren vanochtend in 2 uur tijd >60% verloren...

(maar streaming radio vrat altijd al heel veel energie van mijn iPhone)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #86  
Oud 10-05-11, 16:02
i4Ping i4Ping is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gundamangel Bekijk bericht
Ik heb fw 4.3.2 en die van mij gaat snachts gewoon van 60 naar 20%. normaal nooit last van gehad maar merk wel dat sinds 4.3.1 mijn accu minder lang mee gaat. Hoop dat het probleem met 4.3.3 is opgelost.
Ik had in het begin met 4.3.2 de snelle accu, en dat de app's niet startte of na een minuut weer sloten. Na restore nog steeds. toen geheel leeg laten gaan die accu en volledig vullen via stop contact (dan gaat ie snel) en het probleem was weg.
Eergisteren 4.3.3 geïnstalleerd en het zelfde probleem is weer gekomen. iphone 4 wordt warm, snel leeg en app's stoppen spontaan.
accu legen en laden heeft niet geholpen, restore van Os ook niet.

ga nu verder zoeken.

Pingggg
  #87  
Oud 10-05-11, 16:40
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Wel grappig om te zien wat de verschillende ervaringen zijn in het batterijverbruik i.c.m een bepaalde Ios versie. Ik heb nu namelijk voor het eerst echt het idee dat de batterij langer mee gaat op mijn 3GS van 2.5 jaar oud. Met 4.3.3 haal ik nu 2 volledige dagen standby en 4.5 uur gebruik.
  #88  
Oud 15-05-11, 10:38
Stone123 Stone123 is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

Bij mij is het batterij probleem pas ontstaan na firmware update 4.3.3. Inmiddels ook Ping uitgeschakeld. Batterij in 7 uur (op flightmodus!!) leeg. Wil heel graag terug naar 4.3.2 of 4.3.1 waarbij dit geen probleem was iemand een idee hoe dit te doen. Iphone heeft geen jb dus volledig origineel
  #89  
Oud 15-05-11, 10:52
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stone123 Bekijk bericht
Bij mij is het batterij probleem pas ontstaan na firmware update 4.3.3. Inmiddels ook Ping uitgeschakeld. Batterij in 7 uur (op flightmodus!!) leeg. Wil heel graag terug naar 4.3.2 of 4.3.1 waarbij dit geen probleem was iemand een idee hoe dit te doen. Iphone heeft geen jb dus volledig origineel
Doe eens een rest
Want ik heb hier net als Lapje totaal geen last van.
Persoonlijk denk ik, zoals ik al eerder hier heb geschreven, dat het aan de software ligt die je gebruikt.
Ga naar iTunes
Activeer aan de linkerkant 'iTunes store'
rechts boven zie je je inlog naam, gaar daar naar toe met je muis.
nu zie je een driehoekje klik daarop en kies account
login
kies nu de aankoop geschiedenis.

mijn advies is gooi de laatste installaties er af en kijk of het batterij verbruik opknapt.

Succes,
Kees.
  #90  
Oud 16-05-11, 07:13
i4Ping i4Ping is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door i4Ping Bekijk bericht
Ik had in het begin met 4.3.2 de snelle accu, en dat de app's niet startte of na een minuut weer sloten. Na restore nog steeds. toen geheel leeg laten gaan die accu en volledig vullen via stop contact (dan gaat ie snel) en het probleem was weg.
Eergisteren 4.3.3 geïnstalleerd en het zelfde probleem is weer gekomen. iphone 4 wordt warm, snel leeg en app's stoppen spontaan.
accu legen en laden heeft niet geholpen, restore van Os ook niet.

ga nu verder zoeken.

Pingggg
2 dagen een slechte 06 gehad. Ook af en toe scherm met Apple logo als of je m aanzet. Toen kwam het scherm dat ik m aan iTunes moets hangen. Ipv t-mobile stond er links boven 'geen service'. Toen bleek dat ie spontaan helemaal leeg was. Eerst de iOS erop en daarna uren laden voor de data. En toen was alles weer opgelost. Doet het weer normaal. Na 5 dagen nog steeds.
Snap er niks van.
  #91  
Oud 17-05-11, 09:55
Stone123 Stone123 is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Doe eens een rest
Want ik heb hier net als Lapje totaal geen last van.
Persoonlijk denk ik, zoals ik al eerder hier heb geschreven, dat het aan de software ligt die je gebruikt.
Ga naar iTunes
Activeer aan de linkerkant 'iTunes store'
rechts boven zie je je inlog naam, gaar daar naar toe met je muis.
nu zie je een driehoekje klik daarop en kies account
login
kies nu de aankoop geschiedenis.

mijn advies is gooi de laatste installaties er af en kijk of het batterij verbruik opknapt.

Succes,
Kees.
Probleem is opgelost. Bleek op de achtergrond een exchange service te lopen die geen contact kreeg (verlopen password). Tevens update gedaan van alle apps en hij loopt weer als een zonnetje. Dank voor de reacties
  #92  
Oud 17-05-11, 10:33
Flipper01 Flipper01 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stone123 Bekijk bericht
Probleem is opgelost. Bleek op de achtergrond een exchange service te lopen die geen contact kreeg (verlopen password). Tevens update gedaan van alle apps en hij loopt weer als een zonnetje. Dank voor de reacties
Ik heb al een keer de boel hersteld, maar helaas zonder resultaat. Zodra ik het dataverkeer en/of Wi-Fi aanzet loopt de batterij nog steeds razendsnel leeg.
Ik ben wel benieuwd hoe je erachter bent gekomen dat het de exchange service was die de boel leeg trok?
  #93  
Oud 17-05-11, 17:50
Stone123 Stone123 is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipper01 Bekijk bericht
Ik heb al een keer de boel hersteld, maar helaas zonder resultaat. Zodra ik het dataverkeer en/of Wi-Fi aanzet loopt de batterij nog steeds razendsnel leeg.
Ik ben wel benieuwd hoe je erachter bent gekomen dat het de exchange service was die de boel leeg trok?
Bij opstarten kreeg ik de melding dat ik een wachtwoord moest invullen ik annuleerde dit iedere keer mar blijkbaar bleef dit op de achtergrond toch iedere keer lopen. Mijn telefoonboek liep ook iedere keer vast vandaar!. Nu loopt de iphone op flightmode gedurende de nacht maximaal 15% leeg.

Succes!
  #94  
Oud 17-05-11, 20:08
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Draai sinds gisteren 4.3.3 (untethered JB) op een bijna 2 jaar oude 3GS.

Helaas nog geen representatieve test kunnen doen: dankzij streaming radio luisteren vanochtend in 2 uur tijd >60% verloren...

(maar streaming radio vrat altijd al heel veel energie van mijn iPhone)
Ondertussen al resultaten met betrekking tot andere FW's die goed in de oren zullen klinken? Of nog steeds hetzelfde verhaal?
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #95  
Oud 18-05-11, 20:15
aburn aburn is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 18
Standaard

Mijn ervaring met 4.3.3 is echt heel goed, ik denk dat het leeg lopen niks te maken heeft met 4.3.3. Het beste kun je de iphone als nieuwe telefoon configureren na het updaten, dan jailbreaken (als je dat wil tenminste) en dan kijken hoe het met de batterij gaat VOORDAT je de reserve kopie terug zet !! In heel veel gevallen ligt het daar aan namelijk.
Als het dan goed werkt zet je de reserve kopie terug en check nogmaals je batterij na een tijdje.
  #96  
Oud 18-05-11, 21:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Ondertussen al resultaten met betrekking tot andere FW's die goed in de oren zullen klinken? Of nog steeds hetzelfde verhaal?
Alleen maar slechter, maar dat kan ook zijn omdat de batterij nu nog ouder is...
  #97  
Oud 21-05-11, 23:20
yvo1 yvo1 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 2
Standaard

Ben de laatste 2 weken in het buitenland geweest met versie 4.3.2.
In het begin een beetje op 3G gesurfd, maar nadat ik de melding van Vodafone kreeg dat mijn datalimiet bereikt was, kreeg ik het hier genoemd accu probleem. Alles wat uit kon staan, stond uit (geen Wi-Fi, geen BT, geen locatiebepalingen etc, en uiteraard geen data-roaming. Alleen op GSM gezet (geen 3G). Accu liep binnen 4-5 uur leeg, Iphone werd zeer warm, bij zeer beperkt gebruik.
Bij thuiskomst, geupdate naar 4.3.3, weer alles geactiveerd, en nu gelukkig geen problemen meer.
Het lijkt erop dat de Iphone internet nodig heeft om zijn accu capaciteit op peil te houden. Klinkt vreemd, maar kan geen andere oorzaak vinden (behalve wellicht de update naar 4.3.3).
  #98  
Oud 22-05-11, 08:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvo1 Bekijk bericht
Het lijkt erop dat de Iphone internet nodig heeft om zijn accu capaciteit op peil te houden. Klinkt vreemd, maar kan geen andere oorzaak vinden (behalve wellicht de update naar 4.3.3).
Dat zou een oorzaak kunnen zijn maar dan wel een heel esoterische
  #99  
Oud 22-05-11, 09:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

^^ Dat denk ik ook niet. Er was een tijd geleden hier ook een keer een gast met z'n iPhone die alleen in het buitenland leegliep. En die van z'n collega (zelfde type en netwerk) ook. Maar de 2 iphones van hun vrouwen (ander type dan zij hadden) dan weer niet.
Het leek relatie te hebben met de combinatie type iphone en (buitenlands) netwerk.
Raadselachtig en nooit opgehelderd....
  #100  
Oud 23-05-11, 20:21
Duplex's schermafbeelding
Duplex Duplex is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 2
Standaard

Beste mede-leden:
Ik loop nog lekker op oldskool iOS 4.2.1 met m'n 3GS. Nu ik al deze ellende lees overde batterij bij iOS 4.3 (en verder) ben ik wat huiverig om de update er overheen te gooien.
Ik ben namelijk opzich lang niet ontevreden over m'n (1 jaar oude) batterij (tenminste... niet meer dan de gemiddelde iPhone gebruiker..). Denderend is het niet, maar met krap 2 dagen standby en wat spelen op de bank 's avonds, lang niet slecht.

Nu is de kernvraag: Wel of niet updaten naar 4.3.3 ?
Jullie input wordt zeer gewaardeerd. Alvast bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij snel leeg (fw 4.x) wikas iPhone algemeen 56 19-03-11 11:29
Batterij snel leeg na update IOS4 fplin iPhone algemeen 60 11-07-10 13:17
Batterij iphone 3G snel leeg na update 3.1.2 knijn iPhone algemeen 4 25-05-10 10:35
Batterij snel leeg Cronaldo7 Archief 11 23-07-09 16:00
Batterij snel leeg na 2.1 update kimwispel iPhone algemeen 8 31-12-08 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.