//

Geen kiestoon/geluid bij bellen met iPhone 4

Geen kiestoon/geluid bij bellen met iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds afgelopen weekend heb ik een probleem met mijn iPhone 4. Als ik gebeld word of zelf bel, hoor zowel ik als diegene aan de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-04-11, 20:59
NoticeNL NoticeNL is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Standaard Geen kiestoon/geluid bij bellen met iPhone 4

Sinds afgelopen weekend heb ik een probleem met mijn iPhone 4. Als ik gebeld word of zelf bel, hoor zowel ik als diegene aan de andere kant van de lijn niks. Zelf hoor ik de telefoon ook niet overgaan als ik iemand bel. Verbinding is er wel als ik opneem als gebeld word, of diegene die ik bel opneemt.

Zowel mijn telefoonspeaker als mijn externe speaker als mijn microfoon werken met andere applicaties wel gewoon. Ook de sms-functie werkt, evenals mijn 3G en Wi-Fi.

Klinkt naar mijn idee als een softwarematig probleem, maar zowel een soft reset als terugzetten naar de fabrieksinstellingen via iTunes heeft geen effect. Tussen het moment dat ik voor het laatst belde en mijn belfunctie het niet meer doet is de telefoon op de grond gevallen en is er een half glas bier overheen gegaan, maar hij is geen enkel moment compleet gestopt met werken. Daarom vraag ik me ook of dat verband heeft met het probleem.

Het vervelende is dat ik mijn iPhone in oktober bij een achterafwinkeltje gekocht heb (hij is officieel simlockvrij, maar komt niet uit Nederland) en ik geen verzekering en volgens mij ook geen garantie heb. Als die garantie überhaupt nog geldig is nu er bier over de telefoon heen is gegaan.

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-04-11, 08:41
NoticeNL NoticeNL is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Standaard

Niemand die dit probleem (her)kent?
  #3  
Oud 29-04-11, 10:03
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Er zijn genoeg universele telefoonherstellers.Ik denk dat er een is die het voor jou op kan lossen.
Reken er op dat het gaat kosten.
  #4  
Oud 10-05-11, 09:01
mikevrind mikevrind is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb sinds zondag echt exact hetzelfde probleem!
Zaterdagavond kon ik nog bellen, zondagochtend geen geluid meer.

iPod functie werkt, voicemail luisteren werkt, dicatafoon werkt.
Maar mensen horen tijdens het bellen? ho maar.
Mensen mij horen tijdens het bellen? ho maar.

Heb nu bij T-Mobile me telefoon voor reparatie aangemeld, die vrouw bij de klantenservice wist ook geen raad.
  #5  
Oud 10-05-11, 10:46
NoticeNL NoticeNL is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 14
Standaard

Precies dat is het vreemde ook, dat niemand raad weet. Ik ben in verschillende Premium Reseller winkels geweest, en nergens hadden ze ooit van dit probleem gehoord.

Ben zelf overigens nog niks opgeschoten helaas. Hoop dat T-Mobile het voor je op gaat lossen!
  #6  
Oud 06-07-11, 21:59
Sahbey Sahbey is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Leerdam
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Sahbey Stuur een bericht via MSN naar Sahbey
Standaard Zelfde probleem

met verschillende firmware geprobeerd. met en zonder jailbreak.
verschillende simkaarten and ere providers.

helpt niet.
alles werkt alleen tijdens het bellen geen gehoor aan geluid en gaat ook geen geluid over naar de andere kant.

voip en andere dergeleken werken goed.

Weet iemand goed raad?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 juli 2011 om 22:10 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoticeNL Bekijk bericht
Sinds afgelopen weekend heb ik een probleem met mijn iPhone 4. Als ik gebeld word of zelf bel, hoor zowel ik als diegene aan de andere kant van de lijn niks. Zelf hoor ik de telefoon ook niet overgaan als ik iemand bel. Verbinding is er wel als ik opneem als gebeld word, of diegene die ik bel opneemt.

Zowel mijn telefoonspeaker als mijn externe speaker als mijn microfoon werken met andere applicaties wel gewoon. Ook de sms-functie werkt, evenals mijn 3G en Wi-Fi.

Klinkt naar mijn idee als een softwarematig probleem, maar zowel een soft reset als terugzetten naar de fabrieksinstellingen via iTunes heeft geen effect. Tussen het moment dat ik voor het laatst belde en mijn belfunctie het niet meer doet is de telefoon op de grond gevallen en is er een half glas bier overheen gegaan, maar hij is geen enkel moment compleet gestopt met werken. Daarom vraag ik me ook of dat verband heeft met het probleem.

Het vervelende is dat ik mijn iPhone in oktober bij een achterafwinkeltje gekocht heb (hij is officieel simlockvrij, maar komt niet uit Nederland) en ik geen verzekering en volgens mij ook geen garantie heb. Als die garantie überhaupt nog geldig is nu er bier over de telefoon heen is gegaan.

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Bij technische dienst apple kan je buitenlands iphones voor ongeveer 230 euro laten vervangen. UNITSWAP.
en bij verzekering decaleren misschien
Bel naar apple en apple zal je helpen.

Ik heb de zelfde probleem.
ik weet ook geen betere raad. verschillende firmwares zelfde probleem
  #7  
Oud 07-07-11, 12:52
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Ik heb dit probleem ook met de ene persoon kan ik we bellen maar hoort me wel slecht. De andere persoon hoort gewoon niks maar ik hoor die personen wel. Ik weet ook niet wat ik moet doen, de mijne komt uit Mediamarkt Belgie.

Wie weet een oplossing hiervoor of een website waar je hem gratis kan laten maken. Ik heb namelijk gewoon garantie.
  #8  
Oud 07-07-11, 22:46
kevintj07 kevintj07 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 71
Standaard

Ook ik heb sinds vandaag dit probleem. Het lijkt mij echt n probleem van apple?!
  #9  
Oud 08-07-11, 19:48
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Echt balen man ik ga denk naar mediamarkt in Belgie of kan je ook ergens in NL laten maken?
  #10  
Oud 10-07-11, 11:21
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Zoveel mensen met dit probleem maar nog niemand met een oplossing? Of geen zin om het te delen hoe jullie dit hebben afgehandeld?
Zou dit onder garantie vallen anders ga ik terug naar mediamarkt (belgie)
  #11  
Oud 13-07-11, 15:50
Sanderoski Sanderoski is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

ik heb ditzelfde probleem ook met mijn iphone 4 toen hij van een 50cm hoogte headfirst op de vloer is gevallen. in eerste instantie was ik zwaar over de zeik omdat mn scherm een spinnenweb rijker is maar kan er dus ook niet meer mee bellen. mijn iphone was toen nog niet gejailbraked en ik heb ook al van alles geprobeerd; alle soorten resets, jailbraken (tegen beter weten in dat dit het zou verhelpen), naar apple geweest en die snappen er ook de ballen van alleen dat ik 500-800 euro voor de rep zou moeten betalen en t-mobile heeft ook geen flauw idee. wat ik dus wel heel vreemd vind is dat belprogramma's als Viber en skype nog wel gewoon werken met bellen.

verder kan ook ik helaas niet helpen met de oplossing maar als iemend een oplossing heeft HEEL graag want ik word hier helemaal gek van.
  #12  
Oud 13-07-11, 15:54
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Inderdaad skype doet het bij mij ook, filmen, actionvoip en dictafoon werken ook nog. Dit is echt zwaar ***** en zou het misschien aan software liggen?
  #13  
Oud 14-07-11, 16:52
Sanderoski Sanderoski is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

ik persoonlijk ben bang dat het een hardwarematige fout is bij mij iig aangezien de problemen pas zijn begonnen sinds mn iphone gevallen is en er daar misschien een connector oid los/kapot is gegaan met het normale belnetwerk. maarja als ik niet voor september een oplossing heb gevonden die een normale prijs heeft ga ik maar de nieuwe iphone halen want om nu een iphone 4 te hebben die niet meer kan bellen is beetje zonde
  #14  
Oud 14-07-11, 20:05
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanderoski Bekijk bericht
ik persoonlijk ben bang dat het een hardwarematige fout is bij mij iig aangezien de problemen pas zijn begonnen sinds mn iphone gevallen is en er daar misschien een connector oid los/kapot is gegaan met het normale belnetwerk. maarja als ik niet voor september een oplossing heb gevonden die een normale prijs heeft ga ik maar de nieuwe iphone halen want om nu een iphone 4 te hebben die niet meer kan bellen is beetje zonde
Krijg je hiervoor geen garantie? Echt ***** want de mijne is inderdaad ook regelmatig gevallen.
  #15  
Oud 15-07-11, 11:34
Sanderoski Sanderoski is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Volgens die ventjes bij de Apple store moet het zelf betaald worden aangezien ik het apparaat heb laten vallen en het probleem toen pas is begonnen maar ik ben nu aan het kijken of ik het op me inboedel/reisverzekering kannlaten declareren, scheelt ff een hoop geld
  #16  
Oud 15-07-11, 14:07
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Haha je moest niet zeggen dat het komt door de val, bij mij is het gewoon vaag. Ene dag doet die het en andere dag weer niet.
  #17  
Oud 22-07-11, 20:30
Sanderoski Sanderoski is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

nou ik heb vandaag maar mijn contract vervroegd laten verlengen en een nieuwe iphone 4 genomen dus ik ben gelukkig van de problemen af alleen niet op de meest ideale manier maarja, het is beter dan niets
  #18  
Oud 18-02-15, 23:41
RuudArshavin RuudArshavin is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Kom net dit form tegen.

Heb het zelfde probleem op de iPhone 4 van mijn pa. Als hij belt hoort hij niks en degene aan de andere kant ook niet. Luistprekers en microfoon werken allemaal wel gewoon met andere apps. Wie kan me helpen?
  #19  
Oud 29-12-15, 10:45
Frenske2 Frenske2 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 1
Standaard

Hallo mensen, identiek probleem ontstond bij mijn iPhone 4s toen hij vol was. Vervolgens heb een een hoop Apps die ik nooit gebruik eraf gegooid, en ja hoor, hij doet het weer.

Succes!
  #20  
Oud 29-12-15, 23:17
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Jullie hebben allen de audio ic defect.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen geluid bij bellen! Chrisy76 iPhone algemeen 6 04-05-11 14:27
iPhone 4 - Geen geluid bij bellen djjanclerinx iPhone algemeen 1 09-11-10 16:15
Geen geluid bij bellen 3G 16gig wit znimmer iPhone algemeen 0 06-09-09 17:45
[1.1.3] geen geluid bij bellen. sic139 Unlock [archief] 8 15-02-08 08:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.