//

Microfoon werkt niet bij 'luidspreker-functie' en film opnemen

Microfoon werkt niet bij 'luidspreker-functie' en film opnemen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een week heb ik het volgende probleem: - Als ik bel en de telefoon op 'luidspreker-stand' zet dan hoort degene aan de andere kant ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-05-11, 16:53
geertkoetsier geertkoetsier is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1
Standaard Microfoon werkt niet bij 'luidspreker-functie' en film opnemen

Sinds een week heb ik het volgende probleem:

- Als ik bel en de telefoon op 'luidspreker-stand' zet dan hoort degene aan de andere kant mij niet meer. (normaal bellen is geen probleem!)

-Als ik video opneem geen geluid. Echter als ik van dichtbij schreeuw in het microfoongaatje dan hoor je het geluid heel zacht.

Ik heb de telefoon al ge-reset en geupdate naar 4.3.3, echter zonder resultaat.

Ik heb het idee dat de bovenste mic verstopt is? is daar iets aan te doen, of er is mogelijk een ander probleem wat speelt?

Hebben meerdere mensen dit probleem en wat is er aan te doen?

Alvast bedankt voor reactie.

Gr Geert.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-11, 11:37
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Ik heb ook het probleem met de microfoon tijdens het bellen in luidspreker stand. Degene waarmee ik bel hoort mij dan heel slecht. Heb je het al opgelost Geert? Of iemand anders een oplossing?
  #3  
Oud 19-12-11, 21:31
Bmwke3 Bmwke3 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

ik heb het het zelfde probleem voor mijn microfoon werkt niet meer mij van geen kwaad bewust heb ik mijn iphone binnen gegeven bij de phone house op 19 november, vandaag kreeg ik een mail met een offerte in van dynafix 277 euro er zou vochtschade aanwezig zijn in mijn toestel conclusie word niet gemaakt onder garantie de phone house stuurt mij naar dynafix zij sturen mij op hun buurt naar Apple en Apple stuurt mij terug naar de phone house. ze hebben zelfs niet naar het probleem gekeken niet normaal vind ik. en ik bel naar de phone house en daar zegge ze mij dan doodleuk had je die verzekering genomen kreeg je nu een nieuwe gsm belachelijk gewoon
  #4  
Oud 20-12-11, 22:56
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

iphone 4 mic vervangen 40 euro
  #5  
Oud 20-12-11, 23:01
Bmwke3 Bmwke3 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer Bekijk bericht
iphone 4 mic vervangen 40 euro
en waar kan ik dat laten doen?
  #6  
Oud 21-12-11, 08:01
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

pb me maar voor het email van betreffende persoon
  #7  
Oud 07-01-12, 14:40
Poody Poody is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 2
Standaard

Ik ben mijn iPhone 1 maand kwijt geweest en kreeg ik ook een onzin verhaal over vochtschade. ik vertrouw die gasten van dynafix voor geen meter meer. Alles wat niet op te lossen is gooien ze op vochtschade!

Je iPhone maakt bij filmen en luidspreker functie gebruik van de kleine microfoon boven op je iPhone naast de mini jack ingang. Waarschijnlijk zit er een minuscuul klein beetje stof die de ingang naar de microfoon blokkeert. Ik heb met een tandenstoker het stof er uit gehaald en daarna was het probleem verholpen

Het klinkt raar dat de oplossing zo simpel is maar het werkt echt!

Succes
  #8  
Oud 07-01-12, 14:44
SG3i SG3i is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poody Bekijk bericht
Ik ben mijn iPhone 1 maand kwijt geweest en kreeg ik ook een onzin verhaal over vochtschade. ik vertrouw die gasten van dynafix voor geen meter meer. Alles wat niet op te lossen is gooien ze op vochtschade!

Je iPhone maakt bij filmen en luidspreker functie gebruik van de kleine microfoon boven op je iPhone naast de mini jack ingang. Waarschijnlijk zit er een minuscuul klein beetje stof die de ingang naar de microfoon blokkeert. Ik heb met een tandenstoker het stof er uit gehaald en daarna was het probleem verholpen

Het klinkt raar dat de oplossing zo simpel is maar het werkt echt!

Succes
Onzin, de microfoon daar is voor noise cancelling, zodat bepaalde geluiden van buiten af gefiltreerd worden tijdens het bellen, daarnaast hebben de vorige iPhones die niet en lijkt het me sterk dat Apple denkt; Hey! Laten we nu opeens een andere mic gebruiken voor handsfree bellen en video-opnames!
  #9  
Oud 07-01-12, 14:58
Poody Poody is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 2
Standaard

Ik las deze oplossing op het Amerikaanse support forum van Apple en vond het een houtje touwtje oplossing.

Toen ik gisteren mijn telefoon ongeprepareerd terug kreeg heb ik eerst getest of het probleem er nog was, en dat was er nog steeds.

Daarna de tandenstoker geprobeerd en er een minuscuul beetje stof uitgehaald. En voilà probleem weg.

Tijdens eerdere testen voordat ik hem naar t mobile opstuurde viel mij op dat het geluid dat de iPhone opnam toch echt werd opgenomen door de noise cancelling microfoon. Geluid was extreem zwak en dof. Alles wat ik insprak op de normale microfoon stond er niet op.

Het probleem deed zich alleen voor tijdens filmen, face time en bellen met de luidspreker functie. De microfoon werkte wel goed bij de dictafoon en normaal bellen.

Er is dus een belangrijke rol voor de noise cancelling microfoon tijdens "handsfree" functies. Ik ben het met je eens dat het misschien als onzin klinkt. Het feit is dat het werkt!

Ik hoop dat andere forum leden met hetzelfde probleem hun ervaring willen delen.

Groet,
Poody

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 januari 2012 om 14:27 ----------

Als je een iPhone 4 hebt moet je voor de grap eens een filmpje opnemen met geluid terwijl je het anti noise microfoon dicht houdt met je vinger en daarna zonder dat je de noise cancelling microfoon dicht houdt en HOOR het verschil.

De noise cancelling microfoon is voor filmen dus kennelijk heel belangrijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 Microfoon werkt niet bij facetime/videorecord Koenkk Muziek, foto & video 3 24-01-11 20:51
volume aanpassen bij interne luidspreker werkt niet meer?! Veronikaas iPhone algemeen 0 06-12-10 20:53
Muziek: Ipod functie: 'start afspelen bij laatste punt' werkt niet altijd Marc1969 Muziek, foto & video 1 23-11-09 10:35
Luidspreker en microfoon iphone werken niet meer!! danzell Archief 4 08-04-09 23:55
luidspreker werkt niet vanrumst iPhone algemeen 9 04-08-08 14:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.