//

iPod Touch 2g frameresten verwijderen

iPod Touch 2g frameresten verwijderen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Mijn iPod Touch 2G is nat geworden en de standby- en volumeknoppen en de Wi-Fi deden heel raar. Ook na flink drogen wilden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-06-11, 15:12
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard iPod Touch 2g frameresten verwijderen

Hoi allemaal,

Mijn iPod Touch 2G is nat geworden en de standby- en volumeknoppen en de Wi-Fi deden heel raar. Ook na flink drogen wilden ze niet werken. Ik heb de iPod geprobeert open te maken, en toen zijn de knoppen het allemaal weer gaan doen. Alleen is er een stuk van het zwarte plastic frame afgebroken. Nu wil ik een nieuw glas met frame er bij bestellen, maar hoe moeten de resten die er nog in zitten er uit worden gehaald zonder het scherm / koptelefoon aansluiting te beschadigen?

Foto's laten de resten zien.

MvG Arjan
http://yfrog.com/hs1s55bj Eerste foto is ook de beste.

(in mijn profiel staat een 4G iPod, maar deze 2G heb ik ook nog en wil ik graag ook werkend houden.)

Laatst gewijzigd door arjan95; 02-06-11 om 15:20. Reden: foto's toegevoegd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-06-11, 16:45
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

ik denk dat je hem niet op de juiste manier hebt opengedaan!

normaal komt je scherm(display) er ook uit, maar bij jou zit die er nog in
bij de iphone is dit toch zo.

hoe heb je hem er presies uitgehaalt?
  #3  
Oud 02-06-11, 17:23
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Hoi,

Wat je zegt over het scherm dat eruit had gemoeten, geldt alleen voor de 4e generatie iPod Touch. Bij de 2e en de 3e generatie zit het lcd-scherm en het glas niet vast aan elkaar. Het LCD scherm werkt ook gewoon perfect, alleen een strook van het touchscreen niet, Waar instellingen staat. (is de rij apps boven het dock). Er zitten naast het scherm nog wat resten PLASTIC en die moeten er uit. Anders kan er geen nieuw glas met frame in. Ik durf er niet aan te pielen want dan kras ik het scherm kapot. Dat is het hele probleem. Wi-fi is niet meer te maken, is gewoon zwak geworden. Dat is niet erg.

Hoe ik hem eruit gehaald heb: Met een heel kleine schroevendraaier van een modelbouwset heb ik hem omhoog gelicht. Dat ging heel moeilijk en het plastic brak dus af. Bovenin het glas (niet het scherm!!!) zit een barst, boven het scherm.
  #4  
Oud 02-06-11, 17:40
Thomaszomer Thomaszomer is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Nijverdal
Berichten: 15
Standaard

Als het goed is zit tussen de zilveren rand van je ipod en tussen het plastic een soort clipje.. de bedoeling is dat je met je schroevendraaier/tool of wat dan ook tussen dat clipje en dat plastic komt. Als je daar eenmaal tussen zit, dan moet je het plastic als het ware omhoog wippen. Het is moeilijk uit te leggen maar er zijn zat tutorials van te vinden op YouTube.

YouTube - ‪iPod Touch 2nd & 3rd Generation Digitizer Touch Screen Replacement Guide‬‏

In dat filmpje wordt het wel goed uitgelegd!
  #5  
Oud 02-06-11, 17:50
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Bedankt voor het filmpje, maar er zit nu nog steeds een afgebroken stuk in aan de rechter kant. Daar gaat het om. Het glas is er al af, alleen ik heb niet al die tools dus daarom is het dan ook fout gegaan. Ik probeer het er wel uit te krijgen bij die clips.
  #6  
Oud 03-06-11, 17:37
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Laat dit topic maar sluiten. De iPod is oud, traag en ik vind nieuw glas veel te duur. Zonder touch (dus met kapotte glas terug erin) kun je er echt niks mee. Ik wil graag nog een 1G erbij, dan kan ik er ook Android op zetten.
Reageren

Labels
ipod, reparatie, scherm, vervangen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod touch: iPod Touch 2g 8gig MC jailbreakme.com iPod/Safari crasht forrestgumpx Jailbreak 9 22-08-11 11:30
ipod touch3g geeft aan dat het een ipod touch 2g is erik1995 iPhone algemeen 3 07-10-10 16:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:49.