//

Geluid iPhone 4 aan en uit door valse "accessoiremelding"

Geluid iPhone 4 aan en uit door valse "accessoiremelding" discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een probleem met mijn iPhone 4. Ik krijg constant de melding "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone; U kunt onverwachte geluiden horen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-06-11, 09:59
vdvpj vdvpj is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard Geluid iPhone 4 aan en uit door valse "accessoiremelding"

Ik heb een probleem met mijn iPhone 4.
Ik krijg constant de melding "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn.'

Mijn geluid werkt niet meer (soms weer wel en dan heel luid). De instellingen zijn correct ingesteld en ik kan de zijtoetsen voor het geluid ook niet gebruiken.
(zie bijgevoegde foto's). Bovendien is die constante accessoire melding erg irritant, er is immers geen accessoire aangesloten!

Ik heb mijn iPhone al gesynchroniseerd, verschillende keren aan en uit gezet maar niets helpt. Ik heb hem nog niet "hersteld" via iTunes.
Zal herstellen al mijn berichten, ... verwijderen? Iemand ervaring hiermee?

Ik hoop op snel antwoord, want dit is erg vervelend!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Photo jun. 05, 0 50 48.jpg‎ (41,0 KB, 25x gelezen)
Bestandstype: jpg Photo jun. 05, 0 46 44.jpg‎ (19,3 KB, 12x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-11, 10:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is een probleem met pin 21 op de dock connector (of de dock kabel).

Tussen pin 21 en aarde (GND) moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen die bepaalt om wat voor accessoire het gaat.

Misschien zit er wel een stofje of iets anders dat een sluiting maakt met pin 21. Probeer eens om de dock connector schoon te maken of om een andere dock kabel te gebruiken.
  #3  
Oud 05-06-11, 10:43
vdvpj vdvpj is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Bedankt! Het probleem is opgelost denk ik. Die technische info was overbodig, het deel van "een stofje..." was voldoende. Thanks
  #4  
Oud 05-06-11, 11:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdvpj Bekijk bericht
Bedankt! Het probleem is opgelost denk ik. Die technische info was overbodig, het deel van "een stofje..." was voldoende. Thanks
OK! Ik zal nooit meer de reden van een probleem vermelden, alleen maar de oplossing
  #5  
Oud 17-07-11, 22:12
pros pros is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Standaard

ik heb hetzelfde probleem met "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone
kan je me wat meer uitleg geven over pin 21 en aarde en hoe ik dit moet behandelen
bedankt op voorhand ik hoop dat het bij mij ook opgelost geraakt
  #6  
Oud 10-08-11, 20:10
rosalinda rosalinda is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 3
Standaard

bij mij idem heb alles al geprobeerd kan iemand mij aub vertellen wat ik moet doen en hoe dit op te lossen is
thanks
  #7  
Oud 10-08-11, 20:20
pros pros is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Standaard

rosalinda

ik heb dit probleem kunnen oplossen door met de stofzuiger op volle kracht en met fijn mondstuk onderaan de iphone 4 te zuigen en probleem was direct opgelost

mvg
pros
  #8  
Oud 10-08-11, 20:35
rosalinda rosalinda is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 3
Standaard

hoi Pros
mijn gezin verklaarde me voor gek maar net met de stofzuiger idd gedaan wat je voorstelde......helaas zonder resultaat kreeg meteen de melding
"Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn.'
als ik bij geluiden kijk staat er ook geluid uit terwijl alles aanstaat en op maximum als mijn oordopjes erin zitten doen de geluiden het ook.... alles geprobeerd wat op het forum te lezen is ........niets heeft het gewenste resultaat opgeleverd
  #9  
Oud 11-08-11, 18:33
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosalinda Bekijk bericht
hoi Pros
mijn gezin verklaarde me voor gek maar net met de stofzuiger idd gedaan wat je voorstelde......helaas zonder resultaat kreeg meteen de melding
"Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn.'
als ik bij geluiden kijk staat er ook geluid uit terwijl alles aanstaat en op maximum als mijn oordopjes erin zitten doen de geluiden het ook.... alles geprobeerd wat op het forum te lezen is ........niets heeft het gewenste resultaat opgeleverd
Ik kreeg de melding kort na het installeren van een app. Heb de app verwijderd en probleem kwam niet terug.
Ga niet vertellen welke app: geeft alleen maar onnodige onrust.
Plaats nu (na schoonzuigen) de app weer terug en al de melding DAN weer komt meld ik hem hier.
__________________
Willem.
  #10  
Oud 11-08-11, 19:28
bakkietje bakkietje is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: België; Heist-op-den-Berg
Berichten: 43
Standaard

Ik heb een 'herstel' uitgevoerd en sindsdien is het probleem van de baan.
  #11  
Oud 29-08-11, 10:32
SoLiDeNL SoLiDeNL is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 2
Standaard

ik heb hetzelfde probleem er zat inderdaad wat stof in... alleen het stof verwijderen werkte niet ik ben op dit moment bezig met een systeem herstel hopelijk werkt dit.

@wblink

Ik heb een klein vermoeden welke app je bedoeld volgens mij is het bij mij ook begonnen nadat ik die heb geinstalleerd
  #12  
Oud 29-08-11, 10:36
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Wel eens zo leuk als de betreffende app dan vermeld wordt. Misschien kan de Dev er dan wat aan doen.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #13  
Oud 29-08-11, 11:13
SoLiDeNL SoLiDeNL is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 2
Standaard

Overigens niks helpt bij mij...

stof verwijderen niet..
systeem herstel niet..

Opsturen naar reparateur dan maar ?? of heeft iemand anders nog een idee'tje ?
  #14  
Oud 29-08-11, 14:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Roffll, idem hier, nikske helpt en heb al alles gedaan, heb wel zo'n producten gekocht nu die timoshia me hier had verteled, ik ga deze deze week ontvangen, ik ben benieuwd of dat zal helpen.
En ik steek geen enkele iphone meer in zo'n dockcoonector, never, tis toen de miserie begonnen is.
  #15  
Oud 29-08-11, 14:58
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Wel eens zo leuk als de betreffende app dan vermeld wordt. Misschien kan de Dev er dan wat aan doen.
Klopt.

Ik wilde eerst wat meer duidelijkheid voor mezelf alvorens wat te gaan roepen.
Het bertreft "My Data Usage (Pro)". Eerst de gratis versie: "probleem" begon (tussen aanhalingstekens omdat het vziw alleen een melding is). Die verwijderd: geen meldingen meer, nu de Pro versie erop ende meldingen komen af en toe weer. Ik merk verder geen afwijkingen.
Reageren

Labels
accessoire, geluid, iphone 4 16 gb, storing



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 19:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
Ander geluid bij ontvangen "nieuwe E-mail" iphonefriend Archief 2 15-04-08 16:14
[SNES] opslaan "save game" & geluid bram87 Jailbreak apps en thema's 12 10-04-08 11:11
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.