//

Hulp gevraagd - plots loopts de batterij snel leeg

Hulp gevraagd - plots loopts de batterij snel leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hopelijk is er iemand die me kan/wil helpen ik heb sinds enkele maanden een 2de hands 3GS (jailbrake met FW 4.2.1). in het begin heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-06-11, 14:09
wimpie6 wimpie6 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Melsele
Berichten: 9
Standaard Hulp gevraagd - plots loopts de batterij snel leeg

hopelijk is er iemand die me kan/wil helpen

ik heb sinds enkele maanden een 2de hands 3GS (jailbrake met FW 4.2.1). in het begin heb ik hem wat getweaked (cydia progs geinstalleerd) maar de laatste weken heb ik niks meer gewijzigd. Aangezien EDGE en 3G altijd afstaat en Wi-Fi en Bluetooth enkel activeer indien nodig, kon ik gemakkelijk 2 a 3 dagen zonder opladen.

Vorige vrijdag echter gebruikte ik de Free memory van SBsettings en hierop crashte de iPhone. Na herstarten loopt de batterij leeg op een uur of 6. Blijkbaar draait er een process op de achtergrond die de batterij leeg trekt

herstarten, progr. afsluiten,... helpt niks

ik vrees dat ik de iPhone moet herstellen of alles opnieuw moet installeren? maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier aan begin. ik weet dat er vanalles op het forum staat maar voor een dummy staat er heel veel gefragmenteerde info en ik heb dus schrik dat ik iets fout ga doen waardoor de iPhone helemaal stuk gaat.

is er iemand die heel kort kan oplijsten wat ik kan/moet doen hoe het probleem op te lossen (voor ik eraan begin, versie die ik moet gebruiken,...)

als er iemand in de buurt van Melsele (België, tegen Antwerpen) woont die dit voor mij kan doen wil ik die best 10 euro betalen...

als ik nog info moet sturen laat je het maar weten
bedankt voor de feedback
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-06-11, 14:22
Timmy89 Timmy89 is offline
• iOS 6.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 143
Stuur een bericht via MSN naar Timmy89
Standaard

ook even inpikken op dit topic
wat misschien ook een oplossing voor jou kan zijn ?
heb ook een 3gs 16 gb en kan daar mee +- 12 uur mee doen en dan is die plat draait ook via een JB en heb ook sb settings.
nu was ik aan het denken om een nieuwe batterij aan te schaffen
beetje op internet aan het zoeken en ik kwam tegen:
een iphone 3gs ;et 1900 mAh ipv de 1200
nu was de vraag gaan deze door gebruik warmer worden ?
dit zijn zogezegd golden battery's maar ik heb er ook gevonden van 1600 mAh toevallig iemand ervaring met een zwaardere batterij ?
alvast bedankt
  #3  
Oud 14-06-11, 20:39
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpie6 Bekijk bericht
hopelijk is er iemand die me kan/wil helpen
(...)
bedankt voor de feedback
Heb je al geprobeerd de FreeMemory-app via Cydia te verwijderen? Die zorgde tenslotte voor de omslag in batterijgebruik.
En een harde reset wil ook wel eens helpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 Bekijk bericht
(...)
een iphone 3gs ;et 1900 mAh ipv de 1200
nu was de vraag gaan deze door gebruik warmer worden ?
dit zijn zogezegd golden battery's maar ik heb er ook gevonden van 1600 mAh toevallig iemand ervaring met een zwaardere batterij ?
alvast bedankt
Ik zou persoonlijk niet zomaar een andere, onofficële, en ook nog eens 'zwaardere' batterij in de iPhone zetten. Zoek de oorzaak in instellingen, daarmee kun je winst behalen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 16-06-11, 02:55
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmy89 Bekijk bericht
ook even inpikken op dit topic
wat misschien ook een oplossing voor jou kan zijn ?
heb ook een 3gs 16 gb en kan daar mee +- 12 uur mee doen en dan is die plat draait ook via een JB en heb ook sb settings.
nu was ik aan het denken om een nieuwe batterij aan te schaffen
beetje op internet aan het zoeken en ik kwam tegen:
een iphone 3gs ;et 1900 mAh ipv de 1200
nu was de vraag gaan deze door gebruik warmer worden ?
dit zijn zogezegd golden battery's maar ik heb er ook gevonden van 1600 mAh toevallig iemand ervaring met een zwaardere batterij ?
alvast bedankt
Een goede vriend van had dat ook gedaan een andere battery erin zwaardere en wat blijkt?nu is zijn hele moederboard na de malemoere omdat het een neppe accu was goedkope chineese rommel als ik jou was zou ik het lekker orgineel houden
  #5  
Oud 16-06-11, 14:39
roelenina roelenina is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpie6 Bekijk bericht
hopelijk is er iemand die me kan/wil helpen

ik heb sinds enkele maanden een 2de hands 3GS (jailbrake met FW 4.2.1). in het begin heb ik hem wat getweaked (cydia progs geinstalleerd) maar de laatste weken heb ik niks meer gewijzigd. Aangezien EDGE en 3G altijd afstaat en Wi-Fi en Bluetooth enkel activeer indien nodig, kon ik gemakkelijk 2 a 3 dagen zonder opladen.

Vorige vrijdag echter gebruikte ik de Free memory van SBsettings en hierop crashte de iPhone. Na herstarten loopt de batterij leeg op een uur of 6. Blijkbaar draait er een process op de achtergrond die de batterij leeg trekt

herstarten, progr. afsluiten,... helpt niks

ik vrees dat ik de iPhone moet herstellen of alles opnieuw moet installeren? maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier aan begin. ik weet dat er vanalles op het forum staat maar voor een dummy staat er heel veel gefragmenteerde info en ik heb dus schrik dat ik iets fout ga doen waardoor de iPhone helemaal stuk gaat.

is er iemand die heel kort kan oplijsten wat ik kan/moet doen hoe het probleem op te lossen (voor ik eraan begin, versie die ik moet gebruiken,...)

als er iemand in de buurt van Melsele (België, tegen Antwerpen) woont die dit voor mij kan doen wil ik die best 10 euro betalen...

als ik nog info moet sturen laat je het maar weten
bedankt voor de feedback
Ik heb hetzelfde probleem. Heb een iPhone 4 met jailbreak FW 4.3.2. Na het gebruik van Free Up Memory in SBsettings ging ook mijn batterij schrikbarend snel leeg. De-installeren van SBsettings helpt niet, inmiddels iPhone ge-upgrade naar FW4.3.3 (geen jailbreak) helpt ook niet. iPhone een harde reset gegeven maar helpt ook niet.

update 17-06-2011
Inmiddels doet de iPhone het weer normaal. Eerst jailbreak FW4.3.3. toegepast maar gaf geen verandering. Na ruim een dag was het verbruik, zonder verklaarbare reden, weer normaal.

Laatst gewijzigd door roelenina; 19-06-11 om 18:49. Reden: update
  #6  
Oud 16-06-11, 16:03
wimpie6 wimpie6 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Melsele
Berichten: 9
Standaard

bij mij is het terug plots in orde oplossing was of een hard reset of het runnen van cydia (als voorbereiding op de FW update naar 4.3.3 had ik aptbackup gedownload)

ik ben dus terug tevreden ;-))
  #7  
Oud 16-06-11, 16:16
Timmy89 Timmy89 is offline
• iOS 6.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 143
Stuur een bericht via MSN naar Timmy89
Standaard

laat je weten hoelang je nu ongeveer toekomt met je batterij ?
ik heb ondertussen lockinfo gewist en ga eens kijken hoelang ik nu toekom.
groetjes timmy
  #8  
Oud 27-06-11, 13:58
ErsinB ErsinB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 85
Standaard

Heeft iemand nog oplossingen. Sinds twee dagen gaat mijn batterij wel heel erg snel leeg (1% per paar minuten). Een hard reboot helpt niet. De exchange accounts van je mails verwijderen en herinstalleren helpt ook niet. Ping uitzetten bij beperkingen helpt ook niet. Alle notificaties en locatie voorzieningen uitzetten helpt ook niet. Netwerk instellingen en alle instellingen resetten helpt ook niet. Volgens mij ligt het dus ook niet aan een app die te veel met internet bezig is, want via DataMan heb ik eigenlijk nauwelijks data-overdracht kunnen constateren.

Ik heb wel FreeMem via SB-settings die ik regelmatig gebruik. Is dit echt een oorzaak die geconstateerd is?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 juni 2011 om 13:55 ----------





Heeft iemand enig idee wat hier niet tussen hoort? Of wat kan zuipen aan je batterij? Ik heb net 10% verloren in een uur. Dit kan niet kloppen.

Laatst gewijzigd door ErsinB; 27-06-11 om 15:02.
  #9  
Oud 27-06-11, 19:35
ErsinB ErsinB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 85
Standaard

Niemand die mij hierbij kan helpen?

Ik heb net alle apps geopend, met de gedachte dat er mss iets vast zat in de cache. Dat heeft ook niet geholpen. Vanaf 4 uur is er zowat 50% afgegaan van mijn batterij. Niet normaal dit. Ik heb vrijwel alle opties die ik op internet heb gelezen geprobeerd. Behalve dan een totale herstel, maar dat is nou niet bepaald een oplossing.

Heeft niemand dit meegemaakt? Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn batterijduur, ook niet na fw updates. 2 3 dagen geleden begon het opeens. Ik weet bij God niet waarom. Ik heb al heel wat crashende apps verwijderd, heel wat Cydia apps verwijderd, maar tevergeefs.
  #10  
Oud 27-06-11, 22:05
roelenina roelenina is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErsinB Bekijk bericht
Heeft iemand nog oplossingen. Sinds twee dagen gaat mijn batterij wel heel erg snel leeg (1% per paar minuten). Een hard reboot helpt niet. De exchange accounts van je mails verwijderen en herinstalleren helpt ook niet. Ping uitzetten bij beperkingen helpt ook niet. Alle notificaties en locatie voorzieningen uitzetten helpt ook niet. Netwerk instellingen en alle instellingen resetten helpt ook niet. Volgens mij ligt het dus ook niet aan een app die te veel met internet bezig is, want via DataMan heb ik eigenlijk nauwelijks data-overdracht kunnen constateren.

Ik heb wel FreeMem via SB-settings die ik regelmatig gebruik. Is dit echt een oorzaak die geconstateerd is?

Heeft iemand enig idee wat hier niet tussen hoort? Of wat kan zuipen aan je batterij? Ik heb net 10% verloren in een uur. Dit kan niet kloppen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Op FreeMem gedrukt in SB-Settings en mijn batterij was in ongeveer 8 uur leeg. Zonder verklaarbare reden ineens weer op normaal verbruik van batterij. Het enige dat gebeurd was, was dat ik telefoon kreeg, verder niets verandert. Kan dus niet aangeven wat het leegzuigen van de batterij veroorzaakt.
  #11  
Oud 28-06-11, 00:31
ErsinB ErsinB is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 85
Standaard

Toen ik aan het *****n was met die processen, heb ik een aantal dingen verwijderd (waarvan ik dacht dat het mijn systeem niet kon schaden). Ik ben nu inmiddels bezig met het restoren van al mijn Cydia apps omdat ik een herstel moest doen. Mijn iPhone bleef bij het Apple logootje hangen. Ik ben nu al een hele avond kwijt aan dit gezeik van herstellen, opnieuw jailbreaken, restore'en. Hopelijk zal mijn batterijduur weer normaal zijn, anders ga ik er extra van balen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij super snel leeg LoveFire096 iPhone algemeen 31 19-08-11 16:05
Batterij snel leeg (fw 4.x) wikas iPhone algemeen 56 19-03-11 12:29
Batterij snel leeg --koen-- iPhone algemeen 7 20-06-10 08:44
iPhone batterij snel leeg jketting1 iPhone algemeen 27 15-01-10 15:09
Batterij snel leeg Cronaldo7 Archief 11 23-07-09 17:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.