//

iPhone dood... recover, restore???

iPhone dood... recover, restore??? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, iPhone wil niet meer herstellen na allerlei sync-problemen met iTunes. Nu volg ik de handleiding voor de recovery mode op het forum maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-06-11, 23:48
ruudjw ruudjw is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard iPhone dood... recover, restore???

Beste mensen,

iPhone wil niet meer herstellen na allerlei sync-problemen met iTunes. Nu volg ik de handleiding voor de recovery mode op het forum maar dan staat er op het eind heel geheimzinnig 'Nu kan je hem restoren of iets anders. Gebruik hiervoor de shift toets.' Ik heb de files waarnaar bij het restoren verwezen wordt gedownload, maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen!

Kan iemand me berder helpen, ben al de hele avond forum aan het afstruinen...

De iPhone heeft geen jailbreak, verder draait iTunes onder W7.

Ruud
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-11, 00:07
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Hi Ruud,
Heb je al programma's gebruikt zoals tinyumbrella?
Want als bovenstaande heb gebruikt staan er regels(naar server van saurik) in de hosts file van windows.
Het kan zijn dat bij het restoren naar 4.3.3(laatste versie) dit het probleem geeft.
Deze is te vinden in c:\windows\system32\drivers\etc
Open met notepad en haal de regels weg onderin met apple.... (bij open tinyumbrella komen ze toch weer terug dus maak je geen zorgen)
Open iTunes en laat deze de laatste versie installeren, NOTE: niet doen als je afhankelijk bent van ultrasn0w(unlock)

Hoop dat je er wat mee kan.
  #3  
Oud 21-06-11, 06:59
ruudjw ruudjw is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Helaas, in de hosts file staat geen enkele keer Apple vermeld. Verder heb ik tinyumbrella niet gebruikt. Ik heb nog nooit iets met een jailbreak gedaan, m'n iPhone is gewoon vastgelopen bij de sync met iTunes...
  #4  
Oud 21-06-11, 08:41
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

stap 1: download de juiste firmware (momenteel versie 4.3.3) via de browser (*)

stap 2: zet de iPhone in DFU mode. En sluit m aan op iTunes indien dit nog niet het geval was.

stap 3: met Shift+Herstellen kies je de gedownloade firmware.

Als mensen hier nog iets op aan te merken hebben of aan toe te voegen hoor ik het graag!


(*)Download de firmware niet met Internet Explorer. Deze past namelijk de extensie van het firmware bestand aan.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.

Laatst gewijzigd door wouter1981; 21-06-11 om 11:20. Reden: correctie. Dank Megabytecity!
  #5  
Oud 21-06-11, 09:25
Megabytecity's schermafbeelding
Megabytecity Megabytecity is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
met Shift+Herstellen kies je de gedownloade firmware. (*) (Bij een Mac is het volgens mij Alt+Herstellen)
Ook bij een mac gebruik je de shift toets,daar is geen verschil in.
  #6  
Oud 21-06-11, 10:46
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
(*)Download de firmware niet met Internet Explorer. Deze past namelijk de extensie van het firmware bestand aan.
Kan wel maar dan moet je de extensie wijzigen naar .ipsw gezien IE het een zipfile maakt.
  #7  
Oud 21-06-11, 11:05
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DdeW Bekijk bericht
Kan wel maar dan moet je de extensie wijzigen naar .ipsw gezien IE het een zipfile maakt.
Weet ik. Maar Windows 7 en Vista verbergen bekende extensies automatisch. En dan moet je ook nog gaan uitleggen hoe je dat moet veranderen.
  #8  
Oud 21-06-11, 11:07
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Weet ik. Maar Windows 7 en Vista verbergen bekende extensies automatisch. En dan moet je ook nog gaan uitleggen hoe je dat moet veranderen.

Begreep je reactie wel, is idd ook makkelijker om hem het via iTunes te laten doen om problemen te voorkomen, of je moet een beetje handig zijn met computers zodat je weet hoe je de bestandstypen aan kan zetten...
  #9  
Oud 21-06-11, 12:18
DJRTS DJRTS is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Jongens, ik ben dom, wat een taalgebruik
Help je alsjeblieft even; ik zit nu in de recovery mode (herstelmode) en hetstel heb met 4.3.3 of met 4.2.1, en niets werkt, fout 1015 blijft herhalen. heb ook al met redsn0w geprobeerd, werkt ook niet? IEMAND ?

Gr
  #10  
Oud 21-06-11, 20:10
ruudjw ruudjw is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Beste Wouter,

Bedankt voor de tips. Helaas,ook deze route werkt niet. Hij gaat keurig in DFU mode, ik heb de .ipsw geselecteerd, hij gaat na een melding aan de slag en breekt dan ergens onderweg af met een wisselende foutmelding (je begrijpt, een 'onbekende fout'). Ik ben bang dat de telefoon ingeleverd moet worden, want volgens mij zijn de mogelijkheden nu wel uitgeput.

Ruud
  #11  
Oud 21-06-11, 20:37
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ja het lijkt er wel op. Een ding nog, weet je zeker dat de usb kabel en/of usb poort goed is/zijn? Want als je al sync problemen had en nu ook problemen met firmware installeren hebt, is dat ook niet onwaarschijnlijk. Heb je misschien mogelijkheden om dit uit te sluiten?
  #12  
Oud 21-06-11, 21:07
ruudjw ruudjw is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Ik heb de firmware opnieuw geprobeerd te installeren op mijn werk, met een andere laptop en een andere kabel. Helaas niet met een ander resultaat...
  #13  
Oud 22-06-11, 12:59
DdeW DdeW is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJRTS Bekijk bericht
Jongens, ik ben dom, wat een taalgebruik
Help je alsjeblieft even; ik zit nu in de recovery mode (herstelmode) en hetstel heb met 4.3.3 of met 4.2.1, en niets werkt, fout 1015 blijft herhalen. heb ook al met redsn0w geprobeerd, werkt ook niet? IEMAND ?

Gr

Niet zo netjes om dwars door iemand anders zijn probleem Topic een oplossing voor je eigen probleem te gooien

Probeer na de fout 1015 met tiny umbrella de exit Recovery mode.
Indien dit niet werkt, ga naar google en de website van Tiny umbrella en draai de fix recovery tool, die gooit hem er zeker uit en start hem weer normaal op.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 juni 2011 om 13:00 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruudjw Bekijk bericht
Ik heb de firmware opnieuw geprobeerd te installeren op mijn werk, met een andere laptop en een andere kabel. Helaas niet met een ander resultaat...

Ruud, heb je het al een keer met een Mac geprobeerd?
Waar woon je, als je wil kan ik je wel assisteren indien niks meer lukt.

Groet
  #14  
Oud 22-06-11, 16:31
ruudjw ruudjw is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Beste DdW,

Mooi aanbod! En waarschijnlijk zou het nog gewerkt hebben ook, want vanmiddag heb ik het laten doen bij NodeFix in Den Haag. En hij werkt met een Mac...
Op dit moment staat de PC (helaas, windows dus...) te stampen om de reservekopie terug te zetten. Maar ik begin me al zorgen te maken want hij staat ergens halverwege en het enige dat nog vooruitgaat is de resterende tijd die aangegeven wordt...
Ik hou jullie op de hoogte.
  #15  
Oud 25-06-11, 10:29
ruudjw ruudjw is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Continuing story: terugzetten van de reservekopie is inmiddels gelukt door een oudere versie naar een andere PC over te halen. De iPhone was daarmee in ieder geval weer bruikbaar.
Het synchroniseren op de 'normale' PC blijft echter foutlopen, reservekopie maken loopt vast.
We zoeken verder...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 dood? Reverbje iPhone algemeen 24 26-08-11 15:54
Iphone dood? Doortje iPhone algemeen 7 01-03-10 07:37
Iphone 2g dood? brand034 iPhone algemeen 0 07-02-10 23:40
iphone is dood i_check_it iPhone algemeen 1 09-05-09 19:29
iphone dood? durkadurrr Unlock [archief] 58 21-03-08 12:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.