//

Ongewenst (veel) data versturen

Ongewenst (veel) data versturen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op een of ander manier heeft mijn iPhone4 data verstuurd zonder ik het in de gaten had, veel data. Een KPN rekening van ruim 1400,- ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-07-11, 16:05
bobdeboarder bobdeboarder is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 3
Standaard Ongewenst (veel) data versturen

Op een of ander manier heeft mijn iPhone4 data verstuurd zonder ik het in de gaten had, veel data.
Een KPN rekening van ruim 1400,- euro bracht mij op de hoogte, data verbruik in 1 maand, meer dan 6GB !!. Volgens de verbruiks gegevens op m'n iphone is er inderdaad 6 GB data verzonden en 1,5 GB ontvangen.
Maanden lang zit ik keurig binnen mijn bundel van 500mb dan 1 maand 6GB en nu weer al 2 maanden onder de 500mb.
Iemand een idee wat dit heeft kunnen zijn ?

Met vriendelijke groet, Bob
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-08-13, 14:24
TomGiles TomGiles is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobdeboarder Bekijk bericht
Op een of ander manier heeft mijn iPhone4 data verstuurd zonder ik het in de gaten had, veel data.
Een KPN rekening van ruim 1400,- euro bracht mij op de hoogte, data verbruik in 1 maand, meer dan 6GB !!. Volgens de verbruiks gegevens op m'n iphone is er inderdaad 6 GB data verzonden en 1,5 GB ontvangen.
Maanden lang zit ik keurig binnen mijn bundel van 500mb dan 1 maand 6GB en nu weer al 2 maanden onder de 500mb.
Iemand een idee wat dit heeft kunnen zijn ?

Met vriendelijke groet, Bob
Ik heb hier ook last van. Gelukkig nog geen rekening van 1400 euro , maar ik krijg opeens smsjes van mijn provider dat ik opo 80% van mijn data bundel zit. Een paar uur later krijg ik nog een sms waarin staat dat ik op 100% zit. Inmiddels is mijn rekening ook flink opgelopen. Ik heb nu 3G maar gewoon uit staan. Gisteravond wat onderzoek gedaan. Opzoek naar tips om data verbruik zo laag mogelijk te houden. Kwam een aantal handige apps tegen:

https://play.google.com/store/apps/d....onavoid&hl=en
XVision - We Invent Apps

En ik zie de volgende ochtend dat mijn iphone via wi-fi in 1 avond, terwijl ik sliep, meer dan 230 mb verstuurd heeft. Waaraan? Geen idee. Ik hoop met Onavo de komende dagen te kunnen zien welke app verantwoordelijk is voor de plotselinge stijging in data verbruik.

Ik hou je op de hoogte.

Groet,
Tom
  #3  
Oud 17-08-13, 23:10
Patryk Patryk is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 62
Standaard

Ik zet 3G alleen aan als ik het gebruik, scheelt onverwachte data gebruik en batterij, en als het echt moet gaat alleen mobiele data aan, maar die is zo traag dat het gewoon in ht ergste geval 5mb binnen 1 dag verbruikt.

Ik heb wel een data app, ik heb geen onverwachte data verbruik maar als ik op 95% krijg ik een push melding.

Per maand verbruik ik via 3G ongeveer 450 m van mijn 500mb, nu het vakantie is heb ik nog 430mb over .

Via Wi-Fi is dat ongeveer 17gb per maand

Jouw hoge verbruik kan ik misschien wel verklaren, gebruik jij iCloud? Want Apple is zo slim om standard je iCloud in te stellen dat die mobiele data mag gebruiken, het kan gelukkig wel uit en alleen op Wi-Fi.
Reageren

Labels
data, iphone4, rekening



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veel de veel data gebruik DJxReventon iPhone algemeen 6 13-04-11 16:46
ongewenst data verkeer macdotcom Odido (T-Mobile) 2 20-02-10 11:57
Heel veel apps, veel starten niet meer op trevisnl Archief 4 22-05-09 20:39
iPhone 3G GPS Data versturen over Wi-Fi/bluetooth naar Pc. DJTim Jailbreak apps en thema's 0 10-12-08 20:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.