//

iPhone random tril

iPhone random tril discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een hardware probleempje met mijn iPhone, als ik op de linker bovenhoek druk van de iPhone dan gaat hij trillen, en het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-08-11, 13:28
aapje777 aapje777 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 8
Standaard iPhone random tril

Hallo,
Ik heb een hardware probleempje met mijn iPhone, als ik op de linker bovenhoek druk van de iPhone dan gaat hij trillen, en het paneel gaat dan een klein beetje naar beneden, ik krijg dan ook het mute en unmute logo te zien, maar het is soms ook als ik de iPhone op een bepaalde manier vast hou, echter gebeurt het niet als het schuifje omhoog staat.

Weet iemand wat precies het probleem is en de eventuele oplossing ervoor, ik dacht zelf aan een los contact bij het mute schuifje, omdat ik heel soms een schokje krijg als ik de metalen rand vast houd.

Het gaat om een iPhone 3Gs 16GB (oude bootroom).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-11, 20:04
Diviron Diviron is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Heb ook ongeveer hetzelfde gehad, mute knop werkte nauwelijks meer en wanneer hij het deed ging hij vanzelf weer aan en uit. Ook als ik op de linkerbovenhoek drukte ging hij af en toe aan uit. Ik heb toen zelf heel mijn telefoon uit elkaar gehaald en de switch vervangen (niet het knopje maar echt het interne schakelaartje). Let wel op, als je die switch wilt vervangen moet je ook automatisch je lock knop, volume knoppen en jackplug ingang vervangen, deze zitten namelijk aan één 'draad'.

Ik heb het zelf gedaan, maar ik denk dat je voor wat meer zekerheid je telefoon beter weg kan brengen om het te laten doen. Ben er namelijk 2,5 uur mee bezig geweest en het was een heel gepriegel. Bijna alles wat in je telefoon zit moet eruit om erbij te komen.

Succes!
  #3  
Oud 05-08-11, 20:20
aapje777 aapje777 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 8
Standaard

Das dan wel pech hebben, en dat hij dan nog uit elkaar moet.

Heb je nu nog steeds dat de linker bovenhoek meegeeft of is dat verholpen, en was het niet zo dat de power knop appart zit van de mute en volume knoppen?
Het komt eigenlijk wel goed uit want de accu is niet al te best meer, home knop is lam, zilveren stukje van de power knop mist, en de aansluiting doet het ook niet altijd.
Dat word een dure grap dan =/, maar is het echt heel lastig om het zelf te doen? Schilt mij ook weer 100€.
  #4  
Oud 05-08-11, 21:05
Diviron Diviron is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 19
Standaard

Ja, linker bovenhoek geeft nog steeds mee maar dit is hoogstwaarschijnlijk omdat je chromen frame niet meer helemaal 100% is. Bij mij komt er (misschien daardoor) ook altijd stof onder het scherm maar dan haal ik hem gewoon even open. Zal waarschijnlijk van het redelijk vake vallen zijn, gebruik geen hoesje o.i.d.

Ik heb hem gefixt aan de hand van deze tutorial:

Installing iPhone 3G Vibrate/Ring Switch - iFixit

Ik heb m'n onderdelen besteld op ReplaceDirect.nl - Accu's, Adapters, Onderdelen en Accessoires. Snelle levering en relatief goede producten.

Ik heb daar die hele kabel besteld, ze beweren dat het origineel is maar dit kan geen waar zijn aangezien Apple geen originele losse onderdelen uitgeeft, tenzij je het bij hen laat repareren. Het past en werkt allemaal wel, maar je ziet wel dat het immitatie is.

Verder zit die mute switch nog in een soort houdertje, deze wordt er niet bijgeleverd en moet je dus uit de oude switch halen. Ik heb deze daarna gewoon met wat secondelijm vast gezet.

Al met al is het te doen als je een beetje technisch aangelegd bent. Een gepriegel is het sowieso. Je moet er gewoon een avondje voor gaan zitten en dan hopen dat je telefoon nog werkt nadat hij weer in elkaar zit!

Succes!

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

Edit: Nee, volume knoppen, mute knop, jackplug-ingang en power knop is één geheel!
  #5  
Oud 05-08-11, 21:18
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

Ik heb hier ook last van, jammer genoeg. Maar aangezien ik 16 ben, en het niet aan durf om zelf mijn iPhone open te maken en het te vervangen, wil ik eigenlijk ergens naar toe gaan die het voor mij kan doen. T-Mobile zal een moeilijke zaak worden aangezien ze waarschijnlijk gaan zeggen dat het komt door vochtschade (en ik heb geen verzekering) en valt het buiten m'n garantie. Waar dan naar toe? Weet iemand misschien een betrouwbare plek? Ik weet je hebt google, maar weet niet goed wat ik wel kan vertrouwen en wat niet. Het is toch een iPhone die ik zelf betaal en ik wil hem zeker niet kwijt door een paar oplichters. Dus misschien heeft iemand eigen ervaringen met het repareren van je iPhone door een extern bedrijf (dus niet Apple of een provider).
  #6  
Oud 05-08-11, 21:45
aapje777 aapje777 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 8
Standaard

Heel erg bedank voor de info!
ik zal er eens wat research naar gaan doen, ik pm denk ik wel als ik op problemen stuit (aangezien het een relatief zeldzaam probleem is)
@tommetje138,
Same story for me, ben ook 16, en iPhone van iemand overgekocht die heel veel gebruik ervan maakte, maarja, vriendjesprijs van 150€ doe ik het wel voor =P.
Dan is het dus zo dat ik er zoiezo nog (redelijk) weinig aan me iphoney heb uitgegeven, maar reparatiekosten zijn hartstikke duur voor iPhones en apple stuff. puur omdat het open moet.
Ik zou even kijken naar hoeveel je er voorover hebt om het te fixen.
Ik weet nl. niet of het heel erg hindelijk is voor je (voor mij wel i.e.g.).
Ik ga eerst denk ik kijken hoe duur de reparatie kosten zijn en of het misschien zelf gefixt kan worden
  #7  
Oud 06-08-11, 13:24
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

Haha grappig, ja ik heb er wel wat voorover aangezien ik nu in tijden weer werk heb en elke maand gewoon geld binnen krijg. Maar ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van Silentmode switchter in Cydia. Deze schakelt dan de mute knop zelf uit en kan je zelf bepalen op welke manier je wisselt tussen stil en geluid (bv 2x klikken op de klok, op lockscreen). Dit werkt goed maar je krijgt wel een lelijk icoontje bovenaan naast de batterij enzo. Mijn probleem is dan dat ik afhankelijk ben van dat, aangezien het een tijd duurt voordat hij weer geüpdate is als er een nieuwe firmware komt. En als dan zometeen iOS 5 komt wil ik wel graag updaten maar ook m'n iPhone nog op stil kunnen zetten (wel zo makkelijk in de les op school & op werk enzo). Dus ja ik heb er wel wat voorover. Had al gekeken op google, en de meeste bieden dat wel aan rond de 30€ / 40€. Maar dan is de vraag; valt het te vertrouwen of niet? Maar dat is zeker wel lekker, 150€ is niet verkeerd ;p. Ik heb hem met abbo en betaal de kosten 3/4 zelf, en ook het geld voor het toestel wat je bij moest betalen heb ik zelf betaald.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone profielen? stil, luid, alleen tril? jaimiefanatic Ringtones en Wallpapers 7 24-02-11 22:52
random shuffle ? skully iPhone algemeen 0 14-01-11 09:53
Muziek: iphone slaat op hol, muziek versneld+ random voicecontrol abdallahjohn Muziek, foto & video 5 29-08-10 03:16
Wekker/Tril rBEL iPhone algemeen 2 30-08-09 18:19
Random Crashes stijnjasper iPhone algemeen 4 13-07-08 20:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.