//

Softwarematig batterij probleem

Softwarematig batterij probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen. Ik ben een jaar lang in bezit geweest van een iphone 2g maar hij werd wat oud en hij ging kapot toen een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-08-11, 11:15
Titooo Titooo is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 20
Standaard Softwarematig batterij probleem

Hallo mensen. Ik ben een jaar lang in bezit geweest van een iphone 2g maar hij werd wat oud en hij ging kapot toen een 3g op 4.2.1 aangeschaft. Wat een regelrechte ramp was dat. Zo sloom als maar kan slechte battery (1 uurtje texas poker op 3g) enzo. Restoren werkte niet. Spotlight uitzetten werkte een beetje. Maar toen kwam ik per ongeluk door een crash in safe mode. Dat was geweldig! Ding is nu super snel en aangezien push bleef werken houdt ik hem maar in safe mode. Ik heb ook nog ff gepokerd op 3g en de battery was nog 100% na een half uur oid! Hoe kan dit? Als het niet op te lossen is houdt ik hem lekker in safe mode alleen ik kan geen tijd zien en heb een lelijke grijze achtergrond.... Das minder
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-11, 11:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien moeilijk te begrijpen voor een Windowsmens. Maar iOS is Unix/BSD met de Darwin kernel.

In Safe Mode wordt in iOS alleen de Darwin kernel opstart met een beperkt aantal kext (kernel extensies). Om het simpel te houden: alles draait veel sneller omdat maar een beperkt besturingssysteem geladen is. Veel apps zullen niet werken.

Het is een heel klein beetje te vergelijken met Safe Mode in Windows. Dan start Windows ook op met een heel beperkt aantal drivers.
  #3  
Oud 05-08-11, 13:06
Titooo Titooo is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 20
Standaard

Ja ik had het zelf ook al zo vergeleken met windows, maar is er een manier om erachter te komen welke "driver" of app of wat dan ook dit veroorzaakt? Ik ben beetje handig met iphone's en ipad's. Maar ben geen raketgeleerde helaas als het te veel werk is laat ik het lekker zo. Ik heb de broemde toggle app (mag geen namen noemen hier) geinstaleerd en daarme kan ik ook in safe mode komen. Maar het is wel vervelend om elke keer te moeten switchen
  #4  
Oud 05-08-11, 14:02
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

verwijder dan de laatste apps, kan ook door cydia apps komen
  #5  
Oud 05-08-11, 14:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Titooo Bekijk bericht
Ja ik had het zelf ook al zo vergeleken met windows, maar is er een manier om erachter te komen welke "driver" of app of wat dan ook dit veroorzaakt?
Ja natuurlijk Je doet dat zoals je dat op elke Unix machine, incl. OS X, doet.

Je kijkt bv. met SysInfoPlus naar de processen en je gooit die PID er uit die nogal veel CPU en/of geheugen gebruikt.
  #6  
Oud 05-08-11, 19:05
Titooo Titooo is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 20
Standaard

Daar ga ik mij even in verdiepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
verwijder dan de laatste apps, kan ook door cydia apps komen
schone iphone na restore zonder jailbreak
  #7  
Oud 05-08-11, 22:07
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

safe mode is niet standaard aanwezig, dit wordt toegevoegd door mobile substrate, om je te beschermen tegen fouten in tweaks, waardoor je iphone nutteloos zou worden.
In dit geval raad ik je dus aan om een aantal tweaks te verwijderen of eventueel je iphone zonder jailbreak te gebruiken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vrees batterij probleem 3G[s] tommetje138 iPhone algemeen 0 17-05-11 20:51
Raar batterij probleem undertaker iPhone algemeen 19 27-04-11 20:51
Iphone 3GS Opstart probleem (Softwarematig) PauluS87 iPhone algemeen 1 12-08-10 20:07
Batterij probleem nebilem iPhone algemeen 2 13-05-10 11:16
Iphone 2G batterij probleem YBinnenweg iPhone algemeen 7 29-08-09 10:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.