//

iPhone 4 IMEI nummer verandert na reparatie?

iPhone 4 IMEI nummer verandert na reparatie? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik zit hier met een nieuw probleem nadat ik mijn telefoon (iPhone 4, 32GB Black) terug kreeg van de Telefoon Store. Eerst was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-08-11, 00:50
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Exclamation iPhone 4 IMEI nummer verandert na reparatie?

Beste leden,

Ik zit hier met een nieuw probleem nadat ik mijn telefoon (iPhone 4, 32GB Black) terug kreeg van de Telefoon Store.

Eerst was mijn scherm/display kapot. Dit is gemaakt door de telefoon store, ik heb er een witte voorkant op laten zetten (de achterkant liet ik zwart). Maar toen deed de camera het niet meer (bleef steken op de shutter) en liep vast. Alleen restore herstelde dit probleem.

Dus heb ik de iPhone weer terug gebracht naar de Telefoon Store. Die hebben alles geprobeert, maar tevergeefs. Dus hebben zij de telefoon naar de Apple Care/Center (wat dan ook) gestuurd met de hoop dat ze hem zouden aannemen en repararen. De kans was klein dat dit ging gebeuren omdat de Telefoon Store al de iPhone open had gemaakt etc.

Toen kreeg ik bericht dat mn iPhone klaar was en ik hem kon komen ophalen.

Hier wordt het een beetje ingewikkeld. De telefoon die ik terug kreeg was precies dezelfde als die ik in eerste instantie terug kreeg (witte voorkant, zwarte achterkant, zelfs een kras die ik zelf heb veroorzaakt een lange tijd terug op de RVS omhulzing zit er op).

Echter is dit geen 32GB versie, maar de 16GB versie (14.01 GB capaciteit). Hier kwam ik net, twee week later, pas achter omdat ik nu pas weer iets aan het syncen ben omdat ik morgen op vakantie ga.

Ik ga morgen terug naar de Telefoon Store maar heb toch nog een aantal vragen:

-Op internet heb ik gelezen dat het probleem wat ik had, de shutter die bij de camera app blijft steken, alleen kan worden verholpen door een nieuw moederboard te plaatsen. Kan het nou zijn dat Apple een (fout) moederboard heeft geplaatst waardoor de iPhone "maar" 16GB herkent? Of zijn beide de 16GB en 32GB moederboarden precies hetzelfde?

Daarnaast de vraag: Verandert mijn IMEI/SERIE NUMMER door een ander moederboard?

Ik vind het toch heel vreemd en beng bang dat ik om de tuin wordt geleid door die Telefoon Store. Ik heb nu namelijk een ander IMEI nummer, dus in mijn ogen ook een andere iPhone. Die eigenaar zelf had een 16GB iPhone, dat weet ik omdat ik hem dat een lange tijd geleden vroeg. Ik zit zelfs te denken dat deze eigenaar van de Telefoon Store alles heeft omgewisseld van zijn iPhone naar mijn iPhone omdat hij het probleem niet kon oplossen en mij mijn geld eventueel niet terug wilde geven.

Wat kan ik hier nu doen?

Kan ik aan de hand van een Serial number bepaalde gegevens opzoeken van waar de telefoon is aangeschaft en eventueel door wie (als dit op contract is gebeurt)?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-08-11, 01:13
Sjef Sjef is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Ergens in Zeeland
Berichten: 43
Standaard

Apple 'repareert' jouw iPhone nooit voor zover ik weet.
Als ie echt kapot is krijg je een nieuw of refurbished toestel, hierdoor krijgt je toestel uiteraard een ander IMEI- en serienummer.

Wat het probleem met de camera betreft zou ik niet weten wat de oorzaak is maar volgens mij klopt die "Telefoon Store" niet helemaal.
Als ik jou was zou ik zeker verhaal gaan halen daar, volgens mij klopt er iets niet.
Ik zou m'n iPhone er in ieder geval nooit brengen als ik jouw verhaal zo lees.
__________________
 iPhone 5S 16GB (White)  iPad Mini Retina Wi-Fi 32GB (White) 
 MacBook Pro 13"  Apple TV 2 
  #3  
Oud 09-08-11, 01:14
libertycity libertycity is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maastricht
Berichten: 212
Standaard

de imei verandert bij apple automatisch jij stuurt er een op en een andere van apple komt terug en het is zo normaal 16gb opsturen 16 gb terug dus denk dat de telefoonstore denk ik je geflashed
  #4  
Oud 09-08-11, 01:19
Rubenn1992 Rubenn1992 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 138
Standaard

Toestel heeft waarschijnlijk een boardswap gehad dus automatisch een ander serie/IMEI nummer. Maargoed je hebt gekozen voor een 32gb model dus zou er nog wel even op terug komen als ik jou was
  #5  
Oud 09-08-11, 02:07
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubenn1992 Bekijk bericht
Toestel heeft waarschijnlijk een boardswap gehad dus automatisch een ander serie/IMEI nummer. Maargoed je hebt gekozen voor een 32gb model dus zou er nog wel even op terug komen als ik jou was
Bedankt voor deze, en al de andere reacties.

Als ik de SERIAL NUMBERS opzoek via Klantenservice: Serienummers dan vind ik alle informatie over de toestellen. Ik heb zeker geen nieuw toestel terug gekregen van Apple omdat ik dan een geheel zwart toestel zou terug krijgen.

Aldus deze info is het toestel wat ik nu heb (het valse 16GB toestel) een stuk ouder dan wat mijn 32GB toestel hoort te zijn (waarvan ik de bon heb van de Apple Store).

Ik denk ook niet dat Apple mijn moederboard heeft verwisseld voor een nieuwe, want dan zou ik toch het correcte moederboard moeten krijgen voor een 32GB toetel - en het is nu een 16GB toestel.

Wel interessant dat ik een ander IMEI nummer etc. krijg door een nieuw moederboard. Ik hoor morgen wel wat er precies is vervangen, maar ik geloof er niets van.

In elk geval klopt hier iets niet. Ik ga eerst verhaal halen, maar als ik morgen niet veel wijzer wordt na een beozkeje aan de Telefoon Store moet ik zo veel mogelijk info verzamelen om eventueel aangifte te doen, dus alles helpt!

Nogmaals bedankt!
  #6  
Oud 09-08-11, 09:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredzzz Bekijk bericht

Ik denk ook niet dat Apple mijn moederboard heeft verwisseld voor een nieuwe, want dan zou ik toch het correcte moederboard moeten krijgen voor een 32GB toetel - en het is nu een 16GB toestel.

Wel interessant dat ik een ander IMEI nummer etc. krijg door een nieuw moederboard.
Een en ander is wel logisch. Jij vertelde dat je na reparatie jouw eigen toestel terugkreeg, met gedeeltelijke kleur verandering en een herkenbare kras. Die (halve) kleurverandering zou Apple nooit doen. Dat betekent dat die winkel waar jij klant bent, ZELF haar toestellen repareert of iig een eigen reparatiedienst heeft. Apple werkt nl. absoluut niet zo. Die doen uitsluitend toestellen omruilen (vaak krijg je een refurbished - een door Apple zelf gerepareerd toestel uit hun eigen magazijn- het komt ook wel eens voor dat iemand een splinternieuwe krijgt)

Jouw winkel heeft dus tot 2 x toe jouw iPhone zelf gerepareerd, en waarsch. de laatste keer een moederbord verwisseld. Alleen met een verkeerd model, nl. de 16GB ipv de 32GB. Volgens mij is het ook wel aannemelijk dat je een nieuw imei nr hebt (die zitten op het moederbord vermoed ik)

Dat zou ook gebeuren als je via Apple zelf een ander toestel terug had gekregen...

Je hebt dus geen 'vals' toestel (wel qua kleurstelling )en bent waarsch ook niet opgelicht, maar men heeft een fout gemaakt bij het herstellen van jouw toestel.
  #7  
Oud 09-08-11, 12:41
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Een en ander is wel logisch. Jij vertelde dat je na reparatie jouw eigen toestel terugkreeg, met gedeeltelijke kleur verandering en een herkenbare kras. Die (halve) kleurverandering zou Apple nooit doen. Dat betekent dat die winkel waar jij klant bent, ZELF haar toestellen repareert of iig een eigen reparatiedienst heeft. Apple werkt nl. absoluut niet zo. Die doen uitsluitend toestellen omruilen (vaak krijg je een refurbished - een door Apple zelf gerepareerd toestel uit hun eigen magazijn- het komt ook wel eens voor dat iemand een splinternieuwe krijgt)

Jouw winkel heeft dus tot 2 x toe jouw iPhone zelf gerepareerd, en waarsch. de laatste keer een moederbord verwisseld. Alleen met een verkeerd model, nl. de 16GB ipv de 32GB. Volgens mij is het ook wel aannemelijk dat je een nieuw imei nr hebt (die zitten op het moederbord vermoed ik)

Dat zou ook gebeuren als je via Apple zelf een ander toestel terug had gekregen...

Je hebt dus geen 'vals' toestel (wel qua kleurstelling )en bent waarsch ook niet opgelicht, maar men heeft een fout gemaakt bij het herstellen van jouw toestel.
Dank je, ik ben al wat wijzer geworden.

Mijn vraag ging ook over het moederboard / Geheugen. Zit het 16GB/32GB geheugen van een iPhone op het moederboard, of zitten deze los van elkaar (dus moederboard los van het geheugen)?

Dan nog klopt het uiteraard niet, want ik heb een 16GB ipv 32GB. Hopen dat ze dit terug kunnen draaien want daar heb ik niet voor betaald, en degene wist wel heel goed dat ik een 32GB had en geen 16GB.

De kleurwisseling heb ik zelf voor gekozen trouwens. Hij had geen zwarte schermen meer op voorraad. Bovendien vond ik een witte voorkant en zwarte achterkant unieker dan std. zwart of std. wit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Imei nummer Annediaz iPhone algemeen 6 15-11-11 18:16
IMEI nummer mich@ iPhone algemeen 5 31-08-10 14:30
iPhone herstart constant, geen IMEI nummer stijn- iPhone algemeen 1 08-09-08 20:11
Windows: imei nummer traceren ? hababam iTunes 1 05-08-08 07:01
imei nummer Peter Archief 3 21-10-07 18:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:58.