//

Mobiele storing?

Mobiele storing? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 4 en gebruikte overlaatst ene doc connector van sony en alsook een carkit jabra freeway systeem. Nu zit ik mee het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-08-11, 00:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard Mobiele storing?

Ik heb een iphone 4 en gebruikte overlaatst ene doc connector van sony en alsook een carkit jabra freeway systeem.

Nu zit ik mee het probleem ik iedere dag zo'n tekst krijg met geleuter over mobiele storing en over het geluid enz....resultaat is dan die tekst meermaals per dag erop komt en ik opeens mijne muziek en dergelijke meer nimmer kan horen.
En dan als ik effe wacht is het veelal zo het opeens oke is en ik wel terug kan luisteren en zo wisselt dat altijd af.

Ik heb de doc connecter van sony al weggedaan en de iphone eens herstelt en dacht het probleem weg was maar na de freeway te hebbe gebruikt xxx tal uren nadien was het weer van datte?

Natuurlijk ga ik mijne carkit (als het echt aan dat ligt) niet gaan wegdoen maar hoe los je dan zo een vervelend probleem op?

Uiteraard ga ik nu zelf eerst ook nog verder testen en eens de carkit meer dan een dag niet gebruiken en nu nog eens de iphone eerst herstellen, als ik dan het nimmer voor heb ligt het mss niet aan diene carkit dan, heb ik het toch nog voor dan weet ik het ook niet meer wat ik nog kan doen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-11, 13:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Iphone voor 2de keer herstelt en mobiele storing blijft verder duren?
Hoe kan ik dit probleem oplossen want ik heb de doc connecter nimmer gebruikt en heb de iphone herstelt?

Wat nu? Want tis echt zeer irritant, je hoort je geluiden niet meer en af en toe werkt het dan weer wel.
  #3  
Oud 16-08-11, 13:17
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Opnieuw herstellen en als nieuwe iPhone configureren...

Waarschijnlijk is er na herstel een reservekopie teruggezet waardoor de fout terug in het systeem is geslopen...

Als 'nieuwe iPhone' configureren overschrijft eerder gemaakte reservekopieën...
  #4  
Oud 16-08-11, 17:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Opnieuw herstellen en als nieuwe iPhone configureren...

Waarschijnlijk is er na herstel een reservekopie teruggezet waardoor de fout terug in het systeem is geslopen...

Als 'nieuwe iPhone' configureren overschrijft eerder gemaakte reservekopieën...
Had gehoopt dit te vermijden maar zal geen andere keuze hebben. Ben benieuwd, is bezig nu.
  #5  
Oud 17-08-11, 18:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ma jongens toch; tis were van datte, ik heb nochtans mijnen doc connecter afgesloten en nimmer gebruikt mee de iphone?

Ik sluit mijn iphone aan de laptop aan en ik heb het terug aan mijnen rekker? Alweer mobiele storing en opeens komt er terug doc connector op terwijl ik helemaal niks heb aangesloten?

Nu ben ik toch ten einde raad hoe ik dat probleem kan oplossen?

En ik heb al 2keer hersteld +de laatste keer als nieuwe iphone waar ik al dat werk heb moeten insteken om alles terug in te stellen, heeft blijkbaar nikske uitgehaalt.

Of komt dit omdat ik dezelfde itunes ofzo blijf gebruiken?

Laatst gewijzigd door apotheosis; 17-08-11 om 21:08.
  #6  
Oud 18-08-11, 14:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Gister nog maar eens al mijnen boel afgegooid maar geen avance, ik heb dan ook itunes er volledig afgesmeten en een nieuwe lege itunes mee begonnen en dan nieuwe iphone genomen maar vandaag alweer van datte, alweer mobiele storing en alweer komt er doc connetor op manman, ik gebruik al meerdere dagen helemaal geen doc connetor meer, echt *** en ik geraak er nie van af.

Is er hier echt niemand die weet wat ik nog kan doen?

Er komt de volgende tekst altijd op:

dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor de iphone en dan nog wa zever van je storingen en dergelijke kan hebben wat ik dan helaas ook heb en ik mijn geluiden voor een tijdje nimmer hoor en soms schiet het er terug door.

Of heb ik toch iets verkeerds gedaan toen ik aller hernieuwde ofzo,ik weet het niet meer nu.
  #7  
Oud 18-08-11, 15:39
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Kijk eens in de dock connector of er mogelijk vuil in zit. Door opgehoopt stof e.d. kan er misschien (statische electrischiteit) een storingsmelding komen.
  #8  
Oud 18-08-11, 16:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojo3436 Bekijk bericht
Kijk eens in de dock connector of er mogelijk vuil in zit. Door opgehoopt stof e.d. kan er misschien (statische electrischiteit) een storingsmelding komen.
Maar ik gebruik die doc connecter meer?

Ik had/heb overlaatst ne home cinema van sony gekocht en die had een doc connector voor de iphone bij, ik had ook een jabra freeway carkit gekocht en heb een apple tv gekocht, met de apple tv en jabra enzo geen problemen mee maar sinds ik de iphone op de doc connector van die sony heb gestoken is de miserie begonnen.

Ik gebruik uiteraard dat toestel niet meer nu en ondanks al meermaals herstellen te hebben genomen en de laatste maal zowaar alles gewoon vernieuwd alsook itunes volledig afgegooid heb ik het probleem nog voor, snap er niks van, ik begin zo'n vermoeden te hebben ik de iphone voor ne kleine prijs zal moeten verkopen.

Tis dus gewoon zo ook al gebruik ik die doc connector niet meer ik nog datzelfde probleem met dezelfde tekst tevoorschijn zien komen.
Veel zin om nog eens volledig opnieuw te beginnen heb ik ook al niet meer want daar kruipt nogal wat werk in om alles te herordenen enz...
  #9  
Oud 18-08-11, 16:31
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Ik bedoel de dock connector van de iPhone. Dat is die brede sleuf aan de onderkant van de iPhone. (dat heet ook dock connector). Daar kan stof in gaan zitten als je hem (zoals ik) vaak in je broekzak hebt zitten.
  #10  
Oud 18-08-11, 16:31
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Veel leesplezier...

Ik zou de dock connector eens grondig reinigen...mijn gedacht...
  #11  
Oud 18-08-11, 16:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojo3436 Bekijk bericht
Ik bedoel de dock connector van de iPhone. Dat is die brede sleuf aan de onderkant van de iPhone. (dat heet ook dock connector). Daar kan stof in gaan zitten als je hem (zoals ik) vaak in je broekzak hebt zitten.
Ik ga dat eens doen en ik begreep u wel hoor maar vroeger kwam dat er nooit op snap je? Kijk, de iphone ligt naast me en opeens verschijnt deze tekst alweer uit het nikske, ik kom zelfs nergens aan nu?
Ik heb dat probleem dus voorgehad toen ik de iphone in die doc connector van diene sony stak, toen kwam die tekst erop toen ik deze erin stak al.

Maar ik ga eens doen wat jullie hier zeggen maar ik denk de kans klein is het zal helpen.

En reinigen? Je kan der niet eens aan,pf, . Hoe reinig je dit dan?
  #12  
Oud 18-08-11, 16:47
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Er is in ieder geval iets dat deze storing veroorzaakt...

Ik zou proberen met een zachte tandenborstel...

Als dat niet lukt vrees ik dat ie open moet want het zou kunnen zijn dat je een kortsluiting op een van de pins hebt...
  #13  
Oud 18-08-11, 17:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Er is in ieder geval iets dat deze storing veroorzaakt...

Ik zou proberen met een zachte tandenborstel...

Als dat niet lukt vrees ik dat ie open moet want het zou kunnen zijn dat je een kortsluiting op een van de pins hebt...
Heb net de tandenborstel boven gehaalt en volledig uitgekuist, geen vuiltje meer te bespeuren en helaas, komt er nog steeds op, frustrerend.
Open doen hoe doe je dat, ik zie wel zo 2 mini vijskes maar wat dan? Ben daar nie zot van om dat te doen want al krijg ik die iphone open, ik zou nie weten wat doen om dat probleem op te lossen.

Mja, sluit ik telkens de kabel aan de pc aan nu en terug af en dan terug aan komt telkens die tekst erop en geen geluid meer, muziek afspelen gaat ook niet.

Heb sowieso hetzelfde voor al doe ik nikske mee den iphone.
Al die iphones al gehad en de 1ste keer ik er miserie mee heb. Is een ramp want ik wil deze binnenkort verkopen en de nieuwe iphone kopen,zucht.
  #14  
Oud 18-08-11, 18:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Er is in ieder geval iets dat deze storing veroorzaakt...
Inderdaad Alle problemen hebben meestal een reden.

Tussen Pin 21 en GND op de dock connector moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen. Deze weerstand bepaalt om welk accessoire het gaat. Is die weerstand foutief of niet bekend geeft iOS een foutboodschap.

Hoe kan die weerstand veranderen als er niets aangesloten is? Meestal door stof of corrosie. Stof en corrosie kunnen geleiden met een bepaalde weerstand afhankelijk van de aard van het stof of de corrosie.
  #15  
Oud 18-08-11, 18:28
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Inderdaad Alle problemen hebben meestal een reden.

Tussen Pin 21 en GND op de dock connector moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen. Deze weerstand bepaalt om welk accessoire het gaat. Is die weerstand foutief of niet bekend geeft iOS een foutboodschap.

Hoe kan die weerstand veranderen als er niets aangesloten is? Meestal door stof of corrosie. Stof en corrosie kunnen geleiden met een bepaalde weerstand afhankelijk van de aard van het stof of de corrosie.
Zeg mss meteen gewoon dat mijn probleem niet op te lossen valt?

Ik heb uitgekuist, geen stof of vuil meer in, iphone ervoor al eens herstelt en nieuwe iphone genomen + itunes volledig verwijdert en terug opgezet.
Iphone is ook meer dan 1jaar oud ondertussen dus ook geene garantie meer en binnenkort ben of was ik alvast van plan om de nieuwe iphone te kopen.

Ik kan de iphone mss wel nog verkopen mar wie gaat daar nu nog 500 euro ofzo voor willen geven? (is een 32GB).
  #16  
Oud 18-08-11, 18:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb gewoon de reden gegeven.

De oplossing is iets ingewikkelder. Om te beginnen, al die kunstjes die sommigen van buiten geleerd hebben zoals "herstel", "DFU", "Hard Reset", enz.. enz... enz.. gaan niet helpen. Maar komen wel leuk over.

Wat wel kan helpen is in eerste instantie de dock connector te besproeien met Kontakt 60 van Kontakt Chemie. Dat spul lost ook eventuele corrosie op, maar beschadigd de elektronica niet.

Lukt dat niet kan het probleem binnen op de connector zitten. Doe dan dezelfde oefening met Kontakt 60 binnen op de connector.

Als je niet aan oplossingen geïnteresseerd bent dan laat het mij weten, dan hou ik verder mijn bek En probeer eens om ABN te schrijven ipv. "Schoon Vloms".
  #17  
Oud 18-08-11, 18:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb gewoon de reden gegeven.

De oplossing is iets ingewikkelder. Om te beginnen, al die kunstjes die sommigen van buiten geleerd hebben zoals "herstel", "DFU", "Hard Reset", enz.. enz... enz.. gaan niet helpen. Maar komen wel leuk over.

Wat wel kan helpen is in eerste instantie de dock connector te besproeien met Kontakt 60 van Kontakt Chemie. Dat spul lost ook eventuele corrosie op, maar beschadigd de elektronica niet.

Lukt dat niet kan het probleem binnen op de connector zitten. Doe dan dezelfde oefening met Kontakt 60 binnen op de connector.

Als je niet aan oplossingen geïnteresseerd bent dan laat het mij weten, dan hou ik verder mijn bek En probeer eens om ABN te schrijven ipv. "Schoon Vloms".
De doc van sony gebruik ik gewoon niet meer en was alsook splinternieuw.

Ik zal dat eens doen van dienen kontakt 60 , verondertel ik deze wel ergens kan kopen in (welke) winkel?
  #18  
Oud 18-08-11, 18:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht

Ik zal dat eens doen van dienen kontakt 60 , verondertel ik deze wel ergens kan kopen in (welke) winkel?
Probeer eens bij de beenhouwer of de bakker, als die het niet hebben probeer het dan eens in een goede elektronicawinkel
  #19  
Oud 18-08-11, 18:53
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Probeer eens bij de beenhouwer of de bakker, als die het niet hebben probeer het dan eens in een goede elektronicawinkel
Ik zal het eens gaan vragen aan den beenhouwer, die zal die storing er mss snel afhakken dan, probleem opgelost haha.
  #20  
Oud 18-08-11, 22:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Storingen in het mobiele signaal, zucht, zelfs om die kleine tekst hier in te typen kwam het 3-4 keer tevoorschijn. Subiet tegen de muur poefen.
D
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Storing T-mobile stadjer Odido (T-Mobile) 23 27-12-09 15:29
Storing Gelderland dinkytoys Odido (T-Mobile) 1 14-07-09 17:02
storing lkropman Odido (T-Mobile) 1 07-08-08 21:31
storing? xa4cornelis iPhone algemeen 3 25-06-08 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.