//

iPhone 4 gebruiken in de USA; een paar problemen

iPhone 4 gebruiken in de USA; een paar problemen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhoneclubbers, Als onderdeel van m'n studie in Rotterdam ga ik 3,5 maand studeren aan de Ohio State University in Columbus, Ohio. In de VS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-08-11, 20:37
BBoelie BBoelie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 83
Standaard iPhone 4 gebruiken in de USA; een paar problemen

Beste iPhoneclubbers,

Als onderdeel van m'n studie in Rotterdam ga ik 3,5 maand studeren aan de Ohio State University in Columbus, Ohio. In de VS dus. Er komt veel regelwerk bij kijken en één van de dingen waar ik mee bezig ben is het hoe en wat rondom mobiele telefonie daar & de invulling van mijn huidige iPhone 4 daarin. Ik loop namelijk tegen een aantal problemen op, die ik hoop op te lossen door een beroep te doen op jullie kennis & ervaringen.

1. Mijn iPhone 4 heb ik een jaartje terug aangeschaft via T-Mobile en er zit dan ook een T-Mobile Simlock op. Met een Microsim van een andere NEDERLANDSE provider kan je die simlock er gratis afhalen, maar zo'n andere simkaart heb ik niet. Wat zijn andere mogelijkheden om hem te unlocken? Wat kan T-Mobile daarin betekenen?
2. Als ik hem ge-unlocked krijg wil ik hem graag gebruiken om met mensen binnen de USA te bellen (Voor telefoontjes naar huis gebruik ik Skype) dus wil ik er graag een simmetje ingooien. 3G kan ik wel een tijdje zonder (gebruik gewoon zo veel mogelijk Wi-Fi) maar zou wel graag willen bellen/smsen. Wat is daarin handig?

Ik hoor graag jullie tips/ervaringen. Aanvullende zaken over dit onderwerp zijn ook altijd welkom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-11, 21:46
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat punt 1 betreft; ik zie even echt niet in wat er níet handiger is dan even een andere simkaart op de kop te tikken (Ebay!?), of zelfs maar te lenen voor een half uurtje, om je toestel voor altijd officieel te unlocken. Het alternatief is jailbreaken en hannesen met unlock tools en baseband gezanik..... Ik bedoel: je zit nu op 4.3.5 (alleen tethered te gebuiken icm jailbreak) en bijbehorende baseband van die firmware is momenteel niet te unlocken...

Is dat werkelijk teveel moeite, dan kun je punt 2 met 1 combineren! In de USA zeg je een andere simkaart te willen gebruiken. Stel, je koopt een prepaid AT&T simkaart. Dan gebruik je DIE toch om je iPhone even een half uurtje aan itunes te hangen, om hem te unlocken? (Ik neem aan dat je je laptop ook meeneemt) 2 vliegen in 1 klap !
EDIT: unlocken via iTunes schijnt niet te werken met buitenlandse sim, negeer bovenstaande...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 23-08-11 om 12:44.
  #3  
Oud 22-08-11, 23:58
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Al eerder getipt: AH prepaid mobiel internet gebruikt KPN en de microsim kost tijdelijk maar EUR 2,95.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 23-08-11, 00:26
Yilmaz81 Yilmaz81 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 209
Standaard

Unlock service van T-mobile bellen, binnen 15 min is je toestel simlockvrij. (gratis)
althans bij mij ging het zo snel....

Waar je ook heen gaat, paar dollar kost een prepaid kaartje ter plaatse op vliegveld..
  #5  
Oud 23-08-11, 09:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yilmaz81 Bekijk bericht
Unlock service van T-mobile bellen, binnen 15 min is je toestel simlockvrij. (gratis)
althans bij mij ging het zo snel....
Deze methode vereist nog steeds een andere simkaart... waar de TS niet echt warm van word

Laatst gewijzigd door ballegooier; 23-08-11 om 12:44.
  #6  
Oud 23-08-11, 10:53
BBoelie BBoelie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Wat punt 1 betreft; ik zie even echt niet in wat er níet handiger is dan even een andere simkaart op de kop te tikken (Ebay!?), of zelfs maar te lenen voor een half uurtje, om je toestel voor altijd officieel te unlocken. Het alternatief is jailbreaken en hannesen met unlock tools en baseband gezanik..... Ik bedoel: je zit nu op 4.3.5 (alleen tethered te gebuiken icm jailbreak) en bijbehorende baseband van die firmware is momenteel niet te unlocken...

Is dat werkelijk teveel moeite, dan kun je punt 2 met 1 combineren! In de USA zeg je een andere simkaart te willen gebruiken. Stel, je koopt een prepaid AT&T simkaart. Dan gebruik je DIE toch om je iPhone even een half uurtje aan itunes te hangen, om hem te unlocken? (Ik neem aan dat je je laptop ook meeneemt) 2 vliegen in 1 klap !
Wat belangrijk is om te benoemen is dat het in de praktijk niet blijkt te werken om je simlock eraf te halen met een Amerikaanse sim. Ik ga dus m'n best doen om hier nog een kaartje te kopen en hem daarmee te unlocken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 augustus 2011 om 09:55 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Al eerder getipt: AH prepaid mobiel internet gebruikt KPN en de microsim kost tijdelijk maar EUR 2,95.
Deze data-microsim is dat; http://telecom.ah.nl/ahm/RAPRD/AH-In...l?ab_agid=1005 ?

Hoe zit dat met 'Als u meedoet aan de actie is uw AH Mobiel nummer verplicht'?
  #7  
Oud 23-08-11, 12:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BBoelie Bekijk bericht
Hoe zit dat met 'Als u meedoet aan de actie is uw AH Mobiel nummer verplicht'?
Die tekst zie ik niet...

Ik heb zo'n kaartje zelf ooit (toen het nog EUR 4,95 was) gewoon bij de service balie van de dichtstbijzijnde AH gekocht.
  #8  
Oud 23-08-11, 13:22
BBoelie BBoelie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Die tekst zie ik niet...

Ik heb zo'n kaartje zelf ooit (toen het nog EUR 4,95 was) gewoon bij de service balie van de dichtstbijzijnde AH gekocht.
Ik had gedacht vandaag niet bij de AH langs te kunnen, vandaar dat ik online keek. Maar zojuist moest ik toch even die kant op dus heb ik er eentje meegenomen. Was in de bonus, voor €2,95. Voor het geld hoef je het niet te laten. Zo eens even gaan proberen. Het werkt toch gewoon volgens die handleiding op de site van T-Mobile?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 augustus 2011 om 13:50 ----------

De melding; 'Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij' kreeg ik niet. Maar bij m'n provider staat KPN en ik kan op dat AH-mobiel nummer gebeld worden, dus neem aan dat het helemaal gewerkt heeft.
Reageren

Labels
amerika, iphone 4, simlock, simlock verwijderen, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gebruiken in de USA Wess Internet in buitenland (roaming) 7 31-03-11 16:25
Een paar iPhone4 problemen PeHa5772 iPhone algemeen 3 25-08-10 23:16
Een paar problemen met iPhone 2g Ajaxamsterdam Archief 1 16-03-10 23:22
Een paar problemen met iTunes en iPhone Johannes K iTunes 3 05-02-10 16:43
Een paar kleine problemen Bounkass iPhone algemeen 7 03-02-09 00:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.