//

iPhone doet het niet meer na regenbui

iPhone doet het niet meer na regenbui discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Vandaag moest ik naar school fietsen om mijn boeken te halen. Onderweg begon het opeens keihard te regen en te onweren. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-08-11, 20:56
annemarie1996 annemarie1996 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard iPhone doet het niet meer na regenbui

Hallo allemaal,
Vandaag moest ik naar school fietsen om mijn boeken te halen.
Onderweg begon het opeens keihard te regen en te onweren.
Ik heb daarna nog ongeveer een kwartier door de stromende regen moeten fietsen. Ik was helemaal doorweekt, en helaas ook de binnenkant van mijn jaszak waar mijn iPhone zich in bevond. Toen ik op school kwam keek ik hoe laat het was en toen zag je gewoon de achtergrond en de tijd. Ik heb hem toen in mijn kluisje laten liggen. Nadat ik de boeken opgehaald had haalde ik mijn iPhone uit mijn kluisje en hij deed het niet meer. Ik ben toen zo stom geweest om hem 100 x (bij wijze van spreken) proberen aan te drukken maar hij ging niet aan. Later las ik dat je daardoor kortsluiting kan veroorzaken. Toen ik thuis was deed ik hem in de oplader in de hoop dat hij slechts leeg zou zijn. Toen zag ik het apple tekentje maar hij ging niet aan. Hij doet nu niets meer. Achteraf is dat in de oplader stoppen ook natuurlijk heel dom geweest, want het lijkt me dat je daar ook kortsluiting door kunt veroorzaken. Nu heb ik hem net maar in een bakje met rijst gelegd. Hoe groot is de kans dat hij het hierdoor nog gaat doen? En hebben jullie nog andere tips/advies?

Alvast bedankt.

Ps. Bij de registratie heb ik aangegeven geen iPhone te hebben omdat ik niet wist welke software ik heb en welke besturing. En als je dat niet wist kun je je niet registreren. Daarom heb ik maar ingevuld dat ik geen iPhone heb. Ik heb een witte iPhone 3G 16 GB.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-08-11, 21:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Waterschade is een bitch, waarbij de eerste hulp / eerste minuten crusiaal zijn, wil je een kleine kans hebben om je toestel te redden: iPhone uit zetten/laten, minimaal 24 uur in zak rijst drogen, toestel nog een week laten drogen, etc. etc. Die kans heb jij niet gehad, zo te lezen.

Ik zou 'em opsturen naar een herstel bedrijf. Die kunnen je iPhone bekijken en inschatten hoe groot de schade is, en of repareren nog haalbaar is. Zelfs al doet ie het morgen of overmorgen weer, als de corosie of roestvorming begonnen is, stop je dat niet meer en is als Magere Hein. Op een dag komt 'ie langs.
  #3  
Oud 27-08-11, 01:02
annemarie1996 annemarie1996 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard

Oke vervelend dat ik nu niks meer kan doen. Het ergste vind ik nog wel dat al mijn foto's nu weg zijn, die ik niet op de computer heb opgeslagen. En de contacten natuurlijk ook. Ik heb hem nu nog steeds in een bakje rijst liggen en mocht ie het morgen weer doen of overmorgen, zoals je schrijft, kan ik hem dan aansluiten op de computer om de foto's over te zetten? Of is dat niet slim omdat hij dan nog erger beschadigd kan raken. (als hij het nog mocht doen, wat ik niet verwacht)
Ik heb hem nu trouwens niet in gewone rijst liggen maar in zilvervliesrijst maakt dat uit? Ik hoop dat hij het nog even gaat doen en dat ik mijn foto's op de computer kan zetten. En dan kan ik laten kijken of er nog iets te reparen valt en anders misschien een nieuwe mobiel dan maar...
  #4  
Oud 27-08-11, 01:10
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

Soort rijst maakt niet uit. Als die het weer doet kan je uiteraard je Fotos en cp eruit halen. Geen handig vriendje die hem eens kan openen? En beter kan inspecteren?
  #5  
Oud 27-08-11, 01:15
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

kortsluiting is op kort termijn een risico, roest pas op langer termijn, de roest zal eerst oppervlakkig zijn en niet zo veel invloed hebben, dat merk je pas later. maar succes iig, balen!
  #6  
Oud 27-08-11, 01:42
annemarie1996 annemarie1996 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de reacties! Mijn neef kan ik wel vragen om er eens naar te kijken maar hij heeft niet veel tijd. Dus ik mag morgen gewoon proberen om hem aan te zetten? Of moet ik hem nog een aantal dagen of een week laten drogen. (niet dat ik verwacht dat ik hem aan zal krijgen maar ik kan het op z'n minst proberen)
  #7  
Oud 27-08-11, 01:50
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik heb ook eens een apparaat gehad (Q 10) dat vochtig geworden was door de regen en niets meer deed. Ik heb er toen van een afstand een haarföhn opgericht. Daarna in het raamkozijn in de zon gelegd en hij begon weer en doet het nog steeds.
  #8  
Oud 27-08-11, 01:54
Jamalietjuh Jamalietjuh is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Breda
Berichten: 88
Standaard

Je kan altijd even proberen aan te zetten, maar uitelkaar draaien lijkt me toch een beter plan door een ervaren iemand dan, maar ik denk niet dat er veel hoop is
  #9  
Oud 28-08-11, 23:23
annemarie1996 annemarie1996 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor de reacties allemaal. De iPhone doet het helaas nog steeds niet. Ik ben van plan volgende week naar een reparatie winkel voor telefoons te gaan, waar mijn broer zijn iPhone ook eens heeft laten proberen. Eerder gaat helaas niet. Mocht hij gerepareerd kunnen worden, ben ik dan al mijn foto's kwijt omdat veel onderdelen vervangen moeten worden of niet? Is er nog een manier waarop ik mijn foto's kan behouden?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone doet het niet meer!! bokkie1983 Archief 7 14-03-10 11:07
PLEASE HELP.. Herstellen lukt niet meer waardoor iPhone het helemaal niet meer doet,, shari iPhone algemeen 8 16-09-09 23:26
iPhone doet het niet meer :( Furia Unlock [archief] 22 26-03-08 09:36
Iphone doet het niet meer!! NickNL Unlock [archief] 6 25-01-08 00:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:34.