//

iPhone 4 aanschaffen?

iPhone 4 aanschaffen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden Is het nog de moeite om nog een iPhone 4 aan te schaffen? (dan wel 2de hands) of is het beter om ineens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-08-11, 19:34
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard iPhone 4 aanschaffen?

Beste forumleden

Is het nog de moeite om nog een iPhone 4 aan te schaffen? (dan wel 2de hands) of is het beter om ineens voor iPhone 5 te gaan sinds de geschatte release date steeds dichter bij komt.

Groeten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-11, 19:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Razors Bekijk bericht
Beste forumleden

Is het nog de moeite om nog een iPhone 4 aan te schaffen? (dan wel 2de hands) of is het beter om ineens voor iPhone 5 te gaan sinds de geschatte release date steeds dichter bij komt.

Groeten
Wat denk je nu zelf? .
  #3  
Oud 29-08-11, 20:45
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Wat denk je nu zelf? .
Gezien de iPhone met een strak design heeft en niet zoveel mensen de overstap gaan maken van 4 naar 5 dan van 3gs naar 4?

Geen idee ik vraag de mensen hun mening maar

Moest je nu zelf een 4 hebben, zou je dan zonder aarzelen overstappen naar 5 als hij uitkomt? Of hecht je toch belang aan design en niet zo zeer aan specs.
  #4  
Oud 29-08-11, 21:11
RodriQoz RodriQoz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 38
Standaard

iphone 4 wordt vast wel goedkoper 2e hands, wanneer de 5 uit is, dus ik zou sowieso wachten op de iPhone 5
  #5  
Oud 29-08-11, 21:20
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

2dehands zou ik me wel aan een 4 wagen, maar inderdaad effe wachten tot de 5 uitkomt.

Maar nu nog een nieuwe iPhone 4 kopen zou ik NIET doen! Als je toch een nieuwe wilt kopen, wacht dan nog tot de 5 uitkomt (desnoods tot november).
  #6  
Oud 29-08-11, 21:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Razors Bekijk bericht
Gezien de iPhone met een strak design heeft en niet zoveel mensen de overstap gaan maken van 4 naar 5 dan van 3gs naar 4?

Geen idee ik vraag de mensen hun mening maar

Moest je nu zelf een 4 hebben, zou je dan zonder aarzelen overstappen naar 5 als hij uitkomt? Of hecht je toch belang aan design en niet zo zeer aan specs.
Ik kan u zeggen als de foto's die je nu al ziet van de eventuele iphone 5 een beetje zouden kloppen ik meteen een wauw gevoel heb , dat zou echt top zijn dan, voor dat alleen al koop ik direct de iphone 5 maar ook voor z'n snellere processor en betere camera.

Ge zou er spijt van hebben mocht ge nu nog ne iphone 4 kopen, geloof me maar .
Vergeet niet de technologie zeer snel vooruit gaat nu, de iphone 4 is zelfs al een klein beetje verouderd als je deze bv vergelijkt mee de samsung galaxy s2.

Ik hoef u ook niet bij te zeggen; draag veel zorg voor een iphone want regen of regendruppels kunnen al voor problemen zorgen enz.....
  #7  
Oud 29-08-11, 22:10
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik kan u zeggen als de foto's die je nu al ziet van de eventuele iphone 5 een beetje zouden kloppen ik meteen een wauw gevoel heb , dat zou echt top zijn dan, voor dat alleen al koop ik direct de iphone 5 maar ook voor z'n snellere processor en betere camera.

Ge zou er spijt van hebben mocht ge nu nog ne iphone 4 kopen, geloof me maar .
Vergeet niet de technologie zeer snel vooruit gaat nu, de iphone 4 is zelfs al een klein beetje verouderd als je deze bv vergelijkt mee de samsung galaxy s2.

Ik hoef u ook niet bij te zeggen; draag veel zorg voor een iphone want regen of regendruppels kunnen al voor problemen zorgen enz.....
Smaken zijn verschillend en de ene foto ziet er al wat anders uit dan de andere.

Zelf geef ik niet zo veel om de specificaties, ik kocht me vroeger eens een 3G aan en was meteen verkocht aan Apple, alles was goed zolang het Apple was. Dus heb ik natuurlijk ook de overstap gemaakt naar de 3GS en daar zag je inderdaad dat deze vele sneller was. Maar nu heb ik een vergelijking gezien van een 3GS tegenover een 4 met iOS 5 beta erop en de snelheden van beide systemen waren over de algemene lijn hetzelfde. Wat me hier dus dwars zit is als ik nu toch ga voor de iPhone 5, dan heb ik weinig tot niets met extra processor tenzij ik me volledig ga storten op games.

Dus op het gebied van snelheid hoef ik geen 5 te hebben, het design laat ik in het midden want de iPhone 4 heeft ook wel een strak design vind ik persoonlijk.

Zelf verkoop ik binnenkort men huidige 3GS aan een vriend van me, en zelf was ik van plan met dat geld en nog wat van mezelf uit te geven aan zo'n een 4. Voor een gemiddelde van zo'n €400-450 zou ik mezelf via deze site er één kunnen aanschaffen. Wat me nu dwars zit is dat als ik nu een 4 aankoop voor de iphone 5 is gelanceerd, zou ik dan veel meer betalen voor die 4 dan nadat de 5 is gelanceerd? Zou dat zo'n groot verschil zijn?

Alvast bedankt voor alle info/meningen
  #8  
Oud 29-08-11, 22:23
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Razors Bekijk bericht
Smaken zijn verschillend en de ene foto ziet er al wat anders uit dan de andere.

Zelf geef ik niet zo veel om de specificaties, ik kocht me vroeger eens een 3G aan en was meteen verkocht aan Apple, alles was goed zolang het Apple was. Dus heb ik natuurlijk ook de overstap gemaakt naar de 3GS en daar zag je inderdaad dat deze vele sneller was. Maar nu heb ik een vergelijking gezien van een 3GS tegenover een 4 met iOS 5 beta erop en de snelheden van beide systemen waren over de algemene lijn hetzelfde. Wat me hier dus dwars zit is als ik nu toch ga voor de iPhone 5, dan heb ik weinig tot niets met extra processor tenzij ik me volledig ga storten op games.

Dus op het gebied van snelheid hoef ik geen 5 te hebben, het design laat ik in het midden want de iPhone 4 heeft ook wel een strak design vind ik persoonlijk.

Zelf verkoop ik binnenkort men huidige 3GS aan een vriend van me, en zelf was ik van plan met dat geld en nog wat van mezelf uit te geven aan zo'n een 4. Voor een gemiddelde van zo'n €400-450 zou ik mezelf via deze site er één kunnen aanschaffen. Wat me nu dwars zit is dat als ik nu een 4 aankoop voor de iphone 5 is gelanceerd, zou ik dan veel meer betalen voor die 4 dan nadat de 5 is gelanceerd? Zou dat zo'n groot verschil zijn?

Alvast bedankt voor alle info/meningen
Je surft toch op de iphone? Snellere processor= sneller pagina's laden .
Een 8mp camera zal ook nog eens een stukske beter zijn dan de 5mp camera.
De iphone 4 is een mooi toestel maar o zo breekbaar . Mijn achterkant is aant afgaan en staat bomvol mee krassen, daarom hoop ik de nieuwe iphone een aliminum achterkant zal krijgen.

Als de nieuwe iphone zal uitkomen dan denk ik dat de iphone 4 100 euro in prijs zal zakken zowel voor de 16gb als de 32gb, schiet me niet af als ik fout zit he .
  #9  
Oud 29-08-11, 22:58
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Je surft toch op de iphone? Snellere processor= sneller pagina's laden .
Alleen als de processor de zwakste schakel is en niet (de snelheid van) je internetverbinding.

Geen idee hoe dat nu is bij de iPhone trouwens... (bij Wi-Fi, 3G, GPRS, etc.)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #10  
Oud 29-08-11, 23:46
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Alleen als de processor de zwakste schakel is en niet (de snelheid van) je internetverbinding.

Geen idee hoe dat nu is bij de iPhone trouwens... (bij Wi-Fi, 3G, GPRS, etc.)
Ik begrijp u uitleg niet volledig maar dit zijn mijn ervaringen;

De iphone kan denk ik mss 25mbps ofzo download aan (via Wi-Fi) maar dan nog zal je door een zwaardere proccessor de pagina's sneller laden .
Het kan alleen maar trager gaan als die website vervelend doet.

Mijne maat behaalt bij me thuis op zn' iphone 3gs 10mbps download. (Wi-Fi)
Ik behaal met de iphone 4 15.41mbps en de 2de keer behaalde ik 18.33 mbps en dat is soms ook meer, hangt van een aantal factoren af.

3G en edge enzo hangt van je provider vooral af, in belgie merk ik dat verschil heel goed, proximus heeft de meeste 3G maar ook de hoogste snelheden op 3G.

Bij bv base/mv behaalt mijne maat via 3G 0.88mbps terwijl ik mee de iphone 4 mee proximus meestal 3mbps behaal en op sommige plaatsen zelfs 5mbps.
  #11  
Oud 30-08-11, 09:08
Nammi Nammi is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 9
Standaard

Is persoonlijk. Zelf heb ik namelijk vorige week een 'nieuwe' iPhone 4 16gb gekocht (wel 2e hands, 1 week oud). Voor 420€ met bon. Er zit dus nog een volledig jaar garantie op (een splinternieuwe iPhone 4 zou ik daarentegen dan weer niet kopen aangezien deze ook 600€ kosten..).

Ik heb mijn 3gs verkocht en wilde wel wat bijleggen, maar bij de iPhone 5 weet ik zeker dat je er bij aanschaf de volle mep voor betaald. Ik vind dat het in ieder geval niet waard. Mocht ik nou echt zo onder de indruk zijn van de iphone 5, kan ik op zijn minst nog een mooi bedrag terug krijgen. Ga er in ieder geval niet van uit dat de iPhone 4 drastisch in prijs zal zakken (als ik kijk wat ik voor mijn 3gs van 1 1/2jr oud nog terug heb gekregen...).

Met wat goed zoekwerk is een vrij nieuwe iPhone 4 met bon wel aan te schaffen voor 400/425€.
  #12  
Oud 30-08-11, 11:46
Cedricos Cedricos is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Evergem
Berichten: 2
Standaard

Is mss een dom vraagje, maar ben maar een leek hierin! Ik zou mijn eerste iphone willen kopen maar zit ook verveeld als ik zou wachten op de 5 of nu een nieuwe 4 zou kopen. Hoeveel zou de 5 nieuw eigenlijk ongeveer kosten? Of anders, hoeveel koste de 4 toen hij juist uitkwam?

En wanneer zou de 5 ongeveer te koop zijn in belgie?
  #13  
Oud 30-08-11, 13:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cedricos Bekijk bericht
Is mss een dom vraagje, maar ben maar een leek hierin! Ik zou mijn eerste iphone willen kopen maar zit ook verveeld als ik zou wachten op de 5 of nu een nieuwe 4 zou kopen. Hoeveel zou de 5 nieuw eigenlijk ongeveer kosten? Of anders, hoeveel koste de 4 toen hij juist uitkwam?

En wanneer zou de 5 ongeveer te koop zijn in belgie?
Tis bij alles koffiedik kijken natuurlijk nu maar de prijzen zullen volgens mij ong dezelfde zijn als nu; max 639 euro voor een 16gb en max 739 euro voor een 32gb, er zijn er bij die mss ietsje goedkoper zijn, hangt ervan af soms waar je de iphone koopt.

De iphone 4 zal volgens mij 100 euro goedkoper zijn als de nieuwe iphone uitkomt.

Wanneer de nieuwe iphone te koop zal zijn weet niemand nog, apple heeft nog steeds nikske laten weten, dat zal volgens mij toch nog een dikke 2-3maand zijn denk ik.
  #14  
Oud 31-08-11, 13:42
-Gebruiker030920110146 -Gebruiker030920110146 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 3
Standaard

ik heb het zo gedaan: iphone 4 gehaald bij the phonehouse met verzekering etc etc
heb je die nieuwe abbo's gezien sla nergens op, wanneer de iphone 5 uit komt haal ik hm gelijk &doe ik gwn leuk mn m.simkaart van de iphone 4 in de iphone 5
  #15  
Oud 31-08-11, 16:34
Reem0nN Reem0nN is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 30
Standaard

Ben tevreden met mijn iPhone 4 zwart.
Maar ja ik ben van een iPhone 2 US 8GB overgestapt .
We weten momenteel nog niks over de iPhone 5 behalve dan geruchten.
Op basis van apple producten, ja zou de iPhone 5 los kopen maar niet meer via een nieuwe abbo.
  #16  
Oud 31-08-11, 16:59
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Zit met hetzelfde "probleem".... Kan eventueel nu in de VS een gebruikte krasvrije factory unlocked 4 kopen voor 350 euro, maar ja: wanneer komt die 5 nou en hoe gaat hij eruit zien...

Laatste geruchten zeggen dat het een 4s worldphone wordt (boeit me niet) en misschien wat sneller (A5)....
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
  #17  
Oud 01-09-11, 14:55
rstyle2000 rstyle2000 is offline
• iOS 4.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Razors Bekijk bericht
Beste forumleden

Is het nog de moeite om nog een iPhone 4 aan te schaffen? (dan wel 2de hands) of is het beter om ineens voor iPhone 5 te gaan sinds de geschatte release date steeds dichter bij komt.

Groeten
Ik zit precies met hetzelfde. Ook al een hoop gelezen op iphoneclub uiteraard maar las gister ook nog een artikel met wat nu precies de verschillen zijn. Ik heb hier niet al te veel verstand van, maar neig toch om nog even te wachten op de 5. Maar mag nu al van Vodafone een nieuw abonnoment uitkiezen met de 4.. Ik doe er niet al te veel mee, en na dit artikel (en andere artikelen) gelezen te hebben vraag ik mij inderdaad af of ik niet gewoon voor de 4 zal gaan. Ik wil straks namelijk ook niet al te veel bijbetalen. De 4s boeit mij ook niet. Ik wil gewoon wel 16GB intern hebben voor muziek ed.
  #18  
Oud 01-09-11, 17:25
bossa bossa is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Wanneer komt die iphone 5 nou uit? Ik wacht al dagen op een mededeling van Apple.

Ik ben mijn iphone 4 kwijtgeraakt op vakantie terwijl ik nog een jaartje te gaan heb bij T-Mobile. Ik wil eigenlijk wel gewoon een iphone 5 maar zal daarvoor wel helaas mijn abo moeten vernieuwen bij T-Mobile. Eventueel koop ik toch gewoon een 2e hands iphone 4 als die 5 niet zo spectaculair is. Zowiezo lijkt het me wel verstandig om te wachten totdat de 5 uitkomt want dan zullen de prijzen van de 4 ook wel gaan dalen.
  #19  
Oud 01-09-11, 17:54
Platypus Platypus is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 10
Standaard

Beste mensen,
Misschien een domme vraag. Ik wil graag een iphone kopen. Bij de applestore Nederland, kun je nu een iphone 4 voor €699 kopen. Ik dacht erover om te wachten tot de iphone 5 uitkomt omdat de iphone 4 dan goedkoper wordt. Maar verkopen ze de iphone 4 nog bij de apple store als de iphone 5 uit is? En wat gaat de iphone 5 waarschijnlijk los kosten wanneer deze uit komt?
  #20  
Oud 01-09-11, 18:48
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Ik zou iedereen aanraden om even te wachten. Zelfs als je toch de iPhone 4 wilt kopen.
Waarschijnlijk wordt begin september (ik heb ergens de zevende gelezen/gehoord) de iPhone 5/4S(hoe hij ook gaat heten) aangekondigd.

Als deze wordt aangekondigd zullen veel mensen deze willen en hun iPhone 4 verkopen. Resultaat: de prijs van tweedehands iPhone 4's zal dalen.

Ook is er het gerucht dat er naast de nieuwe iPhone 5 een goedkoper model komt zoals de iPhone 3GS 8GB nu tegenover de iPhone 4 is. Misschien is dit wel een goede optie i.p.v. de iPhone 4?

Of misschien is het zo dat de iPhone 5 zo geweldig is dat je die eigenlijk toch wil en dat je dan spijt hebt van de iPhone 4 die je net gekocht hebt.



Hoe dan ook is het dus beter om nog eventjes te wachten lijkt mij.
__________________
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone aanschaffen sanrox Koopinformatie Nederland 1 05-11-10 16:58
iphone aanschaffen endZORRRR Archief 3 10-02-10 11:46
iphone waar aanschaffen? Flister Koopinformatie Nederland 0 17-05-09 22:42
Vraag aanschaffen iPhone FunkyFresh Archief 1 14-11-08 21:12
Iphone aanschaffen Giela Archief 1 15-10-07 19:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.