//

iphone word in beslag genomen...help!!!

iphone word in beslag genomen...help!!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) donderdagmorgen om 8 uur werd ik gebeld door de heren, dat ze het te druk hadden voor verhoor op locatie. ze gaan het korps uit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17-09-11, 17:59
jacktheripper jacktheripper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 8
Standaard

donderdagmorgen om 8 uur werd ik gebeld door de heren, dat ze het te druk hadden voor verhoor op locatie.
ze gaan het korps uit mijn woonplaats vragen om dit op te pakken en deze gegevens (en telefoon) op te sturen naar het behandelende team.

oftewel ik wacht nog op contact met het korps uit mijn woonplaats, en hoop natuurlijk dat zij ook te druk zijn voor dit lullige geval.

als ik wat verneem dan plaats ik dit hier.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-09-11, 18:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacktheripper Bekijk bericht
oftewel ik wacht nog op contact met het korps uit mijn woonplaats, en hoop natuurlijk dat zij ook te druk zijn voor dit lullige geval.
Dat is weer eens een geval van het verschil van differentie.

Als jouw iPhone gestolen wordt en de Politie heeft geen tijd om onderzoek te doen naar de diefstal is dat dan ook een "lullig geval"?
  #23  
Oud 18-09-11, 09:36
jacktheripper jacktheripper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 8
Standaard

@ timosha : zo had ik het niet gezien en bedoeld........ erg scherp.....mijn exuses.

offtopic... als deze iphone van diefstal afkomstig is, dan waarschijnlijk met een hele lading dus de eigenaar van deze partij/ of transporteur heeft deze partij vast wel verzekerd. ik bedoel daar mee te zeggen dat als mijn telefoon ingenomen wordt,deze vast niet terug gaat naar de eigenaar, die op zijn beurt toch niks met een 2e hands kan doen i.v.m die verzekering..... ja je piekert nogal zolang je niet weet wat er gaat gebeuren he!
  #24  
Oud 18-09-11, 09:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vrees dat jouw "geval" een onderdeel is van een groter geheel.

Hoe komt de Politie aan het IMEI van jouw iPhone en aan jouw telefoonnummer?

Heeft de Politie misschien een huiszoeking gedaan bij de verkoper en de verkoopdocumenten, met IMEI en adressen, in beslag genomen en zijn zij zo aan jouw adres en telefoonnummer gekomen?

Of heeft de Politie de netwerk providers verzocht om na te gaan welk IMEI aan welk telefoonumer gekoppeld is?

Indien mijn vermoedens juist zijn gaat het echt om een groter "geval". Ik kan mij niet voorstellen dat de Politie voor één enkel gestolen iPhoontje zoveel moeite gaat doen om de gebruiker van die gestolen iPhone op te sporen.
  #25  
Oud 24-11-11, 16:31
jacktheripper jacktheripper is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 8
Standaard

de politie is nu dan toch geweest, en ze hebben mijn verklaring opgenomen omtrent de aanschaf van de iphone 4.
ik was ten goede trouw en had een normaal bedrag betaald, dus ik mocht het toestel houden, jippieeeee
het toestel was wel van heling afkomstig en ze gaan nu verder met meerdere gevallen omtrent deze handel om de daders op te sporen,.

bedankt allen voor jullie reactie/hulp.
  #26  
Oud 24-11-11, 16:44
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Dat is in ieder geval super nieuws, hopen dat het vervolg van het verhaal ook zo goed eindigt. gefeliciteerd in ieder geval
  #27  
Oud 24-11-11, 16:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacktheripper Bekijk bericht
het toestel was wel van heling afkomstig en ze gaan nu verder met meerdere gevallen omtrent deze handel om de daders op te sporen,.
En de helers zijn blijkbaar verdwenen, TransIP - Domein gereserveerd is uit de lucht
  #28  
Oud 24-11-11, 21:15
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

Lekker verhaal is dit zeg ,
Nou ben benieuwd hoeveel mensen een bezoekje krijgen van de politie aangezien je een defect iphone mag omruilen voor een gerefurbished exemplaar .
  #29  
Oud 24-11-11, 21:46
hanshendriks hanshendriks is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

Dutchfone staat bekend als een inferieure winkel, als je je een beetje georiënteerd had via internet dan was je er achter gekomen dat je daar nooit iets moet bestellen. In die zin ben je verwijtbaar en geef ik je weinig kans. De kans is groot dat je een gestolen toestel hebt gekocht, en dat valt dan onder heling. De telefoon wordt dan in beslag genomen en je moet zelf aantonen dat je niet wist dat het om een gestolen toestel gaat maar dat je te goedertrouw gehandeld hebt. Wat rest is dat je dutchfone kunt aanklagen en via hun je geld terug krijgt maar gezien wat er allemaal op internet te vinden is, is die kans niet groot.
Volgende keer beter oriënteren waar je iets koopt, er wordt veel voor gewaarschuwd voor dit soort handel.

Gr. Hans
  #30  
Oud 24-11-11, 21:55
jandevoer jandevoer is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanshendriks Bekijk bericht
Dutchfone staat bekend als een inferieure winkel, als je je een beetje georiënteerd had via internet dan was je er achter gekomen dat je daar nooit iets moet bestellen. In die zin ben je verwijtbaar en geef ik je weinig kans. De kans is groot dat je een gestolen toestel hebt gekocht, en dat valt dan onder heling. De telefoon wordt dan in beslag genomen en je moet zelf aantonen dat je niet wist dat het om een gestolen toestel gaat maar dat je te goedertrouw gehandeld hebt. Wat rest is dat je dutchfone kunt aanklagen en via hun je geld terug krijgt maar gezien wat er allemaal op internet te vinden is, is die kans niet groot.
Volgende keer beter oriënteren waar je iets koopt, er wordt veel voor gewaarschuwd voor dit soort handel.

Gr. Hans

Wat een onzin verhaal is dit ???
Als je iets wilt kopen en of bestellen dan ga je toch zeker niet heel internet afstruinen om te kijken of het wel oke is .daat doe je ook niet als je bij de supermarkt een krop sla koopt
Ik vind dat hier de verkoper alleen aansprakelijk gesteld moet worden en niet de koper

ps als ik google op dutchfone kom ik dit tegen, niks mis mee zou ik zeggen

In maart 2010 Nokia N97 mini bij

Dutchfone.nl Door Anoniem (06/11/2010)
In maart 2010 Nokia N97 mini bij dutchfone gekocht, maar deze is per ongeluk in de wc terecht gekomen.

Op een ''prijsvergelijk site'' ben ik opzoek gegaan naar Samsung Galaxy S. Toen kwam ik snel achter dat deze bij dutchfone.nl zeer scherp geprijsd was. Zo heb ik m'n tweede toestel bij dutchfone.nl besteld. Net als vorige keer hebben ze mijn bestelling op tijd en correct geleverd. Daarom vin... Lees volledige review »
  #31  
Oud 24-11-11, 22:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Precies; de TS is immers al aangezegd dat hij ter goeder trouw gehandeld heeft; een normaal bedrag betaald heeft en niet op de hoek van de straat gekocht, etc.
Dat vind ik geen verwijtbaar gedrag en gelukkig heeft hij recht op kopersbescherming.

Niet iedereen koopt uitsluitend bij bol punt com en de wehkamp...
  #32  
Oud 24-11-11, 23:31
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacktheripper Bekijk bericht
ik was ten goede trouw en had een normaal bedrag betaald, dus ik mocht het toestel houden, jippieeeee
Daar gaat het om, ter goede trouw.
Koop je iets, in nieuw staat, op straat wat veel goedkoper is dan normaal, dan moet je na gaan denken.
Koop je datzelfde artikel voor een aannemelijke prijs bv 75% van de normale waarde in een winkel, omdat ze in de aanbieding zijn en je krijgt gewoon een kassa bon. Dan kan jij niet verwachten dat het gestolen waar is en kan je nooit beschuldigd worden van heling. Ook al kan later aangetoond worden m.b.v. de serie nummers dat het gestolen is, dan nog blijf jij de rechtmatige eigenaar, omdat je naar alle redelijkheid niet kon verwachten dat de goederen gestolen waren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw abonnement genomen Hoolz Odido (T-Mobile) 11 03-11-10 12:24
Bestaat er een mainflex voor de iphone, of word ik in de maling genomen? Help.. wilmagroen iPhone algemeen 6 16-02-09 18:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:10.