//

iphone 3gs laadt niet meer op aan imac: 'opladen niet ondersteund door dit accessoire

iphone 3gs laadt niet meer op aan imac: 'opladen niet ondersteund door dit accessoire discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iphone 3GS, 16 MB, niet gejailbreakt, softwareversie 4.3.5 Als ik mijn iphone aan mijn IMac hang, of aan het stopcontact, beide met origineel apple-kabeltje, dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-09-11, 22:45
mputman mputman is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard iphone 3gs laadt niet meer op aan imac: 'opladen niet ondersteund door dit accessoire

Iphone 3GS, 16 MB, niet gejailbreakt, softwareversie 4.3.5
Als ik mijn iphone aan mijn IMac hang, of aan het stopcontact, beide met origineel apple-kabeltje, dan krijg ik de melding: 'opladen niet ondersteund met dit accessoire'. Ik heb vier Apple-stekkers geprobeerd, allen geven hetzelfde probleem. De dockconnector is vervangen, probleem niet opgelost.
Iphone synchroniseert WEL, maar laadt dus niet op. Herstel, reset, aan-uit, helpt allemaal niets meer. Het lijkt mij een softwareprobleem. Had eerder geen problemen en dit gebeurt ineens, zonder dat er een nieuwe softwareversie is geplaatst, niet op de iphone en niet op de imac.

Ik lees hier heel veel meldingen van mensen die die foutmelding 'zomaar' krijgen, maar niet dat ze daarbij ook het probleem hebben dat-ie echt niet meer oplaadt.

Ik baal hier stevig van. Morgen is de batterij weer leeg en kan ik er niets meer mee. Wie heeft de gouden tip om dit op te lossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-09-11, 22:49
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zou de batterij zelf stuk kunnen zijn? Had je dit probleem ook na een herstel zónder nog even een backup terug te zetten? (dus tijdelijk kiezen voor 'configureer als nieuwe telefoon')
In dat geval lijkt mij een softwarematige oorzaak niet waarschijnlijk...
  #3  
Oud 26-09-11, 13:19
mputman mputman is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

Alles kan kapot natuurlijk, maar de iphone is pas 2 maanden oud, (vervangen door t-mobile na problemen met vorige). Maar je tip heb ik gevolgd en dan is het probleem inderdaad nog niet opgelost. Ik ga hem wel weer opsturen
  #4  
Oud 26-09-11, 15:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja, ook splinternieuwe iPhones kunnen kapot (kreeg je geen refurbished?) Wel vervelend, maar gelukkig kun jij terug naar een verkoper voor garantie.
  #5  
Oud 28-09-11, 14:32
mputman mputman is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

Iphone is ter reparatie aangeboden (niet bij provider), maar het probleem doet zich daar niet voor: de iphone is gewoon opgeladen. Wie kan mij nog helpen? Samenvatting probleem:
-Bij aansluiten van Iphone via Apple-stekkertje aan Ima, of stopcontact, krijg ik de melding 'Opladen niet ondersteund met dit accessoire' De iphone laadt ook echt niet op, synchroniseren gaat wel.
-Bij de reparateur is er geen probleem, geen melding, laadt wel op.
-Als ik thuis probeer op te laden, met stekkertje dat de reparateur gebruikte, krijg ik weer de melding dat opladen niet ondersteund wordt.

Wat kan dit nog zijn? Ligt het aan het voltage in de stopcontacten? Zal toch zeker niet?
  #6  
Oud 28-09-11, 17:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zeer vreemd. Wat voor 'stekkertje' bedoel je wat je van de reparateur hebt gekregen?
  #7  
Oud 28-09-11, 17:48
mputman mputman is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 4
Standaard

Een applekabeltje met aan de ene kant de stekker voor de iphone en aan de andere kant de usb aansluiting
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[3Gs, Ios4 ] Opladen niet ondersteund met dit accessoire MacBookpro iPhone algemeen 27 13-03-13 19:14
Constant "opladen niet ondersteund door dit accessoire" stefaaaan iPhone algemeen 14 26-01-12 17:19
Opladen niet ondersteund met dit accessoire Enna iPhone algemeen 2 29-07-11 10:42
Opladen niet ondersteund met accessoire MJay1 iPhone algemeen 11 14-07-10 15:51
Iphone 2g laad niet meer op, melding: Dit accessoire is niet bedoeld voor de iphone japanner Archief 2 09-11-09 18:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.