//

Originele verkoper 3GS opsporen voor garantie

Originele verkoper 3GS opsporen voor garantie discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb deze zomer een tweedehands iPhone 3GS gekocht en blijk afgezet te zijn. De '3g' antenne functioneerde wel, maar de normale antenne nooit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-11-11, 15:34
Gulpen Gulpen is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard Originele verkoper 3GS opsporen voor garantie

Beste,

Ik heb deze zomer een tweedehands iPhone 3GS gekocht en blijk afgezet te zijn. De '3g' antenne functioneerde wel, maar de normale antenne nooit (het duurde even voordat ik dit door had) en nu doet de Wi-Fi chip het ook niet meer. Oorzaak is een 'gekruld' moederboord, een 'ongelukkig geval uit de fabriek' dat niet gerepareerd kan worden voor onder de 200 euro, aldus de iPhone-reparatieboer om de hoek.

Echter, als de oorzaak bij de fabriek ligt, zo redeneerde ik, dan kan ik daar mogelijk een beroep doen op mijn twee jaar europese garantierecht. Het probleem is dat ik geen aankoopbon heb en niet weet wie de originele verkoper is. Ik heb wel gehoord van Apple(care) dat zij niet de originele verkoper zijn. Ook wisten zij mij te vertellendat de iPhone in ca. maart 2010 is verkocht.

Hoe kan ik achterhalen waar de iPhone vandaan komt en (hoe) kan ik zonder bon toch een beroep doen op die twee jaar garantie?

Ideeen? Suggesties? Tips?

Details:
16GB iPhone 3GS (wit)
Model:
MC132NF

Éen website relateerde dit modelnummer aan de volgende carriers:
Country: Belgium
Carrier: Mobistar;
Country: France
Carrier: Orange;
Country: Luxembourg
Carrier: Vox Mobile.

Maar het lijkt mij waarschijnlijker dat hij origineel in Nederland is verkocht..

Dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-11-11, 16:46
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Officieel is de 3GS in Nederland alleen door T-Mobile verkocht. En iPhones van T-Mobile hebben een modelnummer dat eindigt op DN.
Ik denk dat je inderdaad een buitenlandse iPhone hebt. En om de originele verkoper te achterhalen zou ik beginnen bij diegene die jou de iPhone heeft verkocht.
Je kunt anders wellicht een controle laten doen mbv het IMEI. Daarmee is volgens mij ook te achterhalen waar een iPhone weg komt.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 18-11-11, 17:10
Gulpen Gulpen is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 2
Standaard

Hoe/waar kan ik een controle doen met het IMEI nummer? Terug via tweedehands verkopers blijkt een dood spoor.
  #4  
Oud 19-11-11, 12:33
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Volgens mij is de garantie vervallen omdat de Iphone door de "iPhone-reparatieboer om de hoek" al geopend is geweest.
Reageren

Labels
garantie, iphone 3gs 16gb wit, verkoper



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vandaag Firmware 3.1.2 erop installeren kan dat op een originele 3gs Falastine iPhone algemeen 3 02-03-10 16:26
Garantie Originele Iphone reza iPhone algemeen 6 21-04-09 22:14
8GB iPhone voor 300 euro inc. shipping, verkoper stuurt eerst op? MacorgaZ Archief 9 11-03-08 01:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.