//

Opgelicht !!!!!

Opgelicht !!!!! discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) @ socool... Ik heb toch niet gevraagd om medeleven of wel? Gewoon ter info aan de medeleden wou ik dit melden. En jij weet wss ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17-04-08, 23:35
Vonny's schermafbeelding
Vonny Vonny is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Bornem
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Vonny
Standaard

@ socool...
Ik heb toch niet gevraagd om
medeleven of wel?
Gewoon ter info aan de medeleden wou ik dit melden.
En jij weet wss (uit ervaring dan) dat ik niet al het nodige heb
qua gegevens zodat ik mijn geld nooit terugzie?
Bespaar me dus je commentaar aub.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 17-04-08, 23:38
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Ja dat weet ik uit ervaring. Politie gaat bij één melding dus echt niets doen. Zelfs als je zijn echte adresgegevens hebt. Het enige dat je kan doen is hem opsporen en hem op een schandpaal nagelen, in de hoop dat hij dan wel je geld teruggeeft.
__________________
Are you ready for this!

Laatst gewijzigd door soCool; 17-04-08 om 23:43.
  #23  
Oud 18-04-08, 08:28
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

politie doet dus echt wel wat bij 1 persoon duurd alleen ff,
de vrouw die mij heeft opgelicht zal binnenkort een bezoek krijgen is me verteld door justitie , ( op zondag ochtend half 8.... )
  #24  
Oud 18-04-08, 08:50
Philro's schermafbeelding
Philro Philro is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 32
Exclamation

Is het geen idee om die kerel die Vonny heeft opgelicht uit z'n tent te lokken op het e-mailadres cheapip@gmail.com? Wie weet reageert die persoon. Als hij wel z'n eigen bankrekening heeft opgegeven is ie niet al te slim voor een oplichter!
__________________
iPhone 4 Jailbreak!
  #25  
Oud 18-04-08, 09:27
Uncle Uncle is offline
• iOS 2.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

de kunst van oplichten zit hem niet in de slimheid van de oplichters maar in de naïviteit van de opgelichten...

290 voor een 16gb... 'if it sounds too good to be true... it probably is'

Ik weet dat je niet zit te wachten op dergelijk commentaar, maar het is onvoorstelbaar hoeveel mensen altijd in zulke dingen blijven trappen. Een dergelijk topic openen in de hoop dat anderen gewaarschuwd zijn helpt werkelijk helemaal niets... Iedereen wil blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en zodra er een dergelijk aanbod komt gaan de oogkleppen op en maken ze zomaar even 300 euro over... Door zulke personen zijn tell-sell en belspelletjes ook groot geworden...

Laatst gewijzigd door Uncle; 18-04-08 om 09:32.
  #26  
Oud 18-04-08, 13:13
Vonny's schermafbeelding
Vonny Vonny is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Bornem
Berichten: 140
Stuur een bericht via MSN naar Vonny
Standaard

volledig mee eens
  #27  
Oud 11-05-08, 11:56
hansje hansje is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 25
Standaard

sorry dat ik topic omhoogschop maar ben gewoon erg benieuwd hoe het verhaal nu afgelopen is? is er al iets gebeurd vonny? dader gepakt? en geld nou eigenlijk terug? en hoeveel medegedupeerden zijn er inmiddels, of ben je nog steeds de enige persoon?
  #28  
Oud 11-05-08, 12:28
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

zal ook nog ff wat tips neerzetten hierzo

gmail verstuurd helaas geen ip adres mee bij de email zodat de oplichter moeilijk te achterhalen is. ( eigen ervaring )
Als de naam en de rekeningnummer niet over 1 komen de bank bellen en zeggen dat het geld verkeerd over gemaakt is. hun checken het en zien dat idd de naam niet klopt. ze sturen de rekenighouder een brief en binnen 2 weken moet ze betalen anders krijg jij hun adres ( ervaring mee)

[boefmode]
verder wil ik wel ff kijken of ik de gmail account kan hacken
mijn oplichster der email adres had ik in 5 minuten te pakken
en door de email adres te hacken kwam ik met meerdere gedupeerde aan de haal en aan der adres
[/boefmode]

jammer genoeg heeft justitite hier nog niks mee gedaan
  #29  
Oud 11-05-08, 13:59
hansje hansje is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 25
Standaard

gmail account hacken? naja opzich wel handig idd maar dat ben je zelf ook weer fout bezig en dat zal de reden wel zijn dat er niks aangedaan word, maar idd.. wat je kunt doen is, allemaal contact mee opnemen, gezamelijk aangifte doen en vervolgens niet melden dat je account gehacked heb, zeg gewoon dat je oproep had gedaan op een forum ofzo.
  #30  
Oud 11-05-08, 14:05
Haagze sf2's schermafbeelding
Haagze sf2 Haagze sf2 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aruba
Berichten: 389
Stuur een bericht via MSN naar Haagze sf2
Standaard

bij de politie vonden ze het helemaal niet erg.
het is pas erg als de oplichter er aangifte van doet.
( maar dat zal ze nooit doen... )
en anders ga ik wel 4 uur schoffellen hoor voor me 500 euro
  #31  
Oud 11-05-08, 17:25
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Das balen natuurlijk.
__________________
PM functie overhit. Gelieve alleen serieuze probleem gevallen via PM.
Going from iphone extreme mod to Motorola Photon Q 4G LTE with simcard mod and lots more.
  #32  
Oud 11-05-08, 22:28
tb158 tb158 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 40
Standaard

Ik word meer OP DIT MOMENT door 2 mensen opgelicht, waar ik ook bijna ben in getrapt om een iphone van mij te kopen. Allebei van de Site 2dehands.nl waar blijkbaar veel oplihters komen zoeken om een iphone.

1ste oplichter: Een "us" persoon die de iphone van mijn wou kopen voor 1550 $ via Paypal. Dus ik ok ok is goed. ( ik denk kassa). Maar later bleek dat het naar nigeria moest opgestuurt worden. Naar haar zoon omdat die daar aan het werk was. Dus ik denk ok moet wel lukken. En toen kreeg ik een mail van Paypal in het engels dat het geld was overgemaakt.

hier de mail:

You've got new funds!

Dear Tom Batten,


Gracie litie just sent you money with PayPal.

Gracie litie is an Unverified buyer.
Payment Details
Amount:$1,550.00 USDTransaction ID:45W30362CV210184X



Shipping Information
Address:Omisore Tosin
No 4 akinnubu street
Osun State
Ile Ife
Nigeria
postal code 234036
Shipping Method:
Address status:Confirmed
Have you lifted your withdrawal and receiving limits? Just log in to your PayPal account and the payment is still pending until the iphone is been shipped out.
Thank you for using PayPal!
The PayPal Team

( IS moet has zijn naar mijn weten )

Hierbij waren nog wat mooi opgemaakte Paypal balk aan de bovenkant van de mail. Leek allemaal in orde te zijn. Tot dat ik zat waar hij vandaan was gestuurt. Het was geen sevice@paypal.com wat het normaal is. ( heb vaker gemailt met de NL paypal )
maar :enquiry_helpline@accountant.com

Toen begonnen mijn twijvels op te spelen.

Ging ik kijken of het geld gestoord was, niets. Bleek dat het pas nadat ik de iphone had verstuurd had het geld door paypal zelf word overgemaakt. Ik denk ; hoe weten ze nou waarneer ik de iphone heb verstuurd? En hoe weten ze dat ik een iphone aan die vrouw verkoop? Dus ik mailen naar het e-mail adress van de engelstalige mail. ( beandwoord) En ook naar de NL paypal gemailt ( via de NL paypal site) en het hele verhaal uitgelegt.

NL zegt;

Beste Tom Batten,

Bedankt voor de tijd die u heeft genomen om contact met ons op te nemen. Ik
help u graag verder met uw probleem.

Meneer Batten, na het bekijken van uw email kan ik u mededelen dat het om
een frauduleuze email gaat die zeker niet van PayPal afkomstig is. Wij
zullen ook nooit een betaling tegenhouden tot het product verstuurd is. Ook
kan ik u mededelen dat ik de transactie niet terug kan vinden in uw PayPal
rekening.

En nog wat kenmerken van verkeerde mails die niet van Paypal zelf afkomstig zijn

Oplichters mail:

Dear valuable customer,
For your personal security,You are advise not to provide the buyer with the shippment details until you have successfully received the payment sent to you to avoid scam or act of fraudulant..you can send it to us here and when the payment is through we are going to forward the tracking number to your buyer.
Thanks for your understanding.

Sincerely,
PayPal Team.


Ook die die roode kleur geschreven. En weer met een mooi aangeklede paypal mail.

Later deze mail van hun:
Dear[SIZE=4] valuable customer,[/SIZE]

[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] We want to inform you that we only await the [/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]shipping reference / tracking number[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] for verification so that we can accredit the money into your PayPal account.Once we receive the shipment tracking number from you we will credit your account with the money immediately after the verification of the [/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]shipping reference / tracking number[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]... The money has already been deducted from the buyer's account and is ready to be deposited into your account. It will be debited into your PayPal (tb158[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]@hotmail.com)[/FONT][/FONT][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] account as soon as we receive the shipping reference / tracking number from you.
[/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman]This is due to new policies at PayPal to protect both the buyer and the seller in the face of the growing number of fraudulent activities perpetrated via the internet. Your payment is intact. You are encouraged to complete this transaction. [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Here at PayPal you can be assured that your security and safety is our topmost concern.[/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4][SIZE=4]If you have questions about this payment for your sold item or service, please contact PayPal directly by replying to this email. Your query will be answered promptly [/SIZE].[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman]We hope to hear from you soon.[/FONT]
Thank you for using PayPal!

The PayPal Team

---------------------------------------

Nu had ik het toch wel gezien en dacht. Dit is nep.... Kan niet echt zijn.... Ze besteden te veel aandacht aan mijn veiligheid van het gebruik maken van Paypal. Wat je op de paypal site veel minder terug ziet.

De druppel was toen ik las op 2ehands.nl dat veel mails met @yahoo zijn aangemaakt. En de spullen moeten naar nigeria gestuurt worden.

2e oplichter:

Een "Nederlander", die zijn iphone naar engeland wil hebben vezonden. Maar zijn Nederlands met Google translate vertaalt.

En weer het geld met Paypal wilt hebben vezonden. Vraagt hij ook nog of ik het in de Valuta wil hebben van de engelse pond. ( een engelsman dus)

Hoe ben ik erachter gekomen dat hij met google translate vertaald?
Heb in mijn nerderlandstalige mail een paar spel fouten gemaakt die niet door google translate worden herkent. En de tekst in het engels onwaarschijnlijk onleesbaar word.
Terwijl je hem, als je NL was geweest, zo over deze spelfouten had heen gelezen.

En jaa hoor, hij begreep het niet. Zei dat zijn NL niet meer zo goed is nu hij in engeland woont. ( terwijl hij eerst nog vertelde dat hij in NL woonde )

Ik wou hiermee wat verkoop voorbeelden aangeven van Oplichterij.
En dat je bij 2ehands.nl de kans dus zeer groot is dat je op deze manier kan worden opgelicht als je niet goed uitkijkt. Heb nog nooit een verkoopt site gehad waar zoveel buitenlandse oplichters op zitten.






  #33  
Oud 17-07-09, 17:14
JSM93 JSM93 is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 89
Standaard

Nog nieuws?
geld al terug?
  #34  
Oud 18-07-09, 17:24
Tommyf16 Tommyf16 is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: den haag
Berichten: 17
Standaard

Ik ben vlede jaar oook gescammend door die persoon [tis de zelfde e-mail iig] gelukkig had ik het geld overgemaakt via paypal en had uit eindeklijk al me geld terug gehad.

Naam:
Delano Lowes (De ontvanger van deze betaling is Buiten de VS - Gecontroleerd) E-mail:
cheapip@gmail.com

Laatst gewijzigd door Tommyf16; 18-07-09 om 17:29.
  #35  
Oud 22-06-10, 23:18
foolinc foolinc is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Beste mensen!

Momenteel is er een oplichter actief op marktplaats. Deze persoon doet zich voor onder naam van allerlei bedrijfjes en zegt Iphones te kunnen leveren voor maar 150 euro. Vervolgens laat hij/zij je betalen en stuurt natuurlijk geen Iphone op. Ook staat er in de advertentie dat je de Iphone kunt komen ophalen in de zaak – maar die is natuurlijk niet van hem/haar. Vandaar dat, wanneer je aangeeft de Iphone te willen ophalen, hij/zij zoveel mogelijk probeert je te pushen om toch geld over te maken. Onder het mom van tijdelijk niet in de zaak te staan, zal zijn/haar ‘neef’ dan het pakketje opsturen. Hij/zij antwoord altijd via een gmail adres, en zegt dat je het geld moet overmaken op het rekeningnummer van het bedrijf. Het bedrijf bestaat, maar is niet van hem/haar, noch werkt hij/zij voor het opgegeven bedrijf. De namen waaronder hij/zij tot nu toe werkt/heeft gewerkt zijn ‘fred en monique’ en ‘mark en sandra’. Extra aandacht voor het rekeningnummer – wanneer iemand je vraagt geld te storten op het rekeningnummer 625.825.772. Wanneer u benaderd wordt door deze persoon, ga dan niet met hem/haar in zee, want je ziet je geld niet meer terug! Maakt gebruik van de adressen kunststofverwerkende.bedrijven@gmail.com en promotie.fietsen@gmail.com
  #36  
Oud 22-06-10, 23:36
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

ik weet wat je meemaakt, ben zelf ook bedrogen vroeger met een iphone.
Die mensen wil ik best een keer ontmoeten zeg maar...voor een gezellig bakje thee...met niks er door heen...
die mensen zijn echt het laagste van het laagste.

Mijn oplichtertje is tenminste wel opgepakt. maar de rechtzaak tegen hem loopt nu al wel anderhalf jaar.
  #37  
Oud 23-06-10, 19:26
Lunatic Lunatic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 45
Standaard

Volgens mij kun je een transactie bij de bank cancellen als de naam niet over een komt met het rekeningnummer (mocht dit in jou geval zo zijn).
Omdat de gegevens niet met elkaar kloppen. (dan moet echter wel het geld nog op diens rekening staan, anders valt er voor de bank niets af te halen).

"Correct me if i am wrong"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iemand al opgelicht? Macbook-jan iPad algemeen 50 26-04-10 19:18
Opgelicht! ihidde Koopinformatie Nederland 15 24-09-09 16:50
Als je graag opgelicht wilt worden.... MCNO Koopinformatie Nederland 2 04-08-09 23:55
Helaas opgelicht Fresh Archief 21 05-05-08 11:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:20.