//

iPhone 3gs: koop-probleem

iPhone 3gs: koop-probleem discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Gister ben ik bijna opgelicht door een man genaamd Y. Mabrouk. Ik was op zoek naar een iPhone 3gs. Ik kwam met Elise K ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-06-12, 19:13
Jelle96 Jelle96 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 24
Standaard iPhone 3gs: koop-probleem

Hallo,

Gister ben ik bijna opgelicht door een man genaamd Y. Mabrouk. Ik was op zoek naar een iPhone 3gs.

Ik kwam met Elise K in contact, die mij een mooie iPhone met nog 11 maanden garantie voor €150,- aan bood. (Ik had een advertentie op Marktplaats gezet waar ik zocht naar een iPhone voor die prijs).

Allemaal prima, en de zogenaamde Elise K uit Drachten mailde "haar" bankgegevens. Voor de zekerheid googelde ik even naar de naam (Y. Mabrouk had toch helemaal geen connectie met de Elise K en ik kwam terecht op opgelichtopinternet.nl waar deze beste meneer Mabrouk al voor 1100 euro mensen had opgelicht.

Ik bedankte voor het aanbod en opende vandaag mijn mail en zag dat ik mail had van Esmee M. Deze Esmee is 1 dag actief op Marktplaats en is ook bereid haar iPhone voor 150 euro aan mij te verkopen. Toen ik vroeg om haar bankgegevens (Zij zat net als "Elise" bij de ING-bank) kreeg ik gewoon andere bankgegevens te zien. Ik googelde de naam, de initialen klopten deze keer wel, maar kreeg verder geen hits op google.

Nu zit ik dus met de vraag of ik dit aanbod moet accepteren. Ik merk echter wel twee overeenkomsten; Zowel Esmee als Elise wonen ver in het land (Drachten, Friesland en Maastricht, Limburg) en hebben dezelfde reden dat ze zijn overgestapt op een iPhone 4.

Zelf denk ik dat ik het aanbod van Esmee niet ga accepteren, misschien moet ik maar wat duurder uit zijn en gewoon een nieuwe iPhone koop i.p.v. een tweedehands.

Wat is jullie mening? Hebben jullie zelf ervaring met een dergelijk geval.


____
Jelle
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-06-12, 22:26
robijnv robijnv is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 298
Standaard

Allereerst blijft het sneu dat er zulke mensen actief zijn op dergelijke sites, erg slim van je dat je eerst google hebt geraadpleegd om ze op te zoeken.

Persoonlijk zal ik nooit een iPhone betalen voordat ik hem in mijn handen heb en heb getest.
Mail de dames eens om te vragen of je morgenavond langs mag komen om hem op te halen (mits hij goed werkt) en je komt er snel genoeg achter of het serieus is of niet.

Kijk anders eens bij de te koop sectie op dit forum?
  #3  
Oud 09-06-12, 00:29
iD4n3 iD4n3 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Brunssum
Berichten: 34
Stuur een bericht via MSN naar iD4n3
Standaard

Zoals Marktplaats ook zegt, als het aanbod te mooi om waar te zijn is - zoals nu, een 3GS in goede staat voor 150 euro - is het ook zo.
Ik heb toen wel per ongeluk (omdat ik niet wist hoeveel ze waard waren) mijn goede 3GS verkocht voor 140 euro (-_-) verkocht... daarna kreeg ik boden van 250-300 euro.
Ze zijn dus echt meer waard dan 150 euro.
Kijk uit dus!
  #4  
Oud 09-06-12, 21:34
FlorisVanRooij FlorisVanRooij is offline
• iOS 11.4
• 10.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 59
Standaard

Lastig geval, zou er persoonlijk niet de koop mee aangaan. Ik zal ook zoals robijnv zegt, gewoon even rondkijken op het forum hier.
  #5  
Oud 09-06-12, 22:39
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

vragen naar het adres en zeggen dat je hem morgen komt halen , denk dat je niks meer hoort, nooit eerst betalen. altijd ophalen en testen, als je die €150.- kwijt wil mag je hem zo naar mij overmaken.
  #6  
Oud 09-06-12, 23:27
annetteuij annetteuij is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 28
Standaard

Inderdaad vragen naar adres en telefoonnummer en afspraak maken om langs te komen om e.e.a. te testen. Als er serieuze antwoorden komen kan je altijd nog iets anders afspreken, maar ik denk inderdaad dat je niets meer hoort...
Maar iemand op marktplaats die 1 dag actief is zou ik al nooit vertrouwen...
  #7  
Oud 11-06-12, 23:54
Dutchgio Dutchgio is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 166
Standaard

mensen die goedkoep iets aanbieden op verzoekprijs zoals jij gedaan hebt, moet je niet vertrouwen als ze een account hebben van 1 dag of iniedergeval erg kort..
verder zou ik voor bedragen boven de 100 euro niet voor verzending kiezen, omdat fotos soms kunnen liegen, enver eventuele schade zou kunnen zijn, of je word opgelicht.
  #8  
Oud 14-06-12, 20:20
machoman94 machoman94 is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: den helder
Berichten: 102
Standaard

waar je ook voor moet oppassen:

ben zelf een keer bijna opgelicht voor een 3g in plaats van een 3gs. ik was langsgegaan bij mensen, en de "3gs" kon geen multitasking, als je de homeknop ingedrukt hielt kreeg je geen voice, hij was sloom, de achterkant letters waren dof ( niet glimmend) en ik zij nog tegen hun, dit is geen 3g maar een 3gs toch? want je hoort wel eens dat mensen opgelicht worden.

hun zijden: ja ja kijk de doos zit erbij ( wel een 3gs doos ). maar gelukkig omdat ik eerder iphones heb gehad wist ik dit.
dus ik zij: ik denk er nog wel over.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.