//

iPhone4S belangrijke raadgevingen voor aankoop

iPhone4S belangrijke raadgevingen voor aankoop discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhoneclubbers, Ik ben van plan om begin volgende week een iPhone4S aan te schaffen. Maar vooraleer ik dat doe, zou ik graag nog enkele ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-11-12, 01:10
GertD GertD is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Question iPhone4S belangrijke raadgevingen voor aankoop

Beste iPhoneclubbers,

Ik ben van plan om begin volgende week een iPhone4S aan te schaffen.

Maar vooraleer ik dat doe, zou ik graag nog enkele raadgevingen krijgen.

1) Is het omzetten van een gewone SIM naar een microSIM een risicoloos proces waarbij je alle nummers op die SIM behoudt? (alle nummers die opgeslagen zijn op je SIM kaart bedoel ik dan)

2) Ik heb al vaker gehoord dat mensen met een iPhone (ongeacht of ze ermee kunnen werken) al hun nummers kwijt zijn. Het is dan een heel karwei om die allemaal terug te verzamelen en op te zoeken.

Vandaar mijn vraag of er een manier is om al mijn GSM nummers op mijn pc op te slaan, eens ik de iPhone4S in mijn bezit heb (momenteel geen iPhone). Zodat ik met andere woorden nooit het risico loop om al mijn nummers te verliezen.

3) Hoe heet de applicatie waardoor je altijd kan zien waar je iPhone zich bevindt (het is een app die het stelen van de iPhone tegengaat). Aangezien het toch om een redelijke investering gaat, zou ik deze namelijk ook gelijk op mijn toestel willen installeren.

4) Klopt het dat een iPhone na een jailbreak geen recht meer heeft op garantie? Of is het intussen mogelijk om, na een jailbreak, dit proces ongedaan te maken zodat er wel terug recht is op garantie?

5) Onlangs hoorde ik iets over een geniaal iPhone hoesje. Het zou gaan om een hoesje dat de iPhone beschermt tegen een val van xx aantal meter, tegen water (oftewel vochtschade) etc... (een straf verhaal en ben dan ook benieuwd of dit hoesje daadwerkelijk op de markt verkrijgbaar is) Het zou wel redelijk prijzig zijn. Of zijn er alternatieven op de markt?


Iemand die mij aub antwoord kan geven op (één van) bovenstaande vragen?

Alvast bedankt!

MVG
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-11-12, 09:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GertD Bekijk bericht
1) Is het omzetten van een gewone SIM naar een microSIM een risicoloos proces waarbij je alle nummers op die SIM behoudt? (alle nummers die opgeslagen zijn op je SIM kaart bedoel ik dan)
De microSIM is een fysiek een andere SIM. Je zal dus iets moeten vinden om de nummers van de oude SIM naar de microSIM te kopiëren. Je kan eventueel ook de oude SIM naar microSIM formaat knippen.

Een iPhone kan echter geen nummers op een SIM opslagen omdat iOS met contacten in CardDAV formaat werkt. Dat is iets meer dan een naam en telefoonnummer.

Citaat:
2) Ik heb al vaker gehoord dat mensen met een iPhone (ongeacht of ze ermee kunnen werken) al hun nummers kwijt zijn. Het is dan een heel karwei om die allemaal terug te verzamelen en op te zoeken.
Je kan contacten synchroniseren met iCloud, Gmail, Hotmail of direct met iTunes en Outlook.


Citaat:
3) Hoe heet de applicatie waardoor je altijd kan zien waar je iPhone zich bevindt (het is een app die het stelen van de iPhone tegengaat). Aangezien het toch om een redelijke investering gaat, zou ik deze namelijk ook gelijk op mijn toestel willen installeren.
"Find my iPhone" op www.icloud.com en configureren in de iCloud instellingen van de iPhone.

Citaat:
4) Klopt het dat een iPhone na een jailbreak geen recht meer heeft op garantie? Of is het intussen mogelijk om, na een jailbreak, dit proces ongedaan te maken zodat er wel terug recht is op garantie?
Dat klopt. Een jailbreak is makkelijk te verwijderen door een herstel uit te voeren met iTunes. Onder de voorwaarde dat dit nog mogelijk is. Dat hangt af van het soort van defect.

Citaat:
5) Onlangs hoorde ik iets over een geniaal iPhone hoesje. Het zou gaan om een hoesje dat de iPhone beschermt tegen een val van xx aantal meter, tegen water (oftewel vochtschade) etc... (een straf verhaal en ben dan ook benieuwd of dit hoesje daadwerkelijk op de markt verkrijgbaar is) Het zou wel redelijk prijzig zijn. Of zijn er alternatieven op de markt?
De OtterBox?

Kijk ook eens rond op het forum, jouw vragen zijn al eerder beantwoord in de betreffende fora en sub-fora..

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 19-11-12 om 11:41. Reden: taelvauten en syntax
  #3  
Oud 19-11-12, 11:30
GertD GertD is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 29
Standaard

Hartelijk bedankt voor uw duidelijke antwoorden!

Ik had al enkele zaken via het forum gezocht, maar dan zou ik quasi half het forum gelezen moeten hebben om alles terug te vinden.

Nogmaals dank.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone4S RMA verstuurd voor fabrikagefout Brambo1975 iPhone algemeen 3 03-03-12 02:15
Abbo voor losse Iphone4S KaleArie iPhone algemeen 16 26-10-11 11:35
accessoires voor de iphone4S Micmulder iPhone algemeen 0 21-10-11 10:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:24.