//

iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen?

iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Jongens en meisjes? Ik denk dat de bedoeling van deze post een beetje verloren aan het gaan is . Ik hoor jullie verhalen graag... Maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11-09-14, 11:20
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Jongens en meisjes?
Ik denk dat de bedoeling van deze post een beetje verloren aan het gaan is. Ik hoor jullie verhalen graag... Maar zou leuk zijn even terug over te gaan naar jullie plannen voor de nieuwe Iphone 6 of 6PLUS
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 11-09-14, 11:54
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Ik ben eigenlijk benieuwd welke Timosha zal kopen :-D
  #23  
Oud 11-09-14, 11:57
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk benieuwd welke Timosha zal kopen :-D
Ik gok dat hij ze allebei zal kopen
  #24  
Oud 11-09-14, 12:03
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

net even die foto geprint om de ware grootte te bekijken...

de + lijkt echt cool om te surfen en gewoonweg alles mee te doen, maar als je dat dan in je broekzak moet steken gaat het echt op geen hol trekken.....
  #25  
Oud 11-09-14, 12:12
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Jongens en meisjes?
Ik denk dat de bedoeling van deze post een beetje verloren aan het gaan is. Ik hoor jullie verhalen graag... Maar zou leuk zijn even terug over te gaan naar jullie plannen voor de nieuwe Iphone 6 of 6PLUS
de 6+, 64GB en ga rond 6 uur op de 26e maar voor de Apple Store in Den Haag staan.
  #26  
Oud 11-09-14, 14:14
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
de 6+, 64GB en ga rond 6 uur op de 26e maar voor de Apple Store in Den Haag staan.
Als je om die tijd er heen gaat hoe zijn dan je kansen?
Heb je dit al eens eerder gedaan?

Ik wil zelf een 16gb 6 en dan wit zilver of wit goud.
  #27  
Oud 11-09-14, 14:20
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk bericht
Als je om die tijd er heen gaat hoe zijn dan je kansen?
Heb je dit al eens eerder gedaan?

Ik wil zelf een 16gb 6 en dan wit zilver of wit goud.
De Haagse Apple Store is dit jaar voor het eerst open dus er is geen vorige keer om mee te vergelijken. Echter, gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar met de A'damse Apple Store (mensen die tussen 7 en 8 aansloten konden ook nog hun gewenste model kopen) lijkt me dat tijdstip prima. Ik ga er van uit dat er een 100 a 200 man voor mij staat op dat tijdstip maar dat maakt me niet echt veel uit. Als de store om 8.00 open gaat dan verwacht ik dat ik gewoon om 9.30 op het werk kan zijn.
  #28  
Oud 11-09-14, 15:34
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 Bekijk bericht
Jongens en meisjes?
Ik denk dat de bedoeling van deze post een beetje verloren aan het gaan is. Ik hoor jullie verhalen graag... Maar zou leuk zijn even terug over te gaan naar jullie plannen voor de nieuwe Iphone 6 of 6PLUS
1. Afwachten of de iPhone 6(+) jailbreakbaar is
2. Afwachten of er problemen voorkomen bij de eerste shippings in NL (optioneel)
3. De 64GB iPhone 6 kopen in de Apple Store (bij voorkeur) Amsterdam en huidige iPhone te koop zetten
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #29  
Oud 11-09-14, 15:56
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
De Haagse Apple Store is dit jaar voor het eerst open dus er is geen vorige keer om mee te vergelijken. Echter, gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar met de A'damse Apple Store (mensen die tussen 7 en 8 aansloten konden ook nog hun gewenste model kopen) lijkt me dat tijdstip prima. Ik ga er van uit dat er een 100 a 200 man voor mij staat op dat tijdstip maar dat maakt me niet echt veel uit. Als de store om 8.00 open gaat dan verwacht ik dat ik gewoon om 9.30 op het werk kan zijn.
Lastig te zeggen. Den Haag is een veel kleinere store dan Amsterdam, maar moet toch minstens zoveel mensen cateren. Je kan er vanuit gaan dat mensen sowieso uit de omgeving Den Haag, Rotterdam, Brabant en wie weet zelfs Belgie daar naartoe gaan.
  #30  
Oud 11-09-14, 15:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Als het veel kleiner is, dan is er waarschijnlijk ook minder opslagruimte.
  #31  
Oud 11-09-14, 16:17
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Als het veel kleiner is, dan is er waarschijnlijk ook minder opslagruimte.
Qua oppervlak scheelt het niet veel met A'dam maar in medewerkers wel. En qua opslagruimte is het Haagse pand vrij fors. Vergeet niet dat het het ouwe Verwijs pand is dat een flink aantal verdiepingen boven de begane grond had. Het zou me niet verbazen als de voorraad in Den Haag gelijk is aan die in A'dam.
  #32  
Oud 11-09-14, 18:10
nienques nienques is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
De Haagse Apple Store is dit jaar voor het eerst open dus er is geen vorige keer om mee te vergelijken. Echter, gebaseerd op de ervaringen van vorig jaar met de A'damse Apple Store (mensen die tussen 7 en 8 aansloten konden ook nog hun gewenste model kopen) lijkt me dat tijdstip prima. Ik ga er van uit dat er een 100 a 200 man voor mij staat op dat tijdstip maar dat maakt me niet echt veel uit. Als de store om 8.00 open gaat dan verwacht ik dat ik gewoon om 9.30 op het werk kan zijn.
Ik ben vorig jaar op m'n dooie gemak rond 11:00 in Amsterdam aangekomen. Rond 14:00 was ik aan de beurt en kon ik mijn 16GB silver meenemen. Niet het populairste model, en ze waren al bijna op toen ik in de rij aansloot, maar goed: het is dus mogelijk om ook niet supervroeg aan te sluiten

Helaas moet ik vrijdags om 8:15 op mijn werk zijn, dus ik denk dat ik mijn vriend maar eens heeeeeel lief aankijk of hij misschien voor mij in Den Haag in de rij wil staan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Qua oppervlak scheelt het niet veel met A'dam maar in medewerkers wel. En qua opslagruimte is het Haagse pand vrij fors. Vergeet niet dat het het ouwe Verwijs pand is dat een flink aantal verdiepingen boven de begane grond had. Het zou me niet verbazen als de voorraad in Den Haag gelijk is aan die in A'dam.
Maar als de Den Haag store (als meest zuidelijke winkel) al het volk uit zuid-Nederland én Vlaanderen trekt, had je uiteindelijk misschien toch beter naar Amsterdam kunnen gaan...
  #33  
Oud 11-09-14, 18:18
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
ja idd een defecte homebutton heb ik op mijn IPod gehad maar volgens mij is garantie sowieso in een echte apple store en daar ik toch vaak in Parijs kom maar even, welke apple store in new york is het minst druk en heb ik het meeste kans op een 16 gb iphone 6? weet iemand dat
Ik heb hier anders al vaak genoeg gelezen dat ze geen garantie geven op toestellen uit Amerika. Het is en blijft een risico.
  #34  
Oud 11-09-14, 18:33
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ik heb hier anders al vaak genoeg gelezen dat ze geen garantie geven op toestellen uit Amerika. Het is en blijft een risico.
1 Jaar internationaal garantie. Al moet je wel oppassen met telefoons vanuit Amerika. Vaak gebruiken die een ander mobiele techniek (CDMA ipv GSM), en zou je in sommige gevallen geen bereik hebben met de Nederlandse netwerken. Of dat met de iPhone ook zo is, weet ik niet.
  #35  
Oud 11-09-14, 19:14
UtregCity UtregCity is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 66
Standaard

Weet iemand hoe laat de bv UK online winkel morgen (vannacht) opengaat?
  #36  
Oud 11-09-14, 21:06
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jchan Bekijk bericht
1 Jaar internationaal garantie. Al moet je wel oppassen met telefoons vanuit Amerika. Vaak gebruiken die een ander mobiele techniek (CDMA ipv GSM), en zou je in sommige gevallen geen bereik hebben met de Nederlandse netwerken. Of dat met de iPhone ook zo is, weet ik niet.
Dat is absoluut geen internationale garantie, Apple beperkt het tot het land of de regio van aanschaf sinds grofweg een jaar of iets langer. Waarschijnlijk om (illegale) doorverkoop tegen te gaan, niet meer dan specifieke relevante modellen te hoeven ondersteunen (geen CDMA iPhone support in NL) en garantie uitgaven tegen te gaan als het product bij een andere Apple-dochter is gekocht (tegen een voor de klant goedkopere prijs = minder inkomsten voor Apple, maar zelfde garantiepijn).

Regio's

Regio 1: VS, Canada, Puerto Rico
Regio 2: Pacifisch Azië
Regio 3: Latijns-Amerika, Caraïben
Regio 4: Europa
Regio 5: Afrika, Midden-Oosten, India

Onder meer landen die door Amerika geboycot worden zijn niet in een regio opgenomen, vermoedelijk opereert Apple ook niet in deze landen en zo wel is er grote kans dat de garantie landelijk is georganiseerd als er überhaupt garantie wordt aangeboden. (Regio 3 en 5 genieten volgens Apple's website geen uitgebreide consumentenbescherming en Apple biedt daar naar het schijnt niet meer dan de fabrieksgarantie van één jaar.)

Citaat:
BELANGRIJKE BEPERKING VOOR iPHONE- EN iPAD-SERVICE.
Apple kan de dienst voor de iPad en iPhone beperken tot het gebied van de EER en Zwitserland. Service van iPhone- of iPad-producten mag uitsluitend worden verricht door Apple of een AASP.
Bron Nederland
Citaat:
IMPORTANT RESTRICTION FOR iPHONE AND iPAD SERVICE.
Apple may restrict warranty service for iPhone and iPad to the country where Apple or its Authorized Distributors originally sold the device.
Bron VS

Verwacht 0 maanden garantie als je in de VS iPhones koopt.
  #37  
Oud 11-09-14, 21:35
Yves0016 Yves0016 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 16
Standaard

OK, hier gaan we...

1. Kleur:

Ondertussen 2 jaar witte iPhone 5, dus tijd voor verandering. Goud zie ik niet zitten, het wordt dus zwart (space grey).

2. 16, 64 of 128:

Hmmm... Hier begint het. Mijn 32Gb zit nu propvol, kan niets meer bij, kan zelfs software niet meer bijwerken. Ongeveer 4.500 foto's + meer dan 100 filmkes. Ik hou alles bij op de iPhone, beetje als back-up eigenlijk moest er iets met de iMac fout lopen. Ik zou dus eigenlijk zeker naar 64, liefst zelfs 128 moeten gaan.

MAAR, zo kan het natuurlijk niet verder want daar komt geen einde aan.. The age of cloud is here... Moet je voor een zwaar toestel gaan waar je alles op zet, of moet je eerder voor "lean and mean" gaan en de overstap naar cloud en streaming maken?

Heb al een paar maand een account op Stream Nation en gebruik de Shutter camera en dat werkt eigenlijk absoluut niet slecht.

Conclusie: ik ben er nog niet uit en allicht neem ik de 64, dan kan ik nog wat twijfelen, "koop" ik nog een jaar tijd of zo en kan ik dan zien of ik klaar ben voor de definitieve overstap naar cloud en streaming ipv lokaal opslaan.

3. 6 of 6+

De iPhone 5 is eigenlijk, met voorsprong, de slechtste iPhone die ik gehad heb en dat is volledig te wijten aan de batterij duur. Trekt eigenlijk op niets. Ik loop de ganse dag van kabeltje naar kabeltje.

Gezien de specs van de 6 en 6+ lijkt het er op dat de batterijduur van de 6 iets beter is als de 5S (die op zich al wat beter was dan de 5). Maar echt een mega groot verschil zal het niet zijn. Hier heeft de 6+ dus een serieus punt voor.

Ook die split screen voor landscape op de 6+ in bvb de mail app vind ik een serieus pluspunt.

MAAR, 5.5 is mij eigenlijk gewoon te groot. Onmogelijk dat zo een toestel "comfortabel" in je broekzak (noch vooraan, noch achteraan) kan zitten. Ik heb hier net even de pdf afgeprint die je op iculture kunt downloaden en de 6+ is echt wel heel groot.

Ik hou er ook al rekening mee dat ik begin volgend jaar niet zal kunnen weerstaan aan de Apple Watch en als je met de Apple watch bvb wil sporten, lopen, fietsen,... ga je altijd je iPhone in de buurt moeten hebben, en ik zie me niet gaan lopen of fietsen met een 6+.

Ik ga het nog eens goed bekijken, eens een stuk karton op de pdf plakken en uitknippen, eens de Galaxy S5 en HTC ONE M8 van collega's vastpakken en vergelijken met de pdf uitknippen van de 6 en 6+ om te zien hoe iets van die grootte in de hand ligt maar m.i. is de kans groot dat ik voor de 6 ga.

Conclusie:

Het wordt allicht dus de iPhone 6, 64Gb in Space Grey. Ik koop om de 2 jaar een nieuwe iPhone en koop deze altijd gewoon via de online store van Apple. De eerste dag dat pre-order mogelijk is zit ik om middernacht aan mij PC en probeer ik er zo snel mogelijk bij te zijn.
  #38  
Oud 11-09-14, 23:11
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nienques Bekijk bericht
Maar als de Den Haag store (als meest zuidelijke winkel) al het volk uit zuid-Nederland én Vlaanderen trekt, had je uiteindelijk misschien toch beter naar Amsterdam kunnen gaan...
True, true, dat is zeker waar maar goed, als 6 uur in de ochtend al een rij van 1000 man oplevert dan heb ik gewoon pech gehad en schaf ik m wel in de loop van Oktober aan (of bestel m maar op de online Apple Store). Ik ben veel te lui om vroeger dan 6 uur in een rij aan te sluiten!
  #39  
Oud 12-09-14, 07:06
Jchan's schermafbeelding
Jchan Jchan is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Dat is absoluut geen internationale garantie, Apple beperkt het tot het land of de regio van aanschaf sinds grofweg een jaar of iets langer. Waarschijnlijk om (illegale) doorverkoop tegen te gaan, niet meer dan specifieke relevante modellen te hoeven ondersteunen (geen CDMA iPhone support in NL) en garantie uitgaven tegen te gaan als het product bij een andere Apple-dochter is gekocht (tegen een voor de klant goedkopere prijs = minder inkomsten voor Apple, maar zelfde garantiepijn).

Regio's

Regio 1: VS, Canada, Puerto Rico
Regio 2: Pacifisch Azië
Regio 3: Latijns-Amerika, Caraïben
Regio 4: Europa
Regio 5: Afrika, Midden-Oosten, India

Onder meer landen die door Amerika geboycot worden zijn niet in een regio opgenomen, vermoedelijk opereert Apple ook niet in deze landen en zo wel is er grote kans dat de garantie landelijk is georganiseerd als er überhaupt garantie wordt aangeboden. (Regio 3 en 5 genieten volgens Apple's website geen uitgebreide consumentenbescherming en Apple biedt daar naar het schijnt niet meer dan de fabrieksgarantie van één jaar.)


Bron Nederland

Bron VS

Verwacht 0 maanden garantie als je in de VS iPhones koopt.
Apple behoud idd het recht om garantie te weigeren, maar ervaring leert dat ze er zeer coulant over zijn. Toestellen uit Amerika kunnen ze hier weldegelijk goed repareren. Zelfs vervanging is mogelijk ook al zijn het CDMA modellen. Dus gewoon 1 jaar garantie wereldwijd. Heb al aantal keren iphone uit het buitenland gehaald en nooit problemen mee gehad. Enige verschil met iphone uit NL is dat je gewoon 1 jaar krijgt ipv 2. Je zou Apple care+ kunnen nemen voor een extra jaar wereldwijde garantie mocht je dat belangrijk vinden.
  #40  
Oud 12-09-14, 08:21
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

"
We didn’t see any visible blurriness as a result of this scaling, though some UI animations and transitions seemed to be a little choppier than they are on the iPhone 6 or our iPhone 5S—we’ll need to wait for our full review to see just how the A8 chip handles the resolution change. On-screen buttons and other elements on the 6 Plus are a little larger than they are on the 6.
"

hmmmmm...... doet mij alweer twijfelen, want ik wou eerst de 6+
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar best iPhone 4S kopen? Sarientje iPhone algemeen 25 01-06-13 15:02
waar Iphone 5 kopen norahapple Archief 2 15-10-12 08:38
Iphone 4, 1 jaar waar kopen? stannl Koopinformatie Nederland 1 26-04-11 19:44
iphone kopen, maar waar Mickeymii Archief 1 03-12-09 21:30
iPhone US 8gb waar kopen? Bennoo Archief 5 21-10-07 13:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.