//

iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen?

iPhone 6 of 6 Plus? 16, 64 of 128GB? Waar kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Ja ijsjes, dat was het Ik ga er echt goed aan doen om zaterdag eens tot de Centroallee te rijden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 12-09-14, 14:35
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Ja ijsjes, dat was het


Ik ga er echt goed aan doen om zaterdag eens tot de Centroallee te rijden

Kan ik beide iPhones eens vastnemen en goed testen en dan beslissen. Als het dan nog een beetje meezit hebben ze er nog over en kan ik meteen ene meenemen

Ik rij gratis dus een grote moeite is het niet, daarbij gaat mijn vrouw mee om er een dagje van te maken. Het grootste winkelcentrum van Europa, vorige jaar ben ik niet verder gegaan dan de Apple store (en das de 3e of 4e winkel lol).
Als je gratis rijdt is het inderdaad geen moeite! Vorig jaar waren er nog kaartjes over op zaterdag... ik ga wachten op mobistar wss, 100 euro scheelt toch wat. Al zou ik net hetzelfde willen doen.. Ze eens in de hand vergelijken!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 12-09-14, 14:49
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Ja idd dat gaat echt het verschil maken denk ik... vanmorgen wou ik ook reserveren maar ik kon echt niet beslissen... wil ook liefst eerst eens horen hoe die 6+ nu eigenlijk presteert, want volgens die ene review leek die al te haperen en niet supervlot te draaien... ik snap niet waarom apple altijd zo lage specs heeft in vergelijking met andere smartphones... ok akkoord iOS draait zeer snel daarop, maar blijkbaar met de 6+ (full hd) hebben ze toch een probleempje...
  #63  
Oud 12-09-14, 16:32
kimiferrari kimiferrari is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
Ja idd dat gaat echt het verschil maken denk ik... vanmorgen wou ik ook reserveren maar ik kon echt niet beslissen... wil ook liefst eerst eens horen hoe die 6+ nu eigenlijk presteert, want volgens die ene review leek die al te haperen en niet supervlot te draaien... ik snap niet waarom apple altijd zo lage specs heeft in vergelijking met andere smartphones... ok akkoord iOS draait zeer snel daarop, maar blijkbaar met de 6+ (full hd) hebben ze toch een probleempje...
Lijkt me sterk, de iPad Mini retina en de iPad Air hebben geen problemen met een nog hogere resolutie
  #64  
Oud 12-09-14, 16:41
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimiferrari Bekijk bericht
Lijkt me sterk, de iPad Mini retina en de iPad Air hebben geen problemen met een nog hogere resolutie
Exact! En bovendien heeft de iPad Air/Mini ook nog eens een slechtere processor in vergelijking met de iPhone6+. Denk dat er een volstrekt onbetrouwbare test gedaan is. Pas vanaf volgende week vrijdag kunnen we betere tests verwachten.
  #65  
Oud 12-09-14, 17:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimiferrari Bekijk bericht
Lijkt me sterk, de iPad Mini retina en de iPad Air hebben geen problemen met een nog hogere resolutie
De iPhone 6 Plus moet wel een stap extra doen (downsampling):

iPhone 6 Screens Demystified

Welke impact heeft dat op de performance? (geen idee...)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #66  
Oud 12-09-14, 22:49
Flavio Flavio is offline
 
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zierikzee
Berichten: 30
Standaard

Ik ben een weekje in Southampton, UK dus ik dacht ik ga eens bij een Apple Store vragen of ze een iPhone 6 Plus voor me kunnen reserveren. Helaas alle Plus versies die ze binnen krijgen zijn al vergeven, de normale iPhone 6 kon nog wel gereserveerd worden.
Ik ga volgende week nog maar eens terug of er niet een Space Grey 128GB Plus over is.
  #67  
Oud 12-09-14, 23:14
DieterV DieterV is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 215
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flavio Bekijk bericht
Ik ben een weekje in Southampton, UK dus ik dacht ik ga eens bij een Apple Store vragen of ze een iPhone 6 Plus voor me kunnen reserveren. Helaas alle Plus versies die ze binnen krijgen zijn al vergeven, de normale iPhone 6 kon nog wel gereserveerd worden.
Ik ga volgende week nog maar eens terug of er niet een Space Grey 128GB Plus over is.
De preorders zullen op zijn. Als je op tijd bent zal je vrijdag nog wel een plus kunnen kopen.
  #68  
Oud 14-09-14, 14:03
jeffalex's schermafbeelding
jeffalex jeffalex is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Standaard

Ik ga dit jaar weer samen met een vriendin in de rij zitten voor de Apple Store in Amsterdam. Wil rond 14:00 uur aankomen op 25 september. Het wordt mijn derde jaar nu dus het is zo ongeveer een traditie aan het worden. Veel vrienden van ons komen gedurende de avond/nacht ook even buurten. Ik ga voor de 6+ 64GB zoals het er nu naar uitziet. Ik wacht nog even af wat de eerste reviews worden wanneer de iphone beschikbaar komt in de landen van de eerste lichting.
  #69  
Oud 14-09-14, 15:00
fanboy89 fanboy89 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 7
Standaard

Forumers,

Ik heb een privilege verkregen waar menig iphone fan jaloers op is. Ik heb het namelijk voor elkaar gekregen om via connecties een iphone 6 plus te laten reserveren in een apple store.

Echter wou ik het eerst zelf proberen via internet. De grote vraag is nu of je ziet wat de levertijd is. Is het bijvoorbeeld zo dat als ik hem bestel middernacht 26 September (of hoe laat het ook start) er staat dat de levertijd 1-3 dagen is, en als mijn bestelling is geplaatst de levertijd opeens 4 weken bedraagt? of is het dan ook echt 1-3 dagen.

Anders ga ik liever voor de achtergehouden iphone, dan weet ik het namelijk zeker!

groetjes,

fanboy
  #70  
Oud 14-09-14, 17:26
Yero Yero is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 1
Standaard

In Duitsland kon je dus vooraf een iPhone laten reserveren om af te halen bij een store. weet iemand of dat ook in Nederland zo is? Het lijkt er niet op, aangezien er staat dat je pas vanaf 26 september kunt bestellen (de dag van de launch in NL). Ik vraag me af waarom er dan een ander beleid wordt gevoerd dan in b.v. Duitsland. Je moet dan dus per definitie uren in de rij gaan staan? Of weken wachten...

@fanboy89: waarom niet gewoon voor safe gaan?
  #71  
Oud 14-09-14, 17:31
fanboy89 fanboy89 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 7
Standaard

@ yero

nou, dat bespaart mijn contact weer moeite om hem zelf op te sturen en dergelijke.. Dus als het gewoon via internet kan als je er direct bij bent om 00:01, dan doe ik liever dat!

ps. weet iemand vanaf hoe laat die te bestellen is de 26e of is dat nog niet bekend..
  #72  
Oud 14-09-14, 22:29
aarajax aarajax is offline
• iOS 8.0.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 25
Standaard

Zijn er meer mensen die op 5 sept. een email van T-mobile hebben gekregen met de vraag of ze er een voor je moeten reserveren? Had dit 2 jaar geleden ook en kon toen m'n abo verlengen voor dat de officiële voorverkoop van start ging.

Citaat:
Kun je ook niet wachten tot je de nieuwe iPhone in handen hebt? Wij reserveren er alvast één voor jou als je dat wilt. We informeren je meteen zodra je jouw iPhone kan bestellen. Zo zijn wij.
  #73  
Oud 14-09-14, 23:37
ipotdje ipotdje is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 13.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 90
Standaard beslist!

oke, het is beslist! 2 ipod touch, 1 iphone en 1 ipad verkocht en heb genoeg voor iphone 6 plus 16gb:
1. goud
2. zwart
3 wit

iemand een idee wanneer te pre-orderen in belgie?
  #74  
Oud 15-09-14, 00:05
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ipotdje Bekijk bericht
oke, het is beslist! 2 ipod touch, 1 iphone en 1 ipad verkocht en heb genoeg voor iphone 6 plus 16gb:
1. goud
2. zwart
3 wit

iemand een idee wanneer te pre-orderen in belgie?
Er is een topic over België , volgens Proximus vanaf de 26 in hun winkels, Mobistar kan/wil nog niks zeggen.

Ik twijfel echt zeer hard tussen de 6 en de 6plus. Heb het gevoel dat wanneer ik de 6 neem dat het te klein gaat zijn en wanneer ik de plus neem het te dan weer te groot gaat zijn... Enkel staat vast dat het een zwarte 64GB zal worden...
  #75  
Oud 15-09-14, 02:45
nibbit88's schermafbeelding
nibbit88 nibbit88 is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Poortugaal, Albrandswaard
Berichten: 315
Standaard

Ik twijfel ook heel erg of ik in de rij moet gaan staan in Amsterdam/Den Haag óf dat ik het gewoon middernacht probeer via de online store. Het zal toch wel zo zijn, dat als ik ingelogd en al, voor middernacht achter m'n Mac zit, ik er 1 kan bemachtigen, of kan dat ene minuutje er echt voor zorgen dat ik 'em misloop? Ik ga trouwens voor de 64GB iPhone 6 SG. De afgelopen jaren in de rij gestaan, maar als het online kan, why not?

En dan heb ik het nog niet eens gehad over m'n hoesjes dilemma. Ze zijn dit keer niet zo mooi, maar van al de kleuren past rood of zwart het best bij de Space Grey iPhone. Terwijl ik liever een bruine of marineblauwe wil... Zucht.
__________________
 MacBook Pro 13" with Touch Bar (2018) / Apple Watch 42mm SS 
 iPhone 12 Pro Max 128GB Pacific Blue / iPad Pro 11" 
  #76  
Oud 15-09-14, 10:26
fanboy89 fanboy89 is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nibbit88 Bekijk bericht
Ik twijfel ook heel erg of ik in de rij moet gaan staan in Amsterdam/Den Haag óf dat ik het gewoon middernacht probeer via de online store. Het zal toch wel zo zijn, dat als ik ingelogd en al, voor middernacht achter m'n Mac zit, ik er 1 kan bemachtigen, of kan dat ene minuutje er echt voor zorgen dat ik 'em misloop? Ik ga trouwens voor de 64GB iPhone 6 SG. De afgelopen jaren in de rij gestaan, maar als het online kan, why not?

En dan heb ik het nog niet eens gehad over m'n hoesjes dilemma. Ze zijn dit keer niet zo mooi, maar van al de kleuren past rood of zwart het best bij de Space Grey iPhone. Terwijl ik liever een bruine of marineblauwe wil... Zucht.
Ik twijfel zelf ook erg aan de bestel procedure.. Wat als er staat bij je order als je net begint, leverbaar binnen 24 uur.. vervolgens heb je betaald en staat er verwachte levertijd 4 week.. is dit überhaupt mogelijk en mogen ze dit dan doen? want ja, je hebt immers al betaald tegen die tijd..
  #77  
Oud 15-09-14, 10:39
wilvon wilvon is offline
• iOS 10.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarajax Bekijk bericht
Zijn er meer mensen die op 5 sept. een email van T-mobile hebben gekregen met de vraag of ze er een voor je moeten reserveren? Had dit 2 jaar geleden ook en kon toen m'n abo verlengen voor dat de officiële voorverkoop van start ging.
Die heb ik ook gehad
Maar voor de zekerheid ook 1 in de T-Mobile shop laten reserveren
En daar stond ik 2de op de lijst dus ik heb hoop dat ik de 26ste 1 heb
  #78  
Oud 15-09-14, 10:46
marijn65's schermafbeelding
marijn65 marijn65 is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilvon Bekijk bericht
Die heb ik ook gehad
Maar voor de zekerheid ook 1 in de T-Mobile shop laten reserveren
En daar stond ik 2de op de lijst dus ik heb hoop dat ik de 26ste 1 heb
Is dat alleen mogelijk icm abo?
__________________
  #79  
Oud 15-09-14, 12:54
Yves0016 Yves0016 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves0016 Bekijk bericht
OK, hier gaan we...

1. Kleur:

Ondertussen 2 jaar witte iPhone 5, dus tijd voor verandering. Goud zie ik niet zitten, het wordt dus zwart (space grey).

2. 16, 64 of 128:

Hmmm... Hier begint het. Mijn 32Gb zit nu propvol, kan niets meer bij, kan zelfs software niet meer bijwerken. Ongeveer 4.500 foto's + meer dan 100 filmkes. Ik hou alles bij op de iPhone, beetje als back-up eigenlijk moest er iets met de iMac fout lopen. Ik zou dus eigenlijk zeker naar 64, liefst zelfs 128 moeten gaan.

MAAR, zo kan het natuurlijk niet verder want daar komt geen einde aan.. The age of cloud is here... Moet je voor een zwaar toestel gaan waar je alles op zet, of moet je eerder voor "lean and mean" gaan en de overstap naar cloud en streaming maken?

Heb al een paar maand een account op Stream Nation en gebruik de Shutter camera en dat werkt eigenlijk absoluut niet slecht.

Conclusie: ik ben er nog niet uit en allicht neem ik de 64, dan kan ik nog wat twijfelen, "koop" ik nog een jaar tijd of zo en kan ik dan zien of ik klaar ben voor de definitieve overstap naar cloud en streaming ipv lokaal opslaan.

3. 6 of 6+

De iPhone 5 is eigenlijk, met voorsprong, de slechtste iPhone die ik gehad heb en dat is volledig te wijten aan de batterij duur. Trekt eigenlijk op niets. Ik loop de ganse dag van kabeltje naar kabeltje.

Gezien de specs van de 6 en 6+ lijkt het er op dat de batterijduur van de 6 iets beter is als de 5S (die op zich al wat beter was dan de 5). Maar echt een mega groot verschil zal het niet zijn. Hier heeft de 6+ dus een serieus punt voor.

Ook die split screen voor landscape op de 6+ in bvb de mail app vind ik een serieus pluspunt.

MAAR, 5.5 is mij eigenlijk gewoon te groot. Onmogelijk dat zo een toestel "comfortabel" in je broekzak (noch vooraan, noch achteraan) kan zitten. Ik heb hier net even de pdf afgeprint die je op iculture kunt downloaden en de 6+ is echt wel heel groot.

Ik hou er ook al rekening mee dat ik begin volgend jaar niet zal kunnen weerstaan aan de Apple Watch en als je met de Apple watch bvb wil sporten, lopen, fietsen,... ga je altijd je iPhone in de buurt moeten hebben, en ik zie me niet gaan lopen of fietsen met een 6+.

Ik ga het nog eens goed bekijken, eens een stuk karton op de pdf plakken en uitknippen, eens de Galaxy S5 en HTC ONE M8 van collega's vastpakken en vergelijken met de pdf uitknippen van de 6 en 6+ om te zien hoe iets van die grootte in de hand ligt maar m.i. is de kans groot dat ik voor de 6 ga.

Conclusie:

Het wordt allicht dus de iPhone 6, 64Gb in Space Grey. Ik koop om de 2 jaar een nieuwe iPhone en koop deze altijd gewoon via de online store van Apple. De eerste dag dat pre-order mogelijk is zit ik om middernacht aan mij PC en probeer ik er zo snel mogelijk bij te zijn.
Even mezelf quoten... Zwart en 64GB blijft behouden.

Maar ik twijfel toch wel heel erg tussen de 6 en de 6+... De ene dag ben ik overtuigd van de 6+, de andere van de 6.

Ben overtuigd van de specs van de 6+: de landscape mode, de betere batterij en de optical stabilizer. Zeker het betere toestel, maar het gaat hem enkel over de fysieke grootte en "pocketability" van het toestel.

Ik twijfel heel erg...
  #80  
Oud 15-09-14, 13:06
wilvon wilvon is offline
• iOS 10.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 Bekijk bericht
Is dat alleen mogelijk icm abo?
Ja T-Mobile shop verkoopt ze niet los
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar best iPhone 4S kopen? Sarientje iPhone algemeen 25 01-06-13 16:02
waar Iphone 5 kopen norahapple Archief 2 15-10-12 09:38
Iphone 4, 1 jaar waar kopen? stannl Koopinformatie Nederland 1 26-04-11 20:44
iphone kopen, maar waar Mickeymii Archief 1 03-12-09 22:30
iPhone US 8gb waar kopen? Bennoo Archief 5 21-10-07 14:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:24.