//

hoe kom ik in aamerking voor garantie?

hoe kom ik in aamerking voor garantie? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) beste mensen! Ik heb een probleem, ik heb ongeveer 2 maanden geleden 'n iphone 2g overgekocht van iemand. Maar nu is er wat mis met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-03-09, 23:23
frankvh1990 frankvh1990 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard hoe kom ik in aamerking voor garantie?

beste mensen!
Ik heb een probleem, ik heb ongeveer 2 maanden geleden 'n iphone 2g overgekocht van iemand. Maar nu is er wat mis met de telefoon (hij blijft vastlopen, heb in ander topic al hulp gezocht, maar tevergeefs!) en wil ik aanspraak doen op mijn garantie. De Iphone was volgens de vorige eigenaar simlock vrij gekocht, alleen merkte ik daar niks meer van toen ik het ding upgedate had dus daarom heb ik 'm gewoon zelf unlockt! Alleen lees ik overal dat Apple daar niet zo van houdt en dat daardoor de garantie vervalt, maar ik dacht achja dan herstel ik 'm gewoon weer. Enfin, nu wil ik het ding opsturen en wil ik het zo over laten komen dat ik er niet mee gerotzooid heb, wat ik in feite ook amper gedaan heb. Ik dacht dus dit doe ik met herstellen. Maar als ze dan zien dat de originele ' simlockvrijheid' weg is, gaan ze dan geen vraagtekens zetten? Ik wil graag van jullie tips en ervaringen hebben, het apparaat is trouwens bij electrosky gekocht!

groeten Frank van Hoenselaar
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-03-09, 08:32
npv's schermafbeelding
npv npv is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 6
Standaard

Het lijkt er op dat je iphone dus niet origineel simlockvrij is. Na een update via Itunes zou hij dan weer simlockvrij zijn. Of Apple garantie geeft weet ik niet. Als je de factuur nog hebt zou ik gewoon naar de winkel gaan waar hij gekocht is. Daar moeten ze garantie geven.
  #3  
Oud 14-03-09, 00:56
Frazzle Frazzle is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hellevoetsluis
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door npv Bekijk bericht
Het lijkt er op dat je iphone dus niet origineel simlockvrij is. Na een update via Itunes zou hij dan weer simlockvrij zijn. Of Apple garantie geeft weet ik niet. Als je de factuur nog hebt zou ik gewoon naar de winkel gaan waar hij gekocht is. Daar moeten ze garantie geven.
Lijkt mij ook. Als hij restored is kan er niet 'plots' een lock op springen. Als hij restored is kunnen ze ook niet zien dat hij ooit gekraakt is geweest. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar over de garantie durf ik niets te zeggen.
  #4  
Oud 14-03-09, 01:36
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Diegene waarvan je de iPhone had gekocht, die had hem gewoon al simlockvrij gemaakt. Als je hem herstelt met iTunes, dan ziet Apple niet meer dat er een Unlock en/of Jaibreak heeft opgezeten.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #5  
Oud 14-03-09, 18:49
frankvh1990 frankvh1990 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard

bedankt voor de reacties, maar ben erachter gekomen dat het apparaatje alleen software garantie heeft! Ik dacht ja ruk, software erop zetten kan iedereen. Dus ik had mijn laatste hoop gevestigd op een downgrade naar versie 1.14 omdat de vorige eigenaar zei dat ie daar bij hem goed op liep. Maar die downgrade krijg ik niet voorelkaar, heb al zoveel tutorials geraadpleegd en blijf maar foutmeldingen krijgen zoals 1604 enzovoort.

groeten
  #6  
Oud 14-03-09, 20:48
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvh1990 Bekijk bericht
bedankt voor de reacties, maar ben erachter gekomen dat het apparaatje alleen software garantie heeft! Ik dacht ja ruk, software erop zetten kan iedereen. Dus ik had mijn laatste hoop gevestigd op een downgrade naar versie 1.14 omdat de vorige eigenaar zei dat ie daar bij hem goed op liep. Maar die downgrade krijg ik niet voorelkaar, heb al zoveel tutorials geraadpleegd en blijf maar foutmeldingen krijgen zoals 1604 enzovoort.

groeten
Heb je dacht ik ook een oudere versie iTunes voor nodig.
  #7  
Oud 14-03-09, 22:06
frankvh1990 frankvh1990 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Heb je dacht ik ook een oudere versie iTunes voor nodig.
ja heb ik al allemaal geprobeerd, maar blijf maar errors krijgen, maarja dit is beetje offtopic lijkt me..
groeten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voor eerst Iphone gekocht, hoe software erop zetten ik kom er niet uit ahmet05 iPhone algemeen 6 22-12-10 01:47
Windows: Hoe kom ik in CMOS setup? Melle123 Desktop-applicaties 1 04-11-10 17:32
Hoe kom ik hier in? gerros Jailbreak apps en thema's 3 31-10-10 17:40
iPhone 3GS: Hoe kom ik van 3.1 naar 4.1 abhart Unlock 5 13-10-10 20:37
Hoe kom ik aan firmware 3.1.2 voor 1st gen iphone? jorisvn iPhone algemeen 7 21-05-10 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.