//

iPhone 3G (s) VS "no commitment" = Los

iPhone 3G (s) VS "no commitment" = Los discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Over 10 weken ga ik naar amerika (dus kan de dollar nog maar ff zakken ). Maar ik was dus een beetje rond aan het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-06-09, 17:36
mariusmes mariusmes is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Post iPhone 3G (s) VS "no commitment" = Los

Over 10 weken ga ik naar amerika (dus kan de dollar nog maar ff zakken ). Maar ik was dus een beetje rond aan het kijken voor de iphone. Nu las ik net (geruchten) dat iphones in amerika sinds de 3Gs weer te verkrijgen zijn onder de optie "no commitment". Dit betekent dus een los toestel zonder abbo.

Ga ik verder kijken, kom ik dit pdf'je tegen:
http://www.att.com/Common/merger/fil...omers_FAQs.pdf

Waar deze tekst staat geschreven:
Citaat:
It sounds like I don't need a contract to buy iPhone 3G S. Can I buy it and use it on another carrier? We do offer No Commitment pricing, however, iPhones sold in the United States are configured to work only with the wireless services provided by AT&T. Here’s the No Commitment pricing for both devices:
-iPhone 3G S (16 GB): $599
-iPhone 3G S (32 GB): $699
-iPhone 3G (8 GB): $499
-iPhone 3G (16 GB): $549 (while supplies last)
Dit pdf is gehost op de server van AT&T en mag dus als volledig betrouwbaar beschouwd worden (neem ik aan).

Dit is volgens mij dus heel goed niews .
Dit betekent (huidige koers):
-394,06€ voor 8gb 3Gs
-459,84€ voor 16gb 3Gs

Dit is dus aanzienlijk goedkoper dan in europa (mist je toevallig al naar amerika gaat )

Laatst gewijzigd door mariusmes; 21-06-09 om 17:41.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-09, 18:58
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariusmes Bekijk bericht
however, iPhones sold in the United States are configured to work only with the wireless services provided by AT&T.
Die regel is niet zo'n goed nieuws he

Dat wil zeggen dat er wel een simlock op zit van AT&T (Telecomprovider daar).

Echter wat ik weet is dat ze em daar deden verkopen met de volgende eisen:
- Amerikaans adres opgeven.
- Te betalen met creditcard op Amerikaanse naam.

Wat dus erg moeilijk wordt voor jou om je iphone te halen en dan zoals je hierboven zelf citeerde... die waarschijnlijke simlock! (Kan me ook vaag iets herinneren dat er een keer een nieuwsitem was over dit onderwerp.)
  #3  
Oud 21-06-09, 19:07
mariusmes mariusmes is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Dat zou jammer zijn

Het is even afwachten op ervaringen van anderen. Kan het minimaal proberen, en anders even afwachten tot mijn abbo afloopt en een abbo van t-mobile nemen (volgend jaar januari).
  #4  
Oud 22-06-09, 17:50
webjo webjo is offline
• iOS 3.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 18
Wink

beste mede forum mensen, ik vertrek over een twee weken en verblijf daar twee maanden. ik ben voorplan om een los apple ihpone 3gs te kopen,

maar ik had een vraagje over die simlock. als ik in Nederland ben kan ik deze
unlocken zodat ik er een vodafoonkaart in kan doen of wordt dit een probleem ?

ik ben al veel aan het lezen maar had nog niks gevonden en daarnaast ben ik leek op dit gebied omdat ik heb nu een htc als mobiel.

heel erg bedankt
  #5  
Oud 12-07-09, 13:25
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Dat gaat niet. Ik ben in de Apple Store in NY gaan vragen voor een iPhone 3G en je moet laten zien dat je US citizen bent dmv een US citizencard... Ik weet niet of er mensen zijn die het wel is gelukt? Ik ga volgende week proberen in de Apple Store in Boston.
  #6  
Oud 12-07-09, 15:09
mariusmes mariusmes is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin Bekijk bericht
Dat gaat niet. Ik ben in de Apple Store in NY gaan vragen voor een iPhone 3G en je moet laten zien dat je US citizen bent dmv een US citizencard... Ik weet niet of er mensen zijn die het wel is gelukt? Ik ga volgende week proberen in de Apple Store in Boston.
Dank je dat je je ervaringen deelt met ons. Ik ga over 8 weken naar Amerika (NY, LA, SF, LV, en alles daar in de buurt ) . Dan zal ik ook even kijken.
  #7  
Oud 12-07-09, 16:12
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Misschien wil het wel lukken als je zegt dat het als een gift is voor "my cousin in Chicago who is an existing AT&T customer". Ik ga het volgende week proberen en zal jullie op de hoogte houden.
  #8  
Oud 12-07-09, 19:36
sh4dy sh4dy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

hallo allemaal
ben vorige week terug gekomen uit new york
naar 2 apple shops gweest.. met verschillende apple medewerkers gepraat maar het is dusdanig niet mogelijk om een losse 3gs mee te nemen.. helaas!
nu hopen dat me pa er 1 uit italie mee kan nemen deze week

gr
  #9  
Oud 12-07-09, 20:43
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Je hebt een creditcard nodig, een amerikaanse id met foto en een geldige amerikaanse adres om een iphone in de US te kopen.. zou moeilijk worden maar je kunt altijd als je iemand kent die in de US woont vragen off die eentje voor je wilt kopen!
  #10  
Oud 13-07-09, 01:39
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Wat als je zegt dat het een cadeau is voor een amerikaan die AT&T customer is?
  #11  
Oud 13-07-09, 10:13
him him is offline
• iOS 7.1.1
• 8.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin Bekijk bericht
Wat als je zegt dat het een cadeau is voor een amerikaan die AT&T customer is?
Misschien als je z'n credit card meeneemt + foto id en vertelt waar hij woont.
Denk niet dat ze alleen op je verhaal + mooie blauwe ogen afgaan
  #12  
Oud 13-07-09, 10:32
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Of je spreekt een vriendelijke amerikaan aan op straat die een iphone voor jou wil kopen.
  #13  
Oud 13-07-09, 11:41
sh4dy sh4dy is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 18
Standaard

mja denk je niet dat ze al die smoesjes al kennen? hoeveel mensen hebben dat al geprobeerd.. en ze zien meteen dat je toerist bent..
wat ik ook zei antwoord was altijd no sorry we dont do that/ of we cant help you.
  #14  
Oud 13-07-09, 12:50
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door him Bekijk bericht
Misschien als je z'n credit card meeneemt + foto id en vertelt waar hij woont.
Denk niet dat ze alleen op je verhaal + mooie blauwe ogen afgaan
Het verhaal is dat het een cadeau is, dus dan kunnen ze daar moeilijk om vragen.
Ik had ergens op de website van AT&T gelezen dat ze daar een uitzondering voor maken en ik moet maar net de goeie verkoper hebben die mijn verhaal gelooft.
Ik hoop alleen niet dat ze me dan zo'n iPhone giftcard aansmeren want daar ben ik niks mee...
  #15  
Oud 13-07-09, 15:32
knuster knuster is offline
• iOS 10.0
• 10.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: limburg (belgie)
Berichten: 399
Standaard

ben net terug van de USA
los angeles, san francisco, en las vegas kreeg je hem nergens mee. overal moet je kunnen bewijzen dat je amerikaans inwoner bent, een amerikaans adres hebt en je moet betalen met een amerikaanse bankkaart. dus de mensen die daar naartoe gaan, vergeet het maar!!
  #16  
Oud 13-07-09, 15:42
Recycle Bin Recycle Bin is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
ben net terug van de USA
los angeles, san francisco, en las vegas kreeg je hem nergens mee. overal moet je kunnen bewijzen dat je amerikaans inwoner bent, een amerikaans adres hebt en je moet betalen met een amerikaanse bankkaart. dus de mensen die daar naartoe gaan, vergeet het maar!!
Maar je moet een smoes verzinnen om hem mee te krijgen. Zeggen dat je een No Commitment iPhone naar de EU wilt mee nemen gaat inderdaad niet lukken...
  #17  
Oud 16-07-09, 08:56
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Echt, gewoon op straat een vriendelijke Amerikaan aanspreken (of ergens in een hotel), geef hem 20$ fooi en het lukt je wel....
  #18  
Oud 16-07-09, 14:32
Onslowj Onslowj is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Recycle Bin Bekijk bericht
Maar je moet een smoes verzinnen om hem mee te krijgen. Zeggen dat je een No Commitment iPhone naar de EU wilt mee nemen gaat inderdaad niet lukken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
ben net terug van de USA
los angeles, san francisco, en las vegas kreeg je hem nergens mee. overal moet je kunnen bewijzen dat je amerikaans inwoner bent, een amerikaans adres hebt en je moet betalen met een amerikaanse bankkaart. dus de mensen die daar naartoe gaan, vergeet het maar!!
Ik ben ook net terug uit de USA met 16 GB Iphone 3GS. Niet uit een Apple store of AT&T winkel, want dat gaat inderdaad niet lukken. Maar ga naar een Best Buy, daar doen ze er niet moeilijk over . Ik heb er inclusief Tax 630 dollar voor betaald omgerekend ongeveer 450 euro en verder de info op deze site gebruikt om hem te kunnen gebruiken met een Nederlandse provider.
  #19  
Oud 17-07-09, 16:18
mariusmes mariusmes is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Bedankt om dit te melden onslowj. Ik vind het persoonlijk ook veiliger om het via best buy te kopen dan via craig's list. Dit ga ik in iig proberen. Ik tour langs veel (grote) steden dus ik zal er ongetwijfeld wel een tegenkomen.

Heb je trouwens nog iets speciaals erbij gezegd, of gewoon verteld dat je hem wilde kopen (als buitenlander)?
  #20  
Oud 17-07-09, 18:13
Onslowj Onslowj is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariusmes Bekijk bericht
Bedankt om dit te melden onslowj. Ik vind het persoonlijk ook veiliger om het via best buy te kopen dan via craig's list. Dit ga ik in iig proberen. Ik tour langs veel (grote) steden dus ik zal er ongetwijfeld wel een tegenkomen.

Heb je trouwens nog iets speciaals erbij gezegd, of gewoon verteld dat je hem wilde kopen (als buitenlander)?
Niets speciaals hoeven te zeggen en gewoon betaald met Nederlandse creditcard, zonder probleem. Ze vroegen wel om een telefoonnummer, toen heb ik een willekeurige op gegeven, deze werkte uiteraard niet. Maar ook dat was geen probleem voor hun, ze zeiden we gebruiken ons eigen telefoonnummer wel en zo werd de koop afgerond. ze wilden graag verkopen, dat kon je goed merken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 19:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
"Geen Service" hoe los ik dit op ???? BruceB iPhone algemeen 12 29-01-09 02:05
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.