//

Verplichting accessoireset bij de aanschaf 3GS

Verplichting accessoireset bij de aanschaf 3GS discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een aantal dagen geleden bij een Mobistar winkel een zwarte 16gb 3GS besteld. Volgens de medewerker kon ik hem alleen kopen mits ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-07-09, 18:14
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard Verplichting accessoireset bij de aanschaf 3GS

Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden bij een Mobistar winkel een zwarte 16gb 3GS besteld. Volgens de medewerker kon ik hem alleen kopen mits ik ook een accessoireset van 50 euro(?!) erbij kocht. Het totaal kwam dan uit op 629 euro. Het was vervolgens de verkoper echt alleen mogelijk om het als ''bundel'' aan te schaffen.

Mag Mobistar mij verplichten om een accessoireset erbij te kopen, terwijl ik hier niet eens de behoefte aan heb, en grotendeels ook niets mee kan.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-09, 18:17
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Dacht van niet! zou ik zelfs eens bij Mobistar HQ melden...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 03-07-09, 18:34
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard

Kan ik dit ook doen nadat ik het (verplicht) heb gekocht? Ik wil namelijk niet nog langer wachten door deze actie van Mobistar..
  #4  
Oud 03-07-09, 18:37
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Beter vooraf regelen. Achteraf word moeilijk omdat je dan je contract getekend hebt. En als je getekend hebt ben je ermee akkoord gegaan. Is mijn mening.
__________________
Eerst Iphone 2G US 8GB, toen Iphone 3G NL 8GB black en nu Iphone 4 16GB black
  #5  
Oud 03-07-09, 18:41
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard

Als je een toestel simlockvrij koopt, kun je dan ook spreken van een contract? (serieuze vraag overigens)
  #6  
Oud 03-07-09, 18:41
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

zoek je een andere winkel dan... maar meld het zeker bij Mobistar HQ
  #7  
Oud 03-07-09, 18:45
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rdeye Bekijk bericht
Als je een toestel simlockvrij koopt, kun je dan ook spreken van een contract? (serieuze vraag overigens)
Sorry dan heb ik het verkeerd begrepen. Het gaat dus om een simlockvrij toestel. Nee dan heb je geen contract. Maar evengoed kunnen ze je niet verplichten. Als ik een tv koop kunnen ze niet zeggen 'we verkopen deze tv alleen als u ook een dvd speler erbij pakt'. Zou er melding van maken.
  #8  
Oud 03-07-09, 18:52
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
zoek je een andere winkel dan... maar meld het zeker bij Mobistar HQ
Ik zou het wel willen doen, maar deze shop is de enige waar ik morgen al m`n toestel op kan halen. Andere shops hebben letterlijk lijsten met mensen die me voor zijn...
  #9  
Oud 03-07-09, 18:58
jimc jimc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Dat is koppelverkoop. In België is het nog steeds verboden, al mag het van Europa wel. Het is op dit moment een beetje een grijze zone, de wetgeving in België is er nog niet op aangepast. Volgens minister Van Quickenborne is dat echter niet nodig, vandaar het dilemma. Winkels zoals The Phone House zijn er in ieder geval al mee gestart.

Ik zou dit zeker en vast melden aan Mobistar. Het is niet de bedoeling dat de iPhone met andere producten verkocht wordt.

Ik weet dat je heel graag je iPhone zou willen hebben en dat je nu de kans hebt om 'm morgen te hebben, maar ik zou me toch serieuze vragen stellen bij die verkoopstechniek en of ik überhaupt nog klant wil worden daar.
  #10  
Oud 03-07-09, 19:03
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Ze weten dat de iPhone zeer geliefd is. En dan gebruiken ze dit soort tactieken. De klant (jij) wil hem zo graag hebben dat je dat accessoirepakket er dan wel bijneemt. Ook al heb jij er niks aan, want jou gaat het om die iPhone.
  #11  
Oud 03-07-09, 19:06
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard

Het blijkt toch toch moeilijk te zijn voor bedrijven als Mobistar en T-Mobile om de klant te houden en tevreden te stellen. Ik heb hiervoor namelijk een 3G aangeschaft via T-Mobile, maar de aftersales hier is echt schrikbarend slecht. Het toestel werd opgestuurd met de melding ''dode pixels''. Paar dagen later krijg ik een brief met de melding dat er waterschade is geconstateerd en de kosten 440 euro bedragen..

Ik neem het accessoireset dan maar voor lief, want met T-Mobile ga ik never te nimmer meer mee in zee. Desnoods verkoop ik het voor 25/30 euro..
  #12  
Oud 03-07-09, 19:11
jimc jimc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Wat je ook kan doen is het de beide producten gewoon kopen. Ik vermoed dat ze als apart item op de factuur zullen staan. Doe de verpakking niet open van de headset en ga de volgende dag terug met de factuur. Normaliter heb je 8 dagen consumentenbedenktijd en kan je een terugbetaling eisen wanneer het product in oorspronkelijke verpakking zit en met geldig aankoopbewijs, zonder enige verantwoording.

Wanneer de verkoper begint over het feit dat je hiermee je iPhone hebt kunnen kopen, zou ik hem vriendelijk verwijzen naar de wet over het verbod op koppelverkoop. Als hij niet inschikt, zou ik ter plaatse de Mobistar klantendienst opbellen om dit te laten bevestigen. Desnoods geef je hem gewoon door zodat hij het kan uitleggen aan Brussel. Ik ben er zeker van dat hij met zijn mond vol tanden zal staan.

Als dat vervolgens niet helpt, dien je gewoon klacht in bij de FOD Economie of de ombudsman telecommunicatie.

Jimmy

Laatst gewijzigd door jimc; 03-07-09 om 19:30.
  #13  
Oud 03-07-09, 19:28
BASMAN BASMAN is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 25
Standaard

Hey ander vraagje

Welke winkel was dat waar je naar toe bent gegaan ?
ga namelijk volgende week vrijdag eff naar BE eff eentje halen ga dan niet naar die store

thnx
  #14  
Oud 04-07-09, 06:33
Multiflex Multiflex is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 6
Standaard

Als trouwe Mobistar klant (nu toch al enkele jaartjes een abonnement) kreeg ik een naar gevoel bij deze praktijken (koppelverkoop in België is inderdaad VERBODEN). Bij mijn zoektocht naar een iPhone (3GS, 32GB, zwart) behandelde Mobistar mij echt als een junk dat dringend nood had aan een shot - bruusk, alles behalve informerend, alles behalve een correcte service.

Daarom had ik mijn iPhone besteld bij de Apple Reseller waar ik ook mijn Mac kocht. Slechts 2 dagen later (ik reserveerde hem voorbije maandag), kreeg ik telefoon met melding dat hij binnen was. Omdat de levertijd van Mobistar (als je dan al mag reserveren) absurd is, leek me dit onmogelijk. Na een telefoontje werd mij bevestigd dat het toestel toch correct beschikbaar was.

De praktijken van Mobistar en de enorm slechte service die ik de voorbije dagen heb ervaren, hebben me zelfs laten beslissen om van operator te veranderen.
  #15  
Oud 04-07-09, 11:40
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Koppelverkoop is in België alleen toegestaan als men ook over de mogelijkheid beschikt om alle onderdelen die deeluitmaken van de koppelverkook, apart aan te schaffen.

Wat zij doen is dus volledig fout!
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #16  
Oud 21-07-09, 10:34
bdielissen bdielissen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 11
Standaard

Mij is hetzelfde gebeurt bij een iPhone 32gb. Ik sta nu opnieuw op de wachtlijst voor een iPhone ZONDER acc.
  #17  
Oud 27-07-09, 17:20
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

Dat mag idd niet! Toch wel domme mensen daar bij Mobi
  #18  
Oud 27-07-09, 17:30
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flump Bekijk bericht
Dat mag idd niet! Toch wel domme mensen daar bij Mobi
Net niet, de mensen die het zich laten aansmeren daarentegen. Dit is niet slecht bedoeld maar, sommige mensen weten niet beter en daar zal altijd wel iemand van profiteren.
ALTIJD vooraf goed informeren wanneer je iets aankoopt, zeker iets wat toch wel veel geld kost.

PS: niet alle mobistar centers zijn zo, het hangt af van het beleid van winkel tot winkel.
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #19  
Oud 27-07-09, 17:43
Flump's schermafbeelding
Flump Flump is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 42
Standaard

Ja je hebt gelijk, ik wil maar zeggen dat het zielig is van mobi om dit te doen. De klant is koning toch? En die wil je toch zo goed mogelijk bedienen.

Hangt idd af van center tot center. En zelfs van verkoper tot verkoper in mijn geval.
  #20  
Oud 30-07-09, 11:57
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Ik heb zelfs de gewone 3G in fnac niet zonder accessoire pakket kunnen kopen!

Gebruik van het pakket = 0,00 Prijs die ik nu heb betaald voor m'n iphone 3G 8 GB = 548,50 euro!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Unlock mogelijk bij aanschaf nieuwe iPhone 3GS 8GB? synnath Unlock 3 23-08-10 20:29
Hulp bij aanschaf iPad Guest-20190430163756 iPad algemeen 52 22-04-10 16:55
Graag advies bij aanschaf abbo Koenn Koopinformatie Nederland 2 19-10-09 23:13
aanschaf voordeel bij wijzigen relax 300 naar i300? danielx8rs Odido (T-Mobile) 6 28-07-09 16:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.