//

Regels bij de aankoop/bestelling van een iPhone 3GS

Regels bij de aankoop/bestelling van een iPhone 3GS discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Was gisteren mijn boekhouding eens op orde aan het steken. Ik zag tot mijner verbazing dat één van mijn Mobistra-facturen ook een achterkant bevatte. Toeval ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-09-09, 23:14
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard Regels bij de aankoop/bestelling van een iPhone 3GS

Was gisteren mijn boekhouding eens op orde aan het steken. Ik zag tot mijner verbazing dat één van mijn Mobistra-facturen ook een achterkant bevatte.

Toeval of niet, het ging hier over de iPhoen en het was ook de enige Mobistar-factuur waar ik een tekst als deze aantrof.

Misschien is het wel eens interessant om te lezen indien je de aankoop van een iPhone overweegt.

Er staat namelijk op dat er bij het opmaken van een bestelbon wordt vermeld hoelang de (verwachte) levertermijn is. Ik heb eerlijk gezegd nog niemand horen zeggen dat hij/zij zoiets had meegemaakt. Ook wordt er op vermeld dat wanneer jij een iPhone besteld mits aanbetaling van een voorschot, deze geleverd moet worden tegen de vooropgestelde voorwaarden.

Kan ik hieruit opmaken dat als iemand een iPhone 3GS reserveert deze ook zo geleverd moet worden? Maw, dat als ik een iPhone 3GS 32GB bestel tegen het bedrag van €675, deze ook geleverd moeten worden aan het bedrag van €675.

Het is misschien een vreemde vraag, maar als er tussen het opmaken van de bestelbon en de aanschaf van de iPhone enige tijd verstrijkt waardoor de wetten eindelijk aangepast worden, dan zou het wel eens kunnen dat Mobistar zegt : 'jongen, we maken de iPhone duurder en zij die een goedkope willen, moeten maar een abo nemen', of zit ik nu verkeerd?

Wil maar voorkomen dat mensen binnenkort - ongewild - 1000 euro oid moeten gaan neertellen voor hun iPhone als ze weigeren een abo te nemen...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg scan_mobistar 2.jpg‎ (60,1 KB, 51x gelezen)
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro

Laatst gewijzigd door Londonforever; 06-09-09 om 23:19.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-09-09, 14:36
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
...
Kan ik hieruit opmaken dat als iemand een iPhone 3GS reserveert deze ook zo geleverd moet worden? Maw, dat als ik een iPhone 3GS 32GB bestel tegen het bedrag van €675, deze ook geleverd moeten worden aan het bedrag van €675.
...

Wat denk je nu zelf?
  #3  
Oud 07-09-09, 14:57
Forward_observer Forward_observer is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 23
Standaard

lijkt mij inderdaad dat je het antwoord zelf al geeft op je vraag. Een factuur van 675 euro zegt dat er een koopovereenkomst is tussen een verkoper en koper voor dit bedrag. Het zou vreemd zijn als de verkoper ineens dit bedrag verhoogt bij aflevering....als de koper zou kunnen verlagen bij aflevering zou ik me daar wel in kunnen vinden
  #4  
Oud 07-09-09, 18:41
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forward_observer Bekijk bericht
lijkt mij inderdaad dat je het antwoord zelf al geeft op je vraag. Een factuur van 675 euro zegt dat er een koopovereenkomst is tussen een verkoper en koper voor dit bedrag. Het zou vreemd zijn als de verkoper ineens dit bedrag verhoogt bij aflevering....als de koper zou kunnen verlagen bij aflevering zou ik me daar wel in kunnen vinden
Toen ik mijn iPhone reserveerde (32GB zwart) stond daar alleen op om welk model het ging, maar er stond niet op vermeld wat de totaalprijs ging zijn...
  #5  
Oud 08-09-09, 01:14
jurbeh jurbeh is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 16
Standaard

Bij mij staat er op 675€ -45€ voorschot is nog te betalen 630€.
En levring voorzien 21 september.
Wat als deze nu later is?
  #6  
Oud 08-09-09, 10:54
Matisse Matisse is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurbeh Bekijk bericht
Bij mij staat er op 675€ -45€ voorschot is nog te betalen 630€.
En levring voorzien 21 september.
Wat als deze nu later is?
In principe kan de koper dan het contract verbreken zonder bijkomende kosten en kan het voorschot + bewezen kosten wegens te laat leveren teruggevorderd worden.
  #7  
Oud 08-09-09, 19:13
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurbeh Bekijk bericht
Bij mij staat er op 675€ -45€ voorschot is nog te betalen 630€.
En levring voorzien 21 september.
Wat als deze nu later is?
Dat stond bij mij alleszins niet op de bestelbon... Lijkt wel alsof iedere franchise er zijn persoonlijke regels op nahoudt?
  #8  
Oud 11-09-09, 19:27
Mischa84 Mischa84 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 95
Standaard

Sommige Mobistar winkels leveren onder een andere naam en hebben idd andere voorwaarden. Misschien toch handig om hier op te letten idd. Maar ben maar niet bezorgd. zoals gezegd .. koopovereenkomst = koopovereenkomst !!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
terugname 3Gs bij aankoop iPhone 4? W34p0ns Orange 2 23-08-10 10:32
Volgorde van bestelling iPhone 3GS rem4rk4ble Odido (T-Mobile) 12 24-06-09 17:03
Waar moet ik op letten bij een iPhone aankoop? Alternative Junkie Archief 5 18-11-07 15:03
Iphone in bestelling: zo check je de versie van een nieuwe iphone marc Archief 1 30-09-07 01:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:28.