//

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties

Bedrieglijke iPhone verkoopsadvertienties discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Als het originele iphones zijn die bedoeld zijn voor de Chinese markt dan hebben ze geen wifi....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 13-03-10, 20:18
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Als het originele iphones zijn die bedoeld zijn voor de Chinese markt dan hebben ze geen Wi-Fi.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 13-03-10, 20:38
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Vond ik dus ook, vind het stukje over de docking vreemd, normaal staat daarover geen speciale informatie zoals hier..
En geen Wi-Fi hebben is ook niet echt interessant..

advertentie is ondertussen ook verwijderd..
zie nu dat er een nieuwe is geplaatst

Laatst gewijzigd door vasco; 13-03-10 om 20:55. Reden: edit knop gebruiken
  #83  
Oud 28-03-10, 15:07
Petuhr Petuhr is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 6
Standaard

www.lcdland.nl biedt iphones aan 3gs 16GB voor 449 euro. Iemand ervaringen met die webshop? Ziet er een beetje amateuristisch uit. Heb hem/haar een een e-mail gestuurd en gevraagd om een KvK nummer, want die is niet te vinden op de website.
  #84  
Oud 28-03-10, 17:49
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petuhr Bekijk bericht
www.lcdland.nl biedt iphones aan 3gs 16GB voor 449 euro. Iemand ervaringen met die webshop? Ziet er een beetje amateuristisch uit. Heb hem/haar een een e-mail gestuurd en gevraagd om een KvK nummer, want die is niet te vinden op de website.
Slordige site:

*) Voorpagina reclame 3GS, 3.1.2, simlockvrij en verderop is aangegeven dat het niet Simlockvrij is.
*) Zie gedeelte waar over de 3GS (de kop) en in dezelfde beschrijving gaat het om de 3G.

Ik denk dat als iemand serieus de 3GS aanbiedt, dat hi/zij de moeite neemt om alles correct aan te prijzen. Ik zoek wederom een 3GS, maar dan wel 3.1.2.
  #85  
Oud 30-03-10, 21:39
pokpokpok pokpokpok is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard Waar op te letten bij het ophalen van een Iphone?

Dag allemaal,

sta op het punt een Iphone te kopen via internet. Ik vroeg me af waar je op moest letten als je bij iemand een iphone tweedehands gaat ophalen?

Ik heb wel eens gehoord over een mini usb. Maar wat zijn nog meer zaken die je moet onderscheiden om geen neppe te hebben.

Daarnaast wat is het nu als je een aankoopbon erbij hebt, ik neem aan de garantie, maar heeft het ook zin om een oud Tmobile telefoon te kopen als je garantie wilt overnemen?

Thanks
  #86  
Oud 30-03-10, 21:56
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Ik ben al een tijdje opzoek naar een 2ehands, maar zoals je ziet nog altijd geen gevonden. De meeste antwoorden niet als je zegt dat je hem wilt ophalen.. en dat zegt al genoeg. Andere haken dan af als je zegt dat je de Iphone via je laptop aan Itunes wilt koppelen om na te gaan of het om een originele gaat.
En andere zijn zogenaamd nooit thuis of versturen rechtstreeks af fabriek waardoor je niet kunt ophalen. Dat zijn dus ook oplichters, kreeg gewoon van verschillende advertenties, namen en email adressen exact dezelfde tekst.. op opgelicht.nl staan er vele..

Of Iphones die simlockvrij zijn gemaakt, maar waarbij ze niet verteld hebben dat het de 3.1.3 software heeft en dus momenteel nog niet simlockvrij gemaakt kan worden..

Er zijn er veel die goedkoop aanbieden, die de Iphone voor de chinese markt verkopen en deze heeft geen Wi-Fi.

Qua garantie, een factuur is dan het gemakkelijkste (al zijn er ook nagemaakte facturen in omloop) als je dat niet hebt, doet T-Mobile behoorlijk lastig met de garantie.
Komt de Iphone uit een ander land, heb je ook alleen daar garantie.
Dat is voor mij de reden om alleen een Iphone afkomstig uit Belgie of Nederland te willen..

Denk ondertussen na maanden zoeken, reageren en gebeld te hebben dat ik er geen 2ehands kan vinden. Ofwel aan de prijs of zelfs nog duurder waarin ik hem in Belgie ook kan halen (woon vlakbij de grens) Dus denk dat ik in juni ofwel de 4G nieuw in Belgie ga halen of de 3GS die dan waarschijnlijk 100euro in prijs is gedaald en dan €475 kost voor de 16GB dan weet ik zeker dat ik qua garantie enz geen problemen ga hebben. En dan moet ik nu wel nog 3 maanden wachten.. maarja vind nu toch geen betrouwbare koper aan een prijs die goedkoper is dan de nieuwprijs. dan wacht ik maar hoe moeilijk ik dat ook vind, want wil er zo graag eentje hebben..
  #87  
Oud 31-03-10, 00:23
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vasco Bekijk bericht
Ik ben al een tijdje opzoek naar een 2ehands, maar zoals je ziet nog altijd geen gevonden. De meeste antwoorden niet als je zegt dat je hem wilt ophalen.. en dat zegt al genoeg. Andere haken dan af als je zegt dat je de Iphone via je laptop aan Itunes wilt koppelen om na te gaan of het om een originele gaat.
En andere zijn zogenaamd nooit thuis of versturen rechtstreeks af fabriek waardoor je niet kunt ophalen. Dat zijn dus ook oplichters, kreeg gewoon van verschillende advertenties, namen en email adressen exact dezelfde tekst.. op opgelicht.nl staan er vele..

Of Iphones die simlockvrij zijn gemaakt, maar waarbij ze niet verteld hebben dat het de 3.1.3 software heeft en dus momenteel nog niet simlockvrij gemaakt kan worden..

Er zijn er veel die goedkoop aanbieden, die de Iphone voor de chinese markt verkopen en deze heeft geen Wi-Fi.

Qua garantie, een factuur is dan het gemakkelijkste (al zijn er ook nagemaakte facturen in omloop) als je dat niet hebt, doet T-Mobile behoorlijk lastig met de garantie.
Komt de Iphone uit een ander land, heb je ook alleen daar garantie.
Dat is voor mij de reden om alleen een Iphone afkomstig uit Belgie of Nederland te willen..

Denk ondertussen na maanden zoeken, reageren en gebeld te hebben dat ik er geen 2ehands kan vinden. Ofwel aan de prijs of zelfs nog duurder waarin ik hem in Belgie ook kan halen (woon vlakbij de grens) Dus denk dat ik in juni ofwel de 4G nieuw in Belgie ga halen of de 3GS die dan waarschijnlijk 100euro in prijs is gedaald en dan €475 kost voor de 16GB dan weet ik zeker dat ik qua garantie enz geen problemen ga hebben. En dan moet ik nu wel nog 3 maanden wachten.. maarja vind nu toch geen betrouwbare koper aan een prijs die goedkoper is dan de nieuwprijs. dan wacht ik maar hoe moeilijk ik dat ook vind, want wil er zo graag eentje hebben..
Heel verstandig om de kat uit de boom te kijken. Marktplaats is één grote beerput van oplichters. Ik kom er nu ook achter dat je maar beter eentje kan halen met een abonnement. Jammere is dat je de 3.1.3 gaat krijgen die nu nog niet te unlocken is zonder bij te betalen. Juni nadert al met de eventueel nieuwe modellen. Ook hier op het forum worden iphones aangeboden, maar de prijs is hetzelfde als je hem nieuw met abo haalt. Per saldo geen nut dus om tweedehands aan te schaffen.
  #88  
Oud 31-03-10, 15:15
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Je kunt ook een abo nemen met vodafone of kpn, dan heb je wel een simlockvrije Iphone en sommige daarvan worden nog met de 3.1.2 geleverd..
Ik zelf ga er straks eentje in Belgie halen in combinatie daarna met de Vodafone supersim.
  #89  
Oud 01-04-10, 20:58
partysnipes partysnipes is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 010
Berichten: 40
Standaard

Hoi Allen,

Als ik een 2e hands heb gevonden en ik mag hem op komen halen hoe onderscheid ik dan een echte van een neppe?

Natuurlijk wil ik er mijn sim in stoppen om te kijken hoe die werkt.
Maar ik weet het verscil niet tussen een 3g of een 3gs? Hoe weet ik dat het niet een versie 3.1.3 betreft? En ook baseband is geloof ik belangrijk (het betreft een t-mobile versie - dus simlock) dat moet maximaal de 05.11 versie zijn geloof ik...

Wat nog meer om er van verzekerd te zijn dat het een echte is....ik lees 2 opmerkingen hierboven over het tsl op itunnes te zetten maar ik heb nog nooit itunes gezien laat staan of ik daaraan kan zien of hij echt of nep is....?
  #90  
Oud 02-04-10, 16:27
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Als je even zelf wat moeite stopt in het nalezen op deze site of op de site van apple vind je zo de verschillen tussen de 3G en de 3GS..
Download Itunes, is een makkelijk programma, als dat programma de Iphone niet herkent en een melding geeft dan is het geen originele.. als je kunt registeren dan wel..
Daar kun je ook zien welke versie enz het heeft, dit kun je ook op de Iphone zelf bekijken. Net zoals op iedere telefoon.
  #91  
Oud 02-04-10, 17:08
partysnipes partysnipes is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 010
Berichten: 40
Standaard

Dank je wel Vasco!

Ik heb HEEEL veel moeite gestopt in het zoeken naar een Iphone dat een simpele zoekopdracht naar uiterlijke kenmerken niet in mijn hoofd is gekomen. Excuus je hebt helemaal gelijk. Waar de vraag verder op gebaseerd was zijn de imitaties die in de omploop zijn. Volgens mij zijn deze helemaal identiek...En ik begrijp van jou dat Itunes hem moet herkenen. Doet hij dat niet dan is het een fake one.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

gr,

Wesley
  #92  
Oud 02-04-10, 17:14
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Je hebt ook nog Iphones voor de chinese markt, zijn ook de originele van Apple alleen hebben deze geen Wi-Fi en omdat ze voor de chinese markt zijn, is het hier in NL ook zowat onmogelijk om er garantie op te hebben.
  #93  
Oud 02-04-10, 17:29
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik heb zo'n chinees ding gezien. Kan werken met 2 simkaarten.
Hij ziet er van ver af uit als een iPhone.
Verder is iedere vergelijking bullshit.
Er staat geen Applesoftware op.
Is verder erg traag. Touchscreem werkt slecht/hapert.
Kleuren van de ikonen zijn er flets/kits uit.

Is mss handig om een iPhone-kenner/gebruiker mee te nemen als je twijfelt over de echtheid ....
  #94  
Oud 02-04-10, 18:03
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Dat is een andere, dat zijn de neppe.
Je hebt ook originele Iphones van Apple die bestemd zijn voor de chinese markt.
En omdat in China Wi-Fi verboden is hebben die geen Wi-Fi.
Kijk maar eens op dit forum, of google, het zijn originele, en worden veel op mp aangeboden.
  #95  
Oud 02-04-10, 19:17
partysnipes partysnipes is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 010
Berichten: 40
Standaard

Ships! Dus daar moet je ook nog op letten. Idd haal hem liever niet alleen. Weten jullie of door itunes je kan zien of het een chinees model betreft?

Kijk zo'n advertentie als dit: Je kan gewoon testen etc...: http://link.marktplaats.nl/335546324 of deze http://link.marktplaats.nl/335635211

Wat denken jullie?

Laatst gewijzigd door partysnipes; 02-04-10 om 19:29.
  #96  
Oud 02-04-10, 19:54
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

sowieso adverteerders die pas 1 dag of bv 1 week op mp lid zijn, negeer ze.
Dat zijn oplichters iedere keer onder een andere naam, mailadres en plaats.

De eerste adv lijkt netjes maar.. hij vraagt er veels te weinig voor.
Waarom zou iemand een toestel van 700 euro aanbieden voor de helft terwijl hij het gemakkelijk aan 600euro en meer zou kunnen verkopen??
Die kun je meestal ook zo overslaan, er staat op dit forum veel over "goedkope" Iphones dat dat 99% ook oplichters zijn.
Het lijkt dan allemaal zo mooi, maar heb net zoals vele al op tientallen adv gereageerd en het blijken eigenlijk altijd oplichters te zijn of een Iphone met een mankement, niet simlockvrij te maken enz.

Op de Iphone kun je zelf testen of Wi-Fi werkt, doet dat het, dan is het goed.
En koop er altijd eentje met factuur van NL of BE wil je garantie hebben, er kan snel iets gebeuren ermee en dan ben je blij als je garantie hebt en niet een hoop geld kwijt bent..

Heb je ook al eens op dit forum gekeken voor een Iphone, dat is sowieso betrouwbaarder dan mp..

Laatst gewijzigd door vasco; 02-04-10 om 19:56.
  #97  
Oud 02-04-10, 20:37
Knap Knap is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 18
Standaard

Bedenk ook goed, als er iets TE mooi lijkt om waar te zijn, dit meestal ook zo is!
  #98  
Oud 03-04-10, 12:53
partysnipes partysnipes is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 010
Berichten: 40
Standaard

Jammer maar idd wil niet van een koude kermis thuis komen...beter iets meer betalen en weten dat het goed is dan andersom....

Ik had goede hoop vanwege de 4g...
  #99  
Oud 07-04-10, 21:21
partysnipes partysnipes is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: 010
Berichten: 40
Standaard

Bedankt voor jullie tips! Ik ben nu de eigenaar van een 32 gig 3.1.2 Iphone via marktplaats! Heeft me 475 gekost. (met aankoopbon) (bijna nieuw geen krasje niks!
  #100  
Oud 03-05-10, 18:54
SandeR. SandeR. is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 3
Standaard

Hallo.

Ik ben hier nieuw. ook ik ben een zeer groot fanaat van Apple producten en hevig op zoek naar een Iphone voor naast mijn huidige telefoon. (wil en moet een iphone)
Nu vond ik er een voor 220euro nieuw! blablabla waar ik langs kan komen. is dit verstandig? zit tevens wel een aankoop bon bij. ik belde hem vandaag op en toonde mijn interesse hij zei ja maar der is al iemand anders die geld zou overmaken binnen een uur maar als die dat niet gedaan heeft dan bel ik je, dus hij belde terug en ik vroeg of ik kon komen kijken en dan evt direct kon betalen en dat wilde hij wel aangezien die wel is eerder is opgelicht?



P.s. wat mij opvalt is dat bij die adv. op mp en speurders vaak het doosje van de telefoon is ingedeeld als volgt. vakje 1 US oplader. vakje 2 USB kabel. vakje 3 de oordopjes. en op youtube is het ook elke keer verschillend hoe de inhoud is verdeeld. weet niet of dit iets heeft te maken wat fake is of niet?

Hoor het graag,

Sander
Reageren

Labels
advertenties, bedrog, goedkope, iphone, oplichters??, valse



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.