//

iPhone laten opsturen (is een kadootje)

iPhone laten opsturen (is een kadootje) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Vikash Ik heb echter totaal geen zin om btw etc te gaan betalen. Niemand heeft zin om BTW te betalen, dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-01-08, 20:47
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vikash Bekijk bericht
Ik heb echter totaal geen zin om btw etc te gaan betalen.
Niemand heeft zin om BTW te betalen, dus slecht argument.

De BTW is circa 55 euro dus op een bedrag van circa 300 euro valt dat nogal mee. Overigens zal de koper ook de sales tax (reken 7%) in de winkel moeten betalen.

BTW wordt ook op kado's berekend als het vermoeden bestaat dat het geen kado is. Jij mag dan bewijzen dat het geen kado is. Onmogelijk dus.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 13-01-08, 20:59
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Goed punt, eigenlijk valt het best mee.

Ik ga nu via Express mail USPS hem compleet met alles in een doosje laten versturen.

Ik laat hem een dagje gebruiken (stuff erop zetten) en laat dan op de doos USED PHONE 250 US DOLLARS zetten. Zo betaal ik minder tax hoop ik en kan ik bewijzen dat hij gebruikt is.

Is dit een goed plan?
  #23  
Oud 13-01-08, 21:13
Hapsnap Hapsnap is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 31
Standaard

Klinkt goed, en vergeet de turbosim niet
  #24  
Oud 13-01-08, 21:18
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vikash Bekijk bericht
Goed punt, eigenlijk valt het best mee.
Ik ga nu via Express mail USPS hem compleet met alles in een doosje laten versturen.
Ik laat hem een dagje gebruiken (stuff erop zetten) en laat dan op de doos USED PHONE 250 US DOLLARS zetten. Zo betaal ik minder tax hoop ik en kan ik bewijzen dat hij gebruikt is.
Is dit een goed plan?
Als je pech hebt dat je pakketje opvalt v.w.b. invoerrechten dan is het maar de vraag of ze in dat "gebruikt" trappen want dat wordt niet bepaald door wat je er even op laat zetten maar door gebruikssporen (=beschadigingen).

Maar goed, als het lukt dan gaat het je dus zo'n 20 vette euros besparen!

(ik zou er niet van wakker liggen).

PS: bedenk dat de iPhone die gekocht wordt wellicht de allernieuwste firmware heeft en nog niet unlocked kan worden.
  #25  
Oud 13-01-08, 21:53
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

Heb hem naar Parijs laten sturen via FedEx...

Stond op "sample phone", 79,68 $.. Twee weken geleden ontvangen, geen brief gezien van wat dan ook..
  #26  
Oud 14-01-08, 13:45
readon readon is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 6
Standaard

En nog een vraagje: Wanneer je je iphone dus laat opsturen als refurbished iPhone met een waarde van 200 dollar ofzo, dan heb je toch geen betalingsbewijs nodig of wel soms?
  #27  
Oud 14-01-08, 13:55
Sharky232's schermafbeelding
Sharky232 Sharky232 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 175
Standaard

Weetje, doe het nou gewoon maar eerlijk en geef 'm gewoon aan. Dit soort 'truucjes' voor een paar lousy euro's gaan vaak mis en dan heb je spijt. Maar wie ben ik
  #28  
Oud 14-01-08, 15:46
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door readon Bekijk bericht
En nog een vraagje: Wanneer je je iphone dus laat opsturen als refurbished iPhone met een waarde van 200 dollar ofzo, dan heb je toch geen betalingsbewijs nodig of wel soms?
Uiteraard heb je dat wel nodig. Hoe wil je anders bewijzen dat het "refurbished" is en geen nieuwe is? Moedwillig krassen aanbrangen? Het is verbazingwekkend dat zoveel mensen denken dat zij heel slim zijn en dat de douane ontzettend dom is. Alle trucs zijn al eens bedacht.

Het is toch eigenlijk van de zotte wat mensen al niet bedenken om 20 euro uit te sparen op een apparaat wat dik 300 euro kost.
  #29  
Oud 14-01-08, 16:39
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Niet iedereen heeft al te veel geld he . Dus als het wat goedkoper kan is het mooi . In mijn geval gaat het echter niet om een koop, dus zou ik geen factuur kunnen hebben.
  #30  
Oud 14-01-08, 16:57
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vikash Bekijk bericht
Niet iedereen heeft al te veel geld he . Dus als het wat goedkoper kan is het mooi
Inderdaad heeft niet iedereen veel geld en inderdaad is het altijd prettig als iets goedkoper kan.

Maar regelrechte belastingontduiking en dat om 20 euro op een bedrag van net in de 300 euro te besparen is toch wel een beetje overdreven.

Je kent het spreekwoord: wie het onderste uit de kan wil krijgt de deksel op z'n neus oftewel je poogt 20 euro te besparen en dat kan je een boete opleveren die een veelvoud daarvan is.
  #31  
Oud 14-01-08, 17:05
Common.Sense's schermafbeelding
Common.Sense Common.Sense is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: de flevopolder
Berichten: 246
Standaard

TNT Post vraagt wel degelijk om een betalingsbewijs voor deze wordt afgeleverd. BTW en inklaringskosten mag je dan gepast aan de deur afrekenen.
  #32  
Oud 15-01-08, 12:10
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Dit is toch raar, als iemand je iets opstuurt wat al een tijdje geleden is gekocht en dus is gedevalueerd. Dan klopt de prijs toch niet meer...

Ik vraag me nu ook af wat er gebeurd als je niks op het pakket schrijft, moet je dan gewoon de BTW betalen of krijg je dan ook nog een boete?
  #33  
Oud 15-01-08, 12:18
Hapsnap Hapsnap is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht

Je kent het spreekwoord: wie het onderste uit de kan wil krijgt de deksel op z'n neus oftewel je poogt 20 euro te besparen en dat kan je een boete opleveren die een veelvoud daarvan is.
Een boete krijg je er niet voor; je hebt zelf immers niet die (lage) waarde op het pakket gezet. Wat ze hoogstens doen is jou vragen om een betalingsbewijs. Pas als je hiermee gaat rommelen wordt het link, dit raad ik je dan ook ten zeerste af.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
prijs voor het laten ontwikkelen van een App door een student siardvdbosch Ontwikkelen voor iOS 9 05-05-11 21:18
wie weet hoe je een iphone op een ipod kan laten lijken? haagsegoof iPhone algemeen 15 22-06-10 20:56
ipad laten opsturen via familie 96359635 iPad algemeen 8 04-04-10 11:51
iPhone laten opsturen door familie? Novix Koopinformatie Nederland 6 05-03-08 20:36
kan ik een iPhone uit de US laten werken in belgie (proximus netwerk) ? guided tours Unlock [archief] 4 30-12-07 13:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:21.