//

Wel of niet NU overstappen naar de IPhone?

Wel of niet NU overstappen naar de IPhone? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) HEt is het bekende dilemma, moet ik wachten of niet? Mijn huidige abo bij t-mobile verloopt eind deze maand. Wat zal ik doen? Ik ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-01-10, 09:50
chippie777 chippie777 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 50
Question Wel of niet NU overstappen naar de IPhone?

HEt is het bekende dilemma, moet ik wachten of niet?
Mijn huidige abo bij t-mobile verloopt eind deze maand. Wat zal ik doen?
Ik ben een enthousiaste ipod touch gebruiker en wil graag een iphone.
Maar is het verstandig nu over te stappen. De geruchten (die er altijd zijn) geven aan dat er misschien een nieuwe iphone uitkomt in de zomer. Is het verstandig om te wachten? Of moet ik er nu voor gaan?
Al sinds het begin van de introductie bij t-mobile zijn de tarieven ook gelijk gebleven is daar nog een verandering in te verwachten?
Of moet ik mijzelf niet langer pijnigen en gewoon nu bellen met t-mobile en overstappen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-10, 10:19
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Gewoon overstappen en gaan genieten van de 3GS Chippie! Ieder jaar is er rond juni/juli wel een nieuwe, maar van deze 3GS kun je lang genieten hoor! Ik verwacht nou ook geen spectaculaire veranderingen dit jaar, hoogstens geheugen erbij en fmradio, maar misschien zit laatste al in de 3GS en wordt dit rond juni/juli met een firmware update geaktiveerd.
  #3  
Oud 08-01-10, 11:27
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Ik zou wachten. Geniet nog even van je iPod touch en koop de nieuwe iPhone juni/juli.
  #4  
Oud 08-01-10, 12:39
chippie777 chippie777 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 50
Standaard

Discussie is net gestart, maar wel opvallend dat ik nu twee tegenstrijdige adviezen krijg. Dat is nu juist het dilemma waar ik mee zit. Als ik ga wachten t/m juni/juli zal ik toch ook iets met m'n abo moeten doen. Of downgraden naar zo goedkoop mogelijk en niet vast zetten voor een jaar of meer, of laten voor wat het is.
Aan de andere kant als ik nu overstap kan ik waarschijnlijk mijn touch ook nog wel redelijk verkopen.
  #5  
Oud 08-01-10, 12:56
shippie shippie is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

IK zit met hetzelfde... kan mijn abonnement al verlengen.

Ik ga het wel doen. Puur omdat ik mezelf ken en het geduld niet heb om een half jaar te wachten. Wat je eventueel kan doen is je Touch verkopen, en over een half jaar de 3GS (evt lelgaal, kost dan rond 50-70 euri) unlocken en verkopen, en van het geld daarvan met het geld van de Touch de nieuwe simlockvrije Iphone in Belgiue kopen.
  #6  
Oud 08-01-10, 13:07
chippie777 chippie777 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 50
Standaard

Ik heb ook het geduld niet
Dus het zal er wel op uitdraaien wat t-mobile heeft te vertellen als ik ze ga bellen om mijn abo om te zetten naar een iphone abo.
  #7  
Oud 08-01-10, 13:10
shippie shippie is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

Aha, dus het is geen toeval dat onze forumnamen op elkaar lijken
  #8  
Oud 08-01-10, 13:37
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Zou zelf ook direct overgaan op de 3GS!!!!!
  #9  
Oud 08-01-10, 13:48
chippie777 chippie777 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shippie Bekijk bericht
Aha, dus het is geen toeval dat onze forumnamen op elkaar lijken
Moeten we ook maar toevallig tegelijk een iphone aanschaffen.
  #10  
Oud 08-01-10, 13:50
iPhone3G_Olé's schermafbeelding
iPhone3G_Olé iPhone3G_Olé is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Gent, België
Berichten: 228
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iPhone3G_Olé
Standaard

W8 nog even.. Weet zeker dat de nieuwe iPhone meer functies heeft!
__________________
iPhone 3G 16GB White - iPad Wi-Fi+3G 64GB - MacBook Air 11'
  #11  
Oud 08-01-10, 13:52
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3G_Olé Bekijk bericht
W8 nog even.. Weet zeker dat de nieuwe iPhone meer functies heeft!
Ja, dat hoop ik wel.
  #12  
Oud 08-01-10, 14:02
shippie shippie is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhone3G_Olé Bekijk bericht
W8 nog even.. Weet zeker dat de nieuwe iPhone meer functies heeft!
Hmm, hoe weet je dat zo zeker?
  #13  
Oud 08-01-10, 14:21
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

op 27 januari heeft apple een 'event' waar waarschijnlijk een nieuwe 'islate' wordt gepresenteerd. Misschien is daar ook wel nieuws voor de iphone?

Of koop een simlockvrije iphone in Antwerpen, er lijkt nu toch genoeg voorraad te zijn in België als ik de berichten op dit forum lees.
Dan kun je elk abonnement nemen wat je wil, wanneer je wil. De 'goedkoopste' 3GS kost wel 575 euro, geen kattenpis natuurlijk.

Ik wilde 3G internet, en dan is het T-Mobile abonnement een best goede deal. Daarom heb ik dat toch genomen i.p.v. een 'belg'.

Wat ik niet zou doen is een half jaar wachten. Dat duurt nog zóóó lang!
  #14  
Oud 08-01-10, 14:32
shippie shippie is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
op 27 januari heeft apple een 'event' waar waarschijnlijk een nieuwe 'islate' wordt gepresenteerd. Misschien is daar ook wel nieuws voor de iphone?

Of koop een simlockvrije iphone in Antwerpen, er lijkt nu toch genoeg voorraad te zijn in België als ik de berichten op dit forum lees.
Dan kun je elk abonnement nemen wat je wil, wanneer je wil. De 'goedkoopste' 3GS kost wel 575 euro, geen kattenpis natuurlijk.

Ik wilde 3G internet, en dan is het T-Mobile abonnement een best goede deal. Daarom heb ik dat toch genomen i.p.v. een 'belg'.

Wat ik niet zou doen is een half jaar wachten. Dat duurt nog zóóó lang!
Als ik de berichten mag geloven gaat het event alleen over iSlate.
Wel gaan er geruchten over dat de 3G 8Gb wordt geupgrade naar 3GS, (iemand kreeg er toevallig een 3G 8Gb opgestuurd terwijl opde verpakking 3GS 8Gb stond. )

Ander gerucht is het upgraden van de camera, daar een bedrijf heeft uitgelekt dat ze voor Apple chips moeten leveren voor 5Mp cameraatjes.

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar wil je zeggen dat 3G internet met de Iphone alleen mogelijk is bij T-Mobile en niet bijvoorbeeld Vodafone?
  #15  
Oud 08-01-10, 15:08
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shippie Bekijk bericht
Als ik de berichten mag geloven gaat het event alleen over iSlate.
Wel gaan er geruchten over dat de 3G 8Gb wordt geupgrade naar 3GS, (iemand kreeg er toevallig een 3G 8Gb opgestuurd terwijl opde verpakking 3GS 8Gb stond. )

Ander gerucht is het upgraden van de camera, daar een bedrijf heeft uitgelekt dat ze voor Apple chips moeten leveren voor 5Mp cameraatjes.

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar wil je zeggen dat 3G internet met de Iphone alleen mogelijk is bij T-Mobile en niet bijvoorbeeld Vodafone?
Nee, nee, alle aanbieders hebben 3G!
Ik bedoel dat toen (zomer 2009) het voor mij geen voordeel had om een losse iphone te kopen en daar dan een apart abonnement met spraak en data voor af te sluiten. Het was niet veel goedkoper. Dus heb ik een T-Mobile-abonnement genomen.

We zijn nu een half jaar verder, dus is het nu misschien wel voordeliger om alles apart te regelen. Ik zit nu nog anderhalf jaar bij T-Mobile en heb me er niet in verdiept. Ik weet wel dat Vodafone zelfs een speciaal iphone-abonnement heeft dat je alleen in hun winkels kunt afsluiten, het heet supersim. Misschien hebben KPN en T-Mobile dat ook voor mensen die zelf voor hun telefoon zorgen.

En het evenement van Apple gaat inderdaad over de islate. Maar wie weet, hebben ze nog een iphone-dessert
  #16  
Oud 08-01-10, 15:29
chippie777 chippie777 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 50
Standaard

Ik heb even gebeld met t-mobile.
Nou het is allemaal heel eenvoudig, bij overstappen van mijn huidige abo (flex 20) verlies ik het opgebouwde tegoed. Ik zou dan gaan voor het iphone 150 abo. Dit gaat dan 29,95 per maand kosten en natuurlijk 99,95 voor het toestel (3Gs 16GB). Dus als vaste klant schiet je er niets mee op, alleen hoef je geen aansluitkosten te betalen.
Een andere mogelijkheid was, om mijn flex 20 om te zetten naar flex 25 + een internet bundel van 9,95. De maandelijkes kosten zouden dan op 34,95 komen maar met behoud van mijn huidige te goed en (omdat het flex is) onbeperkt houdbaar te goed.
Ook dan moet er 99,95 betaald worden voor het toestel maar weer geen aansluitkosten. Het grote nadeel is, dat het internet uit die bundel 4 x zo langzaam is als het internet bij het iphone abo.
Kortom, ik weet het nog niet

(P.S. levertijd 3Gs 4 weken!)

Laatst gewijzigd door chippie777; 08-01-10 om 15:58.
  #17  
Oud 08-01-10, 15:41
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ja, dit is niet echt goedkoop. Ik had een sim-only abonnement van Telfort, ik was dus nieuwe klant. Die i-150 prijs is hetzelfde als in juli 2009. Dit is de pagina van vodafone: Super Sim Only
Voor 13,50 kun je een abonnement hebben. Ze zeggen er tussen de regels door wel netjes bij dat je niet veel goedkoper uit bent dan bij T-Mobile.

Citaat: 'Als je de Iphone in het buitenland koopt, zijn de totale kosten in combinatie met 1 van de onderstaande abonnementen ongeveer hetzelfde als dat je een Apple iPhone 3G in Nederland koopt.'

Ze hebben wel wat rare voorwaarden zie ik. Je mag de sim alleen gebruiken in een iphone, die je mee moet nemen naar de winkel.
Toch niet slechte deal, ik hoop dat er over anderhalf jaar ook dit soort deals zijn

EDIT: alles staat natuurlijk op deze site, kijk hier: http://www.iphoneclub.nl/iphone-3gs-...alternatieven/

Laatst gewijzigd door remundo7000; 08-01-10 om 15:55.
  #18  
Oud 08-01-10, 16:10
shippie shippie is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 12
Standaard

Bij mij is het verhaal weer anders.. ik heb een doorlopend abonnement bij Vodafone. En een abonnement bij T-Mobile dat verlengd kan worden.
De Iphone moet en zal sowieso met het vodafone simmetje werken. Dus de Iphone moet sowieso geunlocked worden. (kosten €120,-)

Wat ook een optie voor mezelf is, is om nu (voor niet zo heel veel) een 2e handse 3G te kopen en daarmee te pielen tot de nieuwe iPhone uitkomt en dan pas het T-mobile abonnemet te verlengen.
  #19  
Oud 08-01-10, 16:21
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Als de unlock een harde voorwaarde is, dan is de keuze misschien ook makkelijker? Zo'n Belgische iPhone wordt dan aantrekkelijker, die 120 euro kun je van de 575 euro aftrekken die de 3GS 16 GB daar kost. In de vergelijking met T-Mobile NL dan, hij kost nog steeds 575 euro!

Maar het 'veiligst' is waarschijnlijk inderdaad een oudere 3G te kopen. Met de nieuwste firmware kun je al heel veel.
Ik heb met de 2G van mijn schoonzus gespeeld en dat ding kan bijna alles wat de mijne kan! Hij is wel trager, en de 2G heeft ook alleen GPRS, ook traag.
  #20  
Oud 08-01-10, 17:56
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Niet doen! Ik zou wachten. Er zijn geruchten dat KPN bezig is met onderhandelingen om ook de iPhone te mogen leveren. Dan ben je niet meer genoodzaakt op het brakke T-Mobile netwerk te zitten. Daarnaast kun je er van uit gaan dat er in juni weer een nieuwe iPhone wordt gepresenteerd. Als je in juli dan de nieuwste iPhone neemt kun je daarna telkens de nieuwste iPhone (1 keer in de twee jaar) direct bij lancering nemen.
Ook is het te verwachten dat de nieuwe iPhone een behoorlijke upgrade zal zijn t.o.v. de 3G, de 3GS is niet zo'n boeiende update als je het mij vraagt.
Zeker als je op de concurrentie let zie je dat Apple nu echt met iets moet komen waardoor ze weer voor komen te liggen.
Apple heeft sinds de eerste iPhone nog geen serieuze concurrentie gehad, maar het zit er nu echt aan te komen. De hardware was in bepaalde opzichten als beter van concurrerende telefoons, maar nu wordt ook gewerkt aan de software.
Met andere woorden, Apple moet nu echt wel, anders lopen ze op alle aspecten achter de feiten aan.
Reageren

Labels
nieuwe iphone, overstappen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 en nu overstappen naar KPN Iphone3Gs KPN 7 03-10-10 17:57
Vodafone: overstappen naar T-Mobile + iPhone RobinvD Overige providers Nederland 8 04-06-09 18:38
Mac OS X: iPhone en overstappen van windows naar mac erik127 iTunes 2 07-04-08 15:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.