//

Ontzettend vele oplichters op marktplaats.nl

Ontzettend vele oplichters op marktplaats.nl discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ls, ik kijk dagelijks naar een iphone 4, nadat een verkoper mij heeft laten zitten. omdat hij vermoedelijk meer geld kon beuren, maar oke ... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-07-10, 22:23
andre-nl's schermafbeelding
andre-nl andre-nl is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 103
Standaard Ontzettend vele oplichters op marktplaats.nl

Ls,

ik kijk dagelijks naar een iphone 4, nadat een verkoper mij heeft laten zitten.
omdat hij vermoedelijk meer geld kon beuren, maar oke ...

Als je op marktplaats kijkt kan je ze er bijna gewoon uitpikken.
ze bieden iphone 4 aan voor zeg 500 a' 600 euro maar je moet geld overmaken
je kan de iphone niet ophalen, en je krijgt dan binnen 2 a' 3 werkdagen je iphone opgestuurd.
hmm jaja

Is daar nu echt niets aan te doen, want als je zo iets aanbied op marktplaats dan is dat toch strafbaar ?.
waarom wordt op zulke dingen geen controle gehouden, en marktplaats zelf naja je kan ze mailen maar advertentie blijft staan.
of ze verwijderen er 1 en de "Verkoper" zet er 10 op lijkt me toch niet moeilijk om een IP adres te blokkeren.
en als je dit blijft doen lost het probleem zich zelf op toch ?.

maar mijn grootste vraag teken is eigenlijk.
Welke sukkel maakt nu zoveel geld over en denkt dan ook nog dat hij of zij de iphone krijgt.
als andere "verkopers rustig 1000 euro of zelfde 1300 euro vragen...

Andre

Ps: ik zal wel simpel denken ??.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-07-10, 22:42
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Was mij ook al opgevallen dat met de komst van de iPhone 4 er erg veel oplichters actief zijn op o.a. Marktplaats. Ze willen inderdaad dat je eerst geld overmaakt. Trap hier a.u.b. niet in, maar dat lijkt mij duidelijk. Zorg gewoon dat je ten allen tijde met zulke prijzen het op kan halen.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 02-07-10, 23:31
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Herken de oplichter, hij is nooit langer dan een maand actief op marktplaats.
  #4  
Oud 03-07-10, 10:22
Lunatic Lunatic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 45
Standaard

Is het te mooi om waar te zijn, dan is het meestal geen waar...
  #5  
Oud 03-07-10, 10:29
supa1 supa1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 32
Standaard

ook zoiets:
bij de verkoop van mijn htc legend (gekregen bij vodafone abo) kreeg ik 2 biedingen van 2 verschillende personen. Allebij boden veel (330euro) voor de telefoon maar dan moest ik hem wel opsturen naar raar raar 2 keer het zelfde adres in negeria!
Ze zouden het geld van te voren via paypal over maken.
Uiteindelijk niet gedaan aangezien ik weet dat er op deze manier veel misbruik gemaakt kan worden van je bankrekening.
  #6  
Oud 03-07-10, 10:33
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Alles waar het land Nigeria bij gebruikt wordt, moet je overslaan
  #7  
Oud 03-07-10, 16:09
andre-nl's schermafbeelding
andre-nl andre-nl is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lunatic Bekijk bericht
Is het te mooi om waar te zijn, dan is het meestal geen waar...
helemaal waar, maar waar ik me aan stoor ik had er ook 1 gevonden.
deze had zelfs een KVK een website/webshop en dat soort folk wordt alsnog niet aan gepakt.
op internet vindt je overal dat ze aangemerkt worden als oplichters...
aangiftes zijn gedaan maar ome agent doet niets of de Nederlandse wet is te krom dat zelf "dat" folk beschermt is ?.
en ondertussen lichten ze mensen op, en komen met lachend mee weg.

Andre
  #8  
Oud 03-07-10, 17:02
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Die lui van negeria sturen nep mail waarin staat dat het geld is overgeschreven. Maar het zal nooit er echt op komen te staan.
  #9  
Oud 05-07-10, 16:09
Doornroosje Doornroosje is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Ik heb iemand op marktplaats gevonden die een iPhone 4g 32Gb verkoopt voor 740 euro. Wordt volgens hem verstuurd vanuit NL, simlockvrij, met 1 jaar garantie. Betaling: rembours. Ergens denk ik dat dit te mooi om waar te zijn is. Ik heb hem om een kvk nummer gevraagd ivm garantie, maar die wil hij niet geven want hij is bang dat ik dan daar ga kopen en hij een klant kwijt is. Ik heb 'm vanmiddag gemaild dat ik twijfel, want wie zegt mij dat ik geholpen wordt op het moment dat het toestel toch defect raakt. Nog geen antwoord op gehad, maar meestal duurt het eventjes voor ik wat hoor.

Ben benieuwd...
  #10  
Oud 05-07-10, 16:14
Maxman Maxman is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje Bekijk bericht
Ik heb iemand op marktplaats gevonden die een iPhone 4g 32Gb verkoopt voor 740 euro. Wordt volgens hem verstuurd vanuit NL, simlockvrij, met 1 jaar garantie. Betaling: rembours. Ergens denk ik dat dit te mooi om waar te zijn is. Ik heb hem om een kvk nummer gevraagd ivm garantie, maar die wil hij niet geven want hij is bang dat ik dan daar ga kopen en hij een klant kwijt is. Ik heb 'm vanmiddag gemaild dat ik twijfel, want wie zegt mij dat ik geholpen wordt op het moment dat het toestel toch defect raakt. Nog geen antwoord op gehad, maar meestal duurt het eventjes voor ik wat hoor.

Ben benieuwd...

740 eurie way to cheap.

Als het echt waar is kan die er makkelijk 1200 ~ 1300 euro voor krijgen wellicht nog meer.

Bij twijfel niet doen.
  #11  
Oud 05-07-10, 16:21
Doornroosje Doornroosje is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Ja ik vind het ook te mooi om waar te zijn... Je kan 'm voor die prijs bij de Apple Store zelf kopen, in de UK of Frankrijk, alleen moet je er dan wat meer moeite voor doen en wat langer op wachten. Maar goed, ik wacht nog ff zijn mailtje af...

Bovendien is ie pas 2 weken actief op MP, verkoopt nog een telefoon, weet ff niet welke, en een Blackberry Bold 9700. Allemaal voor mooie prijzen vanwege partij inkoop.

Kan helaas niemand vinden die ervaring heeft met hem. Omdat het om verzending vanuit NL gaat en betaling onder rembours denk ik dat er weinig oplichting achter kan zitten. Immers, je betaald niet vooruit, zoals bij de anderen.
  #12  
Oud 05-07-10, 16:23
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

@Doornroosje: inderdaad niet doen. Ondanks je nick denk ik niet dat je echt in sprookjes gelooft. Rembours ? Ja, dan open je het pakket NADAT je voor ontvangst getekend hebt (zo gaat dat nu eenmaal) en dan zit er een klomp hout in ofzo. Kun je niets tegen doen, dus ik zou je willen adviseren de communicatie met deze verkoper te staken en er niet op in te gaan.
  #13  
Oud 05-07-10, 16:27
Doornroosje Doornroosje is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Ja daar ben ik ook bang voor ja, en daar ga ik hem ook mee confronteren. Ik geloof zeker niet in sprookjes nee, en zeker niet in sprookjes die me veel geld kosten... ;-)
  #14  
Oud 05-07-10, 19:26
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die het toch willen proberen omdat ze zo vreselijk bang zijn een mooi dealtje mis te lopen. En dat is nu juist waar "ze" op inspelen. Ik denk dat iedereen nu toch inmiddels wel weet hoe Marktplaats.nl in elkaar zit? Ze doen daar niks actief, laat staan PREVENTIEF tegen oplichters. Ze komen pas in actie als je FLINK klaagt. Mijns inziens is het ook wel gedeeltelijk aan jezelf te wijten als je je via Marktplaats op laat lichten.
  #15  
Oud 05-07-10, 19:37
Doornroosje Doornroosje is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24
Standaard

Nou Ruben, het kan ook wel een goede deal zijn hoor. Ik ken genoeg mensen die destijds een 3gs 32Gb voor een mooi prijsje hebben gekocht. Natuurlijk met jailbreak en qua garantie ietwat dubieus, maar wel allemaal gloednieuwe iphones, perfect werkend!

Dus het hoeft niet altijd oplichting te zijn, je moet alleen wel goed opletten ja.
  #16  
Oud 05-07-10, 22:01
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doornroosje Bekijk bericht
Dus het hoeft niet altijd oplichting te zijn...
Uiteraard niet, anders zou heel Marktplaats niet eens meer bestaan. Mijn reactie sloeg voornamelijk op de topic-title, dat Marktplaats een magneet voor oplichters is, naar mijn mening voornamelijk omdat het ze ook niet kan schelen zolang ze maar geld vangen voor de advertenties.
  #17  
Oud 06-07-10, 17:23
Poitrrr Poitrrr is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 91
Standaard

Je moet echt geluk hebben en uiteraard goed opletten. Zolang er geen telefoonnummer bij staat en je hem niet mag afhalen is het heel simpel; NIET DOEN.
Vorig jaar in oktober een 3gs met simlock kunnen kopen voor €450. Gozer kon er niet mee omgaan zeitie en wilde er snel vanaf want hij moest op vakantie over paar dagen. Uurtje later afgesproken en opgehaald, nadat ik hem had getest uiteraard. Toestel doet het nog steeds perfect met jailbreak en unlock.
Ze zijn er dus wel, eerlijke mensen, maar nu net na de nieuwe release is 99% oplichterij.
  #18  
Oud 06-07-10, 19:00
andre-nl's schermafbeelding
andre-nl andre-nl is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poitrrr Bekijk bericht
Je moet echt geluk hebben en uiteraard goed opletten. Zolang er geen telefoonnummer bij staat en je hem niet mag afhalen is het heel simpel; NIET DOEN.
Vorig jaar in oktober een 3gs met simlock kunnen kopen voor €450. Gozer kon er niet mee omgaan zeitie en wilde er snel vanaf want hij moest op vakantie over paar dagen. Uurtje later afgesproken en opgehaald, nadat ik hem had getest uiteraard. Toestel doet het nog steeds perfect met jailbreak en unlock.
Ze zijn er dus wel, eerlijke mensen, maar nu net na de nieuwe release is 99% oplichterij.
Dan valt iPhone Service point ook af.
Deze bieden na Nederlandse begrippen de iPhone4 aan tegen een redelijke prijs.
Maar contant betalen is niet mogelijk en ophalen ook niet.
Na diverse mail contact met deze webshop heb ik een mail gedaan dat ik er vanaf zie.
Want ik maak niet zo ff 9xx,- euro over en dan daarna maar hopen dat via post goed aankomt.

Betrouwbaar of niet ....

Andre
  #19  
Oud 06-07-10, 19:10
Poitrrr Poitrrr is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 91
Standaard

Als de webshop niet bekend staat zou ik het idd niet doen. Er zijn verschillende opgedoken die ze idd aanbieden voor 900+, maar dan nog is het de vraag of ze ook daadwerkelijk leveren.
Een inschrijving bij KVK zegt ook niks. Inschrijving kost je namelijk 50 euro per jaar en is heel simpel als bijvoorbeeld zogenaamde ZZP'er of eenmanszaakje.

Ik wacht liever of koop hem van iemand die zelf naar Parijs/Londen is geweest voor een normale prijs. Belgie is voor mij half uurtje rijden dus dat is ook nog een optie, maar daar is weinig van bekend.

Heb laatst ook nog gemaild met apple store hier in de buurt. Kreeg terug dat er nog niks bekend is over wie de iphone 4 gaat leveren vwb provider. Hij hoopte dat ze ze nu ook eindelijk eens simlock vrij konden gaan verkopen. Als ze het daar al niet weten...
  #20  
Oud 06-07-10, 19:23
andre-nl's schermafbeelding
andre-nl andre-nl is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poitrrr Bekijk bericht
Als de webshop niet bekend staat zou ik het idd niet doen. Er zijn verschillende opgedoken die ze idd aanbieden voor 900+, maar dan nog is het de vraag of ze ook daadwerkelijk leveren.
Een inschrijving bij KVK zegt ook niks. Inschrijving kost je namelijk 50 euro per jaar en is heel simpel als bijvoorbeeld zogenaamde ZZP'er of eenmanszaakje.

Ik wacht liever of koop hem van iemand die zelf naar Parijs/Londen is geweest voor een normale prijs. Belgie is voor mij half uurtje rijden dus dat is ook nog een optie, maar daar is weinig van bekend.

Heb laatst ook nog gemaild met apple store hier in de buurt. Kreeg terug dat er nog niks bekend is over wie de iphone 4 gaat leveren vwb provider. Hij hoopte dat ze ze nu ook eindelijk eens simlock vrij konden gaan verkopen. Als ze het daar al niet weten...
En weet je dat is zo zuur, want als je bij KvK staat.
is alles bekend voor de justitie adres gegevens etc etc.
Maar al komen er ook 10 klachten tegen de "webshop/ handelaar" deze adverteert vrolijk door op Marktplaats .

Maar ja dat is Nederland.
(rij je 5 km te hard op de snelweg krijg je flinke bon.. ja klopt frustratie ...)

Andre

PS deze wil ik jullie laten zien WAT EEN SUKKEL http://link.marktplaats.nl/359834913
kijk naar de foto's en de advertentie... kortom oplichter maar noem hem dom ?
zo pakt hij in paar maand paar honderd euro waar jij en ik voor moeten werken...
(oja en ik heb hem opnieuw gemeld bij marktplaats maar zullen wel weinig doen behalve verwijderen ooit).

Laatst gewijzigd door andre-nl; 06-07-10 om 19:29.
Reageren

Labels
iphone4, oplichters



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet oplichters? stijn44 Odido (T-Mobile) 6 08-02-11 09:16
Oplichters Op MP jeur Koopinformatie Nederland 11 16-11-10 21:17
Oplichters ontmaskerd A.M. / V.C. / C.V frankyboy 66 Koopinformatie Nederland 1 08-10-10 14:12
Mac OS X: iTunes ontzettend traag chinkone iTunes 2 18-08-08 16:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.