//

T-Mobile verlengen goedkoper toestel met Relax abbonement

T-Mobile verlengen goedkoper toestel met Relax abbonement discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Middag, wil graag het volgende even laten weten. Het 1 en ander qua goedkoper verlengen met Relax was mij ook al opgevallen. In mijn situatie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10-08-10, 17:50
Aaron1980 Aaron1980 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 7
Standaard

Middag, wil graag het volgende even laten weten. Het 1 en ander qua goedkoper verlengen met Relax was mij ook al opgevallen. In mijn situatie kon ik idd ook verlengen en zag op internet de aanbieding van 2 jaar gratis web 'n' walk vast standaard bij een Relax online abbo. In de situatie die ik wilde zou het voor Relax online 35 komen op 89,95 bijbetalen voor het toestel. Die scheelt aanzienlijk met de I-150 verlenging die ik eerst wilde. Even gebeld met klantenservice, die konden mijn exact dezelfde verlenging aanbieden, alleen nu slechts 29,95 voor het toestel, 4G 16Gb!!!
Dus wat heb ik nu?
Relax online 35 voor 28,95 per maand met 2 jaar gratis Web 'n' Walk en dus 29,95 voor het toestel.
Wellicht een idee voor de mensen die op de drempel van verlengen staan.

Succes!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 10-08-10, 19:05
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tactic kc Bekijk bericht
Ik was zelf begonnen (3Gs) met een I-150 abbo. Ben toen naar relax30 gegaan. Daarna terug naar I-500 en nu relax45 + internet en 1000sms.

Je kunt wel switchen tussen een relax of een I abbo. Maar dan mag je alleen een hoger tariefplan kiezen. Ik kan nu mijn gehele contract niet meer terug naar een lager tariefplan. Gelukkig raakt mijn bundel elke maand goed op. Maar je moet toch even goed bekijken of je van tariefplan wilt wijzigen. Oja, web n walk werkt vrij snel Heb eerlijk gezegd niet eens verschil gemerkt. Dacht dat het gewoon hetzelfde was als het internet van een I abbo. Alleen heb je geen visual voice mail.
Wel fijn dat je later alsnog naar een i-150 (29,95 p/m) kan vanaf Relax Online 35 (28,95 p/m). Je betaalt immers meer per maand. Alleen als je WnW+ erbij neemt betaal je meer. Dus kijken ze dan alleen naar het Relax Online bedrag van 28,95 p/m of naar het totale maandbedrag (dus inclusief de bundels en dus met het bedrag van WnW+)?? In dat geval zou je namelijk over de 29,95 heen gaan waardoor je niet zou kunnen switchen naar i-150.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron1980 Bekijk bericht
Middag, wil graag het volgende even laten weten. Het 1 en ander qua goedkoper verlengen met Relax was mij ook al opgevallen. In mijn situatie kon ik idd ook verlengen en zag op internet de aanbieding van 2 jaar gratis web 'n' walk vast standaard bij een Relax online abbo. In de situatie die ik wilde zou het voor Relax online 35 komen op 89,95 bijbetalen voor het toestel. Die scheelt aanzienlijk met de I-150 verlenging die ik eerst wilde. Even gebeld met klantenservice, die konden mijn exact dezelfde verlenging aanbieden, alleen nu slechts 29,95 voor het toestel, 4G 16Gb!!!
Dus wat heb ik nu?
Relax online 35 voor 28,95 per maand met 2 jaar gratis Web 'n' Walk en dus 29,95 voor het toestel.
Wellicht een idee voor de mensen die op de drempel van verlengen staan.

Succes!
Ja tuurlijk is dit interessant, maar je weet dat gratis Web 'n' Walk ongeveer 6 á 7 keer trager is dan het internet dat je bij een i-xxx krijgt?

Laatst gewijzigd door Black Bullet; 10-08-10 om 19:28.
  #43  
Oud 11-08-10, 11:09
Remko_LvB Remko_LvB is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 60
Standaard

Zelf mag ik dus ook gaan verlengen.. zal mijn 1e iPhone gaan worden, en ben wel al klant bij T-Mobile.

Bel zelf ongeveer 90min per maand en gemiddeld rond de 130 sms, dus een I-150 abo zal prima zijn, maar dan kost de 32 GB uitvoering 269,95. Relax 25 zou ik waarschijnlijk niet mee uitkomen, dus dan wordt het een Relax online 30, waarbij ik 179,95 zou moeten betalen voor datzelfde toestel. Ook op het forum van T-Mobile zitten kijken en daar zie ik staan dat je tijdens je contractduur alleen kan verhogen en niet verlagen. Je kan wel van bijv i-300 naar een Relax500.

Kom wel iemand tegen die daar een Flex25 abo heeft (zonder extra bundels) die wil overstappen naar een i-150 (van 25 naar 29,95) die meld dat hij dit niet online kan wijzigen, de mod geeft aan dat dat inderdaad online niet mogelijk is, maar dat hij dat wel kan doen voor de betreffende persoon. Het opgespaarde tegoed raak je dan wel kwijt.

Kom ook nog het volgende tegen van een Mod -> "Ik heb je Relax 30 aangepast naar een i-300. Een i-300 is namelijk een 'hoger' tariefplan dan de Relax 30." Onduidelijk hierin blijft wel of eventueel de extra bundels wel dan niet worden meegerekend, maar overzetten zou dus moeten kunnen.
  #44  
Oud 11-08-10, 12:07
Aaron1980 Aaron1980 is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 7
Standaard

Inderdaad het Relax WnW is een stuk trager dan I-xxx. Daar was ik me van bewust. Ik gebruik het internet vernamelijk thuis op Wi-Fi, maar wilde wel graag de mogelijkheid om het 'gratis' te benutten daar ik Iphone 3G met alleen Relax had en toch merkte dat ik mijn bundel nog weleens gebruikte om te internetten. Wat ik me inderdaad wel afvraag is of je nog kan switchen naar I-150 gezien de WNW kosten die als korting verekend gaan worden. Weet uberhaupt nog niet of ik dat zou willen. Verleden jaar wilde ik weleens switchen van Relax naar I-xxx, maar die mogelijkheid bestond toen nog niet.
  #45  
Oud 11-08-10, 13:46
Remko_LvB Remko_LvB is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 60
Standaard

Huidige abo Flex 30 met sms verdubbelaar en std web&walk (42,45 p/mnd all in)
Combinatie waar ik naar uitkijk zal waarschijnlijk deze worden :
Apple iPhone4 32GB + gratis Microsim € 179,95
Relax Online 25 2 jarig abonnement € 19,95

Actie: Bij een 2-jarig Relax Online abonnement nu gratis 24 maanden web'n'walk Standaard. De korting wordt verrekend op je factuur. (dus 9,95 minder)

Sms Verdubbelaar € 2,50
web'n'walk Plus Vast € 14,95
T-Mobile Grenzeloos Consumer

All in € 37,40 per maand (27,45 met de korting)

Anders I-150, waarbij 32 gb dan 269,95 gaat kosten en maandbedrag 29,95 is.
Waarbij overgebleven sms en belminuten maar max 2 maanden meegaan. En ook telefoon en sms vanuit het buitenland buiten de bundel gaan, wat bij een Relax niet is. Daar komt alles vanuit de bundel en blijft onbeperkt houdbaar. (mits je niet overstapt tussentijds)

Internet maak ik nu wel wat gebruik van op m'n huidige toestelletje, is gewoon de w&w std zoals eerder vermeld. Met een iPhone zal dat wel wat meer worden, maar echt internetten doe ik wel thuis/werk, dus hoeft niet rete snel te zijn.

Laatst gewijzigd door Remko_LvB; 11-08-10 om 13:52.
  #46  
Oud 11-08-10, 14:55
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Voor- en nadelen Relax Online:

+ Belminuten/sms onbeperkt houdbaar
+ Mogelijkheid om bundels toe te voegen
+ Toestelkorting voor contractverlengers

- Vijf (bij wnw std) of twee (bij wnw plus) keer zo traag internet dan i-xxx (2Gb datalimiet bij wnw plus)
- Betaling per minuut (61 seconden bellen kost je dus 2 minuten)
- Geen visual voicemail
- Geen hotspots

Mis ik nog iets?
  #47  
Oud 11-08-10, 14:59
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Hoe zit het met/bij 1 jarige contracten!? Volgend jaar is er weer een nieuwe iPhone dussssss.....
  #48  
Oud 11-08-10, 16:48
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Bullet Bekijk bericht
Voor- en nadelen Relax Online:

+ Belminuten/sms onbeperkt houdbaar
+ Mogelijkheid om bundels toe te voegen
+ Toestelkorting voor contractverlengers

- Vijf (bij wnw std) of twee (bij wnw plus) keer zo traag internet dan i-xxx (2Gb datalimiet bij wnw plus)
- Betaling per minuut (61 seconden bellen kost je dus 2 minuten)
- Geen visual voicemail
- Geen hotspots

Mis ik nog iets?
Ik heb de iPhone 4 net besteld met Relax abonnement. De nadelen die hier staan kloppen, maar zijn absoluut met het geld gezien niet hinderlijk. Alleen visual voicemail ga ik missen. Maar voor die paar voicemails per maand betaal ik liever minder!
  #49  
Oud 11-08-10, 17:05
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Wat is het verschil tussen web'n'walk en web'n'walk vast?
  #50  
Oud 11-08-10, 17:25
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Wat betreft de onduidelijkheid omtrent het omzetten van een Relax Online 35 naar i-150 heb ik navraag gedaan op het T-Mobile forum. Hierop heb ik antwoord gekregen van een T-Moderator.

Dit waren mijn vragen:
Citaat:
- Is het mogelijk om Relax Online 35 (28,95 p/m) later om te zetten naar i-150 (29,95p/m)?

- In het geval dat ik een internetbundel webnwalk plus aan de Relax Online 35 toevoeg, dan wordt het totaalbedrag per maand (zonder acties) 43,90p/m. Mocht ik dit abonnement dan dus later om willen zetten, wordt er dan gekeken naar het standaardbedrag van Relax Online 35 (28,95 p/m) of naar het totaalbedrag per maand inclusief de bundel? In dat laatste geval zou ik dan dus niet naar i-150 over kunnen stappen.

Hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden en aangeven of en waar ik dit in de voorwaarden terug kan vinden. Zo loop ik niet het risico dat later toch blijkt dat hier geen mogelijkheden liggen.
Dit was het antwoord:

Citaat:
Je kunt alleen overstappen naar een iPhone-abonnement als je gebruikmaakt van een iPhone. Dit kan dus als je eerder vernieuwt heb met een iPhone of een contract hebt afgesloten in combinatie met een iPhone. In dat geval kun je van Relax 35 online overstappen naar een i-150. Eventueel aanvullende bundels die je hebt worden niet meegeteld bij het maandbedrag, alleen je reguliere (bel)bundel dient dus hoger te zijn bij een overstap.
Persoonlijk ben ik erg blij met dit antwoord. Dit betekent dus dat als je een i-150 wilt (en baalt van het feit dat je geen toestelkorting krijgt als vaste klant), je een Relax Online 35 met eventuele bundels kunt afsluiten (met toestelkorting!) en vervolgens kunt omzetten naar een i-150.

Hiermee heb je dus de voordelen van beide abonnementen.
  #51  
Oud 11-08-10, 17:47
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Als ik probeer af te rekenen met een Relax 35 + web'n'walk plus Vast dan wordt die €10,- korting niet eraf gehaald, is dit bij jullie ook zo?
Trouwens, bedankt voor die post hierboven, erg duidelijk nu!
  #52  
Oud 11-08-10, 20:27
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom Bekijk bericht
Hoe zit het met/bij 1 jarige contracten!? Volgend jaar is er weer een nieuwe iPhone dussssss.....
Uitgaande van een iPhone 4 16GB (verlenging):

i-150 = 29,95*12 + 359,95 = 719,35
i-300 = 44,95*12 + 319,95 = 859,35

Relax Online 25 = 24,90*12 + 399,95 = 698,75
Relax Online 30 = 29,90*12 + 379,95 = 738,75
Relax Online 35 = 33,90*12 + 339,95 = 746,75
Relax Online 45 = 42,90*12 + 329,95 = 844,75

Persoonlijk vindt ik de i-150 dan het meest aantrekkelijk. i-150 tweejarig kost in totaal 888,75 wat betekent dat je 169,40 goedkoper uit bent. Het tweede jaar zou je dus een sim-only van minder dan 14,- (169,40/12) moeten vinden om uiteindelijk goedkoper uit te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRobin Bekijk bericht
Als ik probeer af te rekenen met een Relax 35 + web'n'walk plus Vast dan wordt die €10,- korting niet eraf gehaald, is dit bij jullie ook zo?
Trouwens, bedankt voor die post hierboven, erg duidelijk nu!
Klopt, de korting wordt verrekend op je factuur.

Laatst gewijzigd door Black Bullet; 11-08-10 om 21:08.
  #53  
Oud 11-08-10, 21:06
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRobin Bekijk bericht
Als ik probeer af te rekenen met een Relax 35 + web'n'walk plus Vast dan wordt die €10,- korting niet eraf gehaald, is dit bij jullie ook zo?
Trouwens, bedankt voor die post hierboven, erg duidelijk nu!
Precies, bedankt. Ik ben nu blij met mijn aankoop. Ik ben 5 euro duurder uit met flex, maar wel geen aansluitkosten van 170e. Ik kreeg hem gratis!
  #54  
Oud 11-08-10, 22:31
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Is het trouwens niet zo dat wanneer je een Relax-abonnement afsluit met de web'n'walk-bundel (die twee jaar geldig is) mee moet nemen naar je i-150 abonnement als je deze wil wijzigen.
Ik was hier op het werk over aan het nadenken, maar als je die bundels niet meeneemt zou je er zoveel mogelijk kunnen pakken om een zo laag mogelijke toestelprijs te krijgen, of werkt het niet zo?
  #55  
Oud 11-08-10, 22:45
Black Bullet Black Bullet is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iRobin Bekijk bericht
Is het trouwens niet zo dat wanneer je een Relax-abonnement afsluit met de web'n'walk-bundel (die twee jaar geldig is) mee moet nemen naar je i-150 abonnement als je deze wil wijzigen.
Ik was hier op het werk over aan het nadenken, maar als je die bundels niet meeneemt zou je er zoveel mogelijk kunnen pakken om een zo laag mogelijke toestelprijs te krijgen, of werkt het niet zo?
Naar mijn weten vervallen deze bundels als je wijzigt van tariefplan. Wat betreft de toestelkorting krijg je deze alleen bij het "vastleggen" van webnwalk voor de gehele contractsperiode. Dat laatste wat je zegt moet je maar eens proberen voor de grap. Dan zul je zien dat je bij alle andere bundels geen extra korting krijgt. Als het jou wel lukt hoor ik het graag.
  #56  
Oud 11-08-10, 23:00
iRobin's schermafbeelding
iRobin iRobin is offline
• iOS 5.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Bullet Bekijk bericht
Naar mijn weten vervallen deze bundels als je wijzigt van tariefplan. Wat betreft de toestelkorting krijg je deze alleen bij het "vastleggen" van webnwalk voor de gehele contractsperiode. Dat laatste wat je zegt moet je maar eens proberen voor de grap. Dan zul je zien dat je bij alle andere bundels geen extra korting krijgt. Als het jou wel lukt hoor ik het graag.
Fijn te horen, was daar flink over aan 't twijfelen.
Denk dat dit voor mij dan de beste optie is, eerst zo'n Relax-abonnement en kijken hoe die internetsnelheid bevalt en dan overstappen naar i-150
  #57  
Oud 12-08-10, 11:04
Sjpollaert Sjpollaert is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Bullet Bekijk bericht



Persoonlijk ben ik erg blij met dit antwoord. Dit betekent dus dat als je een i-150 wilt (en baalt van het feit dat je geen toestelkorting krijgt als vaste klant), je een Relax Online 35 met eventuele bundels kunt afsluiten (met toestelkorting!) en vervolgens kunt omzetten naar een i-150.

Hiermee heb je dus de voordelen van beide abonnementen.
Zojuist heb ik middels my t-mobile live gechat met een verkoopadviseur...

De volgende vragen heb ik gesteld (met bijbehorende antwoorden)

- SjPollaert: Indien ik het niet zou redden met het Relax Online 25 abbonnement (de 190 minuten/sms en 2 GB data), is het dan mogelijk om over te stappen naar het i-150 abbonnement?
Klaas (Verkoopadviseur): Nee, dat kan helaas niet... U kunt een iPhone abonnement enkel selecteren bij de start van een contract

- SjPollaert: dus als ik een relax online abboment i.c.m. iPhone 4 wil afsluiten, dan is het ook niet mogelijk?
Klaas (Verkoopadviseur): Nee, inderdaad
Klaas (Verkoopadviseur): U kunt wel een iPhone abonnement omzetten naar Relax

- SjPollaert: Maar op andere forums stond namelijk dat een T-moderator?? had gemeld dat het wel mogelijk was om van het relax 35 abbo over te stappen naar het i-150 abbo....maar dit is dus 100% onmogelijk?
Klaas (Verkoopadviseur): Klopt
Klaas (Verkoopadviseur): Tenzij u een Relax abonnement wilt verlengen
Klaas (Verkoopadviseur): Maar tussentijds wijzigen is dus onmogelijk


Hieruit blijkt dus dat tussentijds wijzigen onmogelijk is!!!!

Laatst gewijzigd door Sjpollaert; 12-08-10 om 11:06.
  #58  
Oud 12-08-10, 12:06
Remko_LvB Remko_LvB is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 60
Standaard

Lekker tegenstrijdig dus... als ik t-mobile forum lees (erg onoverzichtelijk imo) dan zie ik toch echt staan dat een Mod voor iemand het tariefplan van een Flex abo nu overgezet heeft naar een i-150 abo. Dan zou het voor een Relax toch ook mogelijk moeten zijn ??
  #59  
Oud 12-08-10, 12:16
Vox Vox is offline
• iOS 11.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Loenen aan de Vecht
Berichten: 43
Standaard voortgang

Ik heb een slecht bereik met TM maar wil toch de iPhone 4 hebben. Hierop heeft de klantenservice mij een aanbod gedaan van Relax Online 25 voor 19,95 en iPhone 4 voor € 109,95. Dit vond ik mooie aanbieding totdat ik hier op forum zag dat ze voor € 79,95 ook geleverd werden.
Vanwege de toezegging dat ze mij tegemoet willen komen vind ik dit dus niet netjes.
Daarom net gebeld met TM maar ze snappen niet dat het voor € 79,95 geleverd kan worden........ Ze stelden wel voor om abo dan te cancellen zodat ik het opnieuw kan bestellen. Maar dat vind ik ook zo wat.

Hoe kan ik dit nu regelen met TM? Iemand idee?
  #60  
Oud 12-08-10, 12:25
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remko_LvB Bekijk bericht
Lekker tegenstrijdig dus... als ik t-mobile forum lees (erg onoverzichtelijk imo) dan zie ik toch echt staan dat een Mod voor iemand het tariefplan van een Flex abo nu overgezet heeft naar een i-150 abo. Dan zou het voor een Relax toch ook mogelijk moeten zijn ??
Voor relax is het ook mogelijk, maar als het via de ks niet lukt dan langs een tm shop, want die kunnen/doen het sowieso.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-mobile dataverkeer in rekening bij verlengen van I-150 naar Relax Online Bronhi Odido (T-Mobile) 3 17-10-10 20:04
Verlengen van i-150 naar relax macciato Odido (T-Mobile) 3 23-08-10 15:07
Vodafone abbonement verlengen + iPhone? wouter2190 Vodafone 2 19-06-10 06:53
Abbonement beeindigen, toestel houden? zuignapje Odido (T-Mobile) 18 09-05-10 15:43
mms met t-mobile relax abbo Pascal-X Odido (T-Mobile) 1 23-12-09 17:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.