//

Herkennen T-mobile Simlock

Herkennen T-mobile Simlock discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik wil op zeer korte termijn een nieuwe 3gs 32gb kopen. Nu is mij een toestel aangeboden die de huidige eigenaar heeft gewonnen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-08-10, 17:12
Coen K.
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Herkennen T-mobile Simlock

Beste mensen,

Ik wil op zeer korte termijn een nieuwe 3gs 32gb kopen. Nu is mij een toestel aangeboden die de huidige eigenaar heeft gewonnen. Hij heeft al een iphone, vandaar de verkoop.

Nu is mijn vraag, hoe kun je een iphone herkennen of het een T-mobile simlock heeft zonder eerst de activatie-procedure via itunes te volgen.
Dus als ik het toestel ga bekijken dat ik kan zien of hij gelocked is of niet.

Hopelijk is hier een handig trucje voor of is het via een code op de doos te achterhalen.

Alvast bedankt.

MVG
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-10, 17:18
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

zo ver ik weet kan je dat niet zien aan de buitenkant

o en als ik je een tip mag geven
zou je niet even verder sparen voor een Iphone4?
  #3  
Oud 22-08-10, 17:31
kleine jan's schermafbeelding
kleine jan kleine jan is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 759
Standaard

en mocht je toch deze kopen... probeer hem bij de verkoper te activeren met je eigen simkaart, weet je gelijk zeker of hij goed is en geen gezeik achteraf....
lijkt me wel zo verstandig als je zoveel geld uitgeeft
  #4  
Oud 22-08-10, 17:39
Coen K.
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor de snelle antwoorden.
Ik denk dat het volgende het slimste is:

- De verkoper is een bekende van pa, dus er is vertrouwen. hij heeft de iphone niet aan gehad en zelf uitgepakt.(folie van de doos)
- Ik zal hem om de modelcode van de iphone vragen om zo na te trekken of het een nederlandse tmobile telefoon is aan de hand van de lijst die ik hier op het forum heb gevonden.
??--iPhone? - Powered by Discuz! Board
- ZO ja dan laat ik het voorbij gaan.. ik heb geen zin in jailbreaken en dan weer gezeur met updates enzo.
als het geen nederlandse maar een simlock vrije is(bijv belgie) dan ga ik naar die man toe om de telefoon te kopen en dan stel ik voor daar de activatie te doen.(is dan eigenlijk niet meer nodig)

Heb ik zo een betrouwbaar beeld? en de goede stappen voor ogen? Of is die lijst die ik gevonden heb geen betrouwbare basis?

Bedankt alvast voor de snelle antwoorden en goede hulp.

MVG Coen
  #5  
Oud 22-08-10, 17:42
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

klinkt opzich goed
helemaal als het bekende van je pa is dan lijkt me toch wel dat je kan zeggen dat je hem alleen wilt overnemen als die van simlockvrij is

maar je beste antwoord was eigenlijk geweest als je had geluisterd en gezegd had, dat je voor de 4 ging ;-)
  #6  
Oud 22-08-10, 17:54
Coen K.
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Haha ik begrijp helemaal jullie overtuigingskracht om voor de 4 te gaan. Echter heb ik gewoon niet het geld over voor een Iphone 4.
Maar wil de functionaliteit van de telefoon graag hebben en alternatieven als een blackberry vallen meteen af vanwege de onmogelijk kleine knopjes en slechte bediening.

MVG Coen

PS. is het zo dat je altijd moet activeren op naam en daarna pas kunt zienj of hij functioneert met bijv kpn sim?
  #7  
Oud 22-08-10, 18:00
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

je kan er ieder willekeurig simkaartje in doen en aan een pc koppelen waar Itunes op staat

Geen idee wat die bekende van je pa rekent maar heb je je wel een beetje verdiept in de aanschafmogelijkheden van een Iphone4?
  #8  
Oud 22-08-10, 18:08
Coen K.
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoef je dan niet te activeren voordat je kunt zien of het toestel een simlock heeft?

De telefoon waar het hier om gaat is een 3gs 32gb. de prijs blijft onder de 400.

MVG Coen
  #9  
Oud 22-08-10, 18:10
DrDecibel's schermafbeelding
DrDecibel DrDecibel is offline
• iOS 9.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 714
Standaard

je stopt je simkaartje erin en je koppelt hem aan Itunes, dan actieveert die hem en kan je zien of je Iphone het doet

dus als je er 250 bij doet heb je een Iphone4 16 gig
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Simlock T-mobile nowayout68 Unlock 6 21-10-10 02:16
iPhone 3G: 3G simlock T-mobile Dagavu Unlock 0 30-09-10 15:44
iPhone 3G: Help! Jailbreak + illegaal simlock vrij -> Legaal T-mobile simlock vrij Dagavu Unlock 0 25-09-10 14:22
iPhone 4 T-mobile simlock vrij laten maken, door T-mobile xa4cornelis Odido (T-Mobile) 5 01-08-10 13:50
iPhone 3GS: T mobile simlock pieddy Unlock 5 17-05-10 01:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:25.