//

2ehands iphone conflict

2ehands iphone conflict discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 3gs verkocht aan een persoon. De iphone was jailbroken, daardoor simlockvrij. De koper heeft hem geupdate naar firmware 4.0.2. Sinds de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-08-10, 23:44
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard 2ehands iphone conflict

Ik heb een iphone 3gs verkocht aan een persoon. De iphone was jailbroken, daardoor simlockvrij.
De koper heeft hem geupdate naar firmware 4.0.2. Sinds de iphone nu niet meer aan de praat te krijgen is, hebben we een conflict.
Ik heb de koper geinformeerd dat hij jailbroken was, en dat hij daarmee "gratis software" kon downloaden, en zo simlockvrij was gemaakt.
De koper vroeg of het een orginele iphone was, daar kon ik ja op zeggen. het is geen fake iphone. hij kwam uit engeland en heb hem in een nederlandse webshop besteld. (cdmedia.nl) Hij verwachtte dat hij met een Orginele iPhone, gewoon de bij behorende software normaal kon gebruiken.
Maar nu hebben we het conflict dat hij zegt dat ik hem had moeten waarschuwen, en ik begrijp dat echt helemaal. Maar hij had ook informatie erover kunnen opzoeken heb ik zo het idee.
We hebben nu besloten dat als hier het merendeel zegt dat hij mijn schuld is, dat ik hem had moeten waarschuwen en dat de update mijn fout is uiteindelijk, dat ik de iphone terugneem.

Dus laat de discussie beginnen.

Laatst gewijzigd door borgqueenx; 24-08-10 om 23:55.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-10, 23:50
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Nee, niet jou schuld. Je krijt sowiezo geen garantie als je iets 2de hands koopt. Hij had zich er ook in kunnen verdiepen voordat hij de upgrade uitvoerde.
  #3  
Oud 25-08-10, 00:09
Tuur Tuur is offline
• iOS 9.0
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 182
Standaard

Eens met Jazzamataz.......hij had zich er eerst in moeten verdiepen. Er is genoeg te lezen over jailbreak en wat de 'gevolgen' ervan zijn........
En idd, belangrijker, 2e hands..........
Hoe duidelijk moet je dan zijn........misschien extra kunnen zeggen dat hij de iPhone niet moet updaten...........maar zie dat niet dat hij daar 'boos' over zou kunnen worden.

Succes,
Hopelijk conflict snel over, iig na de nieuwe jailbreak..........
  #4  
Oud 25-08-10, 07:33
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Jammer dat het zo loopt, maar toch vind ik dat je de koper iets beter had kunnen informeren.
Ieder die zegt, had hij zich beter moeten inlezen, is al een tijdje bezig met de iPhone en weet niet ( meer) dat het een doolhof aan informatie is die op je af komt.

Je had misschien iets duidelijker kunnen zijn.

Neemt niet weg dat de koper geen garantie heeft op de iPhone.
  #5  
Oud 25-08-10, 08:16
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Oeh, spannend. 2-1

Ik vind dat je duidelijk hebt aangegeven dat hij een JB had en op die manier simlockvrij was gemaakt. Dat de koper geen flauw benul heeft / had over dat deze simlockvrije situatie niet permanent zou zijn doet daar niets aan af.

Stél dat je hem had uitgelegd wat een JB inhoudt en dat je met een nieuwe firmware de kans loopt dat jij niet meer te jailbreaken is cq. simlockvrij te maken is, dan was hij dat op het moment dat hij de deur uitliep bij jou alweer kwijt geweest want zo werkt dat nu eenmaal : blij met je iPhone en alle extra informatie neem je niet allemaal in je op.

En trouwens....wat nu als hij nu iets had geinstalleerd (een corrupte .ipa ofzo) waardoor de iPhone had moeten herstellen ? Kans bestaat dat hij daardoor misschien ook wel 4.0.2 erop had gezet. Was hij net zover geweest en wiens schuld was het dan geweest ?

Beste wat hij kan doen is zich NU in te gaan lezen en een beetje geduld hebben tot er weer een JB uitkomt voor JB met een eventuele mogelijkheid tot softwarematige unlock.

Ik begrijp de koper echt wel hoor, maar in dit geval vind ik toch dat hij iets meer info had kunnen inwinnen alvorens te updaten.
  #6  
Oud 25-08-10, 08:49
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

had/ heb je niet toevallig shshshshshsh dingen voor die phone opgeslagen lokaal of via cydia ?
  #7  
Oud 25-08-10, 08:56
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Wanneer je duidelijk hebt aangegeven hoe de simlock is verwijderd, is het eigenlijk verder het probleem van de koper.

Echter, dat neemt niet weg dat je hem kunt helpen met het oplossen van het probleem.

Zoals @eentje ook al aangeeft; is er een backup van SHSHs? Dan kun je het toestel wellicht restoren naar de desbetreffende firmware.
Anders moet de koper even geduld hebben tot FW 4.1 (waar vermoedelijk een jailbreak voor komt)
  #8  
Oud 25-08-10, 09:55
gideon de vos gideon de vos is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Stolwijk
Berichten: 95
Standaard

Ik begrijp de koper maar het is een probleem van de koper hij is 2e hands.
Je hebt verlelt dat hij is jb ik neem aan dat de koper op de hoogte was van wat dit inhoud en anders had hij het aan u moeten na vragen wat dit inhield
Ik begrijp dat deze iphone uit engeland komt waarom proberen jullie dan geen unlock te krijgen op deze site staat hoe je dit voor elkaar kan krijgen.
  #9  
Oud 25-08-10, 09:57
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Nee die shsh data heb ik niet....
Ik had hem graag willen helpen maar dat kan niet.
Mischien gaat dit nu uitlopen op een rechtzaak, gestart door de koper...wie zou dan gelijk krijgen... Hij zegt dat hij binnen 8 dagen de koop mag ontbinden maar heeft al wel dus een aanpassing aan de software gedaan.
Idd erg jammer en lastig deze situatie.

Laatst gewijzigd door borgqueenx; 25-08-10 om 10:00.
  #10  
Oud 25-08-10, 10:11
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Je had hem kunnen waarschuwen dat hij niet moet upgraden naar 4.0.2. Maar dit is zeker niet je verplichting geweest. Je hebt netjes vermeld dat er een JB en unlock op zit. Dit is voldoende. Dus voor hij hem in gebruik neemt moet hij zelf, vooral als er een JB en Unlock op zit, informeren wat dit inhoud en wat wel of niet geoorloofd is.

Hij koopt het toestel in die staat hoe jij hem aflevert en als hij daarna, dus na de koop, er verschillende/andere dingen mee doet is dit niet meer jou verantwoording.

Succes ermee.

P.s. als je hem terug neemt zit jij met de fout hij gemaakt heeft.

Laatst gewijzigd door Dragon; 25-08-10 om 10:13.
  #11  
Oud 25-08-10, 10:15
Fleetwood's schermafbeelding
Fleetwood Fleetwood is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: thuis
Berichten: 117
Standaard

Zeker niet jou fout, je hebt duidelijk aangegeven hoe de unlock er was.
hij moet even geduld hebben op de volgende JB,
gaat ie naar de rechter dan word het een erg dure iphone voor hem.
__________________
i4s - 6.1 * i4 - 6.1 * IPad 2 - iOS 6.1 * atv2 - 5.0.1 JB
  #12  
Oud 25-08-10, 11:15
XdieselX XdieselX is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: West Brabant
Berichten: 2
Standaard

Een rechtzaak lijkt mij bij voorbaat kansloos ! Ik zou mijn relatie met deze persoon wegen er daar mijn conclusie uit trekken.
Als koper had hij ook kunnen vragen wat JB is, desalniettemin is het een vervelende situatie.
Probeer er gewoon uit te komen.
De waarheid ligt in het midden en doe beide water bij de wijn.
Koper wat geduld en verkoper help hem zodra die benodigde software voorhanden is.
Dit is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen
  #13  
Oud 25-08-10, 11:38
gideon de vos gideon de vos is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Stolwijk
Berichten: 95
Standaard

Jullie kunnen uitzoeken van welke engelse provider de iphone was/is een simkaart regelen via deze site en ieder ongeveer €10 euro neerleggen en dan zo een unlock code aanvragen
  #14  
Oud 25-08-10, 13:08
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gideon de vos Bekijk bericht
Jullie kunnen uitzoeken van welke engelse provider de iphone was/is een simkaart regelen via deze site en ieder ongeveer €10 euro neerleggen en dan zo een unlock code aanvragen
waarschijnlijk o2. Maar dan kun je toch niet zo een unlock code aanvragen?
  #15  
Oud 25-08-10, 13:31
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Koopadvies en ervaringen
  #16  
Oud 25-08-10, 13:37
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

zou dit kopen een oplossing zijn? in elk geval zodat hij de iphone kan gebruiken als ipod touch tot apple komt met update?
Marktplaats.nl > Activatie simkaart voor Apple iPhone 2G/3G/3Gs/4 (No Unlock) - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone
  #17  
Oud 25-08-10, 13:40
lazbart lazbart is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 57
Standaard

Ook al heb je verteld dat er inderdaad een JB op zit dan zou alsnog de schuld bij jou, de verkoper, kunnen liggen wanneer de terechte veronderstelling (door een rechter te bepalen wat terecht "is") bestaat dat het apparaat nog steeds zou moeten functioneren wanneer hij deze zou updaten via de meegeleverde software. Wanneer deze veronderstelling niet genoeg is toegelicht of benaderd door de verkoper, dan zou het kunnen dat deze het geld terug moet geven en de telefoon weer moet innemen. En daar ben ik het volledig mee eens
  #18  
Oud 25-08-10, 13:46
nguyen87 nguyen87 is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

Zie dit forum, hiermee is het mij ook gelukt om de iPhone simlockvrij te krijgen
hierbij is het daarna gewoon mogelijk om te updaten zonder enkel probleem

is een blijvende unlock!

https://forum.iculture.nl/f14/i...-engeland.html


P.S. ik heb eventueel nog de O2 simkaart liggen
die je kan overnemen voor 10 euro inclusief verzenden.

zoveel heeft het mij ook gekost via eBay

Laatst gewijzigd door nguyen87; 25-08-10 om 13:49.
  #19  
Oud 25-08-10, 14:38
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lazbart Bekijk bericht
Ook al heb je verteld dat er inderdaad een JB op zit dan zou alsnog de schuld bij jou, de verkoper, kunnen liggen wanneer de terechte veronderstelling (door een rechter te bepalen wat terecht "is") bestaat dat het apparaat nog steeds zou moeten functioneren wanneer hij deze zou updaten via de meegeleverde software. Wanneer deze veronderstelling niet genoeg is toegelicht of benaderd door de verkoper, dan zou het kunnen dat deze het geld terug moet geven en de telefoon weer moet innemen. En daar ben ik het volledig mee eens
je bent de eerste die dat vind. maargoed ik begrijp het helemaal....

@Nguyen87: Men zegt in dat topic dat het niet gaat werken op een 3gs...alleen op een 3g.
  #20  
Oud 25-08-10, 16:23
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx Bekijk bericht
Nee die shsh data heb ik niet....
Ik had hem graag willen helpen maar dat kan niet.
Mischien gaat dit nu uitlopen op een rechtzaak, gestart door de koper...wie zou dan gelijk krijgen... Hij zegt dat hij binnen 8 dagen de koop mag ontbinden maar heeft al wel dus een aanpassing aan de software gedaan.
Idd erg jammer en lastig deze situatie.
8 dagen is koop op afstand bij een webwinkel. Sowieso niet bij een 2dehands-koop. Verder vind ik dat je gem voldoende geinformeerd hebt.

Als je bang bent voor een rechtzaak moet je het volgende aan hem voorstellen via email. Jij bent bereid om de iphone terug te nemen en de koper zijn geld terug te geven indien hij de iphone binnen 2 weken in de zelfde staat teruggeeft. (wat dus betekent met jailbreak en unlock). In de huidige staat is hij ook niet voor jou bruikbaar.

Dit is een redelijk voorstel. (JB en unlock binnen 2 weken gaat niet gebeuren, zeker niet als een leek dat zou moeten uitzoeken).

Hij zal hier niet akkoord mee gaan en dan zal de rechter beslissen dat je hem een goed voorstel hebt geboden.


Geef hem de tip om de 4.0 of 4.0.1(of 3.1.3 als dat hetgeen was wat er op stond) te downloaden en de volgende regel in zijn "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts" toe te voegen:

74.208.10.249 gs.apple.com

Vaak zijn de SHSH gegevens wel opgeslagen op de "jailbreak" server
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: Unlocken van 2ehands Iphone 3G habets1811 Unlock 7 27-03-10 19:39
Waarop letten bij het kopen van een 2ehands iPhone 3G(S) ? Vegieto Koopinformatie Nederland 1 04-08-09 14:27
Nieuwe 3GS 16gb, of 2ehands 32g? liquidsnake1989 Koopinformatie Nederland 1 22-07-09 16:32
IP adres iPhone conflict in Wi-Fi netwerk jaybee Wi-Fi 4 26-12-08 14:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:52.