//

Informatie over het kopen van de Apple iPhone

Informatie over het kopen van de Apple iPhone discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Dan komt er iets op je schermpje van 'activate now ofzo...' Voor de rest kan je niets met je iphone doen... Je kan niet in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-03-08, 16:57
FleXzoR FleXzoR is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 42
Standaard

Dan komt er iets op je schermpje van 'activate now ofzo...' Voor de rest kan je niets met je iphone doen...

Je kan niet in je menu's etc
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 25-03-08, 17:05
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FleXzoR Bekijk bericht
Dan komt er iets op je schermpje van 'activate now ofzo...' Voor de rest kan je niets met je iphone doen...

Je kan niet in je menu's etc
Bedankt Flexor voor het snelle antwoord.
Ai dat is pech hebben ... dan kan ik er nog niks mee doen
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince )
  #23  
Oud 26-03-08, 21:17
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

hee, stel je neemt een iphone 16GB mee door de douane en ze kiezen jou uit als steekproef en ze vragen of je iets aan te geven hebt, en je laat je iphone zien. Je moet er dan 19% BTW over betalen, maar wat nou als je zegt dat het een 8GB is? dat scheelt toch weer BTW over 100 dollar...
Is het ergens op de iphone te zien hoeveel opslag hij heeft? Staat het mss op de achterkant gedrukt ofzow? Anders kan dit wel denk ik...
  #24  
Oud 26-03-08, 21:20
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

Ook een andere vraag, kunnen ze je boete geven als je je iphone niet aangeeft en ze fouilleren je en ze vinden je iphone, verpakking is weg en het bonnetje in je oude sok ofzo. Je zegt dat je hem al eerder hebt gekocht en er al BTW over hebt betaald.

Geloven ze je dan en mag je doorlopen, of gebruiken ze omgekeerde bewijslast (ofzoiets) en geven ze je een boete tenzij je kan bewijzen dat je verhaal waar is?
  #25  
Oud 27-03-08, 00:47
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door asambasamba Bekijk bericht
hee, stel je neemt een iphone 16GB mee door de douane en ze kiezen jou uit als steekproef en ze vragen of je iets aan te geven hebt, en je laat je iphone zien. Je moet er dan 19% BTW over betalen, maar wat nou als je zegt dat het een 8GB is? dat scheelt toch weer BTW over 100 dollar... Is het ergens op de iphone te zien hoeveel opslag hij heeft? Staat het mss op de achterkant gedrukt ofzow? Anders kan dit wel denk ik... Ook een andere vraag, kunnen ze je boete geven als je je iphone niet aangeeft en ze fouilleren je en ze vinden je iphone, verpakking is weg en het bonnetje in je oude sok ofzo. Je zegt dat je hem al eerder hebt gekocht en er al BTW over hebt betaald. Geloven ze je dan en mag je doorlopen, of gebruiken ze omgekeerde bewijslast (ofzoiets) en geven ze je een boete tenzij je kan bewijzen dat je verhaal waar is?
Maak je niet zo druk om 12 euro extra te besparen!

Als je uit de lijn gehaald wordt kun je gewoon het beste aangeven want anders is de kans op een extra boete gewoon erg groot want als je "nee" zegt en ze vinden hem (doen ze!) dan heb je dus dubbel staan liegen (had je namelijk al want eigenlijk had je het rode poortje moeten nemen).

Tja, en je dan nog druk maken over 12 euro (BTW over 100 dollar prijsverschil) is toch wel erg kleinzielig.

Je hebt dat ding voor een spotprijs (vergeleken met de fantasieprijzen die sommige vragen), leuke vakantie gehad van tig duizend euro en je dan nog druk maken over 12 euro?????? Kom nou (maak je liever druk over alle CC rekeningen die gaan binnenstromen)!!!!!
  #26  
Oud 30-03-08, 11:55
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

okay, dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon hopen dat ze me er niet uit pikken bij het groene poortje, en anders moet ik gewoon eerlijk mijn iphone aangeven en niet nog met een lulverhaal er proberen onderuit te komen?
  #27  
Oud 30-03-08, 12:09
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Als je je iPhone gewoon aangeeft hoef je inderdaad geen lulverhaal te verzinnen.. En je bespaart uiteraard een evt. boete, als je niks aangeeft en toch gepakt wordt..
  #28  
Oud 30-03-08, 12:16
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

en het helpt dus ook niet als je zegt dat je hem al eerder hebt gekocht en hem in je zak steekt?
Ohja, dan kunnen ze waarschijnlijk zien dat hij nog niet is geactiveerd is
Laat maar xD
  #29  
Oud 30-03-08, 13:10
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Als ie gewoon in je zak zit, is t denk ik geen probleem. Zover ik weet (ik heb 't tenminste nog nooit gezien) gaan ze je niet fouilleren bij de douane..Als je er maar voor zorgt dat je doos goed verstopt..of helemaal niet meeneemt.
  #30  
Oud 04-04-08, 12:29
jornve's schermafbeelding
jornve jornve is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Standaard

Er zijn verschillende werkende manieren om een Iphone in België/Nederland te krijgen. Het is nog altijd makkelijker om een Iphone (illegaal) in België te krijgen dan in Nederland, Omdat ze in Nederland (schiphol vooral) zeer strenge controles uitvoeren, terwijl in zaventem,...

De beste en veiligste manier is nog altijd om hem zelf of door familie te laten meebrengen in hun handbagage. Je stopt de Iphone in je jaszak, de doos ZONDER FACTUUR (steek de factuur in je broekzak ofzo) in je handbagage en je zorgt ervoor dat het usb kabeltje zo een beetje gebruikt uitziet voor als ze je bagage controleren. Als je het zo doet is de kan 0.1% dat ze je pakken.

Er zijn ook nog andere manieren, zoals laten verzenden (import), gewoon tussen de bagage, ebay, 2dehands,....
Het voordeel bij 2dehands, kapaza,... Is dat je de Iphone zelf kan testen voor je hem koopt. Het nadeel ervan is dat het je duur uitkomt. In belgië heb je voor 250 euro een 'normale gsm'. Maar voor 250 euro heb je dus wel een Iphone hé (incl. Amerikaanse BTW. Ex. Vervoerskosten, Ex invoerkosten,).

Als je hem laat invoeren zonder betrouwbare contactpersoon in de USA, loop je kans dat je begeerde Iphone hier zelfs nooit aankomt.
Als je met betrouwbare contactpersoon werkt, is het al iets veiliger. Hij kan dan wel het gehele pakket opsturen (als je dit doet, zeg dat hij een apparte kartonnen doos koopt, en het vol piepschuim moet steken, anders komt je Iphone hier 3/4 kapot en defect toe), maar dan moet je in vele gevallen nog invoerkosten betalen. En in de USA speciale papieren aanvragen voor op je Iphone geen amerikaanse btw te moeten betalen is ook uitgesloten, want je amerikaanse Apple verdeler moet dat papier ondertekenen, en dat doet hij NIET, wees daar maar zeker van.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten

Laatst gewijzigd door jornve; 04-04-08 om 12:39. Reden: nog niet helemaal klaar
  #31  
Oud 11-04-08, 23:43
kapucijnaap kapucijnaap is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 47
Standaard

Als je een Iphone laat meebrengen door iemand die je kent en hij zegt dat hij de verpakking zal weggooien => is dit erg? Want kweet wel dat dat nodig is om hem (illegaal) te importeren, maar je hebt toch zeker die verpakking ofzo nimmer nodig?
  #32  
Oud 20-04-08, 19:10
Keito Keito is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard

Binnenkort gaat er een familielied van mij op visite in de VS en diegene is bereid een iPhone voor mij aan te schaffen - ik ben nu echter aan 't uitzoeken wat de beste mogelijkheid is om deze naar Nederland te krijgen;

Zoals ik in dit topic heb gelezen is verzenden via een koerier als UPS/FedEx een (betere) mogelijkheid (dan met de USPS) of gewoon mee laten nemen in de baggage.

Nu heb ik duidelijk kunnen vinden dat je als je in Nederland aankomt je de iPhone moet aangeven, 19% BTW betaald en verder dan gewoon mag doorlopen, zonder boete, zonder import e.d.

Ik heb echter niks kunnen vinden over Belgie, mijn tante komt namelijk aan in Brussel... Nu wil ik op zich geen problemen en gewoon de BTW gaan betalen, maar ik weet niet of in Belgie ook alleen BTW van toepassing is, of dat er hier ook importkosten bijkomen...

Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet - ik denk namelijk dat aangeven in Belgie met 22% BTW afaik goedkoper is dan shipping betalen via de koerier en dan evt. nog 19% BTW - ik weet alleen niet hoe het nu zit met importkosten e.d.

edit; moet je BTW betalen over 399$ of over de $399+BTW uit de VS?

Laatst gewijzigd door Keito; 20-04-08 om 19:11. Reden: vraagje vergeten
  #33  
Oud 20-04-08, 20:24
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keito Bekijk bericht
Ik heb echter niks kunnen vinden over Belgie, mijn tante komt namelijk aan in Brussel... Nu wil ik op zich geen problemen en gewoon de BTW gaan betalen, maar ik weet niet of in Belgie ook alleen BTW van toepassing is, of dat er hier ook importkosten bijkomen...
Tegen je tante zeggen dat ze gewoon de rode uitgang (=iets aan te geven) moet nemen. Vervolgens laat ze zien wat ze heeft gekocht met de bon er bij. Ze moet dan BTW betalen over $399 (=circa 260 euro) dus circa 55 euro BTW.

Wie weet als ze aardig is en de beambte heeft een goede bui hoeft ze niets te betalen.
  #34  
Oud 20-04-08, 20:59
Keito Keito is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Tegen je tante zeggen dat ze gewoon de rode uitgang (=iets aan te geven) moet nemen. Vervolgens laat ze zien wat ze heeft gekocht met de bon er bij. Ze moet dan BTW betalen over $399 (=circa 260 euro) dus circa 55 euro BTW.

Wie weet als ze aardig is en de beambte heeft een goede bui hoeft ze niets te betalen.
OK, dankje, dit is wat ik wilde weten
  #35  
Oud 15-05-08, 12:11
hchuijser hchuijser is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 2
Standaard Iphone uit VS via Canada

Hallo,

In July ga ik naar Canada om familie te bezoeken. Met deze familie gaan we dan voor een paar dagen naar de VS.
In de VS (NY) wil ik graag wat aankopen doen in de Apple store (Iphone + software voor m'n Mac)
Na ons bezoek aan de VS zijn we nog voor een week in Canada.

2 vragen:

1) Heeft er iemand ervaring met 2x (VS-CAN en CAN-NL) door de douane met een Iphone?
Moet ik 2x aangeven (+tax betalen)?

2) Heb ik kans dat er in July een G3 32GB Iphone in de NY apple store ligt?

Al vast bedankt voor jullie reactie(s)
  #36  
Oud 15-05-08, 16:06
asambasamba asambasamba is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Berkel-Enschot
Berichten: 25
Standaard

Jammer, mijn kennissen gingen naar new york maar ze hebben helaas geen iphone kunnen kopen. In de apple store waren ze uitverkocht en in de AT&T store wilden ze hem niet kwijt zonder er een abbo bij te verkopen. De hadden gezegd dat het een cadeau was voor een vriend, maar dat hielp ook niet. Erg jammer, nu maar wachten tot hij hier uitkomt ;-)
  #37  
Oud 19-05-08, 16:35
HBosss HBosss is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik heb een vraagje, kan je in NY in een Applestore ofzo ook een iPhone simlockvrij kopen?
  #38  
Oud 19-05-08, 17:03
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Nee dat kan niet. Ze zijn allemaal gelocked daar..(AT&T). Daarnaast moet je blij wezen als je uberhaupt een iPhone weet te vinden daar.
  #39  
Oud 19-05-08, 17:14
HBosss HBosss is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 23
Standaard

Kun je die daar al laten unlocken dan of moet je dat hier met allerlei softwareprogramma's doen?
  #40  
Oud 19-05-08, 17:21
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Dat kan je gewoon hier doen. Gaat erg simpel..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De voordelen van het kopen van een Iphone 4 in België FreezyFreeze Koopinformatie België 8 08-10-10 10:13
Vragen bij het kopen van Iphone 2G Donenzone Koopinformatie Nederland 9 30-06-10 20:16
waar moet je op letten bij het kopen van een iphone sportingboy Koopinformatie Nederland 0 26-02-10 20:40
Waarop letten bij het kopen van een 2ehands iPhone 3G(S) ? Vegieto Koopinformatie Nederland 1 04-08-09 14:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:16.