//

Nieuw aangekochte iPhone 4 is oplichterij!

Nieuw aangekochte iPhone 4 is oplichterij! discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb enkele weken geleden een iPhone 4 gevonden op een tweedehands site. Degene die het zoekertje plaatste is een elektrohandelaar. Ik heb hem dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-12-10, 17:59
Berepoot Berepoot is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard Nieuw aangekochte iPhone 4 is oplichterij!

Ik heb enkele weken geleden een iPhone 4 gevonden op een tweedehands site. Degene die het zoekertje plaatste is een elektrohandelaar. Ik heb hem dan gevraagd waarom deze iPhones zo goedkoop waren en hij vertelde mij dat hij werkte met groothandelsprijzen naar particulieren toe. Wat ik redelijk verdacht vond aangezien Apple zelf de prijs bepaalt waaraan ze verkocht worden (in België 639 euro voor 16Gb)

Ik ben dan eens gaan kijken op fora of ik informatie vond over de handelaar. Blijkbaar waren zijn iPhones 3GS gejailbreakt en afkomstig van de UK. Ik heb dan de handelaar gevraagd of dit ook zo was voor de iPhone 4. Hij wist mij te vertellen dat hij ze beiden had:
" - jailbreak voor 559 euro
- neverlocked, Belgische fabrikant voor 639 "

Ik vroeg hem eentje (Belgische van 630Euro) te reserveren voor me aangezien de wachttijd bij hem een week was terwijl ik bij mobistar langer als een maand moest wachten. Ben deze dan ook gaan kopen afgelopen vrijdag. Ik heb van hem een iPhone 4 gekregen in een andere (maar wel echt van apple, denk ik) doos, met daarin enkel de iPhone. Hij gaf er me een kabel + adapter bij (apart verpakt). Nu blijkt achteraf dat de doos groter is en er ook een headset, handleiding en SIM-pinnetje bij moest zitten.

Gisteren kon de persoon aan de andere kant van de lijn me niet meer horen praten. Ik had er stilaan genoeg van en besloot eens de serienummer en het model na te kijken. Ik kom te weten dat het model MC603B, staat voor iPhones 4 uit de UK. (MCxxxNF voor Belgische) Mijn serienummer begint met 5K wat typerend is voor gerepareerde toestellen. Nieuwe toestellen zouden beginnen met 7S (niet zeker). Blijkt ook nog eens dat de bijgeleverde adapter met kabel namaak blijkt te zijn. (geen apple logo, andere stevigheid van kabel, slechte afwerking)

Ik heb de handelaar een mail gestuurd vandaag met mijn probleem (al het bovenstaande) en gevraagd voor een volledige terugbetaling. Zijn antwoord was kortweg "we zullen die ruilen voor u, maar ze worden dinsdag pas geleverd"

Voor zover ik weet is dit niet de manier van werken van Apple. Ik heb er genoeg van en wil geen andere gerepareerde UK crap meer maar een echte iPhone 4. De handelaar is dus blijkbaar niet van plan me terug te betalen..

Wat kan ik doen? Is dit iets voor het gerecht, politie,...

Het is opgelost. Ik heb m'n geld terug gehad. Ik heb gezien dat er nog veel mensen waren met problemen met iphones in deze winkel. Het enige wat je kan doen is grondig onderzoek doen en laten zien dat je alles weet.

Laatst gewijzigd door Berepoot; 18-12-10 om 12:54. Reden: nieuwe situatie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-12-10, 21:56
ceetje.- ceetje.- is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 6
Standaard

't Ja ik vrees er voor
  #3  
Oud 15-12-10, 22:28
midego's schermafbeelding
midego midego is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 185
Standaard

"Ik heb over een paar weken een iPhone 4 gevonden op een tweedehands site voor 559 eu "

Ten 1e vind ik het grappig dat jij over een paar weken een iPhone 4 hebt gevonden maar nu al weet tegen welke problem jij aan gaat lopen.

"we zullen die ruilen voor u, maar ze worden dinsdag pas geleverd"

Ik neem aan dat je hier rustig op wacht voordat je allemaal uitspraken of het forum plaatst.
  #4  
Oud 15-12-10, 22:53
berty berty is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: groningen
Berichten: 105
Standaard

Ik zou geen stappen ondernemen, kost alleen maar moeite en veel tijd.
Gewoon iPhone terugsturen en kijken of je dan wel een goeie hebt.
Je hebt misschien een miskoop gedaan, maar zonder orginele lader en doosje met een werkende iPhone 4 valt toch best te leven?
  #5  
Oud 15-12-10, 22:59
Berepoot Berepoot is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

Zin is aangepast. (Goed gelezen)
Maar ik denk dat je de rest eens wat beter moet lezen.
1) de verkoper liegt over zijn prijs
2) de verkoper liegt over het goed wat hij verkoopt
3) de verkoper verkoopt namaak goederen
4) ik heb een iPhone(639euro) gekocht met het idee dat ik de volledige Apple garantie had
5) gewoon even binnenspringen om een iPhone te ruilen is zeker niet de manier van werken van Apple

Besluit: De verkoper heeft mij in 't zak gezet, bedrogen, bedot, afgezet,... Dus ga ik niet rustig wachten op iets wat niet wil kopen..

Mijn uitspraken schaden niemand. De verkoper blijft anoniem in ruil voor een goede service.

Laatst gewijzigd door Berepoot; 15-12-10 om 23:00. Reden: foutje
  #6  
Oud 15-12-10, 23:06
mulderslag mulderslag is offline
• iOS 17.0.2
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rijssen
Berichten: 199
Standaard

Je gelijk halen kost je veel tijd en ik vrees ook veel geld...

Gooi het met de verkoper op een accoordje en zie een goede Iphone te krijgen
  #7  
Oud 15-12-10, 23:07
Berepoot Berepoot is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berty Bekijk bericht
Ik zou geen stappen ondernemen, kost alleen maar moeite en veel tijd.
Gewoon iPhone terugsturen en kijken of je dan wel een goeie hebt.
Je hebt misschien een miskoop gedaan, maar zonder orginele lader en doosje met een werkende iPhone 4 valt toch best te leven?
Het gaat er om dat de verkoper mij iets verkocht heeft wat ik helemaal niet wou (en dat ook niet wist op de moment van de aankoop). Ik betaal niet zoveel geld om dan met problemen te zitten. Dit was net de reden dat ik geen gejailbreakte wilde..

Ik werk sinds twee jaar met een MacBook en ben zeer tevreden van Apple. Ze zijn duurder en meer gesloten (vandaar jailbreak veronderstel ik) dan andere producten. Maar je bent wel steeds zeker dat het werkt en dat je goede service krijgt..
  #8  
Oud 15-12-10, 23:09
Berepoot Berepoot is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulderslag Bekijk bericht
Je gelijk halen kost je veel tijd en ik vrees ook veel geld...

Gooi het met de verkoper op een accoordje en zie een goede Iphone te krijgen
Daar ben ik mee bezig en hoop van harte dat alles goed komt. Ik wil gewoon nu al weten wat ik moet doen indien dit niet lukt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gaan je aangekochte apps verloren als je een nieuwe iPhone koopt? Striki1990 iPhone Apps 3 02-10-10 18:34
Windows: aangekochte muziek kwijt? LJArnoud iTunes 2 13-03-10 22:54
Oplichterij, punten waar je op moet letten nielspod Koopinformatie Nederland 1 24-09-09 22:03
Iphone 3G Oplichterij ???? jurjenvelthoen iPhone algemeen 9 26-02-09 14:23
Hulp gevraagd bij mijn pas aangekochte Iphone aer0101 Archief 3 22-08-08 20:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.