//

Apple laptop kopen?

Apple laptop kopen? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik begin stilaan die windows klodden beu te worden, het is ieder jaar wel wat met deze, ben ik het niet het is mijn broer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-01-11, 14:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard Apple laptop kopen?

Ik begin stilaan die windows klodden beu te worden, het is ieder jaar wel wat met deze, ben ik het niet het is mijn broer enz...Ik zal volgende week denk ik een rekening van meer dan 100 euro krijgen dankzij die windows vodden.
Apple scoort duidelijk beter maar is wel duurder helaas.Maar wat ik wil weten is als volgt;

Wat is het beste;
een macbook
een macbook pro
een macbook air
En is 2GB ram geheugen genoeg bij een apple laptop of moet je 4gb hebben?

Helaas heb ik geen geld genoeg om zoiets in ene keer te betalen, ik zie je een lening kan aangaan maar wat moet je daar dan al allemaal niet voor doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-11, 14:41
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Een macbook is ook gewoon prima, als je niet al te zware dingen erop wilt draaien, en gewoon beperkt blijft tot het basisgebruik, zal deze het beste zijn. En bovendien het goedkoopst.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 08-01-11, 14:46
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Ik zou aanraden om toch voor 4GB RAM te gaan, dat werkt toch wat fijner en net wat vlotter.

En zoals iWiefring al zegt, als je geen zware programma's hoeft te draaien, dan zou ik voor de MacBook kiezen. Mocht je nog scholier/student zijn, dan kan je studentenkorting krijgen.

Het is inderdaad niet goedkoop, maar als je het vergelijkt met een vergelijkbare Windows laptop valt de prijs meestal wel mee. Je krijgt er veel voor terug vind ik, en bovendien is de tijd die het me bespaart (aangezien ik niet echt veel hoef te doen aan onderhoud, virus, etc.) het geld mij waard.
  #4  
Oud 08-01-11, 15:05
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azt33 Bekijk bericht
Ik zou aanraden om toch voor 4GB RAM te gaan, dat werkt toch wat fijner en net wat vlotter.

En zoals iWiefring al zegt, als je geen zware programma's hoeft te draaien, dan zou ik voor de MacBook kiezen. Mocht je nog scholier/student zijn, dan kan je studentenkorting krijgen.

Het is inderdaad niet goedkoop, maar als je het vergelijkt met een vergelijkbare Windows laptop valt de prijs meestal wel mee. Je krijgt er veel voor terug vind ik, en bovendien is de tijd die het me bespaart (aangezien ik niet echt veel hoef te doen aan onderhoud, virus, etc.) het geld mij waard.
Ik ben geen student , die tijd is allang voorbij .

Tgoh,geen zware programma's; ik gebruik bv zaken als convertxtodvd,dvd fabdecrypter,itunes,nero,mozilla firefox, limewire,facebook,clip extractor,printer installeer ik er mss ook wel op dan en voor games houd ik m'n laptop die ik nu heb natuurlijk want ik speel via de laptop left4dead 2 en command and conquer 4.

Het hoeft dus niet persee om er (zware) games te gaan opspelen.

Maar ik ben zo een persoon waar alles snel vooruit moet gaan; ga ik naar een pretpark, ik ga dus echt geen 2uur staan aanschuiven voor een attractie .
Dat is hetzelfde met een laptop; het moet vooruitgaan, snelheid is voor mij alles, snel opstarten, snel surfen uiteraard nadien enz...
Maar je hebt voor zaken als convertxtodvd dus ook snelheid nodig .

En voor zover ik verder weet is het gewoon naar sites als deze hier surfen,emails bekijken en versturen, eens een livestream bekijken,youtube enz...

Ik heb wel zelf al eens gekeken naar de 3 verschillende laptops en vraag me eerlijk gezegd dan nog af welke er de beste is? .

De kenners kunnen me hier waarschijnlijk de verschillen vertellen?

Stel ik minimum vanaf 1150 tot max 2000 euro wil gaan, welke kan ik het beste nemen .
  #5  
Oud 08-01-11, 15:26
iMatthi's schermafbeelding
iMatthi iMatthi is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 8
Standaard

Ik heb deze zomer voor mijn verdere studies een MacBook Pro 15 inch gekocht. Is snel op elk gebied, opstarten duurt 20 seconden +-, zelfs Photoshop valt goed mee (imo). De prijs was toen 1720 euro (door mijn studentenkorting), anders ergens rond de 1800. Een 13 inch scherm van de gewone MacBook vind ik te klein om dagelijks mee te werken, natuurlijk scheelt het eventjes 800 euro in prijs. Je kan ze qua inhoud vergelijken op de apple site, en dan beslissen naar eigen voorkeur natuurlijk.
  #6  
Oud 08-01-11, 15:27
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Limewire kun je weghalen, je kunt dat programma namelijk niet meer gebruiken. Ze hebben een rechtzaak verloren.
  #7  
Oud 08-01-11, 15:33
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Als je zo lang mogelijk met een laptop wilt doen, dan moet je natuurlijk de beste laptop kopen die in je budget past. Maakt beeldschermgrootte nog wat uit voor je? Ik heb bijvoorbeeld voor een 13" gekozen omdat ik vaak de laptop meeneem, maar thuis zit het aangesloten op een 24" externe scherm.

Als ik het zo lees, zou ik je aanraden om voor een 15" MBP te gaan, aangezien je daar nog een redelijke videokaart in krijgt. Instapmodel of het middelste model klinkt als een goede optie voor je.

Ik zou sowieso niet voor een MBA gaan, vooral als dit je enige computer wordt en als je de mobiliteit niet echt nodig hebt (hoewel ik de 13" MBP ook heel mobiel vind). Dan blijven de MB en MBP over. Misschien is het een idee om ze allebei te bekijken in een winkel, sommige mensen hebben meer geld over voor een aluminium model, andere vinden het weer zonde van het geld.
  #8  
Oud 08-01-11, 15:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Limewire kun je weghalen, je kunt dat programma namelijk niet meer gebruiken. Ze hebben een rechtzaak verloren.
Ja dat weet ik maar..... via via werkt het nog, meer kan ik niet zeggen .
  #9  
Oud 08-01-11, 15:42
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik ga eerst nog eens alles rustig nagaan, ik wil geen miskoop doen en het moet niet voor deze week zijn, ik ga alle opties eens bekijken maar alle extra info hier is voor mij mooi meegenomen natuurlijk.
De 15 inch maakt mss wel een redelijk grote kans, 13 inch is mss iets te klein.
Oftewel moet ik me een ipad kopen? Maar is bij deze niet het probleem dat je bv geen mozilla firefox op kan installeren?
  #10  
Oud 08-01-11, 16:00
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ik zou als ik jou was gewoon een MacBook halen, deze kunnen ook veel sneller syncen met je iPhone enzo. En dan moeten Windows gebruikers nu mij niet gaan lopen afzeiken dat het niet zo is, want het is daadwerkelijk zo, ik weet wat het verschil tussen Mac en Windows is want ik heb een Toshiba en een MacBook dus..
  #11  
Oud 08-01-11, 18:27
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Heeft ne macbook geen hdmi ingang? Oftewel heb ik er me zo over gekeken? Voor dat geld zou dat toch op moeten zitten?
  #12  
Oud 08-01-11, 18:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Vliegtuigadapter
Met een MagSafe-vliegtuigadapter bent u verzekerd van stroom tijdens uw reis. Sluit de adapter aan op de stroomaansluiting in uw vliegtuigstoel en uw Mac wordt gedurende de hele vlucht voorzien van stroom.
Meer informatie
De slanke, lichte MagSafe is geschikt voor de stroomaansluiting die veel luchtvaartmaatschappijen in hun vliegtuigstoelen hebben laten inbouwen, zowel EmPower-aansluitingen als 20-mm aansluitingen (deze laatste via de meegeleverde adapter). Vraag bij de betreffende luchtvaartmaatschappij na of de vliegtuigstoelen zijn voorzien van een stroomaansluiting.
Omdat het een MagSafe-adapter is, profiteert u ook nu weer van alle voordelen van MagSafe, net als thuis en op het werk. De magnetische gelijkstroomstekker zit bij normaal gebruik stevig vast, maar bij een teveel aan kracht op het snoer laat hij meteen los, zodat uw MacBook niet van uw tafeltje valt als iemand per ongeluk aan het snoer trekt.

Belangrijke opmerkingen

Met de MagSafe-vliegtuigadapter wordt uw computer van stroom voorzien, maar de batterij wordt niet opgeladen.
De MagSafe-vliegtuigadapter is niet geschikt voor de sigarettenaansteker in de auto.


Interessant .

Laatst gewijzigd door apotheosis; 08-01-11 om 18:54.
  #13  
Oud 08-01-11, 19:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik zie ook office 2011 staan die je er kan bijnemen? Is dat nodig dan?
Ik gebruik wel word en access maar das zo'n gekraakte cd die ik gebruik van 2003 ofzo, werkt alvast nog perfect op windows 7 enz....

Sorry voor de vele vragen maar ik wil echt geen laptop samen stellen waar blijkt ik dit en dat niet moest genomen hebben of zaken net wel moest bijgenomen hebben.
  #14  
Oud 08-01-11, 19:28
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Voor Mac heb je toch echt een andere versie nodig van Office, daar kun je het niet doen met die van Microsoft, alhoewel als je het geïnstalleerd hebt, is het wel van Microsoft, je kunt alleen de windows versie er niet opzetten.
  #15  
Oud 08-01-11, 19:31
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Voor Mac heb je toch echt een andere versie nodig van Office, daar kun je het niet doen met die van Microsoft, alhoewel als je het geïnstalleerd hebt, is het wel van Microsoft, je kunt alleen de windows versie er niet opzetten.
ok.
Dus dat moet ik mee aanvinken dan als ik de laptop bestel .
Dat voor de vlieger ga ik ook doen en weet jij iets over hdmi ingang bij een apple?
  #16  
Oud 08-01-11, 19:38
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ja die hdmi aansluiting is helemaal goed, m'n vader heeft hem een keer aangesloten op z'n Televisie in hun kamer, ziet er echt supervet uit, en het is enorm XD!
  #17  
Oud 08-01-11, 19:39
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Maar volgens mij heb je wel een extra stekkertje OID nodig. (?)

EDIT: Sorry ik had m'n vorige post moeten editten, had ik niet in de gaten, excuses hiervoor.

Laatst gewijzigd door iWiefring; 08-01-11 om 19:40. Reden: Foutje, moet kunnen!
  #18  
Oud 08-01-11, 19:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb al een paar MacBooks, een 13" en een 17". Maar dat is mij allemaal teveel geworden om mee te slepen.

Ik heb het volgende gedaan: een iPad 64GB Wi-Fi + 3G gekocht. Die iPad zit in een prachtige lederen tas met klapbaar wit toetsenbord. Dan heb ik nog een kleine externe harddisk gekocht.

Als software iWorks en nog wat appjes gekocht. Ik vind het prachtig hoe je op een iPad in een agenda, kalender of dagboek kan bladeren.

De prijs? Zoveel als een MacBook Pro 13". Maar nu hoef ik niet meer te slepen met MacBooks.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 08-01-11 om 19:56. Reden: Te feel taelvauten
  #19  
Oud 08-01-11, 20:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb al een paar MacBooks, een 13" en een 17". Maar dat is mij allemaal teveel geworden om mee te slepen.

Ik heb het volgende gedaan: een iPad 64GB Wi-Fi + 3G gekocht. Die iPad zit in een prachtige lederen tas met klapbaar wit toetsenbord. Dan heb ik nog een kleine externe harddisk gekocht.

Als software iWorks en nog wat appjes gekocht. Ik vind het prachtig hoe je op een iPad in een agenda, kalender of dagboek kan bladeren.

De prijs? Zoveel als een MacBook Pro 13". Maar nu hoef ik niet meer te slepen met MacBooks.
Maar er is een probleem met een ipad natuurlijk, toch zeker met die van nu; je hebt geene usb,je hebt geene hdmi en ik heb horen zeggen je ook geen mozilla firefox kan op installeren?
De browser welteverstaan want ik heb die soms nodig .
Bepaalde zaken kan je alleen maar met mozilla en niet met windows.
  #20  
Oud 08-01-11, 20:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Maar volgens mij heb je wel een extra stekkertje OID nodig. (?)

EDIT: Sorry ik had m'n vorige post moeten editten, had ik niet in de gaten, excuses hiervoor.
En dat stekkertje noemt dus OID .

Buiten office, heb ik dan nog bepaalde zaken nodig die ik moet laten installeren want je kan nog zelf extra zaken bijnemen voor op je laptop zoals dat van dat vliegtuig ding wat ik wel nice vind.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laptop kapot, iPhone gebruiken op nieuwe laptop FenixStyle iTunes 5 29-11-10 18:35
Apple iphone 4 kopen ThaDevil Koopinformatie Nederland 10 24-08-10 18:53
apple tv kopen of niet Momenol Koopinformatie Nederland 0 27-07-10 15:58
Iphone nu kopen in Apple store US xzero Archief 3 24-02-08 13:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:44.