//

Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld

Opgelicht: iPad gekocht met nepgeld discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door faire4u @ Kjappert, ik wil het nep geld voor mijn spreekbeurt graag van je kopen. Heb jij in iedergeval een deel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30-03-11, 22:46
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
@ Kjappert, ik wil het nep geld voor mijn spreekbeurt graag van je kopen. Heb jij in iedergeval een deel van het geld terug.
Je kan me een pm sturen, ik hoor het graag van je of je ermee akkoord gaat.
Zowel het (bewust) kopen van vals geld als het vervaardigen ervan is een misdrijf en er staan zelfs gevangenisstraffen op, bezint eer gij begint.

Ik wil je nergens over beschuldigen, maar heb ook ooit iemand geweten die dacht zonder de benodigde papieren professioneel vuurwerk kon kopen bij een Belgische verkoper met als excuus dat ie het nodig had voor één of ander project.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro

Laatst gewijzigd door Londonforever; 30-03-11 om 23:09.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-03-11, 07:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het valse geld uitgeven zou ik niet doen. Als je betrapt wordt, bellen ze de politie en ben je er gloeiend bij. Vernietig het gewoon of lever het in bij de politie.

Laatst gewijzigd door XIII; 31-03-11 om 10:36. Reden: Opschonen (quote illegale aanbieding verwijderd)
  #23  
Oud 31-03-11, 14:27
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Het geld ga ik gebruiken voor een spreekbeurt en de het geld wordt door mij voorzien van een afdruk met de stekst "SPECIEMEN". En voor diegene die denken dat ik het zelf wil uitgeven....zoals de waard zijn gasten vertrouwd....

Fijne dag nog.
  #24  
Oud 31-03-11, 14:32
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
....zoals de waard zijn gasten vertrouwd....

Fijne dag nog.
Ik was niet bloed serieus, hoor, maar je hebt nog gelijk ook. Ik heb wel eens geld onder de kleurkopieer gelegd (toen ik nog wat jonger was )en kwam er vrij snel achter dat geld kopiëren niet eens kan: er komt dan een printje uit de machine dat je hiervan geen kopie mag maken wegens illegaliteit
Dat kunnen scanners, printers en kopieer machines 'herkennen'

Laatst gewijzigd door ballegooier; 17-10-11 om 23:16.
  #25  
Oud 31-03-11, 15:11
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Als ieder lid 1 euro doneert, dan heb je zo je geld weer terug ;-)
Ik erger me al jaren tegen het softe en tolerante beleid in Nederland, waardoor crimineeltjes hier maar een luxe leventje hebben.
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #26  
Oud 31-03-11, 15:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Ik erger me al jaren tegen het softe en tolerante beleid in Nederland, waardoor crimineeltjes hier maar een luxe leventje hebben.
Ik begrijp niet dat de TS nog met dat vals geld rondloopt. De Politie MOET dat in beslag nemen, PV opstellen en het vals geld overmaken aan de Nederlandsche Bank (voor verder onderzoek naar oorsprong, enz... enz...).
  #27  
Oud 31-03-11, 17:43
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Modbreak:
We gaan het hier niet hebben over manieren waardoor je dat valse geld kan kwijtgeraken. Dat is in strijd met de wet en moet, zoals hierboven al geopperd, aan de politie worden doorgegeven. Daarnaast is het ook niet toegestaan dit op het forum te bespreken, zoals aangegeven in onze forumregels:

Citaat:
Door met deze regels akkoord te gaan, garandeer je dat je geen berichten zult plaatsen die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend of dreigend zijn, of anderszins in strijd met de wet.
We zullen overtredingen dan ook gepast bestraffen.

  #28  
Oud 17-10-11, 23:11
arthuro68 arthuro68 is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard I-Pad 2 16GB wit

Hai ik weet niet of het je helpt ik heb vorige week mijn Ipad verkocht en kreeg twee nette briefjes van 200 nooit eerder gehad dus leek me wel aannemelijk , de man was grijs en bril dragend dikke zwarte montuur met een nijmeegs accent ,alleen toen hij de bon vroeg zei ik nog schrijf uw naam maar op stuur ik hem wel na dus :Fred Janssen uit nijmegen oranje singel 19 en toen ik zei postcode staat er niet bij zei hij 4221ac dat klopte dus al niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kjappert Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik weet niet echt wat ik er mee moet, maar ik moet het toch kwijt. Dus dan maar hier! Ik heb vanochtend mijn ipad verkocht, via marktplaats. Nadat ik weer thuis kwam heb ik ontdekt dat de ipad is betaald met nepgeld!! Allemaal briefjes van 50. De briefjes leken zeer echt, toen zag ik opeens dat ze allemaal hetzelfde serie nummer hadden. Bij nader onderzoek, naast een echt briefje van 50 euro bleken er een hoop dingen niet in orde.

De persoon die de ipad van mijn gekocht heeft was natuurlijk al gevlogen. Ik had alleen een telefoon nummer, die staat nu natuurlijk uit. Waarschijnlijk een pre paid kaart.

Ik ben direct naar de politie gegaan. Die zit hier 200 meter van mijn huis. Ze konden helaas niet voor me doen, de helden! Aangifte doen had volgens de dienstdoener geen zin, omdat ik te weinig wist.

Ik heb natuurlijk ook Find my iphone geprobeerd, maar deze jongens zijn slim en hebben de ipad uitgezet of misschien wel gereset.

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2011 om 21:12 ----------

Dus ik was nog dommer en de briefjes waren vet nep ben blij dat ik ze niet ergens probeerde te ruilen als je ziet wat voor een straf op zit , Mvg arthur
  #29  
Oud 18-10-11, 00:03
4JC 4JC is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 63
Standaard

sneu man. toen ik mijn macbook verkocht was ik ook bang dat ik vals geld ging krijgen en ik heb eerst wat research gedaan van het mail adres. Gelukkig was het echt geld. In jou geval is aangeven bij de politie is altijd goed in het geval dat ze hun oppakken. Maar ik weet ongeveer hoe je voelt in parijs hebben ze mijn iphone uit mijn zak gehaald toen de andere mij vast hield. Ik ben ben erover maar mis mijn iPhone 4.

Maar als je ipad 3g is en een imei nummer heeft kunnen ze als de politie het wil het traceren. Een kennis werkt bij de politie en hun hebben al iemand van het bed gelicht omdat hij een gestolen iPhone had.

Neem contact op met apple en zeg dat je ipad gestolen is en ze kunnen dat in hun systeem zetten wat ik ook bij mijn iphone gedaan hebt.
  #30  
Oud 18-10-11, 00:18
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ik heb ooit iets verkocht voor ong. 450 euro via Paypal omdat me dat veilig leek.
De koper heeft nadien zijn geld terug geëist bij Paypal, wat hem ook gelukt is. (Met als reden dat hij het nooit ontvangen had)


Nadien diende ik klacht in bij Paypal tegen deze diefstal, ook nooit terug gekregen want het account van de koper stond toen op 0 euro.


Ik heb ook een klacht lopen bij Paypal, maar ze konden niets doen als er geen geld meer op het account kwam, toen ik hen vroeg om persoonlijke gegevens konden en mochten ze die niet geven!




Ik zou aangifte doen bij de politie, dit is een zwaar strafbaar feit. Probeer ook de gegevens achter de prepaidkaart te weten te komen, wanneer je ook maar een prepaidkaartje koopt moet dat 'gescand' worden met je ID.
Dus adres is sowieso te traceren als de provider en de politie willen meewerken.
  #31  
Oud 18-10-11, 00:48
iPhone3GS16GB iPhone3GS16GB is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 122
Standaard

Via Zoek mijn iPhone meteen wel alles wissen. Dat zal ik zeker doen.
Voor de rest: tja, denk niet dat je veel kunt doen.
  #32  
Oud 18-10-11, 16:36
sjaakswabber sjaakswabber is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 5
Standaard

Altijd de koper lekker vooraf laten betalen via ideal of iets dergelijks, om de koper zijn vertrouwen te winnen kun je een video maken van jezelf met de iPhone/iPad in je handen. Op deze manier heb ik mijn vorige iPhone's verkocht.
  #33  
Oud 18-10-11, 18:29
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Probeer ook de gegevens achter de prepaidkaart te weten te komen, wanneer je ook maar een prepaidkaartje koopt moet dat 'gescand' worden met je ID.
Dus adres is sowieso te traceren als de provider en de politie willen meewerken.
Wanneer je cash betaald wordt er niets gescand of geregistreerd.Enige aanwijzing zou een imei kunnen zijn.
Maar ja zoek dat maar eens uit.
  #34  
Oud 18-10-11, 20:02
karakus10 karakus10 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

hey dit komt me ZEER bekend voor mijn ipad heb ik ook verkocht en het geld was nep! Waren het donkere jongeens zogenaamd uit Hoofddorp of Zaandam?
  #35  
Oud 18-10-11, 20:19
chauncy chauncy is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 60
Standaard

Ik heb dit ook meegemaakt , bij mij was het ook een donkere jongen (neger).Uit Amsterdam , (zogenaamd) Hij noemde zich Jason ofzo.
  #36  
Oud 18-10-11, 21:38
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Wanneer je cash betaald wordt er niets gescand of geregistreerd.Enige aanwijzing zou een imei kunnen zijn.
Maar ja zoek dat maar eens uit.
Prepaid kaarten kun je niet zomaar kopen in de winkel, die worden op naam ingesteld in de winkel! (gescand)
Dus een telefoonnummer is sowieso te traceren als de politie valsemunters willen opsporen!
  #37  
Oud 18-10-11, 21:55
karakus10 karakus10 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Ik had daarna nog meer advertentie en telkens belde iemand met onbekend nummer. En als ik zei dat ik uit heemskerk kwam zei die ik kom kwam ie niet. Zo een paar keer dus het was gewoon die neger. Dus wat ik nu heb gedaan een nep advertentie geplaatst en wachten tot diegene weer reageert
  #38  
Oud 21-10-11, 21:22
Guest-20180928213307
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
@ Kjappert, ik wil het nep geld voor mijn spreekbeurt graag van je kopen. Heb jij in iedergeval een deel van het geld terug.
Je kan me een pm sturen, ik hoor het graag van je of je ermee akkoord gaat.
Volgens mij is dit voor de 2 partijen strafbaar...
  #39  
Oud 21-02-13, 13:17
Ericjooo Ericjooo is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Let op mensen, deze donkergekleurde meneer is nog steeds bezig, hij deed zich bij mij voor als ICT-beheerder en noemde zich Richard, we kregen nog een leuk gesprek over ICT-stages aangezien ik dezelfde opleiding ga volgen. Kwam met de trein en checkte zelfs nog even op zijn iPhone 5 of de iPad-mini wel nieuw was. Het geld voelt en ziet er helemaal echt uit, en inderdaad pas als je er een echt biljet naast legt en weet waar je naar moet kijken zie je het verschil.

Ik hoop dat op deze manier deze fijne meneer eens tegen de lamp loopt want dit lijkt gewoon een bewuste beroepskeuze van ome Richard.

Hier nog wat info over de biljetten:

1. Als je het niet vertrouwd, neem een wit papiertje, echt geld geeft af als je het erlangs wrijft, een vals biljet niet.
2. Kijk naar de serienummers, ik kreeg allemaal biljetten eindigend op acht met twee biljetten zelfs met hetzelfde nummer
3. Het glimmende gedeelte ligt niet helemaal in het biljet en je ziet als je goed kijkt dat het net een sticker is, let op: alleen als je erg goed kijkt.
4. Als je het tegen het licht houdt klopt de nul niet, is een soort ei-vorm

Laatst gewijzigd door Ericjooo; 21-02-13 om 13:33.
  #40  
Oud 06-03-13, 12:52
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

5. Ultra violet pennetje kopen. Moeten lichte strepen oplichten in het biljeten. (niet na te maken.
6. Check op relief op het briefje (streepjes ergens in het midden). Moet echt relief aanvoelen. (niet na te maken)
__________________
Revenge of the nerd..
Reageren

Labels
bedrogen, gestolen, opgelicht, vals geld



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2 Rubske iPad algemeen 18 20-03-11 11:07
Opgelicht !!!!! Vonny Koopinformatie Nederland 36 23-06-10 20:26
Iemand al opgelicht? Macbook-jan iPad algemeen 50 26-04-10 20:18
Opgelicht! ihidde Koopinformatie Nederland 15 24-09-09 17:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.