//

Inklaring TNT (USPS)

Inklaring TNT (USPS) discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door schumeister Ik heb een brief gekregen van tnt post dat ik een formulier moet invullen met de waarde etc. Zat ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 20-03-08, 13:07
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schumeister Bekijk bericht
Ik heb een brief gekregen van tnt post dat ik een formulier moet invullen met de waarde etc. Zat ook een invoice bij van de afzender, blijkt dat ie een veels te lage waarde en verkeerde omschrijving neergezet heeft, terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
Graag advies
Ik heb vandaag dus ook zo een brief gekregen. Bleek dat de afzender "used cell phone", waarde 40 Dollar en "Gift" er op had gezet.
En, inderdaad zoals hier omschreven, gewoon eerlijk zijn en de juiste bedragen vermelden anders kan het alleen nog maar langer duren voordat je hem hebt.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 20-03-08, 13:40
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Je kan ook niks anders dan eerlijk zijn, want je moet je paypal betalingsbewijs erbij doen en daar staat precies op wat je hebt betaald

Je hebt nog geluk gehad, als ie weg was geraakt had je denk ik niet meer dan 40 dollar kunnen claimen
  #23  
Oud 20-03-08, 13:45
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schumeister Bekijk bericht
Je kan ook niks anders dan eerlijk zijn, want je moet je paypal betalingsbewijs erbij doen en daar staat precies op wat je hebt betaald

Je hebt nog geluk gehad, als ie weg was geraakt had je denk ik niet meer dan 40 dollar kunnen claimen
Helemaal mee eens, mede gezien het feit dat ik de verkoper zéér zeker niet hierom heb gevraagd maar pas bij het bekijken van de paypal-gegevens erachter kwam wat hij op het pakket heeft vermeld. En, ik had wel betaald voor "insurance" van het pakket doch toen het verzonden bleek te zijn was er geen verzekering afgesloten hiervoor. Bij navraag gaf de verkoper mij aan dat het via USPS priority helaas niet meer mogelijk was om het pakketje te verzekeren. Of dit klopt weet ik echter niet........
Maar ja, de Iphone ligt in ieder geval in Nederland en de "insurance"-kosten heb ik in ieder geval van de verkoper teruggekregen.
  #24  
Oud 21-03-08, 01:21
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

en... hoe is het nou afgelopen? heb je veel moeten bijbetalen?
  #25  
Oud 21-03-08, 12:32
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PIEUW Bekijk bericht
en... hoe is het nou afgelopen? heb je veel moeten bijbetalen?
Nou... ik heb die brief gisteren pas gekregen, dus uiteraard direct teruggestuurd. Dus het zal nog wel ff duren voordat ik hierover bericht krijg (goede vrijdag / weekend / paasmaandag)
Maar.... zodra ik de rekening heb zal ik het uiteraard laten weten
  #26  
Oud 21-03-08, 12:40
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Volgens mij is de normale afhandeling 4 werkdagen waarin die verstuurd wordt.
Weet niet waar je woont, schijnt dat je hem ook kan ophalen
  #27  
Oud 21-03-08, 13:04
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Ik woon een eindje uit de buurt, dus blijft even afwachten voordat het geleverd wordt. Wat ik me wel afvraag is, moet ik straks de invoerrechten aan de bezorger betalen of krijg ik achteraf een factuur hiervan?
  #28  
Oud 21-03-08, 13:59
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Spannend hoor. Die van mij (ebay) gaat vandaag verstuurd worden vanuit de us. De verkoper zou er een gift en 'used iphone' van maken, hij is immers unlocked en dus gebruikt . Bovendien zou hij er 200 dollar als waarde op zetten. Ben benieuwd.
succes trouwens, hou je ons op de hoogte?
  #29  
Oud 21-03-08, 14:33
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PIEUW Bekijk bericht
Spannend hoor. Die van mij (ebay) gaat vandaag verstuurd worden vanuit de us. De verkoper zou er een gift en 'used iphone' van maken, hij is immers unlocked en dus gebruikt . Bovendien zou hij er 200 dollar als waarde op zetten. Ben benieuwd.
succes trouwens, hou je ons op de hoogte?
Ben bang dat dat niet gaat werken, die wordt er heus wel uitgelicht. Men is er erg scherp op. Maar wie weet. Volgens mij ben je nu ook maar verzekerd tot 200 dollar en je hebt er vast meer voor betaald. Of heb je hem laten verzekeren? Alleen weet ik niet precies hoe het zit met de verzekering van paypall
  #30  
Oud 21-03-08, 14:44
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Het is gewoon geluk of niet..bij mij stond er mp3 player van $100 als een gift. Heb belasting moeten betalen over die $100..
  #31  
Oud 22-03-08, 22:19
Chicco68 Chicco68 is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Berichten: 173
Standaard

Ik heb het reeds eerder gevraagd maar ik probeer het gewoon nog eens ..... Weet iemand of ik de invoerrechten (aangezien ik een brief heb gekregen van afdeling inklaringen TNT/Douane) direct aan de postbode moet betalen als het pakketje via USPS/TNT naar mij toe komt of krijg ik hier achteraf een rekening van?
Verder zou ik willen weten of iemand ervaring heeft hoe lang het normaliter duurt voordat je je Iphone krijgt nadat je de factuur naar hun hebt verzonden?
  #32  
Oud 24-03-08, 18:38
Sfinxweb Sfinxweb is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Het mooie Brabant
Berichten: 30
Standaard

Je moet direct aan de postbode betalen. Zelfde als een rembours zending. Je krijgt dus je iPhone niet als je niet betaald.

Je kan wel vooraf informeren bij de TNT zodat je de centjes alvast in huis kan halen. Achteraf op het postkantoor betalen kan natuurlijk ook.
  #33  
Oud 26-03-08, 20:08
sc182 sc182 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik heb vandaag ook een formulier gekregen van TNT dat ik wat gegevens in moet vullen en nog het factuur erbij toevoegen, de verkoper (via Ebay) heeft een invoice voor mij gemaakt met het bedrag van $200.. denken jullie dat dit ok is? en is het nu zeker dat ik moet betalen aan TNT?
  #34  
Oud 26-03-08, 22:17
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

huu.... Da's eng...
Maar, lang leve google:iets gevonden van een ander forum waar men een gps uit de vs lieten opsturen. Sorry voor de lay out, ik heb gewoon gecopy-paste(d).
Hoop dat je er wijs uit komt. De conclusie is: als het een gift is, heb je de bon niet. Simpel. Zie de laatste zin. Had je 'm als gift laten versturen?

Op 19 juni heb ik een brief ontvangen van de TNT dat de zending aangegeven moest worden bij de douane. Op 20 juni heb ik de informatie retour gestuurd.
[/quote]

Dat wordt betalen +/- 150 € erbij
[/quote]

Mij gebeurt nu dus waarschijnlijk hetzelfde: via track/trace gezien dat het pakketje in Nederland is aangekomen dus zat ik te wachten op aflevering. Krijg vandaag formulier in de bus van TNT Post. Formulier heet "bericht van aankomst" en er zit een douaneverklaring ter inzage bij. Hierop staat datgeen dat de verkoper heeft ingevuld: inhoud GPS, aantal 1, waarde pakket $40 (is dus eigenlijk euro 283, inclusief verzendkosten), betreft een gift, gewicht etc. In het formulier worden vragen gesteld als: wat zit er in het pakje en wat is de waarde, wat zijn de kosten van verzending? Dit alles moet ik ondertekend terugsturen, samen met een factuur van de GPS. Die factuur heb ik (nog) niet, alleen e-mailbevestiging betaling van PayPal.

Wat heb jij opgegeven en meegestuurd dat je die 150 euro aan je broek hebt gekregen, ik neem aan dat jij bijvoorbeeld ook geen factuur had?

Iemand verder enig idee wat ik nu het beste kan doen? Misschien in het formulier alleen die simpele gegevens invullen die ik van de douaneverklaring kan aflezen en verder te doen alsof ik ook allemaal niet weet (het is tenslotte een gift...) ???!!!
[/quote]

Mijn bericht was een reactie op PA1FOX met wat zwarte humor. De "gift" methode werkt al een tijdje niet meer, behalve dan voor degenen die geluk hebben, bij de douane zijn ze ook niet gek natuurlijk.
Ik heb mijn 60 csx met een paar bijartikelen besteld, autolader en garmintasje, deze twee art. stonden op de rekening en de 60 csx was een "garantie geval" . En dat werkte prima want ik heb nl geen bijtelling gehad.
Ik heb mijn 60 csx besteld bij $ savingdeals en dat werkte uitstekend ook met de communicatie. Vragen werden vrijwel direct beantwoord.

Wat nu te doen? Daar heb ik dus geen ervaring mee en kan je hierbij niet helpen. Zelf ben ik dan wel weer zo eigenwijs dat ik het toch als gift aan zou melden en dat de $ 40 verzendkosten door mij betaald zijn om de "gift"naar nederland te krijgen. Hiermee riskeer je natuurlijk wel een boete wat het alleen maar erger kan maken.
Ik wens je in ieder geval succes en kan alleen nog maar tegen anderen zeggen als je aan zoiets begint, ben achterdochtig en stel veel vragen, informeer informeer informeer. Ik ben ook niet over een nacht ijs gegaan en heb een paar verkopers gemaild alvorens tot bestellen over te gaan. Ik heb hier al eens over geschreven in een ander draadje Geocaching Forum
[/quote]

Heb net even voorzichtig met TNT gebeld. Gezegd dat er een kado klaarligt maar dat ik nu blijkbaar de papieren moet afhandelen. TNT zegt dat ik alleen hoef op te geven wat ik weet/heb, dus opgeven 1 GPS waarde $40, factuur niet in bezit vanwege kado, handtekening eronder en klaar... Dat ga ik dus maar doen en dan kijken wat er gebeurt
  #35  
Oud 26-03-08, 22:21
PIEUW PIEUW is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 54
Standaard

Wacht: er was nog meer:


Nou, heb dus gisteren het formulier "bericht van binnenkomst" opgestuurd en daarin slechts exact de summiere informatie ingevuld zoals die ook al op de "douaneverklaring" stond te lezen. Ook niet de vereiste factuur bijgevoegd, slechts opmerking geplaatst dat het een kado betreft. Wordt ik vandaag gebeld door de afdeling douane/inklaring. Was volgens hun overduidelijk een pakketje dat via internet is besteld dus ik moest toch iets van een factuur of mailtje kunnen overhandigen waarop stond wat ik er voor had betaald? Heb hem nogmaals verteld dat het een kado is dat aan mij gestuurd en dat ik dus geen factuur in mijn bezit heb. Die meneer moest er wel om lachen... Ik had mazzel zei hij, hij zou een oogje toe zou knijpen en per direct het pakketje vrijgeven Dus... wie weet morgen binnen!

Dus: of betalen of vasthouden aan een 'nep' kado.... Kijken wie durft....

Laatst gewijzigd door PIEUW; 26-03-08 om 22:23.
  #36  
Oud 26-03-08, 23:11
schumeister schumeister is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 76
Standaard

Tsja, sterk verhaal
De vraag is ook natuurlijk, is het pakje opengemaakt of niet
Dat kunnen ze ook doen volgens mij
  #37  
Oud 26-03-08, 23:36
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Mogen ze ook doen.
__________________
Are you ready for this!
  #38  
Oud 27-03-08, 00:07
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Volgens mij doen ze dat bijna altijd wel, aangezien ze 'm daarna weer dichtmaken met "speciale" tnt plakband waarop staat dat ie geopend is voor inklaringsgebeure..
  #39  
Oud 27-03-08, 00:36
mamutskywalker's schermafbeelding
mamutskywalker mamutskywalker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schumeister Bekijk bericht
Ik heb een brief gekregen van tnt post dat ik een formulier moet invullen met de waarde etc. Zat ook een invoice bij van de afzender, blijkt dat ie een veels te lage waarde en verkeerde omschrijving neergezet heeft, terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
Graag advies

he schumeister

hoelang heeft het geduurt nadat de pakket bij de duane terecht kwam dus into foreign costoms?

want mijne is 21 maart bij de duane beland maar nog steeds niks, ook niet op de site etc

en weet iemand of ze om een kopie vragen of de originele bon want ik wil de verkoper om de kopie van de bon vragen van apple store of zo met 499 dolar (standaart verkoop prijs) anders ben ik weer duurder uit als ze om een bon vragen

alvast bedankt

Laatst gewijzigd door mamutskywalker; 27-03-08 om 00:41.
  #40  
Oud 27-03-08, 00:43
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Volgens mij voldoet een printje van de Paypal bill al..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TNT medewerkers stelen iphone's Dimitridas Chat en geruchten 21 19-10-10 02:27
Tracktrace.nl, TNT en USPS van Heeren Koopinformatie Nederland 9 11-03-08 14:58
iPhone zelf afhalen bij inklaring/douane bvesseur Koopinformatie Nederland 4 01-02-08 12:29
Bericht van TNT.. Johannn Archief 3 13-10-07 22:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.