//

opgelicht voor valse iphone 5

opgelicht voor valse iphone 5 discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zopas via 2dehands.be een iphone 5 gekocht. ik heb hem terplekke even bekeken en zag er echt uit, was een factuur en doosje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-06-13, 15:07
vophjox vophjox is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard opgelicht voor valse iphone 5

Ik heb zopas via 2dehands.be een iphone 5 gekocht.
ik heb hem terplekke even bekeken en zag er echt uit, was een factuur en doosje en alle accessoires zaten erbij dus i, vertrouwde het wel
Echter toen ik thuis kwam en even ermee te werken kreeg ik een vermoeden dat het geen echte was, toen ik hem aansloot aan de computer lichte er een gsmetje op dat melde van dat er een nieuw device was aangesloten maar totaal niks van itunes ofz, ff later had ik ook daar dat het op android draaide doordat er geen appstore was een playstore opende als je op de appstore app klikte.
Ik heb de verkoper proberen te contacteren maar de gsm was blijkbaar een prepaid nummer en het email was een vals aangemaakt account. Ik heb er niets meer van gehoord en het adres bleek ook vals te zijn
Ik heb hem cash betaald, dus heb niks van gegevens nu :/
Valt hier iets aan te doen? Ik wil aangifte gaan doen bij de politie maar gaat dit iets uitmaken? alvast bedankt voor de hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-13, 15:56
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Je kunt altijd aangifte doen. Verwacht niet dat je je geld terug ziet. Ik weet niet hoe het in België gaat, maar de kans is klein dat ze de verkoper kunnen opsporen.

Je schrijft dat je de iPhone ter plekke hebt bekeken. Waar was dat dan? Ik mag hopen niet op een parkeerplaats langs de snelweg.....

Rest alleen nog dat je tips kan krijgen hoe je dit de volgende keer zou moeten aanpakken, maar ik denk dat je even weg blijft van het kopen van 2e hands iPhones?
  #3  
Oud 05-06-13, 15:58
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Aangeven zal niet direct 'iets uitmaken'.
Je geld ben je kwijt, en dat je dat ooit terug ziet is niet aannemelijk.

Maar ik zal het zeker gaan aangeven, en de politie (en 2dehands.be) voorzien van zoveel mogelijk informatie.

En voor de volgende keer:
Ter plekke bekijken is een goed idee geweest.
Maar het lijkt er op dat je niet echt wist waar je naar moest kijken.
Bereid je voortaan beter voor. Want het al dan niet echt zijn van een iPhone is best simpel te controleren.
  #4  
Oud 05-06-13, 16:51
vophjox vophjox is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik kan je foto's sturen, het is echt wel een goeiie namaak eigenlijk, alles werkt prefect, sim unlocked, geen problemen met Wi-Fi of ontvangst ofz dus leek het mij wel voldoende, maar dat is duidelijk tegengevallen
De verkoper had me zijn adres gegeven en een uurke voor we zouden ontmoeten stuurde hij dat hij iets verder zat aan spraken we op een ander plaats af een beetje verder waar veel volk enz was
  #5  
Oud 05-06-13, 18:13
NLjorn NLjorn is offline
• iOS 9.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Twente
Berichten: 206
Standaard

Op een andere plek dus, dus niet bij een huisadres?
Denk dat je jammergenoeg echt opgelicht bent, zou wel leuk zijn als je wat foto's ervan kunt posten, homescreen etc. Meestal kun je het verschil tussen nep en echt wel zien, alhoewel soms heel moeilijk. Denk niet dat er veel anders opzit dan aangifte..

Goodluck
  #6  
Oud 05-06-13, 22:58
vophjox vophjox is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard

ik heb enkele foto's proberen te maken met een andere gsm maar die kwaliteit was echt niks, ik zal morgen met een goeiie kodak enkele foto's ervan trekken
  #7  
Oud 06-06-13, 09:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vophjox Bekijk bericht
Valt hier iets aan te doen? Ik wil aangifte gaan doen bij de politie maar gaat dit iets uitmaken?
Je kan aangifte doen bij de politie. In België is de politie verplicht om een PV op te maken als jij dat wil. Daar is wel een risico aan verbonden: als het toestel een perfecte namaak is zal de politie het ding in beslag nemen voor verder onderzoek.

Als uit het onderzoek blijkt dat het echt om namaak gaat (nagemaakte logo's, merknamen, CE certificaat, enz..) ben je het toestel kwijt. De Procureur des Konings (het parket) stel dan vervolging in tegen onbekend.

Als het geen namaak is dan is er ook geen strafbaar feit gepleegd. De verkoper heeft een Android toestel verkocht en jij hebt een Android toestel gekocht. Dat mag.
  #8  
Oud 06-06-13, 11:21
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht

Als het geen namaak is dan is er ook geen strafbaar feit gepleegd. De verkoper heeft een Android toestel verkocht en jij hebt een Android toestel gekocht. Dat mag.
Tenzij in de advertentie sprake was van een iPhone. dan is wel weer sprake van bedrog.
  #9  
Oud 06-06-13, 11:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
...dan is wel weer sprake van bedrog.
Of misleiding Hoe dan ook, in ons land is dat het privilege van de Procureur des Konings om zoiets vast te stellen, niet dat van de betrokkenen.
  #10  
Oud 06-06-13, 21:37
vophjox vophjox is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard

Ja dn ga ik geen aangifte doen hoor, heb ik helemaal niets gehad voor men geld!
En ja het gaat hier dus duidelijk om zuiver namaak, apple logo en alles juist hetzelfde, doosje is volledig namaak, als ik hem opstart krijg ik een apple logo te zien en alles juist hetzelfde bijna! ik zal er eens een filmpje van maken
  #11  
Oud 06-06-13, 22:40
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Het is nooit leuk om genept te worden, maar probeer er wat van te maken. Je hebt een Android device, mét de Play Store. Dat betekent dat je dus toch toegang hebt tot duizenden apps, Google synchronisatie en mooie Android-opties als widgets.
Je hebt helaas geen iPhone of iOS, maar ook gelukkig geen kapot of "dummy" toestel.
Kijk anders ook op een Android-site voor apps of tips voor je toestel. Probeer eventueel ook van dat Apple-logo tijdens het opstarten en de iOS-skin (icoontjes, ontgrendelscherm enzo) af te komen, want die zullen het toestel niet beter laten werken. Maak er wat moois van, je kan immers zonder te jailbreaken alles aanpassen (nouja, bijna alles, tenzij je gaat rooten).

Ook ben ik wel benieuwd hoe goed deze kopie eruit ziet. Je mag er een video van plaatsen als je dat wilt.
  #12  
Oud 07-06-13, 08:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vophjox Bekijk bericht
Ja dn ga ik geen aangifte doen hoor, heb ik helemaal niets gehad voor men geld!
Dat is misschien de beste optie als je het ding niet wil kwijtspelen. Maar ga nu niet tegen jan en alleman vertellen dat je een namaak iPhone hebt. Je weet maar nooit wie er meeluistert.

Je gebruikt nu een mobiele telefoon met een vervalst CE-goedkeuringsnummer. Dus, het toestel heeft geen geldige CE-goedkeuring en mag niet in de EU gebruikt worden. Het ding mocht zelfs niet geïmporteerd en verkocht worden. Het bezit van zo'n toestel is ook niet toegestaan. Wees dus voorzichtig.

Succes verder.
  #13  
Oud 07-06-13, 13:55
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Tip voor volgende keer . Neem altijd je laptop mee ( via itunes aansluiten) of iemand met een goed oog die de iphones goed kent. Er is vast een verschil in kwaliteit...
iTUnes gaat nooit reageren op een andere telefoon dan iphone !
__________________
Revenge of the nerd..
  #14  
Oud 09-06-13, 15:15
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Tip voor de volgende keer: neem niet je dure laptop mee als je alleen gaat.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #15  
Oud 09-06-13, 21:57
soulshaker soulshaker is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 45
Standaard

Je mag blij wezen dat je nog een werkende smartphone hebt.
Voor hetzelfde geld kocht je dit

ATTENTION Turkish fake iPhone 4s 32GB low battery / UWAGA turecka podrobka iPhone 4s - YouTube
  #16  
Oud 10-06-13, 21:14
henkie73 henkie73 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: groesbeek
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulshaker Bekijk bericht
Je mag blij wezen dat je nog een werkende smartphone hebt.
Voor hetzelfde geld kocht je dit

ATTENTION Turkish fake iPhone 4s 32GB low battery / UWAGA turecka podrobka iPhone 4s - YouTube

hij ziet er wel goed uit.

ik denk dat ik helemaal goed wordt mocht ik deze hebben gekocht...
__________________
Groetjes
Henk van Bergen
  #17  
Oud 10-06-13, 22:32
vophjox vophjox is offline
• iOS 8.3
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 7
Standaard

Jaa volgende keer ga ik toch veel beter uitkijken hoor
diegene die ik heb werkt nog behoorlijk goed hoor, maarja weegt nog niet op tegen de prijs die ik eraan betaald heb :/
ik heb nog niet de tijd gehad voor een filmpje te maken nu met de examens, allé ik had geprobeerd met mijn vorige gsm maar die kwaliteit is niets waard en zie je niets op
Ik heb hem zelfs even opengeschroefd voor te kijken hoe de binnenkant eruit zag en daar vond ik gewoon een microsd kaartje steken, dus heb er eentje van 64gb ingestoken en dat bold wel goed kben er ondertussen ook achtergekomen dat deze eigenlijk maar 150 euro kostte waar ik 600 voor betaald heb :s
Eerlijk gezegd zou ik voor 150 wel content geweest zijn voor de telefoon

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 juni 2013 om 22:42 ----------

En ik had al iemand meegenomen zodat ik niet alleen zou zijn en ze zo al bij men geld zouden gaan lopen zijn
khad het imei nummer zelfs met de factuur gecontroleerd en dat kwam overeen maar Dat was natuurlijke ook een valse factuur. Ik was toch even gaan aankloppen op het adres dat erop vermeld stond maar daar kwam een oud vrouwtje opendoen die natuurlijk van niets wist
  #18  
Oud 10-06-13, 23:28
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulshaker Bekijk bericht
Je mag blij wezen dat je nog een werkende smartphone hebt.
Voor hetzelfde geld kocht je dit

ATTENTION Turkish fake iPhone 4s 32GB low battery / UWAGA turecka podrobka iPhone 4s - YouTube
Jezus, dat herken je toch meteen? Degene die dit bij me voor zou leggen lach ik al meteen uit bij het zien van de mute knop al.
  #19  
Oud 10-06-13, 23:56
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Jezus, dat herken je toch meteen? Degene die dit bij me voor zou leggen lach ik al meteen uit bij het zien van de mute knop al.
Ik zou het eerlijk gezegd recht in zijn gezicht gooien maar ieder zijn ding
__________________
  #20  
Oud 11-06-13, 16:03
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Het is nooit leuk om genept te worden, maar probeer er wat van te maken. Je hebt een Android device, mét de Play Store. Dat betekent dat je dus toch toegang hebt tot duizenden apps, Google synchronisatie en mooie Android-opties als widgets.
Je hebt helaas geen iPhone of iOS, maar ook gelukkig geen kapot of "dummy" toestel.
Kijk anders ook op een Android-site voor apps of tips voor je toestel. Probeer eventueel ook van dat Apple-logo tijdens het opstarten en de iOS-skin (icoontjes, ontgrendelscherm enzo) af te komen, want die zullen het toestel niet beter laten werken. Maak er wat moois van, je kan immers zonder te jailbreaken alles aanpassen (nouja, bijna alles, tenzij je gaat rooten).

Ook ben ik wel benieuwd hoe goed deze kopie eruit ziet. Je mag er een video van plaatsen als je dat wilt.

Arjen, Wat een heerlijk positief persoon ben jij! Mijn complimenten! Het glas is inderdaad half vol!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 geeft valse berichtmeldingen VChrisNL iPhone algemeen 6 25-08-12 19:54
Opgelicht! ihidde Koopinformatie Nederland 15 24-09-09 16:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.