//

belgië: aankoop/tips?

belgië: aankoop/tips? discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok, here goes... Kreeg na beetje browsen over het forum een mededeling om te registreren en die vond ik wel handig . Na lang twijfelen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-12-08, 12:02
peanut's schermafbeelding
peanut peanut is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 10
Standaard belgië: aankoop/tips?

Ok, here goes...
Kreeg na beetje browsen over het forum een mededeling om te registreren en die vond ik wel handig .

Na lang twijfelen heb ik beslist om nu toch een iphone te gaan kopen en ik informeer mezelf altijd graag. Kheb hier vanalles gelezen maar zou toch graag nog wat dingen ophelderen.

1. ik ga voor een proximus abo gaan (met zo'n datapakket.. denk een 200 of 50 mb dunno hoeveel ik zal nodig hebben)
vragen hierbij:
Ik las ergens dat enkel mobistar centra de iphone verkopen? (kan ik moeilijk geloven)
Ik browse af en toe wel het internet maar denk niet dak echt ga zitten downloaden met me iphone (en overal zijn er wel Wi-Fi spots ) kunnen jullie es wat info geven over welk pakket jullie kozen en waarom (eigen verbruik vermelden?)

2. Zijn er dingen die ik niet mag/beter niet doe(n)?
heb gelezen over de upgrade van 2.2 niet doen via itunes, of eerst jailbreaken?

3. Ik vond nergens een datum voor de nieuwe iphone... Is er een releasedatum vrijgegeven voor die 32gig? Zo ja.. wacht ik dan niet beter even?

4. Zijn er andere tips die jullie een iphone-leek mee kunnen geven?
Alle advies is welkom...
wat wil ik er zeker bijkopen? welke proggies er zeker opzetten?
(zowiezo ga ik hem jailbreaken om extra tools te kunnen installen etc)

kortom had graag wat concrete tips gehad die ik niet of veel te verspreid heb kunnen terugvinden op het forum
thanks
peanut
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-08, 16:35
macerik macerik is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Mortsel
Berichten: 12
Standaard

Hey Peanut

ik heb nu iets meer dan een maand de iphone. Ik zal trachten wat antwoorden te geven op jouw vragen.
Waar kopen ?
Mobistar center, apple stores zoals switch , sinds kort blijkbaar ook bij mediamarkt en de fnac.
Datapakket ?
Ik internet sporadisch in de loop van de dag en ik download mijn mail ieder uur en ik heb nu een verbruik van +/- 45 Mb op 15 dagen tijd. Een abo van 50 Mb gaat teweinig zijn naar mijn mening, 200 Mb geeft u toch wat meer spatie.
Mobistar of proximus ?
Een bel en databundel zoals de bv de my 30 for iphone van mobistar is naar belgische normen toch wel voordelig. Je betaalt 30 € en krijgt 36€ belwaarde aan 0,2€/min voor te bellen en 0,12€ per sms onafhankelijk naar welk netwerk en tijd. Hierbij zit er ook een databundel van 200 Mb en betaal je 0,02€ per Mb dat je boven je limiet gaat.
Bij proximus zal je altijd duurder uitkomen om hetzelfde te hebben aan minuten en data, maar als je belt naar hun klantendienst en uitlegt dat je overstapt naar mobi. omwille van de iphone en het my30 abo dan verbinden ze je wel door naar de commerciële dinest om je "geste" te doen. Op zich is het 3G netwerk van proximus op dit moment veel beter dan dat van mobi. Ikzelf woon in mortsel en heb zelden verbinding met het 3G netwerk en zeker al niet binnenshuis. Nu moet ik zeggen dat surfen met de snelheid van het EDGE netwerk zeker niet traag is. Het edge-netwerk bij mobistar is meer dan in orde en haal een constante snelheid van 23 Kbyte/s download en 5 Kbyte/sec upload.
Jailbreaken en progs ?
Ik heb mijn iphone opengebroken om andere software te kunnen installeren, die het gebruiksgemak laten toenemen en waar je de vraag kunt stellen waarom apple ze er niet standaard heeft opgezet. Je update hem gewoon via itunes naar 2.2 en daarna jailbreaken via quickpwn. Zoek er maar eens naar op dit forum.
Welke progs ?
Top 5 progs cydia

dit is mijn ervaring tot nu toe

mvg
Erik
  #3  
Oud 06-12-08, 15:57
peanut's schermafbeelding
peanut peanut is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 10
Standaard

thanks, de info komt zeker van pas...
kga zometeen naar de winkel een kijkje nemen en kzal me wel niet kunnen houden en het ding onmiddelijk willen kopen
Reageren

Labels
belgie, iphone kopen, noobie advies



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Aankoop iPhone 4 Guest-20130718235855 Unlock 14 07-12-10 17:18
Aankoop iPhone Noc Koopinformatie Nederland 2 21-07-09 18:12
Aankoop vragen vanderzande Archief 2 30-03-08 19:16
Aankoop Iphone dikkiedick51 Archief 1 02-02-08 19:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.