iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   Trein ticket kopen in Belgie (vraag aan de belgen) (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/65899-trein-ticket-kopen-belgie-vraag-de-belgen.html)

gon1234abcd 29-07-10 01:51

Trein ticket kopen in Belgie (vraag aan de belgen)
 
Hey,
Ik moet vrijdag ochtend om 6uur van Antwerpen naar Roeselare.
Met de trein gaat dat het snelst neem ik aan. Nu vroeg ik me af hoe ik aan een treinkaartje kom. Staat er op elk perron gewoon een Automaat waar mijn Rabobank pas in kan stoppen, en waar ik een kaartje Antwerpen - Roeselare aan kan klikken? Iemand die me hiermee kan helpen?

~Gon

SeppaR 29-07-10 02:22

2 Mogelijkheden:
1) Loket is open, als het loket open is moet je verplicht daar een kaartje kopen. Kan je betalen cash of via je bankkaart (weet niet zeker of Nederlandse bankkaarten werken)
2) Via de treinconducteur: Voor je instapt even vertellen dat je nog een ticket moet kopen, en hij zal je dan een ticket verkopen op de trein.

gon1234abcd 29-07-10 02:33

Super bedankt voor je snelle reactie! :D

1) ik had ergens gelezen dat het loket pas om 8.30uur open gaat, dus ik geloof dat dat geen optie is.
2) Dus ik kan gewoon naar Antwerpen-centraal gaan, en dan naar mn trein gaan en naar de conducteur toe lopen en vragen om een kaartje? en dan vervolgens het kaartje contant bij hem afrekenen?

crazyceesy 29-07-10 02:44

er zullen vast wel automaten zijn. rabobank profileert zich toch zo graag als DE bank die internationaal opereert? ik ben 10 jaar geleden met me pa naar denemarken geweest en toen al kon hij met ze rabo pasje daar kronen pinnen. dan moeten euro's of een treinkaartje daar wel lukken hoor. succes er mee! ik ga er lekker een in hasselt halen:D

bisebaer 29-07-10 06:43

Check alleszins of het loket open is: als het open is, en je bestelt toch een kaartje bij de conducteur i.p.v. aan het loket, dan mag hij jou een toeslag aanrekenen! In de grote stations staan anderzijds meestal wel biljetautomaten.

belgiumiphone 29-07-10 07:31

In de grotere stations (zeker Antwerpen) zijn er inderdaad automaten.

Maar nog gemakkelijker: je kunt je ticket vooraf online kopen op de site van de NMBS en het thuis afdrukken. Kun je ineens ook het treintraject plannen want ik twijfel eraan of er vanuit Antwerpen een rechtstreekse trein naar Roeselaere is.

Succes!

gon1234abcd 29-07-10 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bisebaer (Bericht 503682)
Check alleszins of het loket open is: als het open is, en je bestelt toch een kaartje bij de conducteur i.p.v. aan het loket, dan mag hij jou een toeslag aanrekenen! In de grote stations staan anderzijds meestal wel biljetautomaten.

Ja ik probeer dan wel eerst bij het loket eentje te kopen, of in de automaat ;) bedankt voor de tip.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 503696)
In de grotere stations (zeker Antwerpen) zijn er inderdaad automaten.

Maar nog gemakkelijker: je kunt je ticket vooraf online kopen op de site van de NMBS en het thuis afdrukken. Kun je ineens ook het treintraject plannen want ik twijfel eraan of er vanuit Antwerpen een rechtstreekse trein naar Roeselaere is.

Succes!

Ja maar kan ik met een Rabobank pas daar betalen? (of eventueel contant)
Via de NMBS site heb ik het al geprobeerd, alleen kan je daar alleen als belg een kaartje kopen. (vakje voor de postcode is namelijk te klein)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:41.