//

Aantal vragen over Iphone's in te voeren naar België

Aantal vragen over Iphone's in te voeren naar België discussie in Koopinformatie België forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik heb een sterk vermoeden dat de vragen die ik ga stellen al een aantal keer gesteld zullen zijn op dit forum, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-03-08, 17:02
w d w d is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard Aantal vragen over Iphone's in te voeren naar België

Hoi allemaal,

Ik heb een sterk vermoeden dat de vragen die ik ga stellen al een aantal keer gesteld zullen zijn op dit forum, maar kan niet echt een kant en klaar antwoord vinden. Dus ga het er toch eens op wagen, anders close je het topic maar ofzo.

Nu zit het zo dat een een kameraad van mij naar NY gaat en een aantal Iphone's zou willen meebrengen. Volgens wat ik hier al allemaal heb kunnen lezen, zou je 5 toestellen per kredietkaart kunnen meebrengen (iemand dat dit kan bevestigen?).
Nu vroeg hij zich af wat er gebeurt als ze hem tegenhouden in de luchthaven ... Voor zover ik uit een deel reacties kon opmaken moet je dan de taks betalen (wat me logisch lijkt), maar is dat dan gewoon voor België 21% btw, of zijn er nog andere gevolgen? Ik denk dan idzv inbeslagname van de toestellen en een eventuele strafrechterlijke vervolging?

Alvast ongelofelijk hard bedankt,
Mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-03-08, 17:10
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Verplaatst
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #3  
Oud 13-03-08, 19:51
Supreem Supreem is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik las ergens op dit forum dat de prijs die je dient te betalen om en bij de 540 Euro is per iPhone wanneer je aan de douane "gepakt" wordt.

Ben zelf net 2 dagen terug uit New York en had 3 iPhones mee. 5 iPhones per credit card klopt inderdaad, dat heb ik ter plekke geverifieerd.

Hoedanook, bij de douane heb je de keuze:
- Je neemt het risico gewoon door de "niets aan te geven"-zone te lopen, met de kans dat ze je bij wijze van steekproef fouilleren etc. Of het mogelijk is je uit de problemen te lullen weet ik niet. Heb zelf het risico genomen maar ben niet tegengehouden.
- Je speelt het volgens het wettelijke boekje aan geeft de iPhones aan voor een kostprijs van 21% per iPhone (een 58tal € p/iPh). Invoertaksen en dergelijke zijn niet van toepassing.
  #4  
Oud 13-03-08, 20:47
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supreem Bekijk bericht
Ik las ergens op dit forum dat de prijs die je dient te betalen om en bij de 540 Euro is per iPhone wanneer je aan de douane "gepakt" wordt.
Dat kan hooguit gebeuren als je als "handelaar" behandeld wordt. En die kans loop je inderdaad als je probeert 5 van die dingen te smokkelen.

Iemand die er 1 in z'n bagage heeft hoeft echt nooit meer dan 52 of 65 euro te betalen.
  #5  
Oud 14-03-08, 13:03
w d w d is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard

Vriendelijk bedankt voor jullie reacties...
Nu weten we toch al iets beter waar we rekening met moeten houden.
Mvg
  #6  
Oud 14-03-08, 15:14
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Heeft iemand een idee of je beter in amerika een iphone kunt bestellen en deze naar belgië te laten verzenden, of naar nederland?
Waar heb je dus de minste kosten met douane etc..?

Naar NL kost voor de 8gb via usa2ned iets van 385 euro als je douane betaald (waarvan ongeveer 70 voor de douane)

Aangezien ik op de grens woon en ook vrienden in belgie heb zou ik hier eventueel geld kunnen besparen
  #7  
Oud 14-03-08, 17:01
w d w d is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard

Als ik me niet vergis is de btw in Nederland 19% en in België 21% en wat ik opmaak uit de reacties hierboven moet je alleen btw betalen, dus dan is het in België 2% duurder...
Verbeter me als ik ergens mis ben
  #8  
Oud 14-03-08, 17:05
vdvorst's schermafbeelding
vdvorst vdvorst is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 317
Standaard

Oke dan kan ik het gewoon hier laten bezorgen

Dank je
  #9  
Oud 14-03-08, 21:54
edwinvanolst's schermafbeelding
edwinvanolst edwinvanolst is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Turnhout
Berichten: 14
Standaard

een vriend van me zit nu ook in new york, als alles goed gaat komt hij vrijdag terug met een iphone voor me. Hopelijk wordt ie niet tegengehouden aan douane. Hij was vorig jaar ook teruggekomen uit de vs met een iphone, een paar ipods en een psp. Is gewoon doorgelopen, werd niet gecontroleerd.
  #10  
Oud 19-03-08, 20:56
andreduppont andreduppont is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 9
Standaard

Ik, en een vriend hebben allebij een iphone meegenomen uit NY. Gezien die voor eigen gebruik was heb ik de telefoon en de oortjes gewoon in mijn jaszak gestoken en de doos in mijn bagage (alles uit de plastiekjes). Zo heb ik altijd gehoord dat je ook een laptop moet invoeren. Zo lijkt het alsof hij in gebruik is, of toch duidelijk voor eigen gebruik. Maar met 5 iphones? Verdelen over bagage van bevriende medepassagiers?
  #11  
Oud 19-03-08, 21:01
edwinvanolst's schermafbeelding
edwinvanolst edwinvanolst is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Turnhout
Berichten: 14
Standaard

de mijne is vandaag aangekomen in België. Geen problemen gehad met de douane, gewoon voorbij gelopen. Ik zal maar eens met unlocken beginnen
  #12  
Oud 19-03-08, 22:52
niels1981's schermafbeelding
niels1981 niels1981 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dronten,Flevoland
Berichten: 297
Standaard

ben het afgelopen jaar 3 keer naar amerika geweetst, 3 x bij terugkomst op schiphol geen controle gehad.
je moet gewoon geluk hebben,vaak hebben ze het al te druk met andere mensen
__________________
Enjoy every day, buy an Apple Iphone!
  #13  
Oud 19-03-08, 23:24
babblingbryan babblingbryan is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supreem Bekijk bericht
Ik las ergens op dit forum dat de prijs die je dient te betalen om en bij de 540 Euro is per iPhone wanneer je aan de douane "gepakt" wordt.

Ben zelf net 2 dagen terug uit New York en had 3 iPhones mee. 5 iPhones per credit card klopt inderdaad, dat heb ik ter plekke geverifieerd.

Hoedanook, bij de douane heb je de keuze:
- Je neemt het risico gewoon door de "niets aan te geven"-zone te lopen, met de kans dat ze je bij wijze van steekproef fouilleren etc. Of het mogelijk is je uit de problemen te lullen weet ik niet. Heb zelf het risico genomen maar ben niet tegengehouden.
- Je speelt het volgens het wettelijke boekje aan geeft de iPhones aan voor een kostprijs van 21% per iPhone (een 58tal € p/iPh). Invoertaksen en dergelijke zijn niet van toepassing.
Wat zijn de gevolgen als je eruit gekozen wordt bij wijze van steekproef bij de "niets aan te geven"-zone en je dus een iPhone op zak hebt? In het ergste geval moet je alsnog btw betalen of is er dan een boete?

Ik vind het aan de ene kant prettig dat ik niemand hoor die is gepakt maar aan de andere kant zul je net zien dat ik dan wel weer wordt gepakt en dus niet de gevolgen weet.
  #14  
Oud 28-03-08, 23:20
kasperlannoo kasperlannoo is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 34
Exclamation belangrijke vraag!:D

ja, mijn vader vertrekt over enkele dagen naar NY voor zijn werk, ik vroeg hem om 5 iphones voor me mee te nemen. welk risico loopt hij? kan er iets gebeuren als hij in belgië komt of in amerika op de luchthaven? please tell me everyting about it

MVG
  #15  
Oud 29-03-08, 00:32
mlam mlam is offline
• iOS 1.0.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 242
Standaard

Waren de iPhones in New York niet op?
  #16  
Oud 29-03-08, 00:48
w d w d is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard

Vandaag bericht gehad dat er idd geen 16gb meer is, maar er nog wel een berperkt aantal 8gb was... Geen id wanneer ze terug binnen komen
  #17  
Oud 29-03-08, 09:57
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kasperlannoo Bekijk bericht
ja, mijn vader vertrekt over enkele dagen naar NY voor zijn werk, ik vroeg hem om 5 iphones voor me mee te nemen. welk risico loopt hij? kan er iets gebeuren als hij in belgië komt of in amerika op de luchthaven? please tell me everyting about it
MVG
Meerdere mogelijkheden:

1. Hij geeft niets aan en wordt niet gecontroleerd. Dan bof je.

2. Hij geeft niets aan en wordt wel gecontroleerd.

2.1 Hij moet over 5 stuks invoerrechten betalen.
2.2 Hij wordt gezien als handelaar/smokkelaar en moet over 5 stuks invoerrechten betalen en krijgt een boete.

3. Hij geeft netjes aan en moet BTW betalen.

Take your pick.
  #18  
Oud 25-04-08, 14:27
ltcdrdata ltcdrdata is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 3
Standaard

Ben vorige maand geweest. We waren met 4 volwassenen: doosjes ginder weggegooid, phones + doc + cables in de jaszakken gestoken (dus NIETS in bagage dat wees op een iPhone). Voor zo ver ik weet wordt enkel bagage gecontroleerd en als die in orde is gaan ze je niet fouilleren. Nu in ieder geval werden de mensen voor en achter ons gecontroleerd, wij niet.
BTW hadden er 8 bij, enkel voor eigen gebruik en goede vrienden, geld om geld verkocht dus geen handeltje, al is het verleidelijk om er de volgende keer een paar mee te brengen om door te verkopen met een klein winstje.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aantal vragen. IceFollow Jailbreak apps en thema's 0 05-05-11 15:23
Aantal vragen russel80 Jailbreak apps en thema's 3 18-10-10 13:52
Aantal vragen Fabian0299 Jailbreak 5 09-06-10 19:41
aantal vragen Giudonio Koopinformatie Nederland 21 24-03-08 14:09
Wat vragen ivm invoeren naar België w d Archief 8 28-11-07 08:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.